Dave's Renaultjes // gestopt met de R8

Dag 1 - Eifel en Moezel
Dag 2 - Elzas en Vogezen
Dag 3 - Jura, Geneve, Annecy en Savoie
Dag 4-7 Vence / Nice
Dag 8 - Aosta
Dag 9 - Nancy
Dag 10 - Slenaken

Uitgebreid verslag volgt........

c4ffb21c-829f-4d26-8332-2caa694ea730.jpg
 
Belofte maakt schuld. Even de ervaringen van onze roadtrip neergepend.

Dag 1, vertrokken via Venlo richting de bruinkool dagbouwmijnen in de buurt van Aken. Wat is dat indrukwekkend! Gigantische gaten in de grond, enorme machines die onderin die kuilen staan, die piepklein lijken. Mocht je dit nog eens zelf willen zien, vanwege de "energiewende" zullen deze gaten / mijnen omgevormd worden tot recreatieve waterplassen. Over 10-15 jaar zijn ze allemaal weg.

2102ca5f-ae41-4329-8137-d680fb73bda3.jpg


Vervolgens de snelweg afgegaan en via het Ahrdal naar Adenau en de Nürburgring gereden. Het Ahrdal is prachtig, goede, leuke wegen ook maar er is nog veel schade te zien van de enorme overstromingen drie jaar geleden. Een fotootje bij de Nürburgring en dan door naar Cochem aan de Moezel. Het laatste deel rijden we langs de Moezel en daar heb ik het minder naar mijn zin. Wat een slechte wegen! Er staan meer borden "Strassenschäden" dan wegwijzers. Ons hotel in Trittenheim is wat oudbollig maar prima. Lekker eten en rustig. Sterker nog, aan de receptie wordt gemeld dat we die nacht de enige gasten zijn......

Dag 2, tot de Franse grens hebben we de snelste route gekozen, maar zodra we kunnen zoeken we daarna de leukere wegen op. Thuis heb ik via de Routeyou app de rit al uitgezet. Via prachtige bergweggetjes en soms zelf wegen die niet op google maps te zien zijn, zakken we via onder andere de D44 en D48 naar het zuiden. De Elzas is mooi, de Vogezen nog veel fraaier. Het is mooi zonnig weer, maar de week ervoor is er nog sneeuw gevallen, dus op de hogere collen rijden we nog tussen de sneeuw.

5b4eaea0-64d8-4352-a913-fda3f01aebb3.jpg


's Middags zien we heel veel Porsches zoals ook op de foto te zien. Vast ook erg leuk om daarmee daar rond te rijden, maar die dingen zijn tegenwoordig echt te breed. Op de smalle colweggetjes kun je ze niet passeren zonder allebei in de berm te moeten. En sommigen gaan echt niet in de berm. Nou, ik ook niet. :devilish:
Aan het einde van de middag raken de heuvels en bergen op en rijden we door erg vlak land naar Etupes. Daar hebben we een hotel met privé parkeerplaats, maar verder is daar niet heel veel positiefs over te vertellen. Wat een armoe en oude en vooral vergane glorie. De tuin is niet bijgehouden, het zwembad gaat voorlopig niet (of nooit meer) open en de badkamer is samengeraapt over de laatste 50 jaar of zo. Niet best. O wel positief is het restaurant, daar is het prima eten.

Dag 3, grijs en regen. Dat valt tegen na twee prima zonnige dagen. Maar goed, de Jura, Geneve, Annecy en het Massif de Bauge staan op het programma. Het deel door de Jura naar Geneve (N5 en D1005) is erg intensief rijden. De regen is stevig en als je een col op of afrijdt, blijven de bochten maar komen. We zien 5 gr op de temperatuurmeter en rijden ook hier weet tussen de sneeuw.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf. Van de zomer gaan we naar Zuid-Limburg, wil daar ook wel een keer kijken. Bij welk uitzichtpunt precies was jij?
 
