Jeff's Tesla MY LR '22 en op zoek naar iets nieuws!

Het klinkt vooral als een overzichtelijke deelrestauratie. Dat kost ook weer geld en moet je zin in hebben. Voordeel is dat hij dan helemaal naar jouw zin is.

• Leuk
Waarderingen: JL86
@Janneman ja precies maar daar ben ik nu niet naar op zoek!

@A3 White ja dat is het, eigenlijk moet je op het eerste gezicht verliefd worden en dat was niet het geval. De C3 staat ook nog hoog op de shortlist, maar maak nu mooi gebruik om eens in andere “keukens” te proeven.

Dat is echt te veel werk. Zonder overdrive maakt die idd wel wat toeren. Wel leuk om te proberen. Mocht je nog een keer in Nederland zijn mag je wel met de tr6 rijden ;)

• Leuk
@michel1975 de volgende op de lijst is een TR6 ;)

Ik heb ze al benaderd maar volgende week even terug bellen voor een afspraak. Ben benieuwd naar het verschil met de TR4.

In ieder geval als deze volledig gerestaureerd in 2012. Zal dus nog wel in goede staat zijn. Het enige optische wat mij opvalt is de gele piping op de stoelen, maar dat is een klein detail wat mij niet zal storen.

Ziet er goed uit. Ook een restauratie die goed vastgelegd is. Nut and bolt. Ben erg benieuwd.

Ik heb het niet zo met Engelse auto's en geel is een keuze, staat hem zeker niet slecht!
Engels is ook niet mijn eerste keus en toch heb ik een aantal Engelsen gehad. Range Rover Classic, jaguar XJ en de Triumph. Tot dusver heeft alleen de Triumph me echt kunnen pakken. Het is gewoon echt een leuke rijdersauto. Nu heb ik de luxe dat ik kan switchen maar als derde auto is die toch wel de leukste. De SL is ook geweldig voor mooie toertochten maar de TR is nog echt autorijden.

Ik heb een grote voorkeur voor oude Engelse auto's.
Alleen heb ik een dure smaak, Jaguars ed hebben mijn voorkeur, maae zo'n Triumph is ook een mooie auto.

Ik vind Engels, Duits en Amerikaans wel mooi. Maar allen compleet verschillend. Een aantal Aziatische klassiekers kan ik ook nog wel waarderen. Ik merk wel, dat ik eens moet gaan nadenken over wat ik nu precies wil. Lekker cruisen en comfortabel rijden, of wat meer sportief en meer betrokken zijn bij het rijden. Twee andere belevenissen.

Ik vind Engels, Duits en Amerikaans wel mooi. Maar allen compleet verschillend. Een aantal Aziatische klassiekers kan ik ook nog wel waarderen. Ik merk wel, dat ik eens moet gaan nadenken over wat ik nu precies wil. Lekker cruisen en comfortabel rijden, of wat meer sportief en meer betrokken zijn bij het rijden. Twee andere belevenissen.
Klopt hier de luxe dat ik beiden heb. Op dit moment lichte voorkeur voor de rijdersauto.

De 968 was wat dat betreft echt de leukste auto die ik heb gehad. Best of both worlds alleen met dak. De cabrio variant vind ik dan weer niet mooi.

Dat is inderdaad wel handig te weten wat je wil. Aan de andere kant moet je ook gewoon een beetje verliefd worden op een auto.

Dat is zeker zo, merkte wel dat zo’n TR4 wel erg krap is hoor. Ik weet niet of dat bij de TR6 ook zo is, ben redelijk normaal van formaat (1.83m) voor een Nederlander maar het hielt niet over in de TR4 hehe.

De gele T-bird staat overigens ook nog op m’n lijst om een afspraak te maken.

Ja ie Engelse sportwagentjes en de daarvan afgeleiden zoals mijn MX5 zijn niet voor heel grote mensen. Ik zit met mijn 1,84 (sorry inmiddels1,82, ben wat ingezakt) lekker maar iemand van 1,90 die eens mee reed vond het niks. Haren in de wind en uitzicht op de dakrand.

