Kristian: er is altijd wel wat

Klopt hoor, maar in de vorige geen enkele last en stapte ik na 1000 km ook gewoon fris uit, net als mijn vrouw. Het is waarschijnlijk gewoon de positie van de stoelen die anders is i.c.m. de stoel zelf. Inderdaad iets met drukpunten.

Binnenkort maar eens proberen of een X3 anders/beter zit. Ondanks dat het een fantastisch ogende en rijdende auto is voorzien van alle luxe wil ik ook gewoon fatsoenlijke kunnen zitten op langere afstanden. Dan maar iets inleveren o.g.v. looks en rijkwaliteiten.

Haha, nou die auto zit wel als een oude spijkerbroek. X3 G01 zit qua ontwikkeling er wel weer mooi tussenin. Maar goed, wellicht zaterdag op terugreis geen centje pijn meer en weer helemaal blij met de 3. Ding rijdt verder echt geweldig en panodakje is ook wel heerlijk hier in Italië.
Alles wat je hier tegenkomt met een laadklepje in het spatbord en een brandstofmotor in het vooronder heeft hier een gele kentekenplaat.
Duitsers en Italianen rijden liefst nog gewoon een lekkere diesel.

Maak er maar grapjes over. Ik ben er ook wel klaar mee en heb de portemonnee alvast maar getrokken. Lekker zitten en waardeert het interieur van de auto ook nog eens enorm op. Twee vliegen in één klap. Mijn opa had deze vroeger ook in zijn Corolla en zweerde erbij. Pakketbezorger kan mij niet snel genoeg komen.

Niets is vervelender dan rot zitten. Als de kralen helpen is dat voor nu de goedkoopste oplossing.

Laatst bewerkt:
Maar…alle gein daargelaten: hopelijk vind je een permanente oplossing in een stoelinstelling die wel goed is.
Gelukkig hoef je niet elke week op en neer naar Italie. ;) En gaat de auto je in praktijk weer prima bevallen. Zou toch zonde zijn dat je deze gaat inruilen om een stoelinstelling.:(

Ja hoop ik ook. Wil ook nog niet teveel vooruitlopen op de zaken.
Zonet even te voet broodjes halen langs de drukke weg door Lazise nog een ingepakte BMW gespot. Lijkt in eerste instantie een redelijk normale 2 serie Gran Coupé. Die is recent al gefacelift dus nog even op studeren wat dit kan zijn.

Iets eerder trok een Huracan even vlot weg, zalig dat geluid van die V10.

Wat je nog zou kunnen overwegen is een stoel op maat laten maken. Heeft als voordeel dat je die mee kunt nemen naar een volgende auto en je bij inruil/verkoop een zgan bestuurdersstoel hebt.

Wat je nog zou kunnen overwegen is een stoel op maat laten maken. Heeft als voordeel dat je die mee kunt nemen naar een volgende auto en je bij inruil/verkoop een zgan bestuurdersstoel hebt.
Zal vast een prima oplossing zijn, maar niks voor mij. Vind ik er echt niet uit zien. Dan nog liever pijn lijden.
Had die Duitser met zijn Alpina even moeten vragen of we even voor een dagje konden ruilen van auto. ;)

poahh, das mien droomauto. Grappig dat deze Duitser zijn Alpina naast onze 3er parkeerde. Mijn vrouw vroeg, wat is hier dan nou zo bijzonder aan
Aan de buitenkant redelijk hetzelfde, maar voor de rest…..

Echt waanzinnig! Ik zou zo graag die velgen (en de rest) willen.

Pianolak interieurlijsten, het staat best mooi maar zou wat mij betreft verboden mogen worden. Je ziet er alles op en het krast al als je er naar kijkt. Helaas heeft de vorige eigenaar van de 3-serie er wel voor gekozen. Natuurlijk heeft het paneel van de middenconsole rondom de pook na 3 jaar al de nodige krasjes, en kleine putjes. De dealer wilde we voor aflevering nog wel wat aan poetsen maar dat doe ik liever zelf.
Na de vakantie de auto van binnen en buiten weer mooi schoon gemaakt en dan stoort zo’n paneeltje ook gelijk weer.
Dus maar met mijn kunststof spateltjes gedemonteerd en aan de slag gegaan.
Helemaal teruggeschuurd van korrel 1200 tot 3000 en toen in drie stappen gepolijst met de kleine polijstmachine. Resultaat is echt super, geen krasje, putje of swirl meer te zien. Nieuwstaat dus. Scheelt weer een duur nieuw paneel wat ook zo weer krassen heeft. Kan het zelf voortaan mooi bijhouden.

Wow! Dat ziet er goed uit! Misschien bij mijn Z4 ook maar eens doen, daar zitten ook allemaal krassen in.

