AI Fotowedstrijd #18: Dé auto voor een lange-afstandsreis

Roadracer

Administrator

Forumleiding
DALL-E-2025-02-16-19-34-32-Een-fotorealistische-afbeelding-van-een-auto-die-een-spectaculaire-spro.webp

Welkom bij AI Fotowedstrijd #18: Dé auto voor een lange-afstandsreis
De auto is geschikt voor lange en kortere afstanden. Maar een heerlijke rij-auto leent zich natuurlijk perfect voor een lange reis (het doel mag je zelf invullen) waardoor je de auto verkiest boven vliegtuig, trein of ander vervoermiddel. Hoe ziet die ideale lange-afstandsauto er voor je uit? Vraag het de Cyberwereld en deel het resultaat met ons!
c2Hg6ZC.jpeg

De Opdracht:
Ontwerp met je favoriete AI-tool een auto die je voor je lange reis zou willen gebruiken! De auto vind je ideaal en handig voor lange afstanden en geeft je plezier om mee te rijden!

Deze opdracht duurt tot woensdag 26 februari 2025, 20.00 uur. Daarna kan er gestemd worden tot vrijdag 28 februari 20.00 uur.

Hoe werkt het?

• Deelnemers genereren een afbeelding met behulp van hun favoriete AI-tool.
  • Na afloop van de wedstrijd beoordelen we elkaars inzendingen op basis van creativiteit, originaliteit en de mate waarin de opdracht is nageleefd.
  • De winnaar mag een nieuwe opdracht bedenken voor de volgende ronde.
Doelgroep: De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

(Onderstaande afbeelding ter illustratie: ik reed vroeger veel met een Cinquecento Sporting naar Londen in één avond (en in één avond weer terug..). Ik vroeg de auto te voorzien van een tolbadge want dat is natuurlijk wel gemakkelijk als je niet hoeft te stoppen voor die poortjes).
2fR2o1p.jpeg

Regels:
- De wedstrijdleiding bepaalt de opdracht; diegene geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht
- De deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
- Het is wel de bedoeling dat als je meedoet, dat je ook meestemt.
- Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
- In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
- Na afloop moet de wedstrijdleiding een OER plaatsen, waarna er gestemd kan worden.
- De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 de volgende opdracht mag doen. Als de winnaar zich niet (op tijd) meldt, gaat de beurt automatisch naar de nummer 2.
- Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host. Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
- Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
- Winnaars die vervolgens wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
- Een inzending mag net zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
- De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels (rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Vorige wedstrijden:
001: Het refrein - Marleen
002: Starman - Zadelsnuiver
003: Auto van de toekomst - Gullwing
004: Auto voor een beroep - 2CV Lover
005: Het stripverhaal - Marleen
006: Een beetje gezelligheid - Gullwing
007: Even wat warmers - Rudyke
008: Er op uit - Niseko
009: Een persoonlijke kerstkaart van een autoliefhebber - 929V6
010: Het Nieuwe jaar inluiden - D.E.N.N.I.S.
011: De snelweg bij nacht - Rudyke
012: De garage - RONR
013: Je familieauto-herinnering - 929V6
014: De auto als oase van rust - RONR
015: Jouw automotive multitool - Zadelsnuiver
016: Mad Max - Marleen
017: Het vroege voorjaar! - Joost Boers

Laatst bewerkt:
Vraagje ter verduidelijking, om zelf te rijden of je te laten rijden naar de verre bestemming?