Vervolg dag 3. Mijn vrouw is wel fan van Geneve dus we maken daar een stop en lunchen met een broodje kip van de markt die daar gaande is. Gelukkig is het tijdens deze stop nagenoeg droog. Vanuit Geneve is het een relatief kort ritje naar Annecy alwaar we ook nog even langs het kraakheldere en erg koude meer lopen.

b04dab33-377a-425a-8bf9-551d728497a2.jpg

Het meer van Annecy

Het laatste deel vandaag gaat over het massief van Bauges. We rijden de D911, een weg die ook populair blijkt te zijn in Porsche kringen ?!? :unsure: Een mooie, brede, weg met fraaie uitzichten op de besneeuwde bergtoppen. Het laatste deel is een stevige afdaling met steile afgronden naast de weg en de nodig haarspeldbochten. Prachtig. De komende nacht hebben we een B&B geboekt. Die is heel erg netjes maar het houdt wel in dat we in het dorpje op zoek moeten naar een restaurant. Omdat alles dicht blijkt te zijn (zondag?), rest ons niks anders dan de kebab tent of de auto pakken naar een ander dorp. Maar we hebben al genoeg gereden, dus wordt het kebab. Smaakte prima.

67c41151-986c-4d78-ab10-c4792100e94c.jpg

Bergtoppen aan de D911 op het massief van Bauges
 
Dag 4 na Grenoble zoeken we meteen de N85 op, ook wel bekend als de Route Napoleon. Eerst gaat het geleidelijk omhoog waarna je een heel eind over een hoogvlakte rijdt. Maar vanaf het dorpje La Mure veranderd de weg in een slinger van stijgingen en dalingen, bochten en 'haarspelden'. Met een telkens wisselend panorama met indrukwekkende bergtoppen. Fantastisch, hier gaat het gas af en toe open, zonder dat we gek doen. Voorafgaand aan de trip zag ik me op deze wegen echt snel gaan, maar nu heb ik er niet zo'n behoefte aan. Nou ja vooruit dan, als tijdens een afdaling er een jonge Fransman met zijn Peugeot Expert (te) dicht achter me gaat hangen, geef ik tijdens de volgende beklimming even echt gas. :giggle: En weg was de Peugeot... Tijdens een stop langs de weg, komt er een andere A110 voorbij. Pas de derde die we zien deze trip, en naar later zou blijken, de laatste. Zeldzaam en exclusief dus zo'n Alpine. In Sisteron houden we onze volgende stop en klimmen zelf even naar de citadel. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht op onder andere de kenmerkende Roche de la Baume en de rivier de Durance.

14fff1c3-cfb2-4052-99f6-101e128f6a8d.jpg

Roche de la Baume vanaf de parkeerplaats.

Verder via Route Napoleon. Via Castellane rijden we tot aan Logis du Pin, om daar verder de D2 te nemen. Dat rijdt gerichter naar Nice en is een rustigere maar ook hele mooie route. Door de naaldbossen en op behoorlijke hoogte is de weg vooral glooiend. Het venijn zit hem in de staart, het laatste deel geeft ons weer een flinke afdaling met flinke percentages en scherpe bochten. Mooie afsluiter van een schitterende dag rijden. Ja dit is wel zoals ik vind dat een roadtrip moet zijn.

wordt vervolgd...
 
Ons verblijf in Vence is mooi hoog gelegen, we hebben prachtig uitzicht over Nice en Antibes. Het is geen B&B want er is geen ontbijt bij, maar wel een uitgebreide keuken. We gaan dus eerst boodschappen doen en blijven dan maar in het stadje hangen om wat te eten. Heerlijk op het terras tot ca 22u buiten. Genieten.

d3687910-0109-4d5f-8486-f9dd0e1ec978.jpg

Nachtelijk uitzicht over Nice (links) en Antibes (rechts) vanaf ons verblijf.

