Kristian: er is altijd wel wat

De huidige set gaat er in het najaar weer onder. Is ook prima, alleen wat vlak en met non-rft all-seasons wel heel comfortabel maar ook wat wollig.

Mijn zoon is niet zo’n autogek (gelukkig).

Setje Gyeon Rim kost ruim 50 euro. Als ik lees dat de coating een levensduur van 1 jaar heeft, dan valt me dat toch wat tegen. Ook is het best een bewerkelijk klusje. Ik denk dat ik toch gewoon maar weer een goede wax of sealant pak. Na elke wasbeurt even een rondje Sonax BSD erover en dan is het ook goed beschermd.

Sowieso ben ik niet zo’n glascoating fan. Een wax aanbrengen is zo gepiept en als ergens krassen of swirls te zien die je even wil polijsten dan mag je het paneel opnieuw coaten. Mag je hopen dat het aangebroken flesje nog te gebruiken is.

Dat hangt van het gebruik af denk ik. Ik heb die Gyeon Rim er een jaar geleden op gezet en het is vandaag nog net zo effectief als de dag dat ik het erop deed. Maar dat is op een auto die ongeveer 5k per jaar rijdt, altijd binnen staat en 's winters geschorst is.

Op de A2 was ik er niet zo wild van. Het doet iets en na een jaar nog steeds, maar met vrij nieuwe wielen die je regelmatig bijhoudt vind ik het effect niet groot genoeg.

Setje Gyeon Rim kost ruim 50 euro. Als ik lees dat de coating een levensduur van 1 jaar heeft, dan valt me dat toch wat tegen. Ook is het best een bewerkelijk klusje. Ik denk dat ik toch gewoon maar weer een goede wax of sealant pak. Na elke wasbeurt even een rondje Sonax BSD erover en dan is het ook goed beschermd.

Sowieso ben ik niet zo’n glascoating fan. Een wax aanbrengen is zo gepiept en als ergens krassen of swirls te zien die je even wil polijsten dan mag je het paneel opnieuw coaten. Mag je hopen dat het aangebroken flesje nog te gebruiken is.
Ja is geen koopje ben ik met je eens.
Ik zet ze altijd in de wetcoat bij elke wasbeurt, simpel en snel en erg effectief.
Op sprayen en direct met de hogedruk verspreiden en klaar ben je, bizar simpel en snel.

Wetcoat zal ik eens bestellen, lijkt me wel een mooi product.
Wielen zijn inmiddels gemonteerd, staat super en rijdt ook een stukje strakker.

Eerst het saharazand even kwijt zien te worden komende dagen.
Shampoo en Wetcoat bij de mannen van Carclean besteld zojuist dus er kan vlug gekuist worden.

Ik heb jaren Wetcoat gebruikt, prima spul. Echter gebruik ik nu ook alweer tijden Nanolex WashCoat, doet hetzelfde alleen beter en blijft veel langer zitten.

Vanmiddag de auto even gewassen en in de Gyeon Wetcoat gezet. Bijzonder goedje wel, lak is spiegelglas, glimt prachtig diep en het water parelt er prachtig af. Benieuwd hoe lang het effect blijft, maar eerste indruk is positief.
Ben heel blij met het totaalplaatje nu met de nieuwe zomerset.

Eerste 5.000km erbij gezet sinds half december. Auto bevalt uitstekend. Elektrische range is ‘s winters een dikke 30 km en loopt nu op tot zo’n 50 km. Door de permanente elektro-ondersteuning is de auto ook op benzine een stuk zuiniger dan de vorige.

Vind ik ook. Comfort is ook nog prima en verhouding velg en band ook netjes. Verlagen gaat niet gebeuren, wil je dat echt goed doen betekent dan moet je een schroefset, bijv. een KW variant 3 schroefset monteren.
Misschien ook nog een keer de chromen nieren proberen om te kijken hoe dat staat maar verder is ie wel naar het zin zo. Hoewel, een B58 onder de motorkap zou hem echt afmaken.

Ik vind de stance perfect zo. Ja ietsje hoger maar niet storend en de velg maat met nog genoeg ‘band’ maakt het helemaal compleet.

Grijs en zilver komen die lijnen zo mooi naar voren.

