FreekVersteeg f1890808
Net ingestapt
Binnen 2 weken is de startaccu (12V) in de eigen garage leeg geraakt. Beide keren enkele dagen na het opladen van de ‘grote’ accu (48V, meen ik), en daarna auto niet meer gebruikt. Tussentijds heeft de auto nog een keer 5 dagen buiten gestaan, met een lege 48V-accu, waarna de 12V accu nog prima functioneerde. De dealer zegt dat er meer problemen zijn met de kleine accu, mogelijk na te lang doorladen van de grote accu (waardoor de kleine accu wordt leeggetrokken) en/of een softwarefout in het accumanagement. Ik heb voordien dergelijke problemen nooit gehad en heb bij de laatste laadbeurten -in mijn eigen garage op 230V/16A- niets anders gedaan dan voordien. Het is toch vreemd dan binnen 3 jaar al accuproblemen ontstaan. Wel lekker buiten de garantietijd.
De auto is van 2021, Kuga phev 2,5 liter.
is hier al meer over bekend; vaker voorkomend / oorzaken / oplossingen / erkend Ford schuld ? etc.
Dank voor reacties!
De auto is van 2021, Kuga phev 2,5 liter.
is hier al meer over bekend; vaker voorkomend / oorzaken / oplossingen / erkend Ford schuld ? etc.
Dank voor reacties!