Dag 5 hebben we bedacht naar Eze te gaan. Erg toeristisch maar absoluut de moeite waard, de exotische tuin op de rots die hoog boven de middellandse zee uittorent is schitterend.

d1941518-f780-4c86-8fdd-e6d6415f3ba1.jpg

Exotische tuin in Eze

Na de lunch in Eze, rijden we nog een stukje verder langs de kust in oostelijke richting. En dan kom je automatisch in Monaco terecht. Hoewel het nog 4 weken duurt voordat de Formule 1 hier neer strijkt, is het hele circuit en de tribunes al opgebouwd, blijkbaar is de Fomule E er al geweest en is de Historic Grand Prix er binnenkort. Nou dat biedt natuurlijk de mogelijkheid om het rondje zelf ook eens te doen. Dat gaat natuulijk niet snel, maar is wel erg leuk. De Alpine wordt bij het Casino en in de hairpin door talloze spotters op de foto gezet, blijkbaar is auto-spotten in Monaco tegenwoordig ook al een dagje uit. :D

Dag 6 gaan we langs de kust juist in westelijke richting. In Antibes kunnen we 's morgens tot aan de lunch nog lekker rondwandelen, maar 's middags wordt het onstuimig weer, harde wind en steeds meer regen. De kustweg D559 is heel fraai en we rijden tot aan Fréjus en trakteren onszelf in Saint Raphael nog even op een ijsje, dat smaakt ook als het regent. ;)
Via het binnenland rijden we weer terug en 's avonds koken we zelf een lekkere pasta in de keuken bij ons verblijf.

52a4fe97-0f04-43a1-8647-71f9b9a7563d.jpg

Dreigende luchten in Antibes, op de Quai des Milliardaires

d2380d18-8615-488b-a253-c7aee6676f57.jpg
 
Leuk!

Trittenheim zeg, wat grappig, daar was ik enkele jaren geleden ook! Leuk plaatsje wel, vooral mooi gelegen; ik heb er heerlijk gefietst en gewandeld.
 
Dag 7, via de autosnelweg langs de kust rijden we Italie binnen. Het was de bedoeling om al vrij vlot daarna weer de bergen in te rijden, maar de weersberichten vertellen ons dat het alleen aan de kust droog (en een beetje zonnig) is. Dus rijden we door langs de kust zodat we aan een boulevard (ik weet niet eens meer in welke plaats) kunnen lunchen. Daarna toch maar het binnenland in richting Aosta. En dan wordt het inderdaad steed grijzer en natter. Niet heel inspirerend, en ook in Aosta gaan we gauw het hotel naar binnen. "Uiteraard" eten we 's avonds een pizza en we duiken op tijd het bed in.

Dag 8, een wereld van verschil! Stralend blauwe lucht. Wat een mooi gezicht die witte bergtoppen tegen zo'n mooie lucht.

b8a98982-1eca-4243-b4d3-ea3e7dd2f513.jpg


We gaan nog even Aosta in, parkeren naast een Twizy. Veel bijzonders is er niet te zien in Aosta, er zijn wat oude romeinse gebouwen, en die staan allemaal in de steigers??!

61aba61e-082f-4614-8ac0-a014dff44373.jpg


Gauw de stad uit en de bergen in, omhoog naar de St. Bernardtunnel. De bergpas is pas in juni open, die had ik ook nog graag gereden. Ach, dan hebben we een reden om terug te komen. De weg omhoog is rustig en we genieten van de mooie uitzichten. Bij de tunnel aangekomen, worden we bij de grens tegengehouden. Paspoorten worden gevorderd, vragen gesteld en de Alpine moet geparkeerd worden. De douaniers gaan naar binnen maar lang duurt het niet, we mogen Italie weer uit. :p

64b9451e-3876-4fad-828c-5b0395846f12.jpg


In Zwitserland gaat het weer naar beneden, helaas hangen we een heel stuk achter een vrachtauto en aan deze kant van de pas is het te druk om in te halen. Na de lunch rijden we nog even naar het Alpine Center in Lausanne. Niet dat we problemen met de auto hebben, maar omdat er op hun social media pagina staat dat zij een A110 in de kleur "beige sable" hebben staan. De kleur die ik ook serieus overwogen heb, maar waarover mijn vrouw erg twijfelde en we dus voor het Bleu Sierra zijn gegaan. Maar nog nooit had ik een Beige Sable in het echt kunnen zien. En.... nu nog steeds niet. De auto is net de dag ervoor afgeleverd. Balen, maar ja.

Laatste deel volgt zsm.
 
Verder rijden we snel door Zwitserland en nemen ook in de Jura nu de wat grotere D-wegen. Het is druk, zouden ze hier ook een vrijdagmiddagspits kennen? Einddoel vandaag is Nancy. Ik wil Place Stanislas eens zien, hoor dat het erg mooi is. We zoeken dus een hotel ergens in de stad, niet ver van het plein. En dat levert wat stress op in de auto. Een op internet gezocht hotelletje met parkeerplaats kunnen we niet vinden en na een paar rondjes door de smalle straatjes met deels eenrichtingsverkeer, zet ik de auto stil bij Hotel Campanile. Een parkeerplaats is er niet bij maar 200m verderop is een ondergrondse parkeergarage. Oke, dat volstaat.

's Avonds lopen we het centrum in en op Rue des Maréchaux zoeken we een restaurantje uit, een heel gezellig straatje met tientallen restaurants. Wij vallen voor de heerlijke geuren die het Indiase restaurant verspreid. Na het eten lopen we in de ricthting van het plein. In eerste instantie komen we uit op Place de la Carriere, ook een heel mooi plein maar in tegenstelling tot Place Stanislas niet autovrij. Slecht een grote poort scheid deze twee pleinen. Eenmaal op het Place Stanislas aangekomen, ben ik helemaal verstomd en verbaasd. Wat een geweldig mooi plein, wat een grandeur, schitterende gebouwen in een vierkant, op de hoeken verbonden met gesmede en vergulde hekwerken. Heel mooi verlicht ook. Wauw. Echt een aanrader.

6eee4cd5-5fc8-4fad-80e3-f0198c5020fb.jpg



Dag 9: we ontbijten op zijn Frans, bij een lokale bakker halen we een croissant met een koffie en lopen dan nogmaals naar het plein. 's Morgens zijn de terrassen nog niet bezet maar lopen er wel veel toeristen met gidsen. Maar nog steeds is het erg indrukwekkend.

61f0c851-494f-422b-b631-d76c210d332c.jpg


Dan de auto in en op weg naar Zuid Limburg. Tot aan Luxemburg volgen we de snelweg maar daarna nemen we de oostelijke route om Luxemburg stad heen. Uiteraard wordt de Alpine in Luxemburg nog even voorzien van verse E5-98, voor € 1,70 / liter. Bij St. Vith in Belgie nog een klein stuke snelweg en dan de weg weer af om richting Vaals te rijden. Dit weekend (het is nu zaterdag) is het jaarlijkse Renault 15/17 weekend en daar willen we uiteraard bij aansluiten. We hebben afgsproken na de lunch aan te sluiten en dus rijden we rond 14:30u de parkeerplaats bij de Wilhelminatoren op. Hier is het een weerzien met onze zoons, die onze grijze R17 mee hebben genomen naar het evenment. En ook alle andere aanwezigen worden begroet. Via een uitgezette mooie route rijden we vervolgens naar de camping waar we 's avonds een barbecue hebben samen.

1342f60f-ee04-4bc9-bc8b-816dd4a951f1.jpg


Het is erg gezellig en het wordt al snel laat. Ik merk dat ik toch aardig moe ben, dus we gaan richting ons laatste B&B.

Dag 10: normaal hebben we op het R15/17 weekend op zondag ook nog een activiteit, maar die beperkt zich dit jaar tot koffie met Limburgse vlaai op de camping. Daarna zijn er een aantal die richting huis gaan maar wij gaan met een groep nog lunchen bij Herberg Moeder de Gans in Teuven. Gezellig en lekker buiten, de zon schijnt weer. Tenslotte nog weer terug naar de camping wat nakeuvelen en dan zit het er op. Anderhalf uur later zijn we weer thuis.
 
Wat een mooie reis inderdaad, het gaat meteen kriebelen om er zelf ook tussenuit te gaan. Het is toch eigenlijk fantastisch wat voor een mooie plekjes er met een paar dagen reizen te bezoeken zijn.

En dat ook met een mooie Alpine, wat wil je nog meer? (y)
 
Aangezien het wagenpark hier aardig uit de klauwen begint te lopen (9 auto's inclusief die van mijn zoons), is het mijn bedoeling om de R21 van de hand te doen. De auto staat al langer op autoscout en recent ook eens op marktplaats gezet. Het loopt nog geen storm maar dat komt ongetwijfeld (een keer) goed.

Maar in plaats van een auto minder, is de kans groot dat er nog een bij komt. Mijn moeder is de 80 inmiddels gepasseerd en heeft al langer last van een verminderd zichtvermogen. Volgens de artsen / experts heeft ze nog ruim voldoende om te kunnen autorijden maar zelf vind ze het niet meer verantwoord. En dus kwam de vraag of wij haar auto (1999 Mégane 1.6 RXi automaat) over konden nemen. Nu zou mijn eerste ingeving zijn om die auto voor een paar honderd Euro op MP aan te bieden maar de jongste zoon zou die auto heel graag willen gebruiken om naar zijn opleiding te rijden (ruim een jaar OV ervaring jaagt je zo de auto in ;) ). Nu is het zo dat de oudste zoon bijna 2 jaar gebruik heeft kunnen maken van onze ZOE doordat mijn vrouw ofwel thuis zat zonder baan ofwel in het dorp werkte en dus met de fiets kon. Jongste zoon heeft dat geluk niet want mijn vrouw heeft nu een baan op 30 km van huis. En dus wordt er serieus naar deze optie gekeken. Maar er zitten wel een aantal haken en ogen aan, meest belangrijke is de mogelijkheid om in de buurt van school te kunnen parkeren. Als dat niet lukt, of te veel kosten met zich mee brengt, zal het OV toch in beeld blijven.
 
Hé, dat is exact dezelfde. Al lijkt dit een iets lichtere tint blauw. Die van mijn moeder heeft zo'n 50k meer gelopen. En die staat er ook niet meer zo fraai bij, diverse schades rondom en ook aardig wat roest aan de wielkastranden. Vandaar de paar honderd Euro.
 
De Mégane staat nog gewoon bij mijn moeder en de R21 is nog niet verkocht. Maar er is wel wat belangstelling dus wie weet.

September is altijd zo'n maand dat je meer evenementen moet afzeggen dan dat je kunt deelnemen. Vorig weekend hebben we met de R15 een oldtimerrit rondom Veghel gereden, georganiseerd door de Aado vereniging. Mooie rit, maar helaas met wat foutjes in de routebeschrijving, dat is altijd erg vervelend vind ik.

Drie fototjes voor een indruk.
6148df93-236b-4af2-859d-eb83a6a9e996.jpg


bcf65268-0c89-4307-9ce3-b5f7b9f36e69.jpg



1fd083b2-66f1-4c7a-ae62-6ad50b5b5263.jpg
 
En dan dit weekend. We hebben zowel zaterdag als zondag een evenement meegepakt.

Zaterdag was er in Evertsoord weer een Renaultoloog evenement. Helaas geen festival met kamperen meer, het manegeterrein wat daarvoor altijd gebruikt werd, werkt hier helaas niet meer aan mee. (ook andere autoclubs hebben daar last van). Maar goed zaterdagmorgen met de R15 TL naar Noord Limburg getogen en daar een heel gezellige en zonovergoten dag gehad. Meest opvallend was dat er deze keer maar liefst 7 Renaults 21 aanwezig waren, waarvan slechts 1 Turbo. In Duitsland blijkt een heuse Renault 21 Club te bestaan en die hadden besloten om met een aantal R21's naar het evenement te komen. Wel jammer dat ik mijn R21 nu net geschorst heb staan. Op dit evenement zijn er ook altijd talloze kramen met onderdelen, folders en miniaturen, maar ik heb me ingehouden, niks gekocht. Niet heel veel foto's gemaakt.

