Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Krijgen de VVD en PvdA voldoende steun?

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    70
  • Opiniepeiling gesloten .
Het is inderdaad een apart stelletje pokitici zo samen.

Het risico is echter dat de bevolking straks helemaal geen vertrouwen meer heeft in de politiek.

Dat is niet helemaal eerlijk. Volgens mij was de tendens in de formatie dat de andere partijen geen kabinet met premier Wilders hebben gewild.

Wilders zelf had het heel graag gewild.
Ik vraag me af of hij het echt had gewild. Hij zei dat hij het wilde, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij wel blij is met z'n huidige positie. Lekker achter de vuurlinie.

Je ziet al aan Agema en Faber dat besturen voor de pvv veel moeilijker is dan oppositie voeren. Daar komen brokken van en dat weet Wilders ook wel.

Het zal best een spagaat zijn. Ik vraag mij af of er iemand binnen de PVV is die de plek van Wilders binnen de partij kan opvullen in het geval dat Wilders om wat voor reden dan ook wegvalt.

Dan zit hij nu op een voor hem mooie plek. Korte lijntjes naar de regering, toch de regie over de partij.

Dat is niet helemaal eerlijk. Volgens mij was de tendens in de formatie dat de andere partijen geen kabinet met premier Wilders hebben gewild.

Wilders zelf had het heel graag gewild.

Daar geloof ik echt helemaal niets van.
Wilders lijkt bewust het kabinet te saboteren om dat het grote slachtoffer te spelen als het (eindelijk) te veel wordt voor NSC. Alles is maar de schuld van de ander, terwijl hij met compleet waardeloze en populistische voorstellen komt. Wilders staat er in de peilingen nog steeds prima voor, in tegenstelling tot bijv. NSC, dus voor hem is dit een heerlijke situatie hoor.

Deze regering moet gewoon een poosje blijven zitten. NSC kan nu niet de stekker eruit trekken, dan is de PVV nog weer groter.

Ik snap Omtzigt ook niet. Komt uit een burnout, start een politieke partij en verrassing, krijgt weer een mentale opdonder. Terwijl je toch zou moeten weten dat een nieuwe partij starten, wetende dat je wel eens veel stemmen kan gaan halen, geen kleinigheidje is.

VVD hoor je weinig overigens. Krijg het idee dat die het uitzingen tot PVV of BBB op de voor hun belangrijke onderwerpen op de mond gaan omdat ze het niet waar kunnen maken.

Ik snap Omtzigt ook niet. Komt uit een burnout, start een politieke partij en verrassing, krijgt weer een mentale opdonder. Terwijl je toch zou moeten weten dat een nieuwe partij starten, wetende dat je wel eens veel stemmen kan gaan halen, geen kleinigheidje is.
Had-ie echt een andere optie? Terug naar het cda was uitgesloten, andere partijen kwamen onvoldoende overeen met zijn ideeën.

En dat-ie nu zich even terugtrekt verbaast me ook niet. Je zult als ervaren politicus met kennis van zaken maar dagelijks moeten dealen met die PVV randdebieltjes. Ik zou er ook een acute burnout van krijgen. Ik snap Omtzigt wel.

VVD hoor je weinig overigens. Krijg het idee dat die het uitzingen tot PVV of BBB op de voor hun belangrijke onderwerpen op de mond gaan omdat ze het niet waar kunnen maken.
Dat valt mij ook op inderdaad. Ze laten PVV, BBB en NSC rustig hun gang gaan. Ik vraag me soms af hoe Rutte hier naar zit te kijken.

Had-ie echt een andere optie? Terug naar het cda was uitgesloten, andere partijen kwamen onvoldoende overeen met zijn ideeën.

En dat-ie nu zich even terugtrekt verbaast me ook niet. Je zult als ervaren politicus met kennis van zaken maar dagelijks moeten dealen met die PVV randdebieltjes. Ik zou er ook een acute burnout van krijgen. Ik snap Omtzigt wel.
Ik niet. Als ervaren politicus weet hij waar hij aan begint. Bedenk nu wat er gebeurt als NSC de oorzaak van een breuk is. Dan maak je de PVV nog groter met een beetje pech.

Laatst bewerkt:
NSC en Omtzigt heb ik niet veel vertrouwen meer in, zal wel minder dan 5 zetels worden bij de volgende verkiezingen.

