Jay DoubleYou
Asfaltkampioen
Dan koopt de rest een duurdere versie uiteraard, ik zie het probleem niet.Dan verkoop je er 5 of 6.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan koopt de rest een duurdere versie uiteraard, ik zie het probleem niet.Dan verkoop je er 5 of 6.
van echte liefhebbers kan een fabrikant niet leven, zie bijv saab. Het kost geld om veel opties aan te bieden in dit segment, elke auto gelijk is goedkoper, al heeft die dan wat opties.Dat vind ik dus ook. En dan zou zelfs mijn voorkeur nog naafdopjes met logo op stalen velgen zijn ipv wielcovers/deksels.
Hopelijk échte liefhebbers wel.
Dacia bewijst al jaren dat daar zeker nog een markt voor is.slingers ipv electrische ramen, geen stuurbekrachtiging, geen getint glas, geen infotainment, geen airco, geen centrale vergrendeling, geen ledverlichting, maar een halogeen lampje van 5 euro.
Maar niemand die dat nog koopt![]()
De basisversie die nu centraal staat op de homepage klopt m.i. beter met het origineel dan de luxere versies, zeker in dat rood en zonder die overdreven op Matchbox wieltjes van vroeger geïnspireerde lichtmetalen karrewielen
![]()
De goedkoopste Renault 4 heeft geen lichtmetaal en geen
De basisversie van de Renault 4 oogt met zijn wieldoppen...www.autoweek.nl
Waarom wordt een in basis goede, veilige auto door zo veel afgewezen omdat er bijvoorbeeld maar vier in plaats van zes speakers in zitten? En het stuur zwart is zonder metaalaccent? Ik vind dat juist wat hebben.
Benieuwd wat je ervan vind.Ziet eruit als een hele goede tweede auto. Maar eens een proefrit inplannen.
Moderator
Ik twijfel nog een beetje. Technisch zijn ze 'prima', maar de R5 is erg krap van binnen maar toch erg groot van buiten. Dat gaat 'm niet helpen.De Renault 4 en 5 zijn snoepjes. Kan een groot succes worden net als de Fiat 500. Auto`s gebaseerd op het verleden, mits goed ontworpen slaan doorgaans goed aan. Helaas is het bij de VW Beetle niet gelukt.
De Fiat 500 is altijd krap van binnen geweest en was er alleen als 3 deurs. Toch is het een mega-succes geweest. De R5 spreekt mij ook meer aan dan de R4 maar als ruimte een rol speelt moet je naar de R4. Moet de R4 wel je smaak zijn natuurlijk.Ik twijfel nog een beetje. Technisch zijn ze 'prima', maar de R5 is erg krap van binnen maar toch erg groot van buiten. Dat gaat 'm niet helpen.
De R4 voel ik zelf helemaal niets voor, maar bij de review door FullyCharged was men toch wel positief.
Niet iedereen zoekt een ruime familieauto. Ik neem sporadisch meer dan 2 mensen mee. Gister ging ook prima; passagier wat inschikken en achterin zit je dan prima. Vroeger ging ik achter mijn moeder zitten want die was het kleinst en ik het langst.
yup, gewoon weer wat grappigs, maar goed ontworpen design ding. Niet van die dertien in een dozijn aalgladde suv achtigen. Ik vind nieuwe Renaults een stuk meer persoonlijkheid hebben dan de meeste andere merken anno 2025.
Ik snap dat zelf ook nooit zo, dat gedweep met vakjes onder de vloer in de kofferbak.maar ik vind het idee om een laadkabel in het vak ONDER de bagageruimte te stoppen zelf erg onhandig, zeker als je nog spul in de kofferbak zelf gaat leggen - en dan een keer wilt/moet laden
Is wel handig voor spullen die je mee wil slepen maar eigenlijk nooit nodig hebt: gevarendriehoek, kruissleutel, de granny lader voor een elektrische auto. Daar had ik vroeger toch wel een vouwkratje voor in de kofferbak staan en nu ligt dat eronder. Vervolg hiervan in het topic Die ruimte onder de kofferbak - wat doe je ermee? omdat het voor het Renault 4 E-TECH topic wel uitgebreid en off-topic werd (en tegelijkertijd leuk is).met vakjes onder de vloer in de kofferbak
Slingers ipv electrische ramen zou zo maar eens duurder kunnen zijn. Zo'n mechanisch systeem inbouwen is ingewikkelder dan een electrisch systeem. Al denk ik dat een bepaalde groep er zelfs geld voor over heeft om te pronken met hoe eenvoudig ze gebleven zijn..slingers ipv electrische ramen, geen stuurbekrachtiging, geen getint glas, geen infotainment, geen airco, geen centrale vergrendeling, geen ledverlichting, maar een halogeen lampje van 5 euro.
