Peugeot 208 pure tech 2016

A 2230629

Net ingestapt
Hallo, ik heb al vele berichten gezien over de blik auto Peugeot 208 pure tech 2016. Helaas ook 1 gekocht.
Trillende motor, optrekken vreselijk trillen in de 1 e versnelling, soms slaat de motor over als je iets harder optrekt.
Helemaal klaar met die bak. De olie was ook nog ineens helemaal op onderweg, gelukkig gered met nieuwe olie er in, bij een garage in die buurt
Mijn garage zegt dit hoort bij die 208,. Wat een dikke flauwe kul. Dit is niet normaal, hij zegt ligt aan de 3 cilinder. Haha wat een leugen.
Stationair zie je de motor gewoon trillen. Nou dat is dus niet normaal. Garantie inmiddels voorbij.
Dan hebben ze ook nog de smoes, of dit ook al zo was bij de verkoop??? Ja wel degelijk, want met de proefrit zei ik nog , lijkt wel een 12 cilinder met optrekken wat een lawaai.
Wist ik veel.

Een 3 cilinder klinkt rauwer dan een 4 cilinder. Net een brommobiel bij diverse motoren. Dat is echt een kenmerk van de 3 cilinder motoren.
Maar als je bij aankoop de auto al luidruchtig vond, is dat blijkbaar geen reden geweest om hem niet te kopen.

Het olieverbruik is inderdaad een kwaal bij deze motoren, net zoals een distributieriem die desintegreert en de olie-aanzuigmond verstopt.
Motor overslaan kan ook duiden op een probleem met de nokkenas, ook een kwaal bij deze motoren.

Ik begrijp wel dat je klaar bent met de auto. Maar wat is je vraag aan ons precies?

Ik heb 3 Peugeot/s 208 gereden (vana 2012), na 2 jaar 15.000 km ruilde ik hem in, nooit problemen gehad, alleen in 2021 verhuisde ik en ontdekte ik dat ik geen auto nodig meer had (400 km/jaar), heb er nooit problemen mee gehad.

Hoe erg trilt het, onze up 3 cilinder trilde ook wel stationair en met flink gas geven hoorde je hem ook wel wat.

Je koopt dus een auto waarvan je al vind dat hij niet goed loopt en vind dat hij veel lawaai maakt en je koopt hem toch. (???) Je rijd er de hele garantieperiode mee. En nu dat voorbij is ga je naar de garage?

Maar waarom nu 'klagen" als de garantie voorbij is? dan word de discussie wel lastiger met de garage

Terug
Bovenaan