BMW m340i (hart) vs elektrisch/hybride (hoofd)

HelloWorld

Startmotor
Dag iedereen,

Even mijn situatie schetsen: ben een Belg, en al een aantal jaar heb ik het plan/droom ik er van om een BMW m340i te kopen. Een aantal maanden geleden beslist om er eentje te kopen en sindsdien kijk ik regelmatig rond in binnen- en buitenland (Duitsland) of er eentje met de gewenste opties en in de gewenste uitvoering te koop staat.

Nu is het zo dat ik onverwachts een aantal weken geleden een ander huis heb gekocht. Dit huis beschikt over zonnepanelen, een thuisbatterij en een geïnstalleerde laadpaal. Hierdoor ben ik sterk beginnen twijfelen over mijn plan om een m340i te kopen... ik heb namelijk eigenlijk het ideale profiel om hybride of zelfs elektrisch te rijden: naar mijn werk gebruik ik het openbaar vervoer en de auto gebruik ik enkel om bij vrienden/familie te gaan die allemaal in een straal van 40km wonen. Een keer per jaar ga ik naar Frankrijk op reis en leg ik eens een langere afstand af. Waarschijnlijk verander ik over 2 jaar wel van werk, en dan weet ik natuurlijk niet hoe ik mij zal verplaatsen naar mijn ander werk.

Ik zit dus met het dilemma om ofwel mijn hart te volgen, en toch voor die m340i te gaan, ofwel de meest logische/rationele keuze te maken en te kijken voor een hybride auto, eventueel de 545e... voor een volledig elektrische auto sta ik (nog) niet te springen. Ik ben best wel een grote autoliefhebber en het geluid/gevoel van een benzinemotor is voor mij een groot deel van de beleving. Ook zou het dan een i4 moeten zijn, waar ik ook niet zo warm van loop.

Wat mij zo aantrekt aan de m340i is natuurlijk het sportieve rijgedrag, en ik vind het stiekem ook wel leuk dat er een "m" badge voor staat, ook al is het geen "echte" M natuurlijk ;) ik ben ook maar 1m70, en heb al eens in een 5-reeks gereden en dat voelde voor mij toch echt wel te groot aan eigenlijk, de 3-reeks is daarom voor mij denk ik ideaal qua grootte. Alleen zal de m340i toch echt een stukje duurder uitkomen dan bijvoorbeeld de 545e wanneer je alles gaat uitrekenen zoals benzine, belasting, verzekering,... door de laadpaal en zonnepanelen zou ik thuis kunnen laden. Vandaar dat een hybride mij de meest rationele/logische keuze lijkt. Maar toch twijfel ik heel hard, de m340i is écht de auto waar ik al jaar en dag van droom, en is voor mij ook een auto waar ik de komende 5, 10,... jaar mee zou willen rijden. Ik heb wat schrik dat de 545e te weinig sportief zal zijn voor mij en wat te log/zwaar/groot zal zijn, maar goed, dat kan ik altijd eens testen met een testrit. In het ideale geval zou er zo iets bestaan als een m345e of m350e, maar goed, dat is er nu niet.

Binnen mijn familie- en vriendenkring is er ook niemand die hybride rijdt. Waar ik wat schrik van heb, is dat wanneer de batterij leeg is, de 545e eigenlijk maar een benzinemotor heeft van 294 pk. Wat ik absoluut niet wil, is dat ik maar 40km kan rijden met de volledige 394pk en dat ik nadien verder moet met "maar" 294pk. Kan je instellen dat de batterij nooit volledig leeg gaat zodanig dat je de elektromotor en benzinemotor samen nog kan gebruiken om op te trekken etc? Voor mij moet een auto in de eerste plaats genoeg power hebben om er sportief mee te kunnen rijden, en ik zou niet willen dat dit maar voor 40km gaat en dat de batterij nadien op is...

Graag wat meningen/ervaringen...

PS: ik ben een BMW liefhebber, dus ik kijk niet naar andere merken :)

Omdat je twee jaar geleden ook al een BMW wilde kopen?