Maar niemand die dat nog koopt![]()
Audio snap ik wel. Het is toch een ruimte waar veel mensen best wel wat tijd in doorbrengen. Dan is het leuk om een beetje goed geluid te hebben. Je hebt in de auto vaak meer tijd om naar muziek te luisteren dan thuis.Inderdaad - het is natuurlijk een kromme vergelijking met vroeger, maar als je de wensenlijstjes en commentaren van de huidige automobilisten ziet zijn we intussen best verwend. Waarom wordt een in basis goede, veilige auto door zo veel afgewezen omdat er bijvoorbeeld maar vier in plaats van zes speakers in zitten? En het stuur zwart is zonder metaalaccent? Ik vind dat juist wat hebben.
Dat denk ik niet. Het mechaniek kan zowel bij handbediende als elektrisch bediende ramen als één unit worden ingebouwd en aan de andere kant van het portierpaneel lijkt er ook geen verschil in kosten te zitten voor het aanbrengen van een slinger of schakelaarpaneel. Als je het mij vraagt is de enige reden dat het eventueel duurder is dat Renault speciaal voor dit model een raamslinger zou moeten ontwerpen omdat ze die voor hun andere modellen niet meer hebben.Slingers ipv electrische ramen zou zo maar eens duurder kunnen zijn. Zo'n mechanisch systeem inbouwen is ingewikkelder dan een electrisch systeem.
Dit is een gezinswagen, ESP dat wat sneller ingrijpt lijkt me daar nu geen echt probleem.Weggedrag is wel goed maar de ESP grijpt snel in en niet heel gecultiveerd. Rustig aan met je rechtervoet.
Ik denk dat de nieuwe Renault 4 het beter gaat doen dan de Renault 5. De 4 is praktischer, toegankelijker, comfortabeler, efficiënter en ruimer. Daarnaast heeft die one pedal drive, V2L en voor het stoffen/canvas vouwdak zullen vast ook liefhebbers zijn.
Het liefste zou ik hem zo zien.
![]()
Is dat niet een software-update die Renault ook naar bestaande auto's gaat sturen?Daarnaast heeft die one pedal drive
Dat de ESP snel ingrijpt lijkt mij geen probleem. Maar de manier waarop wel. Maar met een beetje beheersing van je rechtervoet kan je veel voorkomen.Dit is een gezinswagen, ESP dat wat sneller ingrijpt lijkt me daar nu geen echt probleem.
Het is naar zeggen van tester Marco lang geleden dat hij in een auto reed waar het ESP zo snel ingrijpt. En dan doet ie t nog lomp ook. Dat klinkt toch als een misser van Renault, ik reken erop dat ze dit gaan verbeteren.Dit is een gezinswagen, ESP dat wat sneller ingrijpt lijkt me daar nu geen echt probleem.
Ik meende in een filmpje gezien te hebben dat het volgend jaar ook naar de Renault 5 komt, maar dat het niet achteraf met de pedalen achter het stuur is in te bouwen.Is dat niet een software-update die Renault ook naar bestaande auto's gaat sturen?
Dat is een vrij gangbare plek, toch?Handig wel, die laadklep aan de straatkant...![]()
Dat maakt het helaas nog geen logische plek, daarnaast wordt die gigantische klep er zo binnenkort ook nog wel afgreden.. Sowieso waarom hebben veel merken van die mega kleppen voor de laadpoort, zo onhandig bij smalle laadplekkenDat is een vrij gangbare plek, toch?
Mijn ouders hadden vroeger (jaren '80 dus) een wijnrode Renault 4 GTL. Wel uni uiteraard, geen metallic. Dat vond ik destijds altijd een mooie kleur voor de auto, hier geldt dat ook voor.Best chique zo, goede kleur wel.