Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo een kocht ik ook. Zegt helemaal niks meer tegenwoordig.De auto is verder dealeronderhouden, we hebben de complete geschiedenis erbij.
Ik kon er toch best gemakkelijk bij. Viel erg mee.Kofferbak motoren. Altijd leuk om aan te werken![]()
Hij is sinds 2006 geregistreerd als L6e, dus, dat komt overeen met een 4-wielige bromfiets. Daarvoor viel hij in de motofietsen-categorie. (SE-31-10)Een bijzonder geval. Max 45km/h? De RDW heeft het toch in de een of andere L-cat moeten stoppen lijkt me. Sinds de Stint zijn ze niet meer zo makkelijk met allerlei speciale categorieen.
Ja precies! Helaas is de auto in 2009 door een latere eigenaar afgemeld voor sloop. Dat slopen is uiteindelijk gelukkig niet gebeurd, maar afgemeld is hij wel... Of hij ooit nog op de weg komt... ik moet maar eens bij de RDW informeren of een auto die is afgemeld voor sloop geheractiveerd kan worden.Geweldig die factuur! Echt leuk om dat bij de auto te hebben.
Ik heb inderdaad even het eea nagevraagdDat kan, maar je moet de auto wel ter keuring aanbieden bij de RDW en wat centjes achterlaten.
Nouja, just in case. Ik kom wel eens in Amsterdam of Rotterdam en indertijd was die milieuzone van R’dam al een verschrikking als je bijvoorbeeld naar Katendrecht wilde. Nu hoef ik tenminste niet meer na te denken of ik ergens niet of wel in mag.Waarom zou je die ontheffing eigenlijk willen hebben voor de Trans? Gewoon voor de leuk?
Ben benieuwd naar je ervaring met de Renault 5. Echt een leuk model. Misschien moet ik er ook maar eens mee gaan rijden!
Hou wel even scherp dat een milieuzone niet hetzelfde is als een zero emissiezone. Niet dat je ineens boetes scoort, dat zou zonde zijn.Nu hoef ik tenminste niet meer na te denken of ik ergens niet of wel in mag.
Waar zit dat verschil? In afrolgeluiden van de banden?Vervolgens zijn we ermee op pad gegaan. Wat me opviel: stil!
Past de deurhendel van de WC niet dan??23 Oktober schreef ik al dat ik het onderhoud aan de Twingo had gedaan. Alleen de olie moest nog. En het bleef maar nat buiten, dus duurde dat tot gisteren. Ofwel: auto op bokken gezet een aan de slag!
Allereerst bleek ik niet de juiste dop te hebben voor de carterplug, dus die nog even bij het lokale automaterialencentrum op de kop getikt.
Olie volgens voorschrift en van de door de fabrikant aanbevolen soort, en meteen een mooi Purflux filter gemonteerd.
En dan denk je dat alle olie eruit is als je het oliefilter eraf pakt... uhm... mijn arm is weer gehydrateerd xD
Het was wel nodig: het motortje loopt een stúk mooier dan met de oude olie. Het interval is 20.000 kilometer, en daar zaten we wel wat overheen...
Moderator
Haha, hier exact hetzelfde!Mijn vrouw heeft niet heel veel met auto's, maar van deze 5 werd ze wel enthousiast! Zie dit zomaar ooit als opvolger van de twingo.. Maar bij het horen van de prijs zei ze gelijk; ik rij de komende jaren nog wel door. Maar wie weet ooit...
Hopelijk is de prijs van de e-Twingo dan wat gunstiger.Zie dit zomaar ooit als opvolger van de twingo.. Maar bij het horen van de prijs zei ze gelijk; ik rij de komende jaren nog wel door. Maar wie weet ooit...
tijdens de proefrit ging het prima, ik heb kennelijk baat bij een smalle stoel waarbij ik als het ware goed 'klem' zit.Hoe gaat de R5 met jouw been Michiel?
Ik heb er zelf ook mee gereden hoewel ik de auto zelf erg leuk vond rijden vond ik de zithouding nogal vreemd en waren mijn dijen geen fan van de stoel.
Zeker in Nederland niet. In Spanje is het wel te doen, maar vaak zijn ze kapot. Deze heeft ook al een paar kleine haarscheurtjes hier en daar... Maar goed, het is ook minimaal 40 jaar oud. Voorlopig kan ik weer even vooruit.Dat zal geen courant deel zijn...
Z'n top is ongeveer 125 km/h, maar inderdaad 90 à 100 km/h is wel het meest comfortabel.Beste rit, met deze naar Italië! Kruissnelheid zo tegen de 100 denk ik?