3306db40-7dfa-4c54-a830-595f1b2d3222.jpg


e6623810-52dd-4ce1-b4ef-04d4cf930143.jpg
 
De zondag was er een door Alpine Store Soestdijk georganiseerde "rally". Zoals Engineer in zijn draadje al geschreven heeft met een mooie opkomst. Sterker nog, men heeft de inschrijving moeten stoppen op een gegeven moment omdat er anders qua organisatie andere regels zouden gaan gelden (verkeersregelaars ed.). Het weer was natuurlijk super en het team van Alpine had zijn uiterste best gedaan om het tip-top te verzorgen. Bij aanvang namen we het routeboek in ontvangst met wat goodies.

42196521-1d44-4054-9adc-639361226951.jpg


Onderweg was het goed opletten, punten halen in de rally ging door letters te verzamelen die onderweg opgehangen waren. Na een aantal 'etappes' kwamen we bij de 'pitstop' waar een drankje en hapje geserveerd werden.

Onderweg:
ef55faa8-c2f1-4d78-8014-a01a31e21d8f.jpg


Bij de tussenstop en terug bij de Alpine Store, niet alle Alpine's zijn blauw:

4a0abedb-a241-474f-86d1-3d08be9f77ff.jpg


235c89da-b16c-4fa8-a0ef-6d5588e4e631.jpg


1db47f4e-3cf2-4835-a2e3-348203a99ce8.jpg
 
Na het tellen van de punten bleken er drie equipes ex-aequo de eerste plaats behaald te hebben. Waaronder equipe "La Sierra", wij dus. En dus kwam er een beslissingsvraag, "hoeveel kilometer was de rit als je niet fout was gereden?". Wij zaten er 7 kilometer naast en hadden daarmee de 2e plek. :cool:

df5b305a-0c5f-4713-a9ef-fdb1102a2d18.jpg
 
Nou, je hebt de 'eer' dan heel aardig weten te redden.

Zo'n evenement in Veghel zou wel wat meer reclame mogen hebben. Dan, als ik tijd heb, ga ik kijken. Het leukste vind ik dan de fiets pakken en ergens langs de route gaan staan. Voorbij zien en horen pruttelen is voor mij leuker dan het statisch zien staan. Dat heb ik denk ik wel gehad.
 
Ja die lichtgroene is fantastisch. Gek wat kleur kan doen want de oranje eronder kan me totaal niet bekoren op de een of andere manier.
 
Groen staat de A110 inderdaad opvallend goed. De 1e eigenaar was ook tevreden met de kleur blijkbaar, hij heeft deze auto namelijk ingeruild op onderstaande A110R in dezelfde kleur.

alpine-a110-r-e90cd-c337410082024192721_1.jpg
 
En afgelopen weekend hadden we weer een evenemtent. Dit keer het najaars- kampeerweekend van de CAR. Een heerlijk weekend, prachtig weer, leuke rit(ten) en gezellig gezelschap.

Wat indrukken.

Een lekker diverse opkomst, met auto's variërend van de jaren '50 tot eind jaren '90.
6eb737be-7e20-47de-9e5a-373769e3d066.jpg


Klaar voor de start van de zaterdag ronndrit
3bf00244-1e12-49b4-9d66-0e6adeea8e41.jpg


Zondagochtend vroeg (foto is niet van mij, is van R. Peters)
d4a83140-b1ca-4035-b35a-d43e468013f4.jpg



a93ce34d-9182-4959-813c-c5f7853c6397.jpg


Wij hadden zowel de R15 TL als ook de R17 TL découvrable mee. Waarbij de R17 eigenlijk alleen diende om de Paradiso vouwcaravan naar Renswoude te brengen.
48295648-a88e-4ecb-8aea-774fea393e92.jpg
 
