HarmenA's Mercedes-Benz A45 AMG - Verkocht!

In nieuwere auto's gaat het allemaal met een grootse vanzelfsprekendheid, je rijdt vrij makkelijk 'hard' en ik kan me voorstellen dat dat je aanspreekt.
Die grootse vanzelfsprekendheid is in mijn ogen eerder een gebrek aan beleving. Het kan je zeker aanspreken en ik vind het zelf ook prettig maar ik zou het zeker geen rijbeleving noemen.

Laatst bewerkt:
Deze snap ik niet helemaal, in mijn beleving bieden de oudere auto's juist veel meer rijbeleving. Meer emotie en gevoel van motor en onderstel en door het lagere wagengewicht ook lichtvoetiger.
Rijbeleving, emotie, het zijn van die termen die iedereen anders ervaart, zeker de liefhebbers.

Eerder vond ik oudere auto's met 'karakter', nog zo'n term, hartstikke leuk en moest en zou het handgeschakeld zijn. Inmiddels ben ik erachter dat ik juist ook een rondje om ga voor m'n ontspanning, lekker cruisen en af en toe even flink hard kunnen gaan.

Dus ja, iedereen heeft een ander idee bij die termen en het verandert ook nog eens met de jaren. Zelf weet ik in ieder geval dat ik niet meer gelukkig word van zelf schakelen en van auto's met veel 'rijbeleving'. In mijn ogen is dat verouderde techniek en misschien iets voor de fijnproevers. Dan geniet ik wel van een gewoon lekker 'blond speciaalbiertje' onder de auto's. :)

Laatst bewerkt:
Zeker niet! De S3 wel omdat het immers een Golf R is, maar zelfs de huidige RS 3 heeft nog een vijfcilinder. Gelukkig!
Het gaat ook niet om de auto zelf, de RS3 in dit geval, maar om degene die er in rijden en wat er mee gedaan wordt. Kan er nog een vijfcilinder in liggen, ik zie ze vooral met 'foute gasten' en flink aangepaste uitlaatsystemen e.d voorbij komen en daar hoef ik niet per sé mee geassocieerd te worden.

De A45 AMG die ik heb is wat dat betreft al op het randje, maar omdat het een pre-facelift en verder originele auto is hoop ik nog net aan de goede kant te zitten. ;)

Juist omdat je nu al in een A 45 rijdt ben ik niet erg ontvankelijk voor dat argument ;) en dan is zo'n RS 3 er ook nog als fraai gelijnde Limousine! Die zou ik in jouw plaats zeker overwegen.

Ook is duidelijk dat ik in een andere regio woon dan jij. Die paar keer dat ik een RS 3 op de weg ben tegengekomen, vergeleken met een A-MG is-ie zeldzaam, ben ik juist onder de indruk van zijn incognito uitstraling. Een standaard RS 3 is nog subtieler dan jouw Merc.

En een BMW X3 M40i ? Als je toch al naar een opgehoogde auto kijkt :)
Die vind ik te gewoontjes, te zwaar en ook te duur (nog).

Dan vind ik een X2 M35i wat dat betreft leuker, maar met de 4 cilinder toch niet onderscheidend genoeg denk ik. Wel een toffe kleur deze.
bmw-x2-m35i-high-executive-306pk-panoramadak-stoelverwarming-hud.jpg

Juist omdat je nu al in een A 45 rijdt ben ik niet erg ontvankelijk voor dat argument ;) en dan is zo'n RS 3 er ook nog als fraai gelijnde Limousine! Die zou ik in jouw plaats zeker overwegen.

Ook is duidelijk dat ik in een andere regio woon dan jij. Die paar keer dat ik een RS 3 op de weg ben tegengekomen, vergeleken met een A-MG is-ie zeldzaam, ben ik juist onder de indruk van zijn incognito uitstraling. Een standaard RS 3 is nog subtieler dan jouw Merc.
Haha, zo is het toch echt. Ook een originele A45 AMG gaat nog eens een liefhebbersauto worden. ;)

Een RS3 Limousine is zeker fraai en vind ik ook een tof ding. Maar die zijn wel echt nog een klap duurder, wat ik er eigenlijk ook niet aan uit wil geven.

• Leuk
Waarderingen: Elco
iedereen is op zijn eigen manier autoliefhebber, dat maakt het ook weer leuk. Het is ook je enige auto dus ik snap dat je dan geen heel spartaans ding gaat kopen.

Een RS3 zie je in omgeving Zwolle niet veel rijden hoor. In de omgeving T.A.K.-straat zie ik juist veel foute AMG’s met matte lak rondrijden.

Als je het trouwens hebt over verouderde techniek, dan is dat wat mij betreft juist van toepassing op recente hothatches met een viercilinder turbomotortje. Een boel uiterlijk vertoon, takkeherrie uit de uitlaat en legt het qua performance af bij de eerste de beste EV. Zoiets zou ik zelf nooit meer aanschaffen. Eentje uit de jaren 90 kan ik juist wel weer heel erg waarderen. Een Kadett GSI, Golf GTI of Civic Type-R, dat waren echt auto’s die voor die tijd ontzettend snel en sportief waren.

