Betrouwbare SUV onder €10.000

Tristan 6975787

Startmotor
Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een betrouwbare SUV waarop ik een daktent kan bevestigen en veilige kilometers kan maken naar o.a. Noorwegen en Schotland. Mijn budget is onder de €10.000, dit is een strikte voorwaarde. Het liefst compact ivm de wegenbelasting.

Wat me nu voornamelijk aanspreekt zijn japanners:
1. Mitsubishi ASX (de favoriet)
2. Nissan qashqai (qua uiterlijk vind ik hem niet geweldig)

Ook deze auto's bevallen me wel:
1. Hyundia tucson
2. KIA sportage
3. Hyundai ix35

Ik ben heel benieuwd welke van de auto's jullie zouden aan- of afraden, en waarom?

Ik hoor het graag als je andere suggesties hebt!

Als ik kijk naar de plannen, en betrouwbaar, dan zou ik zeker de Dacia Duster bekijken.

Je kunt ook naar de betrouwbare Nissan Juke, en betrouwbare Renault Captur kijken, ik weet alleen niet of deze geschikt zijn voor een daktent.

De auto's op het lijstje lijken mij prima.

Laatst bewerkt:
Kijk nog eens naar de QQ, al vind je die niet super mooi.
Misschien een iets ouder met minder km's of juist een iets nieuwer model.
Deze wagens zijn zo populair dat er genoeg te koop staan, de keuze is reuze.

Misschien is een Toyota RAV4 of een Urban Cruiser nog een optie.
In deze prijsklasse wel goed de onderzijde op roest controleren.
En als je toch met tenten aan de gang gaat denk ook eens aan een
Renault Kangoo,die wat ruimer en praktischer is.

ijn budget is onder de €10.000, dit is een strikte voorwaarde. Het liefst compact ivm de wegenbelasting.

met alle respect voor het budget, maar occasions zijn zo duur geworden dat je er niet iets moderns voor kan kopen. Ga je ook nog eens in het populaire SUV segment zoeken (waarom?) dan koop je nog 'minder' voor je geld. ALs je dan ook nog de kosten laag wil houden (wegenbelasting) begrijp ik al helemaal niet waarom je per se naar een SUV kijkt.

Als je ruimte wil, lage MRB en zeer geschikt voor een daktent (daklast), kijk naar eens naar de ludospaces

Peugeot Partner Tepee

Nette Renault Kangoo

Citroen Berlingo

Dakop-daktenten-140-CL-2-650x362.jpg

Ford Tourneo Connect

De ruimte achterin word dan veelal gebruik als 'keuken'. Door de grote achterklep sta je ook nog eens droog en super praktisch. Of een zitje

SAM_0003.jpg

images

@AsconaGT was me voor met tippen van multispace modellen, weet ook dat deze er ook als een soort van verhoogde modellen zijn, met of zonder 4x4? De 2e generatie berlingo en partner zijn ook heel kort met de oude 1.6 geleverd. Wellicht heeft ts ook genoeg aan de ruimte van een nemo oid maar weet hoe betrouwbaar de 1.4 is. Fiat heeft ook cng techniek aangeboden dat is wellicht niet heel interessant meer.

Misschien is een Toyota RAV4 of een Urban Cruiser nog een optie.
In deze prijsklasse wel goed de onderzijde op roest controleren.
En als je toch met tenten aan de gang gaat denk ook eens aan een
Renault Kangoo,die wat ruimer en praktischer is.
De RAV4 is een geweldig ding alleen de goeie zijn meestal boven mijn budget helaas. Bedankt voor de tip over roest, ga ik zeker doen!

SUV voor onder 10.000...? Dan kom ik vooral auto's met meer dan 220.000 km tegen, flinke schade of een PurePech van PSA.

met alle respect voor het budget, maar occasions zijn zo duur geworden dat je er niet iets moderns voor kan kopen. Ga je ook nog eens in het populaire SUV segment zoeken (waarom?) dan koop je nog 'minder' voor je geld. ALs je dan ook nog de kosten laag wil houden (wegenbelasting) begrijp ik al helemaal niet waarom je per se naar een SUV kijkt.

Als je ruimte wil, lage MRB en zeer geschikt voor een daktent (daklast), kijk naar eens naar de ludospaces

Peugeot Partner Tepee

Nette Renault Kangoo

Citroen Berlingo

Dakop-daktenten-140-CL-2-650x362.jpg

Ford Tourneo Connect

De ruimte achterin word dan veelal gebruik als 'keuken'. Door de grote achterklep sta je ook nog eens droog en super praktisch. Of een zitje

SAM_0003.jpg

images
Ik vind de combo daktent + SUV het best. Ze zijn hoog, ruimtelijk, en bieden meer overzicht en comfort op de weg. Belangrijk voor mij omdat ik veel kilometers ga maken. Ik ben niet van plan een busje om te bouwen met keuken, bankjes etc. De daktent er boven op is genoeg voor mij. Met de achterbankstoelen plat biedt een compacte suv al meer dan genoeg ruimte voor onze spulletjes.

Desondanks wil ik je bedanken voor je reactie want dat je meer ruimte voor je geld krijgt met jouw opties heb je helemaal gelijk in.