Omdat je twee jaar geleden ook al een BMW wilde kopen?

Ik heb inderdaad dat topic toen gestart, maar uiteindelijk besloten geen te kopen dan en verder te sparen voor mijn droomauto (m340i) maar nu door de aankoop van het nieuwe huis dus aan het twijfelen

Laatste stukje naar huis rijden met "maar 294pk" zou idd wel ondoenlijk kunnen zijn. Geen idee hoe anderen dat doen.
Wat betreft je "instellen van de batterijen", had de dealer daar toch zeker wel een antwoord op?

Laatste stukje naar huis rijden met "maar 294pk" zou idd wel ondoenlijk kunnen zijn. Geen idee hoe anderen dat doen.
Wat betreft je "instellen van de batterijen", had de dealer daar toch zeker wel een antwoord op?
Ik begrijp je sarcastische reactie hoor. Voor veel mensen is het natuurlijk belachelijk dat ik mij daar zorgen over maak. Maar ik heb de voorbije jaren heel erg hard en lang gespaard om eindelijk die sportieve droomauto te kunnen kopen, dus ja, ik zou het inderdaad heel jammer vinden mocht ik voor een groot deel van de tijd "maar 294pk" ter beschikking hebben.

Ik vraag me af waar jij die "maar 294pk" ten volle kan benutten. Afgezien hiervan zou ik kiezen voor de hybride. Je hebt zonnepanelen met batterij en een laadpaal. Wanneer je de wagen instelt op hybride en niet op elektrisch rijden, kan je ten volle genieten van je 394 pk.

Ik denk dat je jezelf meer de vraag moet afstellen wat voor type auto bij je past. Qua performance kan je met een klein beetje kietelen die 545e op M340i cijfers krijgen.

De vijf is wel echt anders als auto , dat moet bij je passen. Vergis je niet, met adaptief onderstel ook knetter strak te sturen, maar het blijft een klasse hoger en meer op comfort.

Verder zou de kleinere benzine tank van de 545e mij tegenstaan voor lange ritten.

Als laatste word je met een plug in imo toch sneller ‘verslaafd’ aan de laadpaal dan met een EV en wil je overal waar kan laden. Dat zie ik bij vrienden best veel. Met een volwaardige EV doe je dat juist niet want het is niet nodig

Laatst bewerkt:
Bij een economische keuze denk ik nou ook niet direct aan een plug-in hybride of elektrische BMW, misschien nog een i3s. Deze aandrijflijnen zijn nog volop in ontwikkeling, schrijven behoorlijk af en/of kunnen hogere onderhoudskosten hebben. Volgend jaar komt BMW met de Neue Klasse een nieuw tijdperk zeggen ze zelf. Als je nog een keer een M340i wil kun je het denk ik beter nu doen!

Maar toch twijfel ik heel hard, de m340i is écht de auto waar ik al jaar en dag van droom, en is voor mij ook een auto waar ik de komende 5, 10,... jaar mee zou willen rijden
Volg je hart. Je gaat spijt krijgen als je iets anders doet als ik het zo lees.

Je situatie is herkenbaar voor mij. Ik kan je aanraden om je hart te volgen. Ik heb ook al 'rationele' auto's gekocht, en dan steeds snel tot het besef gekomen dat 'dit het toch niet is'. De enige auto's waar ik met plezier naar terug kijk zijn de 'emotionele' aankopen. Lang getwijfeld om een C43 AMG (2018, met zescilinder) te kopen of een 'slimmere' keuze te maken. Ik kan je vertellen dat ik blij ben dat ik ondertussen 3 maand de eigenaar ben van een C43 :D. Nog geen seconde spijt van gehad!
Een vriend van mij heeft 3 jaar met een 330e G21 gereden en was daar wel tevreden mee. Boven de 160-170 km/u werkte die elektromotor wel niet meer mee en was het redelijk traag naar de 200 en daarboven. Toen reed ik met een Cupra 280, en ik reed de 330e overal zoek. Zou me dus niet verbazen dat de 545e datzelfde 'probleem' heeft en dus vanaf een bepaalde snelheid trager wordt. Verder dacht ik wel dat de 330 steeds iets van batterijlading overhoudt om altijd vol te kunnen accelereren, zelfs bij een (bijna) lege batterij. Die Xtraboost zoals BMW dat zo mooi noemt, duurt dan wel maar enkele seconden.
Mijn advies: koop die M340, het leven is te kort om met 'saaie' auto's te rijden. Btw, als je graag wat sportief en strak stuurt, dan moet je geen 5-reeks kopen (een M5 buiten beschouwing gelaten).