Dit bericht slaat inderdaad nergens op. Stemmingmakerij. Ik zou de heren Weisglas en Wilders toch willen corrigeren. Uiteindelijk is ee kiezer de baas.

Benieuwd hoe lang dit kabinet het volhoud, als er maar geen kabinet met Groen-Links-Pvda in de toekomst er komt.

Benieuwd hoe lang dit kabinet het volhoud, als er maar geen kabinet met Groen-Links-Pvda in de toekomst er komt.

Dat ben ik niet met je eens. Tijd dat er eens een kabinet opkomt dat echt opkomt voor de mensen.

Maar goed, Wilders blijft hoog scoren in de peilingen, dus ik voel me meer een roepende in de woestijn.

Dat ben ik niet met je eens. Tijd dat er eens een kabinet opkomt dat echt opkomt voor de mensen.

Maar goed, Wilders blijft hoog scoren in de peilingen, dus ik voel me meer een roepende in de woestijn.
Als je een kabinet wilt wat voor de mensen op komt dan moet je er geen Groen-Links en PVDA is stoppen.

Opkomen voor mensen? Die helpen de planeet volledig naar de kl*te.... Oorlogen, milieuvervuiling, overbevolking....

Alle idiote milieuplannen waardoor we veel meer gaan betalen maar uit eindelijk niks op lost.

Jawel hoor, economen zijn overtuigd van de plannen van GL-PvdA. Je geeft dus een onderbuikargument, jammer.

Opkomen voor mensen? Die helpen de planeet volledig naar de kl*te.... Oorlogen, milieuvervuiling, overbevolking....

Oorlogen? De Groenen zijn overwegend pacifistisch. Overbevolking?
Waar heb jij het in vredesnaam over eigenlijk?

Jawel hoor, economen zijn overtuigd van de plannen van GL-PvdA. Je geeft dus een onderbuikargument, jammer.

Oorlogen? De Groenen zijn overwegend pacifistisch. Overbevolking?
Waar heb jij het in vredesnaam over eigenlijk?
Dat zijn feiten, de sprookjes die de economen verzinnen kom ook nooit uit.

Ik heb geen zin in rekeningrijden, wat die partij, en ook onder andere de D66 wil, voor mij persoonlijk al een reden om nooit op die partijen te stemmen.Bovendien vrees ik dat elektrisch rijden dan verplicht wordt.

Ik heb geen zin in rekeningrijden, wat die partij, en ook onder andere de D66 wil, voor mij persoonlijk al een reden om nooit op die partijen te stemmen.Bovendien vrees ik dat elektrisch rijden dan verplicht wordt.
Ik vind dat soort zaken juist van ondergeschikt belang.

Ik maak mij meer zorgen om de tendens om alle problemen in de schoenen van een bepaalde bevolkingsgroep te schuiven. Komt een beetje bekend voor allemaal en met de opkomst van allerlei populistische partijen best wel een probleem aan het worden.

Nu ook weer met die noodwet....waarschijnlijk is er geen gegronde reden om deze in te schakelen maar toch zetten we door. Wat heeft het dan voor zin om een vodje over rechtstatelijkheid te ondertekenen als je er toch je reet mee afveegd. En het ergste is dat Wilders dit heel graag wil (denk aan het vodje) en als het hierop klapt NSC de schuld gaat krijgen.

Ga aan het werk. Nu is er een monster gecreëerd. En het ergste is dat de stemmers gewoon meegaan.

Kaag is een vals kreng, Timmermans een domme dikke zak die Nederland de vernieling in wil werken. Zomaar wat onterechte frames die nu aardig normaal zijn in de maatschappij. De waanzin.

Maar dat doet niet alleen de politiek, overal krijgt een ander de schuld, maar de fouten bij jezelf neerleggen gebeurt nooit.
De politiek loopt al jaren te klootviolen met de asielzoekers instroom, nu ligt het opeens aan hun dat er geen huizen zijn ed.