Hoe zat je op de terugweg? Ik heb afgelopen week proefgereden in een nieuwe x1 met ///M pakket, ik zat nog geen 5 minuten en toen voelde ik drukpunten in de zitting die ik niet ken van mijn eigen BMW's. Is dat wat jullie ook merken?

Terugweg nog steeds veel last van mijn been/bil. Nu was het ook een rit van bijna 1200 km dus logisch dat je na zo'n lange zit een keer klachten krijgt. Maar bij de vorige had ik dat dus niet. Het zijn echt de drukpunten die anders zijn, verder biedt de stoel uitstekend ondersteuning op alle vlakken en ook in de vorige zat geen lendesteun.
Zondag nog even gezeten in de 2AT van mijn ouders, die stoelen lijken wat meer op de stoelen in de F31 en de zithoek is wat anders.

Ik wil binnenkort even een X3 G01 gaan proberen. Wellicht dat die me beter past qua zitten. Als de 320e niet al te gek afschrijft in een half jaar tijd dan is dat nog wel een serieuze optie om te overwegen.

Ben geen BMW rijder met een dikke portefeuille dus daar ligt het helaas niet aan. :ROFLMAO:

Vervelend van die stoelen. Ik ervaar dat in mijn G26 (niet hetzelfde model, maar vgm gewoon dezelfde stoelen) helemaal niet. Heb de auto sinds nieuw (2022) en staat nu net geen 159k op de klok. En ik doe toch ook regelmatig ritten van 1000km+. :confused:

Stoelen blijven wat raars per model. M'n Nissan K10 en N13 (trenduitvoering) zaten perfect, een nieuwe N14 gekocht en wat een ellende. ASS stoel gekocht, een standaardstoel die wel afgesteld kon worden en perfect zat (2x Sunny N14 en een Primera P11 mee gegaan), daarna allemaal auto's die gelukkig wel redelijk tot goed zaten.

Heel mooi werk met dat kunststof paneel. Het blijft vreselijk materiaal, maar waarschijnlijk blijft het in jouw bezit vanaf nu bovengemiddeld mooi. Is het materiaal door en door gekleurd, zodat er nog genoeg 'vlees' is voor eventuele latere behandelingen?

Als er onvoldoende materiaal over blijft voor een herhaalpolijstbeurt dan kan je het natuurlijk altijd nog (laten) wrappen.

het is gewoon door- en door gekleurd kunststof. Kwam ik wel per ongeluk achter. Op een plek waar ik wat langer had gepolijst ontstond een vreemde vlek door de warmte. Ik dacht meteen dat wordt een nieuw paneeltje, ik had er gewoon vanaf moeten blijven. Viel weinig meer aan te verpesten dus dan maar grof geschut. En dat pakte gelukkig goed uit. Daardoor zijn ook de wat diepere beschadigingen nu verdwenen.
Paneeltje is zo dik dat ik de komende jaren nog lekker kan blijven schuren en polijsten.

Kon dat ook maar in de Z4. Die heeft mooie alu-feinschliff afwerking, maar rondom de middenconsole flink wat gebruikerssporen. Valt niks aan te poetsen en wrappen wordt waarschijnlijk ook niet geweldig. Niet meer te koop dus ik probeer mezelf maar te overtuigen dat een beetje patina juist mooi is bij zo’n auto.:ROFLMAO:
Van een afstandje zie je het gelukkig ook niet.

Zo dat is mooi geworden zeg ! En dan niet in PPF ofzo?

Is er bij deze ook een soort gehard plastic / glasfiber in de toplaag? Heb mij laten vertellen dat dit bij bijv mijn sierlijsten het geval is waardoor het lastig te poetsen is.

Het staat nog op m’n lijstje want irriteer mij er dood aan. Ik ‘camoufleer’ het nu met Black Hole van PoorBoys en dat werkt best aardig.

Kon dat ook maar in de Z4. Die heeft mooie alu-feinschliff afwerking, maar rondom de middenconsole flink wat gebruikerssporen. Valt niks aan te poetsen en wrappen wordt waarschijnlijk ook niet geweldig. Niet meer te koop dus ik probeer mezelf maar te overtuigen dat een beetje patina juist mooi is bij zo’n auto.:ROFLMAO:
Dat wrappen wordt geen groot succes denk ik zomaar.... Misschien wel een goede om te kijken of het te vinden is op een sloperij of marktplaats en dan snel toeslaan, zolang het niet al te prijzig is althans.

Nee helaas is die niet meer te redden. Moet er ook fatsoenlijk in durven te rijden dus een auto die helemaal nieuw is ook niet slim. Na 23 jaar zijn een paar gebruikssporen ook niet erg.

Ergens komende week is de Z4 weer klaar. Dan heeft ie er ook een mooi tijdje gestaan. Ze weten dat het perfect moet bij mij. Zal met zilvergrijs nog best een uitdaging zijn.