Ik zou gewoon voor een m340i gaan, is een stuk lichter dan een 330e of een 545e. Daarbij kan je het nu nog doen, stekkeren moet je in de toekomst sowieso al. Persoonlijk zou ik voor een 440i gaan, maar ook een 340i is leuk.

Je vind een 5 serie te groot, waarom dan een 545e? Een 5 serie is misschien wel snel met de juiste motorisering, maar het zal nooit sportief worden zoals een 3. En een 340i is niet te vergelijken met een hybride. eigenlijk compleet verschillende auto's.

Niemand kan beslissen of je hoofd of je hart moet volgen. Rationeel gezien is een hybride wel leuker natuurlijk. Maar als je een 5 serie dan toch te groot vind, dan gewoon een 330e. Ook ronduit rap, onder de 6 seconden naar de 100, en een stuk sportiever dan een 5-serie.

Ik zou gewoon voor een 340i gaan, maar ik hoef het dan ook niet te betalen ;)

Dag iedereen,

Even mijn situatie schetsen: ben een Belg, en al een aantal jaar heb ik het plan/droom ik er van om een BMW m340i te kopen. Een aantal maanden geleden beslist om er eentje te kopen en sindsdien kijk ik regelmatig rond in binnen- en buitenland (Duitsland) of er eentje met de gewenste opties en in de gewenste uitvoering te koop staat.

Nu is het zo dat ik onverwachts een aantal weken geleden een ander huis heb gekocht. Dit huis beschikt over zonnepanelen, een thuisbatterij en een geïnstalleerde laadpaal. Hierdoor ben ik sterk beginnen twijfelen over mijn plan om een m340i te kopen... ik heb namelijk eigenlijk het ideale profiel om hybride of zelfs elektrisch te rijden: naar mijn werk gebruik ik het openbaar vervoer en de auto gebruik ik enkel om bij vrienden/familie te gaan die allemaal in een straal van 40km wonen. Een keer per jaar ga ik naar Frankrijk op reis en leg ik eens een langere afstand af. Waarschijnlijk verander ik over 2 jaar wel van werk, en dan weet ik natuurlijk niet hoe ik mij zal verplaatsen naar mijn ander werk.

Ik zit dus met het dilemma om ofwel mijn hart te volgen, en toch voor die m340i te gaan, ofwel de meest logische/rationele keuze te maken en te kijken voor een hybride auto, eventueel de 545e... voor een volledig elektrische auto sta ik (nog) niet te springen. Ik ben best wel een grote autoliefhebber en het geluid/gevoel van een benzinemotor is voor mij een groot deel van de beleving. Ook zou het dan een i4 moeten zijn, waar ik ook niet zo warm van loop.

Wat mij zo aantrekt aan de m340i is natuurlijk het sportieve rijgedrag, en ik vind het stiekem ook wel leuk dat er een "m" badge voor staat, ook al is het geen "echte" M natuurlijk ;) ik ben ook maar 1m70, en heb al eens in een 5-reeks gereden en dat voelde voor mij toch echt wel te groot aan eigenlijk, de 3-reeks is daarom voor mij denk ik ideaal qua grootte. Alleen zal de m340i toch echt een stukje duurder uitkomen dan bijvoorbeeld de 545e wanneer je alles gaat uitrekenen zoals benzine, belasting, verzekering,... door de laadpaal en zonnepanelen zou ik thuis kunnen laden. Vandaar dat een hybride mij de meest rationele/logische keuze lijkt. Maar toch twijfel ik heel hard, de m340i is écht de auto waar ik al jaar en dag van droom, en is voor mij ook een auto waar ik de komende 5, 10,... jaar mee zou willen rijden. Ik heb wat schrik dat de 545e te weinig sportief zal zijn voor mij en wat te log/zwaar/groot zal zijn, maar goed, dat kan ik altijd eens testen met een testrit. In het ideale geval zou er zo iets bestaan als een m345e of m350e, maar goed, dat is er nu niet.