De start van de nieuwe wedstrijd is in het verlengde van een vraag die ik had over het omslagpunt tussen gebruik van de auto of een ander vervoermiddel voor lange reizen. Wat vind je de ultieme auto voor lange reizen? Ik kon het niet laten om mezelf voor de schets in de opdracht te laten verleiden door de Cinquecento Sporting die veel kilometers maakte om de pakweg 500 km tussen Veghel en mijn vriendin (nu vrouw) in Londen af te leggen, op vrijdagavond heen en zondag weer terug. Door de lekkere stoelen ging dat goed. Maar voor mij lijkt de ideale reisauto voor lange afstanden toch de Citroën CX Break, lekker lang, alle ruimte voor de passagiers, voldoende vermogen, heerlijke vering, luxe - het is natuurlijk logisch dat deze auto's als het ultieme vervoermiddel dienden voor nachttransport van kranten door Frankrijk op hoge snelheid. Maar ook tijdens de vakantie- en zakenritten kun je de afstanden heerlijk afleggen en uitgerust aankomen. Hoe AI erbij komt dat de passagiers dan maar op het dak moeten gaan zitten? Hieronder mijn bescheiden bijdrage!

uGC3xHD.jpeg

Ik hou van de Nürburgring, al met 3 van mijn auto's zelf rondjes gereden (2 MX-5 jes (y), een freakin' V60 Diesel :ROFLMAO:) en ik vind niet enkel het circuit fascinerend, maar ook de mooie omgeving van de Eifel. Da's echter niet zo ver op 3h rijden van hier, dus dat past niet binnen de opdracht.

Maar ik heb een missie, ik wil een nieuw lang afstandsrecord vestigen in alle luxe, namelijk het record van de afgelegde kilometers in 24h op de Ring. Dat wil zeggen : non-stop. Wie de Duitse overtreffende trap van luxe zegt, zegt al snel Maybach met alle opulente voorzieningen aan boord. Alleen die auto's zuipen like no tomorrow benzine, dus de topdiesel van Mercedes komt in het vooronder als 600CDI. Om de 24h vol te maken rijdt de extra brandstoftank gewoon achter ons mee. Doelstelling is 4.200km dus heen en terug naar Lissabon. En uiteraard zit de ijskast achterin goed gevuld!

edit er staat een foutje in de prompt over de winnaar van de vorige wedstrijd Joost

Laatst bewerkt:
Geniaal AI plaatje, links- en bumperklever en een spookrijder (die witte) in 1 beeld :)
Het lijkt België wel

Bij het lezen van de opdracht probeerde ik me in te beelden hoe een luxueuze prive-jet er uit zou zien als auto, en met dat in het achterhoofd aan de slag gegaan met een prompt. De 8 wielen zorgen voor meer comfort, en aangezien het een EV is hebben we ook 4 motoren; één voor iedere as. Snel en veilig laagvliegen dus. De zonnepanelen op het dak kunnen in de toekomst de accu's bijladen tijdens het rijden zodat de range vrijwel oneindig is. De antennes op de kofferbak zorgen voor een continue high-speed dataverbinding en fungeren ook als radar zodat de auto compleet autonoom kan rijden.

file-BRB8fwyjcq-HYb-Yqc-Cs-Zdd-Q.webp

Ik krijg het niet voor elkaar, maar vind dit onvermogen ook wel mooi. Het zal ongetwijfeld ook aan mij (input) liggen, maar een aantal zaken blijft lastig. Mensachtig robot achter het stuur dook overal op, behalve achter het stuur.
Uiteindelijk vind ik dit wel mooi voor de deelname:
143dc2e4-3e26-4756-902a-760d1d73704c.jpg

Een luxe reisauto met bibliotheek, bar en geschikt voor zes reizigers.
Interessant wat er gebeurt; schaakbord(?) op de motorkap, in plaats van frunk denk ik :ROFLMAO:
Ik vroeg vier vleugeldeuren, daar is ook creatief mee omgegaan.

Eerdere optie die ik ook grappig vind. Het is echt een optische illusie, zo ruim als deze auto van binnen is!
f76c428d-cbca-4c4f-97c3-0b4e24e26136.jpg

Je wilt natuurlijk wel in luxe een lange afstand rijden, vroeger dacht men dat als je een fontein binnen had staan dat je het gemaakt had, mijn auto heeft een fontein op de motorkap. Ik zie Rolls Royce dit nog wel overnemen en de spirit of ecstasy vervangen.

