Mazda 323f
Net ingestapt
Hallo forumleden,
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn auto. In het verleden een VW Golf 4 en Mazda 323 gereden. Mijn huidige auto is een Toyota Corolla uit 2006. Degelijk, simpel, maar ook bijna 20 jaar oud.
Mijn gebruik:
Wat ik een beetje zoek in een auto:
Tot nu toe heb ik de volgende opties, maar nog niet helemaal het ideale gevonden: (de marktplaats links dienen als voorbeeld, ik heb me niet voldoende ingelezen om nu te zeggen dat ik specifiek die auto zou willen)
Nu mijn gedachte:
De hele VW-stal heb ik buiten beschouwing gelaten, omdat ik wel eens negatieve dingen heb gelezen over de tfsi motoren, ik weet zelf niet goed genoeg welke motoren betrouwbaar zijn, maar aanvullingen en tips zijn welkom.
Mvg,
Mark
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn auto. In het verleden een VW Golf 4 en Mazda 323 gereden. Mijn huidige auto is een Toyota Corolla uit 2006. Degelijk, simpel, maar ook bijna 20 jaar oud.
Mijn gebruik:
- Woonwerk soms met de auto, maar meestal de fiets (10km enkele reis)
- Ritje naar de supermarkt
- Weekendjes weg of vakantie
- 5000-7000km per jaar! (weinig dus)
Wat ik een beetje zoek in een auto:
- Betaalbaar, €10.000-15.000 aanschafwaarde. (evt inruil huidige auto)
- Degelijk, eenvoudige techniek
- Liefst minimaal 120pk
- Station of hatchback met inklapbare achterbank (voor racefiets/mtb achterin)
- Evt trekhaak als optie
- Goed onderhoud lijkt mij belangrijker als km-stand. (boven de 120.000km geen probleem)
- +- 10 jaar oud, liefst niet veel ouder
- Mijn mijn kilometers per jaar wil ik het liefst 10 jaar de auto in bezit houden.
- Handbak, maar automaat mag ook, als het maar degelijk is (liefst geen half automaat of vario)
Tot nu toe heb ik de volgende opties, maar nog niet helemaal het ideale gevonden: (de marktplaats links dienen als voorbeeld, ik heb me niet voldoende ingelezen om nu te zeggen dat ik specifiek die auto zou willen)
- Toyota Auris 1.3 (touring) van rond 2018/2019.
- Kia Cee'd 1.6 GDI rond 2015
- Mazda 3 2.0 (vanaf 2013, 3e generatie)
Nu mijn gedachte:
- De Toyota heeft denk ik wel echt weinig vermogen. De hybride variant heb ik me twijfels bij, als die accu op is dan is de auto denk afgeschreven?
- De Toyota bestaat ook met een 1.2 turbo motor (vrij weinig aanbod). Deze heeft voldoende vermogen denk ik, maar ook directe injectie, lijkt mij voor mijn situatie niet ideaal.
- De Kia Cee'd is wel echt oersaai en lelijk van binnen
- De Mazda is mooi, motor lijkt degelijk en voldoende vermogen. Ik heb alleen het idee dat deze wat krapper is als c-segment.
De hele VW-stal heb ik buiten beschouwing gelaten, omdat ik wel eens negatieve dingen heb gelezen over de tfsi motoren, ik weet zelf niet goed genoeg welke motoren betrouwbaar zijn, maar aanvullingen en tips zijn welkom.
Mvg,
Mark