Binnen mijn familie- en vriendenkring is er ook niemand die hybride rijdt. Waar ik wat schrik van heb, is dat wanneer de batterij leeg is, de 545e eigenlijk maar een benzinemotor heeft van 294 pk. Wat ik absoluut niet wil, is dat ik maar 40km kan rijden met de volledige 394pk en dat ik nadien verder moet met "maar" 294pk. Kan je instellen dat de batterij nooit volledig leeg gaat zodanig dat je de elektromotor en benzinemotor samen nog kan gebruiken om op te trekken etc? Voor mij moet een auto in de eerste plaats genoeg power hebben om er sportief mee te kunnen rijden, en ik zou niet willen dat dit maar voor 40km gaat en dat de batterij nadien op is...

Graag wat meningen/ervaringen...

PS: ik ben een BMW liefhebber, dus ik kijk niet naar andere merken :)
1 simpel advies: als het je droom is, en je kunt het betalen, direct kopen.
Over 100 jaar zijn we allemaal dood :LOL:

en ik reed de 330e overal zoek. Zou me dus niet verbazen dat de 545e datzelfde 'probleem' heeft en dus vanaf een bepaalde snelheid trager wordt.
Maar een 545e heeft een zes in lijn in het vooronder die zich erg op z’n gemak voelt boven de 200 km/u… dit in tegenstelling tot de 330e

Persoonlijk zou ik voor een 440i gaan, maar ook een 340i is leuk.

Zoiets?

m1mym3lbqvvs_1200.jpg

Maar een 545e heeft een zes in lijn in het vooronder die zich erg op z’n gemak voelt boven de 200 km/u… dit in tegenstelling tot de 330e
Dat klopt, dus daar zou het minder kunnen tegenvallen. Maar het principe blijft hetzelfde als de elektromotor ermee stopt bij een bepaalde snelheid.

Als je niet elektrisch gaat rijden gebruik je alle stroom voor je huishouden, ook niet gek hoor. En je kan nog wel een jaartje salderen dacht ik, dus zo erg is dat ook niet.

Dat klopt, dus daar zou het minder kunnen tegenvallen. Maar het principe blijft hetzelfde als de elektromotor ermee stopt bij een bepaalde snelheid.
Tegenvallen is niet het goede woord. Een 545e is een beest van een auto. De benzinemotor alleen al heeft zoveel vermogen dat dat beetje elektropower je eenmaal op snelheid/toeren überhaupt niet gaat merken. De elektromotor ga je alleen merken vanuit stilstand waarbij deze gelijk al vol koppel bied.

Tegenvallen is niet het goede woord. Een 545e is een beest van een auto. De benzinemotor alleen al heeft zoveel vermogen dat dat beetje elektropower je eenmaal op snelheid/toeren überhaupt niet gaat merken. De elektromotor ga je alleen merken vanuit stilstand waarbij deze gelijk al vol koppel bied.
Ik volg je, maar ik blijf het belachelijk vinden dat een wagen (die veel geld kost) op een bepaalde snelheid minder vermogen heeft. Dat mag dan nog steeds veel zijn, minder is minder. Dus voor mij persoonlijk is tegenvallen wel het juiste woord.

Stel je rijdt 150 km/u..... wat is dan het verschil aan vermogen? Je gebruikt dan zo'n 100 pk (aanname) en of dat nu uit een batterij komt of uit het verbranden aan benzine?