Het succesvol integreren van de fontein was zo duur dat we geen budget meer over hadden voor alle deuren. Een mooi weer auto is het dus geworden ;)

6-C289-EA1-8305-4126-9440-A3349-F572796.png

Nu weten we meteen hoe BMW het huidige modellenprogramma heeft ontworpen...
Ik zou qua interieur er voor tekenen als BMW chat aan het werk zou zetten en dit er uit laat spugen!

Zelfs het kenmerkende iets naar de bestuurder toe gedraaide Dashboard is weer terug :p

Beter dan die afschuwelijke plastic kristal panelen met van dat rare licht eronder

Knap dat Chat het weer tot een BMW weet te maken. Was niet de input :p. Wel dat de achtergrond zuid Duitsland moest zijn dus waarschijnlijk koppelde die dat aan het Beierse merk.

Of hij is al lekker aan het zelfleren mbt z’n gebruiker ;)

F4-A6-D889-7376-425-B-BCBF-AD73-ED9-E302-A.webp
32-E54922-8-E43-4-C85-AAC6-36644-D957-D12.webp
Ik ben wel erg benieuwd hoe die zetels zitten. Is dit AGR 2.0?

Je wilt natuurlijk wel in luxe een lange afstand rijden, vroeger dacht men dat als je een fontein binnen had staan dat je het gemaakt had, mijn auto heeft een fontein op de motorkap. Ik zie Rolls Royce dit nog wel overnemen en de spirit of ecstasy vervangen.
Beter dan mijn schaakbord? De ruitenwissers zullen wel overuren maken :p
Het succesvol integreren van de fontein was zo duur dat we geen budget meer over hadden voor alle deuren. Een mooi weer auto is het dus geworden ;)

Even een puntje van orde: ik zit morgenavond 20.00 uur in een vergadering. Ik maak morgen later in de middag het OER. Mocht er nog iemand een inzending plaatsen, dan pas ik het OER in de avond aan en zal degene/n die al hebben gestemd een PB sturen zodat ze de stemmen eventueel nog kunnen aanpassen. Kun je daarmee leven?
Alternatief: als iemand wél kort na 20.00 uur het OER wil/kan maken: be my guest, laat het even weten.

Laatst bewerkt:
Een futuristisch voertuig waarin het gezellig vertoeven is. Achter het voertuig (niet zo goed zichtbaar): een aanhangwagen met ingebouwd zwembad.

futuristische-auto.webp

Een vorige versie sneuvelde letterlijk bij de eerste snelwegbrug

truck.jpg
Lijkt mij mooi dat je dan met die vrachtwagen gaat om vervolgens in een trekkershut te zitten op een camping :ROFLMAO:

Even een puntje van orde: ik zit morgenavond 20.00 uur in een vergadering. Ik maak morgen later in de middag het OER. Mocht er nog iemand een inzending plaatsen, dan pas ik het OER in de avond aan en zal degene/n die al hebben gestemd een PB sturen zodat ze de stemmen eventueel nog kunnen aanpassen. Kun je daarmee leven?
Alternatief: als iemand wél kort na 20.00 uur het OER wil/kan maken: be my guest, laat het even weten.
Ik doe het eventueel wel als de kinderen naar bed zijn. Rond 20u30.

Top! Ik zal weer tellen op vrijdagavond Joost, heb de voorbije weken iets simpel in XLS in elkaar geflanst dat het efficiënt maakt en qua timing met de trainingen en taxi spelen komt rond 20h perfect uit :)

Top! Ik zal weer tellen op vrijdagavond Joost, heb de voorbije weken iets simpel in XLS in elkaar geflanst dat het efficiënt maakt en qua timing met de trainingen en taxi spelen komt rond 20h perfect uit :)
Vrijdag rond 20.00 uur is normaal genomen geen probleem hoor! Maar als je het leuk vindt houd ik je niet tegen :) .

