Bad Request: Your browser sent a request that this server could not understand. Size of a request header field exceeds server limit.

SVF

Kilometervreter
Goedemorgen heren en dames van autoweek.

Geen idee of er een topic is over deze specifieke storing, zo ja excuses. Ik krijg sinds deze week geregeld de volgende melding als ik autoweek opstart in Google Chrome op mijn laptop:

Bad Request​

Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.

Dit is echt alleen in de browser van google Chrome op mijn laptop. Op de telefoon (ook met Chrome) doet ie het wel en ook op de laptop in Firefox. Ik weiger echter om speciaal voor autoweek een andere browser te gebruiken en dit begint me mateloos te irriteren! Andere websites geven geen problemen, Dit is echt alleen bij autoweek!

En kom nu a.u.b. niet met het standaard riedeltje van cookies verwijderen want dat betekent dat ik voor elke website waar ik een account heb weer opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren. Het koste me al heel veel moeite om dit bericht te posten want het was vanochtend weer een drama om er door te komen. Dit is duidelijk een probleem van autoweek. Misschien dan men op de achtergrond met de website bezig is om dingen te verbeteren / veranderen maar hoop wel dat dit snel wordt opgelost anders haak ik af.

Zelfde probleem, betekent regelmatig dat ik een hele dag niet kan inloggen. Ook hier Chrome. Geen andere browser voorhanden, ook geen behoefte om hier speciaal iets voor te installeren, alle andere sites werken verder prima.

Een maand geleden is die foutmelding ook al eens gemeld door @Jay DoubleYou . Ik vraag me af of er al naar gekeken is.

Bericht in onderwerp 'Aanpassingen aan de forumindeling'

Een maand geleden is die foutmelding ook al eens gemeld door @Jay DoubleYou . Ik vraag me af of er al naar gekeken is.

Bericht in onderwerp 'Aanpassingen aan de forumindeling'
Heb hierover ook al contact gehad met @Joost Boers. Ik wacht het rustig af omdat ik snap dat er meer dingen zijn, en andere dingen waarschijnlijk meer prioriteit hebben. Maar inderdaad, het probleem is bij mij ook nog regelmatig (bijna dagelijks) aanwezig. Met name eind van de middag als er op het forum wat meer activiteit is.

Het is echt heel erg de laatste dagen. Nu speciaal op Edge ingelogd. Chome, wat ik normaal gebruik, is kansloos.

Ik moet bekennen dat ik er in Safari vandaag nog geen last van heb gehad. Dat is ook eigenlijk de enige browser die ik op dit moment gebruik.

Echt irritant ja. Vaak helpt uitloggen op de hoofdpagina wel en dan ben ik wel ingelogd op het forum. Op mobiel kan ik niet eensr mee op het forum (doe ik niet zo vaak maar soms wel fijn). Inmiddels zitten we al 15 maanden met een forum met (inlog)problemen.

Inmiddels zitten we al 15 maanden met een forum met (inlog)problemen.
Al veel langer. 15 maanden geleden is het alleen nog erger geworden dan het al was.
Inlogproblemen spelen al minstens een jaar of 3, sinds de dpg integratie...

Ik heb die bad request volgens mij nog nooit gehad of slechts 1x. Ik gebruik ook Chrome.

Ja ik had hem ook, Firefox op Android mobiel, niet eenmalig ik heb diverse keren geprobeerd.

Voor de geïnteresseerden:

De meest simpele vorm van een website laden kon je (pre-https tijdperk) doen met 'telnet' je typt dan een regeltje:

GET /forum/ HTTP/1.1<enter toets>

De webserver stuurt dan de HTML van de betreffende pagina terug (simpel uitgelegd)
De header van die aanvraag (request) is 0 (of 20?). Iedereen blij.

Tegenwoordig zeuren de browsers echter om allerlei zaken zoals welke website ze precies willen, welke taal, hoe oud is de content, welk formaat, plaatjes, video, compressie..

En ook de cookies die de browser al heeft voor die website worden direct gestuurd.. Met name die cookies kunnen lekker groot (nu met werkend forum zie ik bijna 3800 bytes) zijn en op een gegeven moment zegt de server zoiets als "Ja leuk dat jij het forum wil zien, maar om daar nou 44000 karakters voor te sturen, het lijkt wel een DOS aanval, zoek het uit." Size exceeded.

Ik krijg dezelfde melding ook al maanden op m’n iPhone in de Safari browser.

Ik heb het voorheen eigenlijk zelden gehad maar sinds afgelopen week echt bijna continu, vooral na het inloggen. Het lijkt vandaag een iets betere dag althans op dit moment, maar misschien heeft dat met het tijdstip te maken.

Ik heb de melding ook wel eens gehad, niet zo vaak. Gister een keer op de (nieuwe) iPhone, die ik eigenlijk amper gebruik voor het Forum, op mijn oude iPhone SE heb ik hem nooit gehad.
Bij Chrome op mijn laptop heb ik er amper tot nooit last van, maar heb hem ook wel eens gehad.

. Sinds de update naar 16.7.8 op mijn iPad uit 2017 heb ik dat ook.
Heb nu een andere browser (DuckDuckGo) geïnstalleerd en hier geen problemen.

Hier hetzelfde probleem nooit geen problemen gehad maar nu de afgelopen week :mad:

Misschien is het regio afhankelijk aangezien wij bijna buren van elkaar zijn?;)
Of heeft het misschien ook met de provider te maken? Ik zit nu nog bij Online (maar stap vanaf volgende maand over naar Odido)

Laatst bewerkt:
Hier ook last ervan: al sinds vrijdagmiddag lukt het mij niet om ingelogd te komen op de website en wanneer ik het forum wil bezoeken, krijg ik ook de foutmelding. Cookies heb ik al gewist en het enige resultaat dat dit had, is dat ik nu mijn browser geschiedenis kwijt ben hehe.

Uiteindelijk hier kunnen inloggen via een incognito tabblad: maar net als andere, heb ik er weinig zin in om een andere browser te gebruiken. Dan update ik de verbruiksmonitor maar niet.... dat lukte namelijk ook niet.

Autoweek.nl is voor mij de enige website waarmee ik altijd problemen heb met inloggen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie eensgezinde meldingen. Ik leg het voor aan de developers.
Fijn!

Voor de doorzetters heb ik misschien een 'work-around'

In Chrome kan je cookies weren of wissen per site, mogelijk wil je bijvoorbeeld de cookies van www.autoweek.nl wel elke keer wissen en die van login.autoweek.nl niet. Ik heb het net geprobeerd ik krijg dan wel "poppetje met rood kruis" maar kan vervolgens zonder problemen en zonder wachtwoord inloggen, twee clicks.

edit: de omcirkelde "Don't allow.." maakt Autoweek onbruikbaar:
WeNiK2.png

Even tijdelijk wissen kan ook, dit kan ook bij firefox, het permanent weren heb ik daar nog niet zo snel gevonden:
AIwRDv.png

Ik denk dat alles een combinatie is van: type browser en instellingen (bijvoorbeeld ad/cookie blocker) maar ook hoe je gebruikt (staat je laptop altijd aan, log je zelf actief uit) en mogelijk de combinatie met andere dpg sites zoals nu.nl.

Edit:

Even snel wat testjes gedraait, ik gebruik normaal geen Chrome maar die geeft hier wel een mooie optie om cookies te wissen en waarempel als je even geduldig wacht na het openen van autoweek logt hij automatisch in:
IhQXfJ.png

Als je 3-5 seconden wacht na het laden van de site dan krijg ik deze melding (nooit gezien in Firefox):
RX9c1F.png

Laatst bewerkt:
Voor de doorzetters heb ik misschien een 'work-around'
Bedankt hiervoor, dat kan inderdaad een oplossing zijn.

Ik krijg van de developers namelijk inderdaad terug dat de bad request een browser 'ding' is, wat onder meer afhangt van het totale aantal cookies die je als gebruiker hebt, samen met andere instellingen - waar ze weinig aan kunnen doen (dat wil niet zeggen dat ze er niet dieper naar willen kijken!). De workaround is daarom zeker een aanrader als je hier vaak tegenaan loopt want dat is eigenlijk een eerste stap (maar mét handige schermprintjes, dank je @Vorq) in de suggestie die ik net ook heb gekregen. Wordt vervolgd.

Het gekke is: in een Incognito tabblad, kan ik wel inloggen, dus misschien nog even uitproberen wat @Vorq laat zien. Maar het is zeker omslachtig. Schijnbaar is cookies wissen dan ook niet voldoende, want dat heb ik al geprobeerd.

Ik ben geen Wizzkid maar net wat Wesley zegt, bij incognito tabblad kan ik ook inloggen.

EN dan had ik vanmorgen nog dit, op mijn telefoon krijg ik als ik naar het forum wou gaan de bad request melding. Echter kon ik wel gewoon de artikelen op Autoweekpagina lezen, en toen ik daarna weer naar het forum wou gaan lukte dat niet. Een half uur later kon ik het Forum wel gewoon bezoeken. Op mijn telefoon ben ik ineens ook automatisch ingelogd zag ik, En ik was dus ook ingelogd toen ik de artikelen op Autoweek.nl las.

Vorig week is er een fix geweest voor het DPG inloggen op basis van jullie meldingen (waarvoor dank). En ik kreeg net door dat de request limit is verhoogd en daarmee zou de drempel voor de bad requests hoger moet liggen.

Het gekke is: in een Incognito tabblad, kan ik wel inloggen, dus misschien nog even uitproberen wat @Vorq laat zien. Maar het is zeker omslachtig. Schijnbaar is cookies wissen dan ook niet voldoende, want dat heb ik al geprobeerd.
Dat komt omdat incognito geen cookies stuurt 'van gisteren'. Dat na cookies verwijderen het nog steeds niet werkt kan omdat alle login/tracker/security systemen toch meteen weer hele bakken aan cookies sturen bij de eerste refresh/javascript/button click.

Bedankt hiervoor, dat kan inderdaad een oplossing zijn.

Ik krijg van de developers namelijk inderdaad terug dat de bad request een browser 'ding' is, wat onder meer afhangt van het totale aantal cookies die je als gebruiker hebt, samen met andere instellingen - waar ze weinig aan kunnen doen (dat wil niet zeggen dat ze er niet dieper naar willen kijken!). ..
Alle developers/beheerders samen kunnen hier zeker wel wat aan doen, uiteindelijk heeft de site de cookies gestuurd die de browser de volgende keer teruggeeft, tenzij Henkie Hekker eens even lekker ervoor gaat zitten en extra cookies voor autoweek in z'n browser stopt, maar dat lijkt me niet het geval bij de meldingen hier. Ik begrijp wel dat de mensen van Autoweek niet kunnen bepalen wat 'HQ' dicteert op het gebied van login systemen, Akamai (ddos bescherming) en reclame trackers.

Mogelijk is de opéénstapeling van DPG, Autoweek, forum, PHP, trackers, Akamai, cookie melding, en nog wat andere software iets teveel van het goede. Ik tel 40 cookies 4000 karakters in totaal.

Laatst bewerkt:
Sinds inmiddels ca. 10 dagen krijg ik ook steeds de melding "Bad Request enz" als ik me via Google Chrome aanmeld. In het begin kon ik helemaal niets meer lezen, nu af en toe b.v. autonieuws maar de reacties van medeforummers op het thema kan/mag ik dan niet lezen. Inmiddels alle cookies verwijderd, het resultaat blijft hetzelfde. Eigenlijk was ik niet van plan om extra een andere browser te gebruiken, inmiddels doe ik het via Microsoft Edge. Hier heb ik weer toegang tot alle onderwerpen en reacties.

Vorig week is er een fix geweest voor het DPG inloggen op basis van jullie meldingen (waarvoor dank). En ik kreeg net door dat de request limit is verhoogd en daarmee zou de drempel voor de bad requests hoger moet liggen.
Ik heb inderdaad sinds deze update bijna geen last meer van de "Bad Request" melding! (y) Slechts een enkele keer als ik switch van het forum naar de home pagina. Op mijn oude tablet krijg ik met google Chrome echter heel vaak een SSL melding "je verbinding is niet prive" maar ook niet altijd, soms laadt de site gewoon maar meestal niet. In FireFox geen problemen.

Al met al ben ik blij met de feedback en de oplossing!(y) Het werkt nu weer een stuk prettiger.

Ik krijg deze melding nu voor het eerst op de Frontpage.
In Firefox klik op slotje: clear cookies data. Ik weet niet zeker of dat nu gedaan heb, zie 3 juni hierboven, maar bij mij is het nu volgens mij helemaal goed. Laptop, uit, browser volledig afsluiten. Ook Chrome die ik weken niet heb gebruikt is nog ingelogd (wel met delete data instelling zoals hierboven beschreven).

@Joost Boers 57 cookies voor autoweek is wel een record als ik bijvoorbeeld kijk naar ad, telegraaf, nu.nl en veel andere sites. Nooit goed voor snelheid, bandbreedte, server power, problemen (tadaa! )

In Firefox klik op slotje: clear cookies data. Ik weet niet zeker of dat nu gedaan heb, zie 3 juni hierboven, maar bij mij is het nu volgens mij helemaal goed. Laptop, uit, browser volledig afsluiten. Ook Chrome die ik weken niet heb gebruikt is nog ingelogd (wel met delete data instelling zoals hierboven beschreven).

Dat was bij mij in Safari voor het forum wel een goede (tijdelijke) oplossing, maar op de Frontpage krijg ik de melding maar bij een aantal onderwerpen, terwijl het forum (voor mij) helemaal onbereikbaar was door deze melding.

• Verdrietig
Waarderingen: Vorq
@Joost Boers 57 cookies voor autoweek is wel een record als ik bijvoorbeeld kijk naar ad, telegraaf, nu.nl en veel andere sites. Nooit goed voor snelheid, bandbreedte, server power, problemen (tadaa! )
Ik geef dit door aan de developers, bedankt!

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Terug
Bovenaan