Vanaf 00:57sec. Je knippert met je ogen en de teller staat op 250 :)

Ik heb de voorloper, een 535i xdrive touring die een iets minder potente motor heeft (stage 1 getuned met 360 pk / 580 nm koppel) en net zo zwaar is als de 545e. Trust me. Je komt echt helemaal niks tekort in de bovenste regionen. Dat is het gebied waar de zes in lijn zich thuis voelt en amper 3,000 toeren draait bij 200 km/u

Laatst bewerkt:
Vanaf 00:57sec. Je knippert met je ogen en de teller staat op 250 :)

Ik heb de voorloper, een 535i xdrive touring die een iets minder potente motor heeft (stage 1 getuned met 360 pk / 580 nm koppel) en net zo zwaar is als de 545e. Trust me. Je komt echt helemaal niks tekort in de bovenste regionen. Dat is het gebied waar de zes in lijn zich thuis voelt en amper 3,000 toeren draait bij 200 km/u
je voorbeelden zeggen genoeg: allebei getuned :). De 545e heeft (standaard) een gedowntunede versie met 286pk. Versta me niet verkeerd, ik hou van de zes-in-lijn van BMW, met name de B58. Vandaar dat ik de topicstarter hierboven ook een M340i aanraad ;).

Stel je rijdt 150 km/u..... wat is dan het verschil aan vermogen? Je gebruikt dan zo'n 100 pk (aanname) en of dat nu uit een batterij komt of uit het verbranden aan benzine?
ik heb het niet over aan een constante snelheid rijden, ik heb het over Autobahn blazen (herhaaldelijk accelereren naar 200+). Aan een constante snelheid maakt het inderdaad niet uit waar het vermogen vandaan komt.

Ik volg je, maar ik blijf het belachelijk vinden dat een wagen (die veel geld kost) op een bepaalde snelheid minder vermogen heeft. Dat mag dan nog steeds veel zijn, minder is minder. Dus voor mij persoonlijk is tegenvallen wel het juiste woord.

je moet het juist anders zien, de 545e heeft juist als toevoeging bovenop de 540i juist wat extra vermogen op lagere snelheden. Juist wanneer zo'n zware lobbes dat het meeste nodig heeft. gelijk gasrepons ongeacht de snelheid.

Je kunt het ook belachelijk vinden dat een benzineauto niet gewoon altijd gelijk 100% van de PK/Nm levert maar eerst in toeren moet klimmen. Tjah, dat is de techniek nu eenmaal. Dat vermogen heb je ook niet altijd ter beschikking.

Er zijn ook genoeg auto's die juist weer geknepen worden op lagere snelheden / versnellingen om de techniek wat te beschermen. zou mij niets verbazen dat een M340i dat ook heeft. Gaat geen enkel merk van de daken schreeuwen en op de rollerbank zie je dat ook niet terug omdat die in hogere versnellingen gemeten word. Ga je ook niet merken als bestuurder. Niemand gaat de auto dan ook tegenvallen. zit hem gewoon grotendeels tussen de oren.

Maar als je echt wat sportiefs zoekt, dan gewoon een 340i

je moet het juist anders zien, de wagen heeft juist als toevoeging bovenop de 540i juist wat extra vermogen op lagere snelheden. Juist wanneer zo'n zware lobbes dat het meeste nodig heeft.

Er zijn ook genoeg auto's die juist weer geknepen worden op lagere snelheden / versnellingen om de techniek wat te beschermen. zou mij niets verbazen dat een M340i dat ook heeft. Gaat geen enkel merk van de daken schreeuwen en op de rollerbank zie je dat ook niet terug omdat die in hogere versnellingen gemeten word. Ga je ook niet merken als bestuurder. Niemand gaat de auto dan ook tegenvallen. zit hem gewoon grotendeels tussen de oren.
Zo kan je het ook zien bij lagere snelheden inderdaad. Ieder zijn mening. Geknepen worden bij lagere snelheden om versnellingsbak en dergelijke te beschermen is een totaal andere kwestie. Dat heeft mijn wagen ook en dat heeft ook wel degelijk nut.
Ik had het hierboven alleen over mijn eigen ervaring, en de 330e voelde je echt in een gat vallen bij 160-170. Viel me wel degelijk tegen. Ik zei ook dat 'het me niet zou verbazen als de 545e dat ook zou hebben'. Gezien de topicstarter een M340i overweegt (en dus waarschijnlijk een sportieve rijstijl heeft), vond ik dat wel nuttige info om mee te geven.

