MatthijsKosters f4184632
Net ingestapt
Mijn vriendin en ik denken erover om een tweede auto aan te schaffen, omdat zij binnenkort vaker naar kantoor zal moeten. We hebben al een prima ruime (benzine) auto die ik nu elke dag gebruik om naar mijn kantoor te rijden.
We hebben een budget tussen de €10.000 en €15.000. We willen er vrijwel iedere dag gebruik van maken. Het zijn voornamelijk korte ritjes (max 64 km naar mijn werk), dus leek mij een elektrische auto best een voordelige optie. We hebben evt ook plek voor een eigen laadpaal en ik zou hem ook kunnen gebruiken voor mijn werk/sport/enz. Hierdoor zouden we niet iedere dag onze 'grote' auto hoeven te gebruiken. We rijden nu al makkelijk meer dan 30.000 km per jaar met die auto..
Wat zouden jullie adviseren?
Kaders:
- De auto moet klein zijn (vriendin wil niet al te groot
)
- Hoeft niet extreem ver te kunnen, maar hoe verder hoe beter
- We willen graag een 5-deurs
- Max €15.000 (Maar liever meer in de buurt van de €10.000)
- Financieel aantrekkelijk (zuinig/efficient)
- Moet een automaat zijn
Mijn vriendin vindt de Volkswagen E-up! een leuke auto. Op zich een prima optie, maar die hebben wel een heel beperkte actieradius en het interieur vind ik een beetje tegenvallen. Zelf vind ik de Peugeot E208 een mooie auto, maar die zit dan wel weer aan de hoge kant van ons budget. De Zoe leek me niet verkeerd, maar accuhuur lijkt me dan weer niks. Of zou toch een benzine auto misschien geen onverstandige optie zijn?
We hebben een budget tussen de €10.000 en €15.000. We willen er vrijwel iedere dag gebruik van maken. Het zijn voornamelijk korte ritjes (max 64 km naar mijn werk), dus leek mij een elektrische auto best een voordelige optie. We hebben evt ook plek voor een eigen laadpaal en ik zou hem ook kunnen gebruiken voor mijn werk/sport/enz. Hierdoor zouden we niet iedere dag onze 'grote' auto hoeven te gebruiken. We rijden nu al makkelijk meer dan 30.000 km per jaar met die auto..
Wat zouden jullie adviseren?
Kaders:
- De auto moet klein zijn (vriendin wil niet al te groot
- Hoeft niet extreem ver te kunnen, maar hoe verder hoe beter
- We willen graag een 5-deurs
- Max €15.000 (Maar liever meer in de buurt van de €10.000)
- Financieel aantrekkelijk (zuinig/efficient)
- Moet een automaat zijn
Mijn vriendin vindt de Volkswagen E-up! een leuke auto. Op zich een prima optie, maar die hebben wel een heel beperkte actieradius en het interieur vind ik een beetje tegenvallen. Zelf vind ik de Peugeot E208 een mooie auto, maar die zit dan wel weer aan de hoge kant van ons budget. De Zoe leek me niet verkeerd, maar accuhuur lijkt me dan weer niks. Of zou toch een benzine auto misschien geen onverstandige optie zijn?
Laatst bewerkt: