Verkopen, met of zonder LM-velgen?

VTS 16v

Startmotor
Goedemiddag,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, stel dat je je auto wilt verkopen (zeg bouwjaar 2009, 150k op de teller, volledig onderhouden, geen heel bijzondere auto), maar de auto is uitgerust met dikke velgen van 2 jr oud) van rond de 1400 euro nieuwprijs voor een setje, zou je dan de meeste opbrengst hebben door de velgen lós te verkopen van de auto (en de auto op de standaard lm-velgen verkopen), of juist de auto inclusief velgen te kopen? Of is het om het even?

Met vier advertenties krijg je het beste overzicht van de reacties: 1 met, 1 zonder en allebei de sets velgen los :) (alleen extra foto's met die opties zal ook wel werken denk ik)

Ik denk dat het niet veel uitmaakt. De kans dat iemand een "dik" setje velgen zoekt ipv een wat normalere set is even groot als de kans dat je iemand over de streep trekt om de hele auto met dat setje te kopen.

En wat jij 'dik' vindt, vindt een ander misschien helemaal niks. Ik zelf heb bijvoorbeeld liever de 17(kleinst mogelijk) of 18" op een 5 serie, zeker als het originele zijn. Dat vind ik mooier dan overdreven 19-20", niet origineel fabrieksmodel vind ik nog erger! Want het zijn dure banden, het maakt de velgen gevoeliger voor krassen, minder comfort en niet origineel staat gewoon niet goed.

Die 1400 euro krijg je niet meer voor die velgen terug. Of je ze er nou wel op laat zitten, of je verkoopt ze los...

Als je weet dat je onder je volgende auto ook deze wielen wil hebben (en ze passen daaronder): haal ze eraf.
Als je graag nog wat meer wilt krijgen voor je velgen: haal ze eraf en biedt ze eventueel in de koop erbij aan voor een eventuele liefhebber. (meerprijs)
Boeit het niet: Laat ze zitten, en gooi de oude velgen in de achterbak erbij.

Je auto wordt er in elk geval niet meer waard van als er "dikke" velgen onder zitten. Misschien wel dat je er meer kopers door krijgt.

1400 euro setje velgen, nou dat is eigenlijk maar gewoon bedrag. Zou ze er gewoon op laten zitten, oogt de auto waarschijnlijk meteen ook wat beter.

Allebei goede tips, dank daarvoor, met deze velgen ook de auto inderdaad een stuk beter, en de standaard velgen kan ik inderdaad gebruiken als verkooppraatje voor evt. winterbanden.

Terug
Bovenaan