SUV voor onder 10.000...? Dan kom ik vooral auto's met meer dan 220.000 km tegen, flinke schade of een PurePech van PSA.
Zeker een uitdaging. Deze hebben geen pure tech vgm:
1. Hyundia tucson
2. KIA sportage
3. Hyundai ix35
4. Nissan qashqai
5. Toyota Rav (oude modellen).
6. Mitsubishi ASX
7. Suzuki S-Cross

Hieruit is best wat onder de 150.000 km te vinden.

Zeker een uitdaging. Deze hebben geen pure tech vgm:
1. Hyundia tucson
2. KIA sportage
3. Hyundai ix35
4. Nissan qashqai
5. Toyota Rav (oude modellen).
6. Mitsubishi ASX
7. Suzuki S-Cross

Hieruit is best wat onder de 150.000 km te vinden.
Dat zeker, maar dan ga je qua leeftijd al wel best naar wat oudere exemplaren. Daar hoeft verder niks mis mee te zijn. Zo'n s-cross (eerder al eentje voorgesteld) is qua gebruikskosten een voordelige keus (laag gewicht, dus lage MRB )

Laatst bewerkt:
Als het goedkoop in de wegenbelasting moet dan is de suzuki s-cross een aanrader. https://www.autowereld.nl/suzuki/s-...ive-apk-nap-clima-airco-38991133/details.html of deze garage zuivere koffie is heb ik mijn twijfels, ik vind het een gevalletje te mooi om waar te zijn, de oude 1.6 is denk ik realistisch binnen jouw budget.
Deze dus. Wat me wel opvalt is dat de auto als anderhalf (!) jaar geregistreerd staat bij de laatste eigenaar (autobedrijf). Waarom blijft gissen. Je zou gaan denken aan een (ex-)schadeauto?

Fleetowner 08-11-2017 - 31-01-2022
Autobedrijf 31-01-2022 - 10-02-2022
Autobedrijf 10-02-2022 - 25-05-2022
Autobedrijf 25-05-2022 - 25-12-2022
Particulier 25-12-2022 - 10-01-2023
Autobedrijf 10-01-2023 - Heden

De APK punten zijn de volgende (die vind ik niet zo schokkend):
2021-11-05 Gordelsluiting werkt niet
2021-11-05 Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2024-02-07 Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm

En ook staat er nog een terugroepactie open:
Motorrijtuigen en aanhangwagens - reminrichting - 31-08-2022
Omschrijving defect
De terugslagklep in de vacuumpomp kan opzwellen door componenten in de motorolie.
Materiële gevolgen
Blokkeren en niet meer werken van de rembekrachtiger.
Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De vacuumpomp of vacuumklep wordt dan vervangen.

k vind de combo daktent + SUV het best. Ze zijn hoog, ruimtelijk, en bieden meer overzicht en comfort op de weg. Belangrijk voor mij omdat ik veel kilometers ga maken. Ik ben niet van plan een busje om te bouwen met keuken, bankjes etc. De daktent er boven op is genoeg voor mij. Met de achterbankstoelen plat biedt een compacte suv al meer dan genoeg ruimte voor onze spulletjes.

het gaat er om dat een ludospace ook gewoon een hoge zit heeft, ook veel ruimte, ook veel overzicht heeft. Alleen voor veel minder geld dan een SUV. Je koopt dus een jongere auto , moderner, met minder kilometers voor je geld en doorgaans wegen ze ook wat minder dan een SUV, dus minder wegenbelasting. Juist met de eisen die je hebt en dit budget is zo'n ludospace perfect.

Deze dus. Wat me wel opvalt is dat de auto als anderhalf (!) jaar geregistreerd staat bij de laatste eigenaar (autobedrijf). Waarom blijft gissen. Je zou gaan denken aan een (ex-)schadeauto?

Fleetowner 08-11-2017 - 31-01-2022
Autobedrijf 31-01-2022 - 10-02-2022
Autobedrijf 10-02-2022 - 25-05-2022
Autobedrijf 25-05-2022 - 25-12-2022
Particulier 25-12-2022 - 10-01-2023
Autobedrijf 10-01-2023 - Heden

De APK punten zijn de volgende (die vind ik niet zo schokkend):
2021-11-05 Gordelsluiting werkt niet
2021-11-05 Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2024-02-07 Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm

En ook staat er nog een terugroepactie open:
Motorrijtuigen en aanhangwagens - reminrichting - 31-08-2022
Omschrijving defect
De terugslagklep in de vacuumpomp kan opzwellen door componenten in de motorolie.
Materiële gevolgen
Blokkeren en niet meer werken van de rembekrachtiger.
Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De vacuumpomp of vacuumklep wordt dan vervangen.
Door dit alles heb ik niet zoveel vertrouwen in dit model meer dus deze laat ik links liggen

Door dit alles heb ik niet zoveel vertrouwen in dit model meer dus deze laat ik links liggen
Die snap ik. Het model (de s-cross) lijkt me echt een prima optie, maar dit specifieke exemplaar daarvan snap ik dat je daar toch je vraagtekens bij hebt. Die zou ik zelf ook hebben. En ik denk dat ik ook verder zou kijken.

Terug
Bovenaan