En daar is nummer 10 in het gezin...... oudste zoon heeft besloten zijn MX-5 in de winter niet te gaan gebruiken en wellicht ook wat roestplekken aan te gaan pakken. En dus moest er een winterauto komen. Nadat een Ford Ka, Nissan Micra, Citroen Saxo en een C1 de revue waren gepasseerd, is hij gisteren deze Twingo op gaan halen. Uit 2001, met nog geen 170.000 km op de teller. Voor het geld een prima autootje.

b0cc0c43-fde7-4bc3-88e0-ea0736e9c31a.jpg
 
En dan belt afgelopen dinsdag ineens de hoofdmonteur van de Renaultgarage waar ik regelmatig kom, dat zijn zoon een advertentie van een R21 gezien heeft. En daarover erg enthousiast is. Zijn vader kent de auto omdat hij nog meegeholpen heeft de trekhaak te monteren en er in "zijn" werkplaats in 2023 nog een uitgebreid onderhoud aan de auto gedaan is. Woensdagavond zijn ze komen kijken en als de verzekering 's avonds te organiseren was geweest, had ie hem meteen al meegenomen. Maar dat lukte niet en dus is de Renault 21 sinds vandaag verkocht. Wel moesten we daarvoor de R21 even aanduwen. Want afgelopen woensdagavond had de koper het interieurlampje aangezet en dat was aan blijven staan. Dus vanmorgen een platte accu.
Lekker om weer wat meer ruimte in de werkplaats te hebben. Hopelijk komen we de komende tijd een stuk verder met de R8.
 
Ja na een behoorlijk aantal Marktplaats ridders, een bandenschopper en wat onzinbiedingen, was dit ineens die ene liefhebber die de auto nodig had. Grappig is dan dat hij de AutoScout24 advertentie pas vorige week zag terwijl die al maanden online staat.

Maar goed, ik vind het leuk dat er een jonge gast voor zo'n auto komt.
 
Gisteren een mooie mijlpaal behaald. De motor van de Renault 8 van mijn zoon loopt weer. Waarschijnlijk voor het eerst in zeker 10-12 jaar. Misschien nog wel langer. Maar hij loopt prachtig. Nu "alleen" nog maar de achterwielophanging en het remsysteem reviseren en dan naar de RDW. Klinkt als even maar dit gaat nog wel een paar maanden duren hoor.

R8 motor eerste start na >10 jaar

O ja, en de Mégane die ik van mijn moeder kreeg, heb ik meteen maar weer doorverkocht. De APK was vrij probleemloos, er moest alleen een andere koplamp in RV. De keurmeester gaf tot twee maal toe complimenten hoe goed de auto nog was. Het bracht me heel even aan het twijfelen.... Maar het is goed zo.

En wat er nu komt? De zoektocht naar een mooie vakantieauto voor volgend jaar. Alhoewel de kans groot is dat we met zijn tweeën gaan, wil mijn vrouw wel met de Paradiso op pad, dus de Alpine is dan geen optie. En de ZOE ook niet. Wat het dan moet worden...... een-4-persoons (of 2+2) coupé als het aan mij ligt. Maar dus wel een waar een trekhaak achter kan.
 
Laatst bewerkt:
En wat er nu komt? De zoektocht naar een mooie vakantieauto voor volgend jaar. Alhoewel de kans groot is dat we met zijn tweeën gaan, wil mijn vrouw wel met de Paradiso op pad, dus de Alpine is dan geen optie. En de ZOE ook niet. Wat het dan moet worden...... een-4-persoons (of 2+2) coupé als het aan mij ligt. Maar dus wel een waar een trekhaak achter kan.

Mooi dat de R8 weer loopt!

En is een Laguna Coupé wat, of is dat geen 2+2?
 
En is een Laguna Coupé wat, of is dat geen 2+2?

