GertGTJ
Startmotor
Sinds een tijdje begon mijn Ford Fiesta Ecoboost 1.0 (100 PK) uit 2019 een tikkend geluid te geven. Het probleem is pas duidelijk wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is en je boven de 2000 toeren komt.
Als check recent naar de Ford Dealer gegaan die aangaf dat het hoogstwaarschijnlijk niets groots was en ik maar en afspraak moest maken om het echt uit te laten zoeken. Eerst is men een halve dag bezig geweest, (kosten bijna 500 euro aan arbeidsloon) en had nog niets gevonden. Wel had men alles los gehaald in de zin van slangen en andere koppelingen aan de motor om te kijken of er iets was wat het geluid zou resoneren. De 2e dag is men verder gaan zoeken, olie uit de motor gehaald en nu zijn er metaal deeltjes in de olie aangetroffen.
De dealer geeft aan dat men niet weet wat nu het probleem is, maar dat het , gezien het metaal in de olie niet slim is om nog langer door te rijden. Zij geven aan dat een revisie van de motor een optie is, of een vervangend blok wat , zonder toebehoren en montage al bijna 5500 euro gaat kosten. Als ze verder willen gaan zoeken om echt tot het defecte onderdeel te komen dan worden de arbeidskosten overigens nog hoger.
Uiteraard baal ik hier flink van, zeker omdat het een auto is die nog geen 6 jaar oud is en net 130.000 gelopen heeft. Daarbij altijd bij een Ford Dealer onderhouden geweest en verder nooit problemen gehad. Ik heb overigens ook de importeur benaderd met dit probleem, daar hoop ik binnenkort een reactie van te krijgen.
Wat zouden jullie adviseren om te doen?
Als check recent naar de Ford Dealer gegaan die aangaf dat het hoogstwaarschijnlijk niets groots was en ik maar en afspraak moest maken om het echt uit te laten zoeken. Eerst is men een halve dag bezig geweest, (kosten bijna 500 euro aan arbeidsloon) en had nog niets gevonden. Wel had men alles los gehaald in de zin van slangen en andere koppelingen aan de motor om te kijken of er iets was wat het geluid zou resoneren. De 2e dag is men verder gaan zoeken, olie uit de motor gehaald en nu zijn er metaal deeltjes in de olie aangetroffen.
De dealer geeft aan dat men niet weet wat nu het probleem is, maar dat het , gezien het metaal in de olie niet slim is om nog langer door te rijden. Zij geven aan dat een revisie van de motor een optie is, of een vervangend blok wat , zonder toebehoren en montage al bijna 5500 euro gaat kosten. Als ze verder willen gaan zoeken om echt tot het defecte onderdeel te komen dan worden de arbeidskosten overigens nog hoger.
Uiteraard baal ik hier flink van, zeker omdat het een auto is die nog geen 6 jaar oud is en net 130.000 gelopen heeft. Daarbij altijd bij een Ford Dealer onderhouden geweest en verder nooit problemen gehad. Ik heb overigens ook de importeur benaderd met dit probleem, daar hoop ik binnenkort een reactie van te krijgen.
Wat zouden jullie adviseren om te doen?
Laatst bewerkt: