Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Bij de facelift vind ik de M Sport ook beter, alleen plakken ze er weer zo'n hondslelijke achterbumper op. Doe mij maar een rode (als ie tenminste lijkt op uit die van de configurator)

orDhy2K.png
Ws2d8U5.png
 
  • Leuk
Waarderingen: funf
Een leuk kleurtje en alu raamlijsten vind ik zelf prima. Deze 320e zat nog in mijn favorieten. Inmiddels wil ik liever een gewone maar verder wel een mooi ding zo.

320e blauw
 
Achterbumper van de facelift vind ik ook niet mooi. Veel te druk. Ik denk dat dit Melbourne Rot is, zeker een leuke kleur.
Tansanitblau staat bij mij bovenaan het lijstje. En dan met alu lijsten. Kan altijd zeggen dat die nog zwart te wrappen zijn en dan natuurlijk lekker zo laten. :)
 
Eens met De Dude. Facelift is niet mijn smaak. Shadowline dan weer wel maar daarover mogen de meningen verschillen natuurlijk.

Mbt tot de schade, een kras met lakstift bijwerken op zilver is best een opgave. De meest lastige kleur om bij te werken. Spotrepair wellicht een optie? Dat is bij mij op zilver al 2x heel erg goed gelukt.
 
Tansanitblau met aluminium dakrails en raamlijsten lijkt mij een erg mooie combinatie. Ik snap de huidige trend van zwart-op-zwart-op-zwart-op-zwart niet zo. Zwarte dakrails, zwarte raamlijsten, zwarte logo's, Klaas Bruinsma glas en zwarte wielen. Ik vind het fout ogen en juist alumium zorgt bij zwart, donkerblauw of groen voor het nodige contrast. Nog mooi licht/cognackleurig lederen interieur en je bent er!
 
Ik snap de huidige trend van zwart-op-zwart-op-zwart-op-zwart niet zo. Zwarte dakrails, zwarte raamlijsten, zwarte logo's, Klaas Bruinsma glas en zwarte wielen. Ik vind het fout ogen

Juist. Snap niet dat brave vader uit de Vinex-wijk zonodig een morco-look wil hebben op zijn auto.

Al vind ik een kleur icm zwarte elementen soms wel heel mooi maar niet met zwarte wielen.
 
Laatst bewerkt:
De Z4 heeft zojuist weer een verse APK. Helemaal foutloos, nog even met de keurmeester onderdoor gelopen en was volgens hem in geweldige staat. Alles aan onderzijde nog als nieuw, nergens roest, corrosie of sporen van olielekkage o.i.d. Man rijdt zelf in een E46 Coupe en kon niet geloven dat deze Z4 uit 2003 komt. Altijd leuk om te horen en een bevestiging dat het een top auto is.

Zaterdag BP Ultimate getankt (tot 5 juli 's ochtends en 's avonds van 8 tot 9 BP Ultimate 98 voor de prijs van E5) en daar rijdt ie nog soepeler op. Elke kilometer is puur genieten, niet te vergelijken met rijden in een normale auto. Nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
 
Klinkt goed, Kristian! Bedoel je "tot 5 juli 's ochtends en 's avonds van 8 tot 9 BP Ultimate 98 voor de prijs van E5 E10"?
 
En om tijdens het werk ook nog te kunnen genieten van mijn Z4 een wallpaper in elkaar geknutseld met de zelfgemaakte (drone)foto's van gisteren. Wel leuk gelukt al zeg ik het zelf.

Hmmm... dit geeft inspiratie om een vergelijkbare wallpaper te maken. Erg gaaf. Mijn drone is alleen niet zo goed, dus zal creatief moeten zijn.
 
En om tijdens het werk ook nog te kunnen genieten van mijn Z4 een wallpaper in elkaar geknutseld met de zelfgemaakte (drone)foto's van gisteren. Wel leuk gelukt al zeg ik het zelf.

Wauw! Welke drone heb je? Hier staat ie nog op de shortlist, dan wel een nieuwe spiegelreflex/systeemcamera. Spielerei, maar vanmorgen kreeg ik wederom van de baas te horen waarom de muur achter me op mijn werkkamer nog geen aankleding had. Geen foto, gewoon saai wit. Dan is zo'n gave zelfgemaakte plaat ook wel tof (al mis ik nog een toffe cabrio ;-) )
 
We kunnen ook weleens met mijn drone op pad Adinsx, om nu zelf zo'n ding te kopen voor die halve keer per jaar dat je 'm zou gebruiken? Aan een nieuwe systeemcamera met een goede lens heb je meer!
 
Ik heb hem geleend van mijn collega. Die heeft hem voor zijn bedrijf gekocht. Is een DJI Mini 2 die hij onlangs gebruikt heeft aangeschaft. Zijn helemaal niet zo prijzig maar zelf aanschaffen vind ik wel wat zonde. Ben bang dat ie voornamelijk in de kast ligt.
 
Vandaag ruim 500 kilometer gereden met de Z4 om een lager in de stuurkolom te laten vervangen. Moest daarvoor naar Duitsland. Dagje onder de pannen en wat euro’s lichter maar stuurt nu zoals het hoort.
Enige juiste oplossing ook. Man die zich hierin heeft gespecialiseerd heeft er een gouden business aan, uit heel Europa weten ze hem te vinden, zelfs BMW dealers gaan er naar toe.
En op de terugweg via Limburg maar even een lekkere vlaai meegenomen om het thuisfront blij te maken.

Was behoorlijk druk op de terugweg dus hard rijden zat er niet in, lekker cruisen met dakje open werd beloond met een keurige 1:15,5. Netjes voor een 20 jaar oude 6-cilinder lijkt mij.

Werd vanmiddag ingehaald door een toeterende Z4 M40i van de nieuwste generatie die me begroette. Leuk! Wel een echte liefhebbersauto zo’n Z4, of je nu eentje hebt van de eerste generatie of een nieuwe van inmiddels ruim een ton.

Op de terugweg kwam ik langs Uden, nog even snel al het moois in de showroom van John bekeken. Wordt steeds lastiger om daar nog iets te vinden wat binnen mijn budget past. Staat echt alleen maar heel dik spul.









 
Mooi dagje op pad dus. Ik had al eens gelezen dat de specialist voor dat stuur issue in Duitsland zit. Gaaf dat iemand zich zo specialiseert in exact zo'n issue.
 
Inderdaad fijn. Nieuwe stuurkolom kost ruim 3.000 euro en dealer rekent dan 5 uur voor inbouw. Probleem is dat ze ook niet meer leverbaar zijn en er nog steeds hetzelfde inferieure kogellager in zit wat na twee jaar alweer stroef gaat lopen.
Deze man is de enige die dit kan en hij kan dus een vorstelijk bedrag vragen voor de anderhalf uur dat ie bezig is. Is hem gegund overigens.
 
Je hebt nu gezien hoe het moet, garagebox huren, iets van gereedschap er in en, hupsake de weg naar een salaris met 5 nullen is open.
 
En die man, hij wordt me toch tegengewerkt door BMW. Rechtzaken, claims etc. Dus BMW maakt een fout en deze man heeft de oplossing. In plaats van luisteren en leren werken ze hem tegen. Belachelijk.

@Kristian, fijn dat het weer gelukt is!
 
Je hebt nu gezien hoe het moet, garagebox huren, iets van gereedschap er in en, hupsake de weg naar een salaris met 5 nullen is open.
Als je dan ook nog wat kan waarmee je je echt kan onderscheiden…… Klinkt makkelijker/leuker dan het is.

Hoorde inderdaad al dat BMW, ZF etc. flink moeilijk doen. Grappig dat dealers ook zelf naar hem toe gaan.

Beste man heeft inmiddels ook een oplossing gevonden mocht de momentsensor of het stuurapparaat kapot gaan. Ook dan moet je bij BMW wederom een compleet nieuwe stuurkolom aanschaffen voor dik 3k.

Met dit soort vakmensen blijft het nog enigszins betaalbaar en kun je blijven rijden als onderdelen niet meer geproduceerd worden.
 
De man komt aan de verdienmodellen van BMW.... Een lagertje monteren waarvan je zeker weet dat'íe kapot gaat op relatief korte termijn en de hoofdprijs voor het vervangende onderdeel vragen. Komt bij meer merken voor.
 
BMW laat wel meer steken vallen. Zie vandaag het interieur van de wederom licht vernieuwde 3-serie. Met de LCI was ik sowieso al afgehaakt door het verschrikkelijke scherm maar daar hebben ze nog een schepje bovenop gedaan.
Ventilatieroosters vernaggeld en een (standaard)stuur dat niet misstaat in een Citroën. Wat een treurnis.

 
De man komt aan de verdienmodellen van BMW.... Een lagertje monteren waarvan je zeker weet dat'íe kapot gaat op relatief korte termijn en de hoofdprijs voor het vervangende onderdeel vragen. Komt bij meer merken voor.
BMW mag zelf oppassen als gebruikers hen gaan aanklagen voor handelingen in strijd met de deze week aangenomen Right to Repair-wet.

Kristian

Ventilatieroosters vernaggeld en een (standaard)stuur dat niet misstaat in een Citroën. Wat een treurnis.
Een Citroënstuur zou dit dashboard nogal opfleuren, maar die ventilatieroosters zijn echt tragisch. Wat een A-segmentlook.
 
FFQ0bn2.jpeg


5nsXKnp.jpeg


UgpLqsW.jpeg


Bij de Mazda6 pakten ze het een stuk beter aan toen het zijn 3e dashboard kreeg. Denk overigens echt wel dat je aan zo'n scherm went.
 
Mij valt vooral meteen het aluminium bewerkte gedeelte in de middentunnel op. Het zal vast functioneel zijn, maar ik vind het wel erg aanwezig in alle versies.
 
Aanwezig, zeker, maar in ieder geval mooier en vooral duurzamer dan het tegenwoordig zo vaak gebruikte hoogglans-zwarte kunststof. Meer dan eens ook nog onterecht 'pianolak' genoemd. Op het plaatje van MCW hierboven kan het interieur er wel mee door, al begrijp ik niet waarom die ventilatieroosters weg moesten. Ze waren prima.
 
Aanwezig, zeker, maar in ieder geval mooier en vooral duurzamer dan het tegenwoordig zo vaak gebruikte hoogglans-zwarte kunststof. Meer dan eens ook nog onterecht 'pianolak' genoemd. Op het plaatje van MCW hierboven kan het interieur er wel mee door, al begrijp ik niet waarom die ventilatieroosters weg moesten. Ze waren prima.
Ja, hoogglans zwart kunststof kan mij ook niet altijd bekoren, zeker niet als je het vet en krasvrij moet houden. Ben wel benieuwd geworden nu hoe echte pianolak in een auto er dan uit zou zien.
 
Ja, hoogglans zwart kunststof kan mij ook niet altijd bekoren, zeker niet als je het vet en krasvrij moet houden. Ben wel benieuwd geworden nu hoe echte pianolak in een auto er dan uit zou zien.
Het is echt verschrikkelijk. Soms is het na een paar jaar compleet al versleten, maar ik wil helemaal niet weten hoe dat na tien jaar is. Echte pianolak zag ik laatst in de cabriolet van @ketelapper, dat is echt van een hele andere orde. Het geeft ook direct aan hoe zeldzaam dit spul is...
 
FFQ0bn2.jpeg


5nsXKnp.jpeg


UgpLqsW.jpeg


Bij de Mazda6 pakten ze het een stuk beter aan toen het zijn 3e dashboard kreeg. Denk overigens echt wel dat je aan zo'n scherm went.

Hier ook duidelijk meeste fan van het origineel. Ik ben geen fan van dat grote scherm. Daarnaast vind ik de achterbumper van de LCI ook een stuk minder mooi.

Laatste afgevlakte stuur vind ik wel mooi trouwens.

Ik ben ook aan het kijken naar een pre LCI touring, maar auto's zijn echt duur geworden zeg. Wisten we al natuurlijk, maar wordt weer eens bevestigd als je wat serieuzer gaat zoeken.
 
En die man, hij wordt me toch tegengewerkt door BMW. Rechtzaken, claims etc. Dus BMW maakt een fout en deze man heeft de oplossing. In plaats van luisteren en leren werken ze hem tegen. Belachelijk.
Ik ben niet bekend met die rechtszaken, maar het gaat wel om een levensgevaarlijk stukje techniek. Bij mijn Z4 stuurde de EPS na een lichte aanraking uit zichzelf. Daar wordt een fabrikant dan in eerste instantie op aangekeken en afgerekend. De stuurkolom bleek echter al eens eerder uitgebouwd en gereviseerd te zijn. Ik wil hier niet zeggen dat dit door bedrijf is gedaan, maar ik begrijp dat fabrikanten kritisch zijn. Denk ter vergelijking aan de schuldvraag na reparaties aan zelfrijdende techniek, daar verwacht ik in de toekomst ook nog veel gedoe over...
 
Dat is inderdaad vervelend. Maar de vraag is wat precies is gedaan aan de revisie. En wellicht was dat zelfs gewoon bij BMW gedaan, dat is kennelijk niet bekend. Alles met elkaar begint het natuurlijk bij een eerste ontwerp dat kennelijk niet goed genoeg is.
 
Goed bezig Kristiaan!
2017 ben ik er ook geweest met mijn 1e E85 Z4, onvoorstelbaar handig is hij met de uitbouw van de stuurkolom.
En netjes werken! je ziet er niets van achteraf.
Maar een nieuwe die naar 2 jaar alweer stroef gaat lopen hoop ik niet op haha.
Mijn huidige E85 is de stuurkolom vervangen bij de dealer voor idd 3000 euro, was in 2018 aldus de factuur.
Stuurt nu nog perfect.
Ach en anders weten we hem weer te vinden (y)
 
Prutsen aan de stuurinrichting is natuurlijk niet verstandig. Rotschenk liet me ook wat voorbeelden zien van prutswerk. Gaten boren in stuurkolom om van buitenaf er vet in te kunnen spuiten en het verstellen van de excenterring wat ook onverstandig is.

Mijn G21 zoektocht staat op een laag pitje. Prijzen zijn hoog en ik zie jonge auto’s die veel meer gebruikssporen hebben als mijn huidige van 6 jaar oud. Verder is het vooral wit, grijs en zwart wat de klok slaat en wil ik liefst eentje waar de trekhaak af fabriek onder zit.
Na de zomer maar weer eens wat actiever zoeken. Aandacht gaat nu vooral uit naar de Z4.
 
Prutsen aan de stuurinrichting is natuurlijk niet verstandig. Rotschenk liet me ook wat voorbeelden zien van prutswerk. Gaten boren in stuurkolom om van buitenaf er vet in te kunnen spuiten en het verstellen van de excenterring wat ook onverstandig is.

Mijn G21 zoektocht staat op een laag pitje. Prijzen zijn hoog en ik zie jonge auto’s die veel meer gebruikssporen hebben als mijn huidige van 6 jaar oud. Verder is het vooral wit, grijs en zwart wat de klok slaat en wil ik liefst eentje waar de trekhaak af fabriek onder zit.
Na de zomer maar weer eens wat actiever zoeken. Aandacht gaat nu vooral uit naar de Z4.
Blauwe 330E met trekhaak
 
Lijkt mij niet een bedrijf waar je zo'n auto zou willen kopen, tenzij de volledige historie uit het land van herkomst erbij zit.
 
Terug
Bovenaan