Zo kan je het ook zien bij lagere snelheden inderdaad. Ieder zijn mening. Geknepen worden bij lagere snelheden om versnellingsbak en dergelijke te beschermen is een totaal andere kwestie. Dat heeft mijn wagen ook en dat heeft ook wel degelijk nut.
Ik had het hierboven alleen over mijn eigen ervaring, en de 330e voelde je echt in een gat vallen bij 160-170. Viel me wel degelijk tegen. Ik zei ook dat 'het me niet zou verbazen als de 545e dat ook zou hebben'. Gezien de topicstarter een M340i overweegt (en dus waarschijnlijk een sportieve rijstijl heeft), vond ik dat wel nuttige info om mee te geven.
Dit gaat dus helemaal nergens over. Boven de 160/170 doet de electromotor al niet meer mee. Ja dat heeft de 545e ook, maar dan heb je meer dan genoeg over. Wil je dat niet, koop dan een M550D.

Dit gaat dus helemaal nergens over. Boven de 160/170 doet de electromotor al niet meer mee. Ja dat heeft de 545e ook, maar dan heb je meer dan genoeg over. Wil je dat niet, koop dan een M550D.
Dit gaat dus wel degelijk ergens over… Ik wil dat inderdaad niet, dus ik raad de vraagsteller een M340i aan. Want dat was toch zijn initiële vraag? Prima dat jij 286pk voldoende vindt boven de 160, maar ik vind dat niet. Waarom vind je dan dat het nergens over gaat? Omdat iemand een andere mening heeft?

Dit gaat dus wel degelijk ergens over… Ik wil dat inderdaad niet, dus ik raad de vraagsteller een M340i aan. Want dat was toch zijn initiële vraag? Prima dat jij 286pk voldoende vindt boven de 160, maar ik vind dat niet. Waarom vind je dan dat het nergens over gaat? Omdat iemand een andere mening heeft?
Heeft totaal niks met mening te make.
286pk is genoeg voor boven de 160.
Dit is echt zoiets van kijk mijn plassertje is groter dan de jouwe.

Heeft totaal niks met mening te make.
286pk is genoeg voor boven de 160.
Dit is echt zoiets van kijk mijn plassertje is groter dan de jouwe.
Het heeft dus duidelijk wel iets met een mening te maken. Jij hebt een andere mening dan mij en dat vind ik prima. Hoef je niet meteen zo kinderachtig over te doen. Ik sluit het hierbij af, denk dat de topicstarter hier niet veel aan heeft.

Dat een 330e je niet vind over houden is persoonlijk. Voor de meesten genoeg maar niet voor iedereen. Maar dat ligt meer aan dat het een 2.0 4 cilinder is, niet zozeer om de elektromotor.
De 545e heeft zoveel vermogen op hogere snelheden, zoveel meer dan de B48. Dat is echt serieus rap. En ook dat heeft niets met het wel of niet mee draaien van de elektromotor te maken. En ook daar is het voor sommigen niet genoeg en zijn er alternatieven zoals een 550i , M5 of alpina B5. Allemaal persoonlijk, maar heeft weinig met de elektromotor te maken. Dat is leuk voor direct gasrepsons, EV rijden en in NL een lage BPM