Jammer dat de TR4 wat tegenviel wbt de staat. Maar hij reed wel leuk dus? Is het dan fair om te zeggen dat de TR6 waar je straks naar gaat kijken waarschijnlijk nog beter zal bevallen? Of heeft die ook weer nadelend (voor jou) tov de TR4? (Ik ben echt helemaal niet bekend met Triumph)
Vind dat geel van die TR6 het net niet overigens, had van mij net iets harder/voller gemogen, dit toch net wat flak. Biesje op de stoelen als knipoog naar het exterieur vind ik persoonlijk dan juist wel leuk. Jij niet, begrijp ik uit je reactie?

Getriggered door het artikel op de fp betreft de xj en de 2800;
MERCEDES-BENZ 220 SE Cabriolet, voor als je ergens nog een oude sok vindt. :p

Zag vanmorgen bij de super een oude Alpine A110 staan trouwens, beetje out of the box wel, maar wat vindt je daar van? Zitten wel goed in het budget voor wat ik zo snel even zie.

Prachtig maar wel weer een hele nieuwe invalshoek. De TR6 is overigens niet heel veel ruimer. Maar dat is met mijn 1.73 geen issue.

Voor wat betreft olielekkage. Dat blijft met een Triumph. De mijne zweet ook tussen bak en blok en hebben ze eigenlijk allemaal.

Zo’n 114/115 is dan echt wel iets heel anders. Wij hebben er 1 staan die is echt nieuw met krap 30.000 echte km’s. Heb er nog 1 staan met iets meer kilometers. Ik vind ze heel leuk maar mijn voorkeur gaat dan toch echt uit naar een SL. Als het dan toch een Mercedes moet zijn ( die 220SE:cool: is ook voor mij een brug te ver )

Het leukste lijkt mij ook wel een cabrio of targa hoor, ik ga toch alleen met mooi weer rijden en dan wil ik met een verbrand voorhoofd weer thuis komen ;)

Leuke zoektocht dit. Lekker van links naar rechts. Ik hou daar wel van. :ROFLMAO:

Vooral je zelf afvragen waar je de meeste lol aan gaat beleven want dan ga je er ook veel mee rijden. Ik wissel nu lekker af met de E SL en de TR6. Ik kijk er naar uit als de Webers gereviseerd zijn. Misschien daarna wel een kleine roadtrip plannen.

• Leuk
Het leukste lijkt mij ook wel een cabrio of targa hoor, ik ga toch alleen met mooi weer rijden en dan wil ik met een verbrand voorhoofd weer thuis komen ;)
Ik denk ook dat je daar het meeste van gaat genieten. Het voegt echt iets toe aan je huidige auto. Namelijk open rijden.

De zoektocht is vaak net zo leuk als het rijden zelf!
Klopt en waar je voor moet waken is dat het bezit het einde van het vermaak is.

De auto moet je raken en het moet iets totaal verschillends zijn met wat je nu rijdt. Een aanvulling en dat is een cabrio.

Kennis van mij heeft deze te koop staan, is dat niks?

0508aa66-501c-42f4-8009-2fa97e46ebba.jpg

Deze is door AMG aangepakt, verlaagd, AMG velgen en nog wat andere zaken.
Heb er zelf in gereden, niks op aan te merken verder. Lak ook heel mooi, zeker geen roest.

De zoektocht is vaak net zo leuk als het rijden zelf!
Is het vanuit een Europees land wel makkelijker importeren of moet je dan nog steeds door die hele molen. Hier is het als het van buiten Europa komt het makkelijkst via Duitsland. Fahrzeugbrief, TUV en gaan.

