Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

0b123969-0899-44cb-8d1e-dd554feceda1

alfa-romeo-6-2-5-v6-inj-quadrifoglio.jpg

0-50eda4af3af66416227526f4213659f3.jpg

Nog niet eerder gezien zo'n Braziliaanse Adamo GTL.
Een Ferrari 308 GT4 Dino look-a-like met polyester body en kever motor.
Maar ik denk dat er weinig liefhebbers zijn voor dat geld.

Nog niet eerder gezien zo'n Braziliaanse Adamo GTL.
Een Ferrari 308 GT4 Dino look-a-like met polyester body en kever motor.
Maar ik denk dat er weinig liefhebbers zijn voor dat geld.
En de liefhebber die er wel is voor zo'n Adamo wordt vervolgens wel afgeschrikt door de prijs. :D

Sowieso een raar verhaal, je importeert deze bijzondere auto knapt hem op en komt er dan achter dat je er geen tijd meer voor hebt.

De 1.6 voldoet prima, dus er was niet heel veel reden om de 2.0 te bestellen. Misschien dat de 1.6 er niet als automaat was, dus dat de 2.0 vaker met automaat voorkomt. Maar een 2.0 handbak zie je niet vaak is mijn beeld.

Leuk om te lezen. Maar wat een slechte advertentie, de moeite om wat basis informatie te geven is al teveel werk.

894f0e5c-c716-48b6-b212-17e26091ec8f

1.jpg@webp

0-188f38f21e4f69b9896e61454ea8685a.jpg

Wow, die Lancer! Ik was ervan overtuigd dat er van die generatie alleen nog maar Turbo's waren overgebleven...

Gaaf, die zeldzame Mitsubishi's, een neef van mij heeft vroeger ook een Sapporo gehad, met de letters UT in het midden, wat ouder dan deze Sapporo's dus.

Een vriend van mijn vader had eind ‘90 tot begin jaren ‘00 zo’n witte Sapporo als hierboven, maar dan een jaartje ouder. Wat een machine was dat! Er waren toen nog 25 exemplaren van dat type in Nederland. Zal nu vast wel minder zijn…

Laatst bewerkt:
wow deze plymouth runner, doet me een beetje denken aan madmax
Dat rijtje mitshu's stond laats bij een handelaar te koop als barnfind, beetje poetsen met wd40 en naar de veiling.

Mitsubishi Lancer van 1978:

Renault 19 van 1995:

Mitsubishi Starion van 1989:

Dodge Charger van 1969:

De Mitsubishi Starion vind ik wel 1 van de mooiste auto's uit de jaren 80, jaren geleden nog 1 gezien die als trouwauto diende.

Luxe en nette Scenic met weinig kilometers. Leuk geprijsd voor zo'n net ding: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/renault/m2142620150-renault-scenic-2-0-16v-dyna-2003-groen

Gut, alsof ik naar mijn eigen auto kijk.. :sneaky:

Zelfde kleur, zelfde open daken (met de groene aanslag randen), zelfde motor (lekker pittig hoor, niet zuinig) alleen heb ik half lederen bekleding en andere velgen. Deze maand een jaar geleden aangeschaft voor ongeveer ditzelfde bedrag en kilometerstand.

Ik ben Renault dankbaar dat ze de Scénic bedacht hebben. Moet je nagaan, begin jaren 90 waren er dus al ontwerpers die bedachten dat het wel handig kon zijn om losse stoelen makkelijk in en uit te nemen, de rolgordels apart te monteren zodat je er nog wat aan hebt, als spanband zogezegd, om lading vast te zetten op de plek van de uitgenomen stoelen. (twee van de drie). (y)

Natuurlijk, er was al een Espace ooit en nog enkele andere MPV voertuigen maar 30 jaar later heb ik er veel plezier van gehad bij een verhuizing en nog als ik wat moet ophalen uit de opslag of naar de stort moet brengen..

Even in het groot:
ea860202-1549-4254-8119-9e0aae26b108

Ik weet vrij zeker dat dit exemplaar in de jaren 80 in een Autokampioen te zien is geweest, op een foto van een snelweg waar hij toevallig voorbijrijdt met (toen al) een fietsendrager achterop. Maar welk nummer en welke jaargang... :unsure:

Terug
Bovenaan