Kia rio 2013 achteruitrijcamera?

FredMunoz f2527565

Net ingestapt
Heb eergister mijn Picanto ingeruild op een Rio uit 2013 met de superpack uitvoering. De vorige eigenaar heeft hier een Pioneer scherm met navigatie e.d in gezet. Ik zie ook een achteruitrijcamera erbij staan, maar kan hem achter in de auto nergens vinden. Als die aanstaat heb ik zwart beeld. Vraag me nu dus af of er iets fout is of dat die camera er helemaal niet inzit?!? Waar zou ik dat kunnen zien?

De dealer is gesloten, dus kan daar even geen contact mee opnemen. Even langsrijden is ook niet te doen, omdat ik hem redelijk uit de buurt heb gekocht.

De camera is een optie, dus als die niet aangesloten is zie je niets. Kan zijn dat de camera zo geschakeld is dat de auto wel in zíjn achteruit moet staan... Even kijken of er in de kofferbak, bij het reservewiel losse kabels liggen richting de achterkant van de auto. Zo'n camera is een 1.5 x 1.5 cm zwart plastic blokje. Bij mijn auto zat'ie op de rand van de kentekenplaathouder gemonteerd.

Stel je overigens niet teveel voor van de camera in een auto uit die tijd. En van de Rio in het bijzonder.

Die Pioneer radio was destijds een actie vanuit Kia geloof ik.
Mijn schoonzus kreeg die ook bij aankoop ingebouwd.
Camera kan er op, maar werd niet geplaatst.

Als je dit toch zou willen zou ik meteen de radio vervangen voor 1 met Android auto enzo.
Heb er laatst ook 1 ingebouwd van Pioneer in die Rio. Die heeft ook de mogelijkheid voor een camera.

Terug
Bovenaan