De nieuwe Youngtimers van 2025

Roadracer

Administrator

Forumleiding
De volgende auto's worden in 2025 youngtimer, dat wil zeggen dat ze in 2010 nieuw op de markt zijn gekomen en dus 15 jaar oud worden. Voor ondernemers (zzp'ers) zijn ze (nog) interessant om zakelijk te rijden. Erachter vind je een ruwe indicatie van de vraagprijzen op het moment van het plaatsen van de post. Waar geen linkje onder staat, was geen auto beschikbaar in de AutoWeek Occasionzoeker.

Hatchbacks:
Coupés:
  • Peugeot RCZ (€7.000)
  • Hyundai Genesis Coupé
  • Renault Mégane Coupé (€4.000 - €18.000)
  • De Subaru WRX STi is in dit verband zeer sportief maar wel een vierdeurs sedan.
  • De Cadillac CTS is een aparte coupé (of een estate) (€13.000)

Cabriolets:
Dikke Duitse auto's
SUV's
Britse toplimousines
Zou je zelf (voor zakelijke redenen) een van deze youngtimers overwegen? Zo ja, welke en waarom? Uit het rijtje spreekt mij de Mercedes CLS aan als mooie kruising tussen een sedan en coupé, de verhoudingen van dit model dat feitelijk aan de basis van het segment heeft gestaan blijven me aanspreken. En het feit dat hij in uiteenlopende motorvarianten leverbaar was.

Voor zakelijke toepassing ben ik nu aan het kijken voor een Volvo XC60 uit het eerste bouwjaar. (Introductie 2009)

Mijn vader heeft van die generatie 2 keer een V60 gereden. Wat een fantastische auto.

@Nico GTR ga eerst eens een lange proefrit maken, want als je van sturen houdt moet je niet bij die generatie XC60 zijn...

Ontopic, interessant dat een A7, CLS etc. al youngtimers zijn, tijd vliegt voorbij!

Van dit lijstje zou ik als in een youngtimer zou kunnen rijden voor een 5 serie gaan of de Alfa Romeo Giulietta.

@Nico GTR ga eerst eens een lange proefrit maken, want als je van sturen houdt moet je niet bij die generatie XC60 zijn...

Ontopic, interessant dat een A7, CLS etc. al youngtimers zijn, tijd vliegt voorbij!
Voor stuurgevoel heb ik een Megane 2RS en een Clio 2RS.

Hij zou een Aygo en een Kangoo vervangen.....

Snap ik, maar ik werd niet blij van die auto toen ik er een keertje 600 km mee moest rijden, dus geef het alleen als tip door, aangezien jij wel van sportieve/leuk sturende autos houdt. 0 gevoel, er zijn veel betere andere autos in dat segment te verkrijgen.

De Nissan 370Z lijkt me wel leuk. Nooit gereden, wel in de 350Z en dat is een fijn sturende auto. Voor het praktische is een Giulietta best leuk.

De X351 Jaguar XJ is eigenlijk uit 2009, maar modellen vanaf 2010 zijn een stuk makkelijker te vinden. Ook een hartstikke fraaie auto die mij interessant lijkt als youngtimer. Van dit lijstje vind ik de Peugeot RCZ stiekem best een leuk model.

Ik heb eind vorig jaar een CTS Wagon als zakelijke auto (= lichte vracht, zonder achterbank) in België gekocht. Puur gekocht omwille van de looks, blijft 15 jaar na datum echt een schitterend ontwerp.

De DS3 heb ik als zakelijke leaseauto gehad, de 1.6 eHDI natuurlijk. Maar de 1.6 THP Racing is natuurlijk veel leuker! Jammer dat dat blok niet zo best is.

Ik heb eind vorig jaar een CTS Wagon als zakelijke auto (= lichte vracht, zonder achterbank) in België gekocht.
Bijzonder dat zoiets in België nog kan. Het tijdperk dat in Nederland met R5 GT Turbo's, Nissan Silvia's en zelfs een enkele Mazda RX-7 op grijs kenteken reden ligt toch al héél ver achter ons... Maar wij hebben die gekke youngtimerregeling dan weer.

Terug
Bovenaan