Verzekeringsvoorstellen nieuwe auto - wat zouden jullie kiezen?

empie

Net ingestapt
Beste,

Ik heb recent een nieuwe skoda octavia gekocht, nu twijfel ik tussen de onderstaande twee verzekeringsvoorstellen. Enerzijds een lager eigenrisico, anderzijds 5 jaar nieuwwaarde garantie. Wat zouden jullie doen?

Imgur link <- Edit, krijg geen image embedded

Ik zou voor in dit geval voor Centraal beheer gaan. Niet vanwege de jaarpremie, maar wel vanwege het eigen risico bij Allianz. Dar vind ik veel te hoog. Zeker omdat ook de jaarpremie nog eens hoger is.

aeONLRt.png

Ik vind eigen risico verschrikkelijk, dat koop ik altijd af.

Hoeveel schrijft zo'n ding af...en hoe vaak wordt die getotalled in die tijd. Over de komende 3 jaar scheelt het maar 204 euro. Over de komende 5 wordt dat 340 euro. Plus dan 700 extra eigen risico. Maximaal extra bijbetaald 1340,- wat krijg je ervoor terug....mogelijk ergens over 4 jaar pas. Want als het al na 2,5 jaar zou gebeuren zijn beide verzekeringen goed.

Ik zou voor in dit geval voor Centraal beheer gaan. Niet vanwege de jaarpremie, maar wel vanwege het eigen risico bij Allianz. Dar vind ik veel te hoog. Zeker omdat ook de jaarpremie nog eens hoger is.
Ik vind eigen risico verschrikkelijk, dat koop ik altijd af.

Hoeveel schrijft zo'n ding af...en hoe vaak wordt die getotalled in die tijd. Over de komende 3 jaar scheelt het maar 204 euro. Over de komende 5 wordt dat 340 euro. Plus dan 700 extra eigen risico. Maximaal extra bijbetaald 1340,- wat krijg je ervoor terug....mogelijk ergens over 4 jaar pas. Want als het al na 2,5 jaar zou gebeuren zijn beide verzekeringen goed.
Bedankt voor het perspectief heren, ik ga voor CB.

Je betaald feitelijk allleen extra voor een hoger eigen risico en 2 jaar langer aanschafwaarde dekking, waarbij je sowieso al 1000 euro kwijt bent door dat hoge eigen risico... ik zou voor centraal beheer gaan. Dat kostenverschil is over de gehele periode best groot en je krijgt een dode mus ervoor terug...
Bedenk ook even hoe lang je de auto gaat houden.
Als je hem na 3 jaar weg doet heb je 3 jaar extra betaald met meer eigen risico voor iets wat nooit gebruikt zal worden.

Terug
Bovenaan