Komende week eens ervaren hoe de 320e de caravan trekt. Zal vast wel goed gaan.

De Z4 staat weer thuis, superblij mee. Gisteren een ZZP-klus bij Utrecht in de buurt en dat was mooi te combineren met het ophalen van de auto in Oudewater. Ziet er echt perfect uit, voorbumper, achterbumper, achterscherm zijn hersteld en gespoten. Geen kleurverschil en heel strak werk.
Dus weer genieten van een onberispelijke Z4. Na 3 weken ook weer heerlijk om in een echte auto te kunnen rijden.
Hij stond gisteren in goed gezelschap te wachten.

Wat fijn! Goed schadeherstel is heel belangrijk en secuur werk, was bij mn vorige F30 ook eerst heel ontevreden over kwaliteit spuitwerk, gelukkig hersteld.

Zo ben je per saldo beter af dan voor het ongeluk, zelfs al heeft je saldo wel een knauw gekregen. Hopen dat je vanaf nu geen onverwachte cadeautjes meer krijgt en dat het bij genieten blijft.

Fijn, er zit inderdaad veel verschil tussen de ene spuiter en de andere. zelfs binnen 1 bedrijf en dus afhankelijk van wie de auto spuit ga je verschil zien.

Zo'n alpina B3 is toch wel een droom hoor, ergens staat dat groen met bronzen wielen ook heel erg goed. zet hier maar voor de deur.

Inderdaad heel fijn. Hopelijk is het mooie weer nog niet op, heb wel zin in wat lekkere ritjes.
Afgelopen weekend met de caravan op pad geweest, de 320e is nog een veel fijnere caravantrekker dan de F31 was. Veel stabieler en trekt hem met het grootste gemak. Wel gruwelijk irritant dat het start-stop niet uit te schakelen of uit te programmeren is, maar gelukkig ontdekt dat met de automaatpook naar links in M/S, de motor mooi blijft lopen.
Inmiddels al 10dkm gereden sinds aankoop 5 maanden geleden, veel meer km’s dan verwacht eigenlijk.
Auto bevalt (op het zitten na) echt top.

Dit weekend bij een winkel in miniatuurauto’s geweest in het Friese Kootstertille en daar nog wat moois aangeschaft.
Oké, het is een M340i en gespoten in Dark Frozen Grey ipv Mineral Grau, maar verder een prachtig 1:18 model voor naast de andere 3-Tourings die ik heb staan.

Dan had je zaterdag wel even langs kunnen komen in mn loods. Was daar de hele dag, met 2 maten uit jouw provincie. We hebben zelfs nog gegeten in Kootstertille.

Mooi modelletje

Mooi gedetailleerd ook.

Is er anno nu niemand die start/stop kan uit programmeren? Is het eerste wat ik met bimmercode heb uit gezet. Stoor mij daar ook gruwelijk aan.

@uwbuurman, door de week zitten we vaak tegenover elkaar en afgelopen dus ook nog. Als ik dat was ik zeker even langs gekomen.

Bij hybride is dit naar mijn weten geen optie. Als ik toch nog eens naar een X3 op zoek ga, dan ook gewoon een ouderwetse 20i of 30i. Als 30e nog veel zwaarder en ik meen ook een nog kleinere accu. Zou ik niet willen.

Bij de hybride gaat de motor ook uit als de auto heel langzaam rijdt/kruipt. Reed laatst op slakkentempo weg op erf bij caravanstalling en was wel 10 keer aan/uit. Staat helemaal nergens op. Gelukkig ontdekt dat met pook naar links dit afgelopen is, wel zo fijn.

Dat is niet per se stop/start, maar vooral kenmerkend hybridegedrag.

Mooi schaalmodel gescoord in het dorp waar mijn roots liggen! Nu de Z4 helemaal naar wens is is er toch genoeg tijd om dat te spuiten en verder te personaliseren?

Dat is niet per se stop/start, maar vooral kenmerkend hybridegedrag.

Mooi schaalmodel gescoord in het dorp waar mijn roots liggen! Nu de Z4 helemaal naar wens is is er toch genoeg tijd om dat te spuiten en verder te personaliseren?
Dat is in ieder geval niet aan mij besteed. Schaalmodel is vrij prijzig en beperkte oplage en houd ik mooi origineel. Velgen zijn ook anders.

Nog genoeg te doen aan de Z4 hoor. Klauwen nog netjes maken, heb nog een set wielen liggen zonder stoeprandschade die eronder mogen, linksachterin een rammelend/klapperend geluid ergens uit de ophanging dus hoef me niet te vervelen. Altijd wel iets wat aandacht vraagt. Maar daarvoor is het ook een hobby-auto.

Terug
Bovenaan