Dat een 330e je niet vind over houden is persoonlijk. Voor de meesten genoeg maar niet voor iedereen. Maar dat ligt meer aan dat het een 2.0 4 cilinder is, niet zozeer om de elektromotor.
De 545e heeft zoveel vermogen op hogere snelheden, zoveel meer dan de B48. Dat is echt serieus rap. En ook dat heeft niets met het wel of niet mee draaien van de elektromotor te maken. En ook daar is het voor sommigen niet genoeg en zijn er alternatieven zoals een 550i , M5 of alpina B5. Allemaal persoonlijk, maar heeft weinig met de elektromotor te maken. Dat is leuk voor direct gasrepsons, EV rijden en in NL een lage BPM
Dat is zeker persoonlijk. Voor sommige personen is een 520i ook snel genoeg, en dat vind ik prima. Ik ontken ook zeker niet dat de 545e snel is. Tuurlijk is die voor 90% van de bestuurders ruim snel genoeg. En ja, in Nederland en België is dat ook eigenlijk allemaal niet nodig. De reden van mijn bovenstaande input is echter de originele vraag van de vraagsteller hierboven. Hij heeft schrik dat hij niet het volle potentieel van de wagen kan benutten bij een lege batterij, vandaar mijn bovenstaande input.

Tja, een vraag stellen over emotie versus ratio op een platform voor liefhebbers... dan krijg je natuurlijk veelal emotie-antwoorden. Zeg ik ook: als het rationeel riant kan, dan je hart volgen :)

Discussie over wat wel of niet 'genoeg' is, vind ik vrij zinloos. Dat is bijna nog persoonlijker dan smaak voor het ene of het andere merk. Ik heb voor de hobby 660pk staan, waarvan ik er met mijn rijstijl gemiddeld maar 66 gebruik:cool: Ik geniet van de fantastische techniek, het gemurmel van het elftal&coach en heel af en toe eens leuke brul en acceleratie. De vorige hobby-auto met 344pk was ook meer dan genoeg, en mijn vroegere dagelijkse werkpaard met 140 diesel-pk's in een grote auto voldeed ook perfect voor normaal verkeer.

Dus in de trant van topicstarter: "genoeg" is een vraag in de rationele hoek, terwijl jouw BMW-hart klopt in de emotionele hoek. Dus heel goed nadenken over het kostenplaatje van het dagelijks leven in het nieuwe huis met een M340i voor de deur. Als dat past, veel plezier met zoeken en aanschaffen! (y)

PS: mocht het niet passen, dan zou ik een 545e afraden voor jou. Hoe je er over schrijft, weet je op voorhand al dat je er niet blij mee zult zijn. En dan is zon 545e toch wat te duur voor een gokje. Als je afziet van een M340i, dan zou ik je aanraden een écht rationale, kleinere BMW te kiezen voor de komende jaren en parallel nog verder door te sparen voor alsnog die M340i.

Altijd de 340i. Ik was niet te spreken over het toch vrij forse gewicht van de 320e/ 330e op drempels/ oneffen wegdek en snellere bochten. Een 340i of 330i doet dat een stuk lekkerder.
De 5 is zoals al aangegeven wel echt een ander type auto, gericht op comfort, de 3 meer op 'rijden'.

Dag iedereen,

Heel erg bedankt voor de nuttige input en discussies! Ik denk dat het duidelijk is dat de meerderheid mij de m340i aanraadt. Sowieso ga ik proefrijden met beide auto's, en alles nog eens in detail uitrekenen wat beide auto's mij per jaar zouden kosten, maar aangezien ik nog jong ben en ik waarschijnlijk nog lang genoeg met een elektrische auto zal moeten/mogen rijden, kijk ik momenteel meer naar een m340i :)

Dag iedereen,

Heel erg bedankt voor de nuttige input en discussies! Ik denk dat het duidelijk is dat de meerderheid mij de m340i aanraadt. Sowieso ga ik proefrijden met beide auto's, en alles nog eens in detail uitrekenen wat beide auto's mij per jaar zouden kosten, maar aangezien ik nog jong ben en ik waarschijnlijk nog lang genoeg met een elektrische auto zal moeten/mogen rijden, kijk ik momenteel meer naar een m340i :)
Lijkt mij de juiste beslissing!

Terug
Bovenaan