Een overzicht van alle inzendingen. Stemmen kan tot vrijdag 20u.
Veel succes iedereen.

1. Joost Boers

uGC3xHD.jpeg

2. Niseko

Gemini-Generated-Image-3bn2yg3bn2yg3bn2-1.jpg

3. 929V6

54343638181_507d367224_b.jpg

4. Zadelsnuiver

file-BRB8fwyjcq-HYb-Yqc-Cs-Zdd-Q.webp

5. Zonder BMW met Skoda

OIG2.sgFYpVx.m3OD_ooOW6PB

6. Magnifieke malloot

143dc2e4-3e26-4756-902a-760d1d73704c.jpg

7. De Dude

F4-A6-D889-7376-425-B-BCBF-AD73-ED9-E302-A.webp

8. JL86

9. D E N N I S

DALL-E-2025-02-24-00-59-52-A-large-comfortable-luxury-car-designed-for-long-distance-travel-driv.webp

10. Jay DoubleYou

IMG-3243.png

11. Marleen

futuristische-auto.webp

12. 2CV Lover

citroen-2-CV.png

1. Zonder BMW met Skoda - schitterend idee en navenante uitwerking!
2. Magn. Malloot - die prompt zal ook wel de moeite waard geweest zijn ;)
3. DENNIS - superveelzits cabrio, I like it.

Kijkende naar een ideale auto voor lange afstanden met rijplezier:

1. Joost Boers; mijn schoonfamilie had een CX, later een Xantia. Heerlijke reiswagens, al heb ik nooit achter het stuur gezeten.
2. Marleen; ziet er gewoon comfortabel uit!
3. JL86, vanwege die originele fontein :ROFLMAO: scheelt weer ruitenwisservloeistof.

Valt me toch tegen in dit topic. Je zou toch hopen dat hier AI gebruikt wordt.
Nog even hierop terugkomen. Ik bedoelde het serieus... en heb dus even de proef op de som genomen door gewoon alle tekst in Copilot te gooien met de volgende inleidende text:

"In below text, could you give points for each top 3? Number 1 gets 3 points, number 2 gets 2 and number 3 gets 1".

De eerste telling was fout, maar de tweede iteratie was correct. Omdat Copilot een onderbouwing geeft, kan je meteen zien waar het fout gaat.

Het was erg lastig, verrassende en mooie inzendingen!

1. Zonder BMW met Skoda
2. 2CV Lover
3. Marleen

Had helaas geen tijd deze week om zelf voor een fatsoenlijke inzending te zorgen, Maar hier wel de punten (indien deze mogen meetellen omdat ik zelf niets heb ingezonden deze week...)

1. Marleen
2. Zonder BMW met Skoda
3. Niseko

Nog even hierop terugkomen. Ik bedoelde het serieus... en heb dus even de proef op de som genomen door gewoon alle tekst in Copilot te gooien met de volgende inleidende text:

"In below text, could you give points for each top 3? Number 1 gets 3 points, number 2 gets 2 and number 3 gets 1".

De eerste telling was fout, maar de tweede iteratie was correct. Omdat Copilot een onderbouwing geeft, kan je meteen zien waar het fout gaat.
Zeer interessant en een leuk experiment!!
Ik ken Copilot niet, maar werkt die ook nog betrouwbaar bij een niet uniforme manier van stemmen want daar is hier geen vast formaat voor, bvb.
1 Twix
1. Twix
1-Twix
1 - Twix
1ste plaats: Twix
Nummer 1 : Twix
3 punten voor Twix
Enz enz.

Dat durf ik niet te zeggen en zal je uit moeten proberen, dan weet je het. Zoals ik al aangaf, bij mij zaten er in eerste instanties wat foutjes in. Dus dan geef je dat aan.

Copilot werkt overigens grotendeels met dezelfde modellen als ChatGPT.

Terug
Bovenaan