Is het vanuit een Europees land wel makkelijker importeren of moet je dan nog steeds door die hele molen. Hier is het als het van buiten Europa komt het makkelijkst via Duitsland. Fahrzeugbrief, TUV en gaan.
Het ligt geheel aan de auto’s met CoC is het makkelijk. Een auto, ouder dan 1976 ook wat makkelijker, jonger dan 1976 zonder CoC dan moet ie echt in originele staat zijn, anders krijg je een situatie waar ik mij in begaf… emissie testen, maximale snelheid, geluid etc etc. Bij originele toestand zo’n 800 euro, wanneer niet (in mijn geval) ruim 8.000 euro. Zonder enige garantie dat hij door de testen komt…

Het ligt geheel aan de auto’s met CoC is het makkelijk. Een auto, ouder dan 1976 ook wat makkelijker, jonger dan 1976 zonder CoC dan moet ie echt in originele staat zijn, anders krijg je een situatie waar ik mij in begaf… emissie testen, maximale snelheid, geluid etc etc. Bij originele toestand zo’n 800 euro, wanneer niet (in mijn geval) ruim 8.000 euro. Zonder enige garantie dat hij door de testen komt…
Dus een TR6 met Nederlandse papieren zou geen probleem moeten zijn? De SL met een RVS uitlaat is dan weer een andere uitdaging?

Voor de SL viel het traject hier wel mee. Amerikaanse papieren. Moest wel een emissiegetal doen en het nummer moest nieuw ingeslagen worden. Die had de tand des tijds niet helemaal ongeschonden doorstaan. De TR6 was echt een drama. De transporteur had alle papieren weggemaakt. Dus deze is 3 keer bij de RDW geweest voor een schouw. Had de hoop al opgegeven maar gelukkig met het geboortecertficaat toch een kenteken gekregen. Probleem was dat er nooit een nummer in gestanst was bij de import naar Zweden. Alle nummers waren plaatjes.

Waar ik in ieder geval achter ben, is van te voren met de lokale RDW er contact over nemen maar tevens ook met de gecertificeerde keurmeesters (die zijn er maar 2 in het land!).

Bij modificaties is het standaard emissielabel niet meer geldig en ben je dus financieel de pineut. Het emissielabel “omzetten” naar CH standaarden is makkelijk (zo’n 800 euro) maar dat mag dan dus niet…

Achteraf kun je upgrades wel wat makkelijker laten registeren, maar bij import heeft dat gewoon grote invloed.

Er komt daarnaast best veel bij kijken en duurt wel even voordat je hem dan echt op kenteken hebt.

Halve land door op trailers en duizenden euro’s verder, daar heb ik eerlijk gezegd momenteel geen zin in.

Wat je eigenlijk wilt hebben is een auto met veteranen status, bij import auto’s is dat ook wat lastiger. Ze zijn daar echt heel strict in!

Wat wordt daar mee bedoeld?
dat is Zwitsers begrip voor oldtimer status, vertaald:

Met betrekking tot voertuigen betekent veteranenstatus dat een voertuig dat meer dan 30 jaar oud is, beschouwd wordt als een klassieke auto en aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Uitleg van veteranenstatus met betrekking tot voertuigen:

Leeftijd:

Een voertuig moet minstens 30 jaar oud zijn om als veteraanvoertuig beschouwd te worden.

Lage kilometerstand:

Veteraanvoertuigen worden over het algemeen niet regelmatig gebruikt en hebben een jaarlijkse kilometerstand van ongeveer 2000 tot 3000 kilometer of 50 tot 60 bedrijfsuren.

Originele staat:

Het voertuig moet in originele staat zijn en mag geen noemenswaardige conversies of modificaties hebben.

Keuring:

Om in aanmerking te komen voor de veteranenstatus moet het voertuig een goede voertuiginspectie doorstaan, waarbij wordt gecontroleerd of het voertuig origineel is en in goede staat verkeert.

Voordelen:

Met de veteranenstatus kunnen voertuigen profiteren van gunstigere wegenbelasting en langere inspectie-intervallen, afhankelijk van het kanton.

Code 180:

In Zwitserland wordt de veteranenstatus vaak gedocumenteerd door de vermelding "Code 180" in het voertuigrijbewijs.

FIVA ID-kaart:

In geval van twijfel kan de originaliteit en het bouwjaar worden aangetoond met een Zwitserse FIVA ID-kaart, die 10 jaar geldig is, AXA Switzerland.

Ik weet uit ervaring, van kennissen dat zelfs een niet originele radio, bijv. de veteranen status kan annuleren.

Terug
Bovenaan