Fijne deuk (incl. lakschade) in het achterscherm van de Z4 ontdekt. Dat wordt de portemonnee trekken dus. Geen idee waar het gebeurd is maar het ziet er echt niet uit. Doodzonde van zo'n strakke auto. Enige voordeel is dat dit scherm ooit al eens gespoten is. Kleurverschil was er toch al zeer minimaal en de lak was op die plek toch al niet meer origineel. Met een beetje mazzel wordt ie er dan niet lelijker op.
Achterbumper had een paar beschadigingen dus die dan ook maar meepakken. Wil eigenlijk niet weten wat de kosten zijn, maar ook geen keus. Tot nu toe redelijk geluk gehad met schades door anderen en ik pas altijd op waar ik de auto parkeer maar nu dus toch een keer aan de beurt.
Slecht voor je humeur dus maar snel laten repareren en vergeten.

Nou enorm ja. Mezelf maar voorhouden dat het slechts materiaal is wat ‘gewoon’ weer hersteld kan worden.
Van dat geld had ik liever een setje M-sportstoelen gekocht.

Zo irritant als je schade hebt dat niet door jezelf is veroorzaakt. :mad: Geen ringbel in de buurt? Of was je ermee naar de supermarkt?

Heel jammer dat de veroorzaker niet het fatsoen heeft het eerlijk te melden. Verbaas ik me toch steeds weer over.

Dit is zo te zien van een deur. Het kan zijn dat je dat niet eens doorhebt als je kinderen bijvoorbeeld de deur zelf openen. Wel zuur van de schade, maar gelukkig een relatief kleine en niet het eind van de auto.

Toevallig nog iemand hier die in/rond Breda woont en tijd over heeft? Zie een gebruikt achterscherm staan in de originele kleur. Al even gemaild maar het is alleen maar ja/nee. Ziet er op eerste gezicht wel netjes uit.
Scherm is geschroefd, niet heel eenvoudig om bij alle schroeven te komen, maar ik heb voor hetere vuren gestaan.

achterscherm Z4 Titansilber

Jeetje Kristian, wat zuur dit! Echt balen.

Het blijft jammer, zeker als je zelf erg zuinig en voorzichtig bent dat een ander dit soort dingen veroorzaakt.

WA-verzekerd. Wil nog wel een keer All-risk overwegen maar dan ook eerst taxeren. Dagwaarde van een 22 jaar oude Z4 is namelijk normaal gesproken niet zo hoog meer.

Scherm in Breda misschien toch maar ophalen. Goede kleur, hopelijk nog in originele lak en netjes genoeg om in te bouwen.

WA-verzekerd. Wil nog wel een keer All-risk overwegen maar dan ook eerst taxeren. Dagwaarde van een 22 jaar oude Z4 is namelijk normaal gesproken niet zo hoog meer.
Dat valt wel mee, een rondje Marktplaatsen leert dat een nette 3.0i met lage kilometerstand nog altijd serieus geld moet opbrengen. Maar met taxatie en verzekering naar waarde weet je in ieder geval vooraf waar je aan toe bent.

Zuur van die deuk, daar moet toch wel een hele zware deur in zijn beland om zo'n schade te veroorzaken. Een nare plek ook, maar komt goed!

Scherm in Breda misschien toch maar ophalen. Goede kleur, hopelijk nog in originele lak en netjes genoeg om in te bouwen.

Ik heb nog wel een goed adresje in Vlaardingen, maar is niet bepaald dichtbij als je in Breda woont. Laat maar weten of je het nodig hebt.

Kun je hem niet als klassieker AR verzekeren bij Kuiper o.i.d. ? Scheelt heel veel premie, je mag alleen niet teveel km maken per jaar maar dat zal bij jou ook wel meevallen.

Een nette originele E85 Z4 3.0i handgeschakeld is nog serieus geld waard, en stijgen in waarde.
Uiteraard moet je wel de juiste liefhebber vinden, maar ik heb die van mij echt goed kunnen verkopen.
Meer dan ik er voor betaald heb 2 jaar terug. Ik heb ze altijd all risk verzekerd , premie verschil is minimaal in mijn geval.

Maar flink balen zeg! maar aan de andere kant je zat toch al met kleur verschil dus spuiten is dan prima te doen.
Ander paneel kun je geluk mee hebben maar met een beetje pech is die ook al gespoten.
En dezelfde grijstint origineel erbij krijgen lijkt me al lastig. Maar wie weet.

Laatst bewerkt:
Proficiat Kristian!
Je zag er enigszins tegenop, hoe kijk je er achteraf op terug?

Ik mag binnenkort ook. De G21 is een prima en heerlijke sleurhut trekker, dat weet ik al wel :)

Terug
Bovenaan