Die staat inderdaad op de wensenlijst. Maar is niet heel eenvoudig om te vinden als je daarbij nog een behoorlijk eisenpakket hebt.
- geen zwarte en geen witte, grijs ook liever niet
- benzine, minder dan 150.000 km
- bij voorkeur handgeschakeld (is een MRB klasse lichter dan zowel de 2.0 automaat als ook de 3.5 V6 automaat)
- liever geen zwart interieur
- geen spoilerpakket
- goed onderhouden en verzorgd.
Oja, en het budget is ook niet onbeperkt, ik dacht aan zo'n 8 a 9k€ maximaal.

Maar ik heb ook geen haast en het hoeft ook niet per se een Laguna coupe te worden.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het meezoeken Jay DoubleYou, maar die vind ik er niet erg overtuigend uitzien, ondanks de erg lage kilometerstand. En dan de afstand, 1300 km.

Dan zou ik toch eerder deze, net over de grens in Duitsland, gaan ophalen. Is wel binnen het budget.

Laguna Coupe GT
a4914100-03ef-4cf3-bd81-ba400d11e734.jpg

45c909c1-de3a-4f8b-b4d0-890fca503d35
.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, ik zou dan juist, inplaats van zo'n lage auto, voor de vakantie juist een master of zo pakken. Je zit lekker hoog waardoor je heel veel meer van de route ziet. En fietsen, een buitentafel, lekkere stoelen, het past er allemaal makkelijk in.
 
Grappig, ik zou dan juist, inplaats van zo'n lage auto, voor de vakantie juist een master of zo pakken. Je zit lekker hoog waardoor je heel veel meer van de route ziet. En fietsen, een buitentafel, lekkere stoelen, het past er allemaal makkelijk in.
Zo zie ik hier steeds vaker Trafics met hefdak.
 
Ja een trafic is misschien wat mider volumineus.

Ik snap eigenlijk, als je een alpine hebt staan, de wens voor zo'n coupé niet zo goed. Om lekker binnendoor te rijden is het een slap aftreksel van de alpine, en op de snelweg ben je vooral tegen ander blik en de vangrail aan het kijken. Tenminste zo ervaar ik mijn mx5 op de snelweg. Met de camper kan ik juist over die vangrail heen kijken.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
 
Kangoo Bebop heb ik inderdaad ook naar gezocht een tijdje geleden. Maar geen benzine uitvoering in het oranje met minder dan 150 k km kunnen vinden. Hij staat nog wel bij mijn zoekopdrachten op AutoScout24.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, ik zou dan juist, inplaats van zo'n lage auto, voor de vakantie juist een master of zo pakken. Je zit lekker hoog waardoor je heel veel meer van de route ziet. En fietsen, een buitentafel, lekkere stoelen, het past er allemaal makkelijk in.

Af en toe denk ik ook wel over een Trafic of Master na (evt als camper) maar voorlopig hebben we alles al mee in de Paradiso. Alleen geen fietsen maar die zouden prima op de dissel kunnen als we dat zouden willen.

En ik ben nu eenmaal fan van coupé's. Kijk even naar de rode draad in mijn autoverleden: begonnen met Fuego's (3), daarna een R17, een R15, nog meer R17's en R15's, toen een Avantime (wel een coupe met hoge zit en "uitkijk" ;) ), daarna een Renault Alpine GTA V6 GT, later een Alpine A110. En als het ooit kan, staan de Volvo 480, Lancia Beta HPE, Alfasud Sprint ook nog op het wensenlijstje. En een Venturi niet te vergeten.

Inmiddels in gesprek met een Zwitser over een Laguna coupé. Maar de afstand en de export / import procedure doen me nog twijfelen.
 
Laatst bewerkt:
Of regel het via een autobedrijf die zelf veel uit Zwitserland haalt, of eventueel een andere partij.
 
Het plan om een Laguna Coupé uit Zwitserland te halen, heb ik laten varen. Voornaamste reden is dat de auto al meer dan 2 jaar stil bleek te staan en dat ik daar zelf achter moest komen. De eigenaar vertelde me dat niet, of in ieder geval niet het hele verhaal. En dan is het vertrouwen er niet, simpel.
 
Terug
Bovenaan