Het gaat ook niet om de auto zelf, de RS3 in dit geval, maar om degene die er in rijden en wat er mee gedaan wordt. Kan er nog een vijfcilinder in liggen, ik zie ze vooral met 'foute gasten' en flink aangepaste uitlaatsystemen e.d voorbij komen en daar hoef ik niet per sé mee geassocieerd te worden.

Uh je rijdt zelf de ultieme Ahmed/Ibrahim-auto in dito configuratie en komt ook nog eens aan met net zo'n asobak :ROFLMAO:

mercedes-benz-c-klasse-450-43-amg-4matic-led-sfeer-panoramadak-leer-s-verwarming-360-18-lmv-acc-ecc-12-mnd-gara.jpg

Q3 vind ik echt niks maar zo'n RS best aardig eigenlijk. Kleur ook prima maar die grijze delen bij de grille en in voorbumper matchen dan weer niet. Hoop dat je nog een leukere auto tegen gaat komen ;)

bZTrX16.png

Ahmed maakt anders wel weer een lekker broodje Döner voor je, knipt je haren goedkoop en repareert je telefoon. Zo, hebben we alle vooroordelen ook weer gehad.

Nieuwe dag, nieuwe kansen. :)

De Ahmed waarop jij doelt handelt in kabouterpost.:)

Uh je rijdt zelf de ultieme Ahmed/Ibrahim-auto in dito configuratie en komt ook nog eens aan met net zo'n asobak :ROFLMAO:

mercedes-benz-c-klasse-450-43-amg-4matic-led-sfeer-panoramadak-leer-s-verwarming-360-18-lmv-acc-ecc-12-mnd-gara.jpg

Q3 vind ik echt niks maar zo'n RS best aardig eigenlijk. Kleur ook prima maar die grijze delen bij de grille en in voorbumper matchen dan weer niet. Hoop dat je nog een leukere auto tegen gaat komen ;)

bZTrX16.png
Die blauwe A3 is prachtig. Maar als sedan nog mooier. Ook wat stijlvoller naar mijn mening.

Nog maar eens één bekeken in de buurt. Deze was wel duidelijk minder goed verzorgd en stond ook al langer (stil) buiten. De voorbumper was gespoten en dat zag je vrij goed. Desondanks wel goed rijdend en ze voelen ook solide aan. Het aanspreken van de motor was ook hier weer een feest.
1000015498-edited.jpg

1000015499-edited.jpg

Toch bekruipt me langzaam het gevoel dat ik hier niet blijer mee ga zijn uiteindelijk. Het gevoel blijft dat het niet echt een scherpe rijdersauto is en alles eigenlijk draait om die beul van een motor, wat het ook zeker bijzonder maakt.

De Mercedes gaat eind juni naar Wensink voor APK en een onderhoudsbeurt en dan zien we daarna wel weer eens verder. Als ik in de Mercedes stap voelt dat goed, dus dat is wel een teken om hem niet zomaar weg te doen.
IMG-20240601-153702513-HDR.jpg

De A-Klasse is toch ook veel leuker en smoelt 100x beter dan zo’n Q3 bejaardenbak? Als je dan toch iets anders wil dan zou ik eerder voor een compacte RWD met 6-pitter gaan, bijvoorbeeld een M140i of M240i.

Ik zie eerlijk ook niets in die Q3, zeker niet in zo'n saaie kleur, op de dikke motor na echt niets aantrekkelijks aan. Is een C-Klasse Coupe wellicht nog een optie? Kom je ook mooie exemplaten van tegen voor dit soort budgetten.

Ik zag net toevallig een Q3 RS beheeuuuurlijk aso op groene platen voorbij blaffen :p was jij niet toevallig ? Omgeving Den Haag ;). Was wel lekker geluid

Ha, grappig; érg bekende plek waar de foto's zijn gemaakt (op nog geen 5 km afstand ;))

@DeDude; geen omgeving Den Haag. Stukje oostelijker :p

Maareh, denk dat je spijt gaat krijgen vanuit een hothatch! Maar tof dat je zulke opties onderzoekt

Ik zag net toevallig een Q3 RS beheeuuuurlijk aso op groene platen voorbij blaffen :p was jij niet toevallig ? Omgeving Den Haag ;). Was wel lekker geluid
En daarmee verdwijnt ook het laatste beetje onderscheid t.o.v. de RS 3 in de prullenbak.

HarmenA:

Toch bekruipt me langzaam het gevoel dat ik hier niet blijer mee ga zijn uiteindelijk. Het gevoel blijft dat het niet echt een scherpe rijdersauto is en alles eigenlijk draait om die beul van een motor, wat het ook zeker bijzonder maakt.
Klinkt reëel, al vind ik deze pre-facelift in saaie kleurstelling wel een stuk charmanter dan de vorige auto waarmee je proefreed. Deze wolf heeft een aangenaam dikke wollen vacht, maar als de staat daarvan niet goed is begrijp ik dat je afhaakt. Een beetje de subtiliteit die je A-Klasse leuk maakt, zo zonder de geijkte lompe achterspoiler. Gewoon investeren in een blanco kentekenplaathouder à 2,50 en lekker doorrijden!

En daarmee verdwijnt ook het laatste beetje onderscheid t.o.v. de RS 3 in de prullenbak.
Moet ik wel eerlijk bij vermelden dat de regio Den Haag / Rotterdam nou eenmaal de habitat is van fout pluimage met deze type auto’s. Soort sample frame error zeg maar.

En de autogarage die vlakbij zit is er ook een van de categorie alleen in het weekend en ‘s avonds open en louter GTI’s en RSen ;-)

Moet ik wel eerlijk bij vermelden dat de regio Den Haag / Rotterdam nou eenmaal de habitat is van fout pluimage met deze type auto’s. Soort sample frame error zeg maar.

En de autogarage die vlakbij zit is er ook een van de categorie alleen in het weekend en ‘s avonds open en louter GTI’s en RSen ;-)
Ik zou ook niet zo snel een auto gaan bekijken of kopen in Rotterdam of Den Haag. Liever dan wat meer in de buurt, voelt toch vertrouwder.

Alhoewel ik met m'n zoekresultaten wel opvallend vaak in Brabant uit kom. :unsure: De M2 en Clubman kwamen er ook vandaan.

Ik werk in Rotterdam langs de A15, tijdens kantooruren zat exemplaren van Golf R, RS3 en A-AMG die snel-afremmen-snel-afremmen voorbij komen omdat ze de hele tijd pops-and-bangs uit de uitlaat willen horen. Het beroep van deze figuren laat zich raden, tijdens kantooruren opereren ze in ieder geval niet (wellicht wel op de Amsterdamse zuidas).

Ik word ook niet echt warm van een RS Q3. Motor is misschien leuk, maar het model? Een S3 of RS3 vind ik veel aansprekender. Ik zou me niet teveel aantrekken van wat voor andere mensen in bepaalde auto's rijden. Kies gewoon een auto die je zelf mooi hebt (heb je met de Mercedes ook gedaan). Intussen blijf ik dit topic met interesse volgen :)

Ik lees vooral, maar reageer zelden. Zoektocht naar iets nieuws/anders is altijd leuk.

M.b.t. een Audi RSQ3. Ik vind de achterkant altijd uit balans, omdat deze alleen links een uitlaat heeft. Rest van de RS-modellen hebben aan beide kanten uitlaten.

Is zoiets niks voor jou?: Guilia Quadrifoglio

Mis nog wel een beetje de reden naar wat anders. De A45 is al een geweldig auto en je zoekt gevoelsmatig een beetje naar het zelfde?

Mis nog wel een beetje de reden naar wat anders. De A45 is al een geweldig auto en je zoekt gevoelsmatig een beetje naar het zelfde?
Nou, de A45 ben ik vooral bij toeval tegenaan gelopen toen de Corsa-e wilde inruilen. Ik was niet echt specifiek op zoek naar een A45 AMG, maar meer naar iets wat in de buurt stond en waar ik de Corsa goed op kon inruilen.

Nu ben ik op zoek naar een auto die voor mij écht speciaal is en waar ik echt naar uit kan kijken, ook om dan weer in te gaan rijden. De A45 bevalt gelukkig goed en daar ben ik ook heel blij mee, want dat behoed mij voor een nieuwe 'impuls-aankoop'. Het is alleen zeker niet het laatste station in de categorie snelle en bijzondere auto's. :)

• Leuk
Waarderingen: Elco
Duidelijk!

Dan gewoon lekker de tijd geven (y) Zoveel keuze, maar zoiets als een M2 dus niet meer?

Als ik de ruimte zelf niet nodig had ging ik voor een mooie coupe, bij voorkeur wel met meer dan 4 cilinders nu het nog kan. zoiets dus maar dan met minder kilometers , maar zie al dat de spoeling erg dun is

Zie dat die F-types ook 'betaalbaar' beginnen te worden. mooi !

maar zoveel keuze

De M2 was ook een Coupé , al is de definitie coupe een breed begrip natuurlijk :) Maar zeker als ik de achterbank niet of incidenteel nodig had dan wist ik het wel... Maar een M140i is ook nog steeds heel gaaf en denk ook nog een relatief waardevast.

Goede update met goede reden :) Genieten van wat je hebt is nog niet voorbij. Over de rekbaarheid van 'voorlopig' gaan we het pas hebben wanneer de opvolger hier is onthuld :coffee:
Het is fijn dat een auto die ik niet echt heb gezocht toch zo goed bevalt, zeker met mijn 'wisselvalligheid' in autokeuzes van de afgelopen jaren.

En onder 'voorlopig' reken ik zelf nu ten minste nog tot einde van dit jaar.

Als zijn 1/1 auto’s net zo goed zijn als zijn schaalmodellenaanbod (daar ken ik ‘m van…), dan heb je er vast een goede en leuke auto aan. Ik zie deze liever dan een MX-5 ND.

Terug
Bovenaan