Politiek....:rolleyes:
Het vormen van een beleid waar door het bedrijfsleven en de consument duurzaam op gebouwd kan worden is daar decennia geleden al aan de kant geschoven en vervangen voor een jaarlijkse graaironde waarmee de blunders en het begrotingstekort weer opgevuld moet worden, en de rest van het dagelijkse programma wordt gewoon gevuld door een kudde sterk gepolariseerde clowns die iedereen wel de "juiste" weg willen wijzen maar zelf nooit naar die bestemming toe zullen gaan.
De politiek is een jengelende kleuterklas geworden waarin enige vorm van gezond verstand en teamvaardigheid tegenwoordig ver te zoeken is, zelfs hun kleuterjuf raakt er nog overspannen van.

Het wordt hoog tijd dat er eens een minimaal opleidingsniveau met 15 jaar praktijkervaring in het bedrijfsleven + een cursus communicatievaardigheden gesteld gaat worden voordat je uberhaupt in aanmerking kan komen voor zo'n verantwoordelijk baantje in de politiek... grote kans dat het landelijke vertrouwen in de politiek dan ook wel weer terug komt.

Het wordt hoog tijd dat er eens een minimaal opleidingsniveau met 15 jaar praktijkervaring in het bedrijfsleven + een cursus communicatievaardigheden gesteld gaat worden voordat je uberhaupt in aanmerking kan komen voor zo'n verantwoordelijk baantje in de politiek... grote kans dat het landelijke vertrouwen in de politiek dan ook wel weer terug komt.
Minimaal opleidingsniveau, dan krijg je weer het verwijt dat er alleen maar hoogopgeleide elitairen in de politiek zitten en niet de 'gewone man / vrouw'.

Ik zou niet weten waarom praktijkervaring noodzakelijk zou zijn in de politiek, en al helemaal niet in het bedrijfsleven.

Cursus communicatievaardigheden? Het gaat dus alleen om de manier waarop een politicus iets kan vertellen? Ik dacht nu juist dat het om de inhoud ging, en daar leert zo'n cursus helemaal niets over.

En vertrouwen in de politiek komt niet terug door welke van deze maatregelen dan ook. Misschien dat dat verholpen zou kunnen worden door wat meer opleiding van kiezers, zodat ze beseffen dat besturen lastig is, gaan begrijpen dat niet alles is wat het op het eerste gezicht lijkt, dat je niet overal verstand van kan hebben, dat wat op de korte termijn lastig kan zijn op de lange termijn noodzakelijk kan zijn, en dat waar gewerkt wordt fouten worden gemaakt? Oh ja, en dat wat op Facebook staat en overeenkomt met je onderbuikgevoel niet per definitie waar is.

Wat heb je tegen rekeningrijden? En tegen een eventuele verplichting om elektrisch te rijden?

Wat heb je tegen rekeningrijden? En tegen een eventuele verplichting om elektrisch te rijden?
Met rekeningrijden wordt autorijden alleen maar duurder, de wegenbelasting gaat echt niet verdwijnen, dit komt er bovenop.Bovendien wil ik geen kastje in mijn auto.
Elektrisch rijden heb ik niks mee, prima als andere mensen er blij mee zijn, maar ik vind dat stille van een EV saai en slaapverwekkend, ook al trekken ze hard op, maar dat boeit mij niet zo.

Politiek....:rolleyes:
Het vormen van een beleid waar door het bedrijfsleven en de consument duurzaam op gebouwd kan worden is daar decennia geleden al aan de kant geschoven en vervangen voor een jaarlijkse graaironde waarmee de blunders en het begrotingstekort weer opgevuld moet worden, en de rest van het dagelijkse programma wordt gewoon gevuld door een kudde sterk gepolariseerde clowns die iedereen wel de "juiste" weg willen wijzen maar zelf nooit naar die bestemming toe zullen gaan.
De politiek is een jengelende kleuterklas geworden waarin enige vorm van gezond verstand en teamvaardigheid tegenwoordig ver te zoeken is, zelfs hun kleuterjuf raakt er nog overspannen van.

Begin maar met de Balkenende norm. Laat die eens los. We willen wel kwaliteit maar er niet voor betalen simpel gezegd.

Met rekeningrijden wordt autorijden alleen maar duurder, de wegenbelasting gaat echt niet verdwijnen, dit komt er bovenop.Bovendien wil ik geen kastje in mijn auto.
Elektrisch rijden heb ik niks mee, prima als andere mensen er blij mee zijn, maar ik vind dat stille van een EV saai en slaapverwekkend, ook al trekken ze hard op, maar dat boeit mij niet zo.
Ah, oké, het gaat je enkel om jezelf. Helder.

Jullie hebben gelijk dat er ook andere zaken zijn, maar ik blijf op 1 of andere manier een hekel aan Groen-links hebben.

De verkiezing van Trump leidt volgens Reuters tot hogere importtarieven (onder meer om auto's uit Mexico en China tegen te houden, maar ook de Europese producten krijgen ermee te maken); de olieproductie zal worden versterkt, ook toegestaan in kwetsbare gebieden als Alaska. Ook trekt de VS zich volgens de berichten terug uit het Parijse Klimaatakkoord dat fossiele uitstoot wil verminderen. En de regels van Biden om bijvoorbeeld elektrische auto's te stimuleren worden teruggedraaid.

Een paar maanden later.... ongelofelijk wat er zich nu voltrekt in de VS. Waar gaat het nog over. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Nu weer die idioterie tegen Zelensky alsof die zie onderhand de oorlog is begonnen.

Om je heen slaan met import tarieven.

Hij wil de VS groot maken maar ik heb nu het idee dat hij als een sloopkogel iedere internationale relatie aan het mollen is. De EU zal in ieder geval snel op eigen poten moeten gaan staan en de NAVO zal een Europees deel moeten krijgen waar de VS geen rol zal spelen en ook alles Europees kopen. De wapenindustrie in de EU kan veel leveren. Koop het daar maar.

En mocht Trump vredesduif in Oekraïne gaan spelen dan stuurt hij zijn eigen troepen maar om daar tussen te gaan staan, wat mij betreft geen NAVO missie en geen VN missie. De Europese landen kunnen beter helpen Oekraïne tot de tanden te bewapen en te trainen en helpen met de wederopbouw. In ieder geval een eigen plan trekken en zeker niet achter de VS aan lopen nu.

^^ die zit nu in een fikse spagaat, denk ik. Trump en Vance trekken handen af van Oekraïne (maar beter ook, denk ik) maar Rutte spreekt ook namens Navo lid Amerika..

Is Starlink al uitgezet voor Oekraïne..?

^^ die zit nu in een fikse spagaat, denk ik. Trump en Vance trekken handen af van Oekraïne (maar beter ook, denk ik) maar Rutte spreekt ook namens Navo lid Amerika..

Is Starlink al uitgezet voor Oekraïne..?
Dat ze hun handen er van af trekken heeft wel voordelen. Alles wat de VS in het buitenland heeft gedaan (zeker op militair gebied) heeft geresulteerd in grote humanitaire rampen. Effectief heeft het vooral veel mensenlevens gekost (zowel bewoners van de landen waar ze hebben huisgehouden, als eigen legerpersoneel, en de veteranen die het hebben overleefd kunnen vervolgens bij terugkeer de tering krijgen van hun eigen land) en ze hebben totaal niets bereikt. Vrijwel alles verloren.

Dat ze hun handen er van af trekken heeft wel voordelen. Alles wat de VS in het buitenland heeft gedaan (zeker op militair gebied) heeft geresulteerd in grote humanitaire rampen. Effectief heeft het vooral veel mensenlevens gekost (zowel bewoners van de landen waar ze hebben huisgehouden, als eigen legerpersoneel, en de veteranen die het hebben overleefd kunnen vervolgens bij terugkeer de tering krijgen van hun eigen land) en ze hebben totaal niets bereikt. Vrijwel alles verloren.
Afghanistan is een recent voorbeeld.

De PVV is levensgevaarlijk, letterlijk:
"PVV-Statenlid erkent dat hij klimaatactivist aanreed bij provinciehuis Haarlem"

"Van Tiggelen ziet geen reden om excuses aan te bieden."

En hij lijkt ook niet te worden ontslagen of iets. Echt verbijsterend hoe snel men een fatsoenlijke democratie kan vernietigen.

Die asfaltplakkers kunnen ook gewoon op het maliveld gaan staan. Volidioten
Daar ben ik het mee eens maar dat is geen reden om dit te doen. En dan, je rijdt iemand aan, dacht wel dat diegene niet gewond was en kijkt vervolgens niet om. Doorrijden na een ongeval is strafbaar. Deze man heeft een voorbeeldfunctie.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan