BMW 5-serie & i5 (M5 @ pag. 3)

Zie ook gewoon in dit topic :) Foto's had ik hier ook geplaatst, net als de verschillende uitvoeringen.
Ah excuses, ik had wel even gekeken maar vond die achterzijde in eerste instantie niet terug. Nu zie ik dat bij jouw post van 18:44 gisteren, de tweede foto ook duidelijk laat zien wat ik bedoel (y)

Op video vind ik het duidelijk beter ogen dan op de foto's. Vanaf 5:27 Brooklyn Grey (lichte kleur) en dan vind ik het wel weer een mooie auto. Die rare grille op de M60 is wel echt te lelijk voor woorden. Lijken wel bakjes om geld in te leggen als het horizontaal lag. Sowieso geen fan van al dat zwart dat zo glimt, oogt alleen maar druk. Alleen denk ik dat de auto te zwaar zou ogen als het er niet was. Die L-vormige zilveren elementen op de achterkant van de normale versie is echt geen porum. Je wordt zo gedwongen om voor de M Sport te gaan.. het stuur en die ambiente lighting vind ik overdone en kitsch. Opvallend vind ik dat je wel diverse kleuren bekleding kunt kiezen maar het dashboard altijd zwart is.
Op die thumbnail is het toch net een Peugeot 208?!

Prachtige auto met veel krachtige lijnen. Bevalt me veel beter dan die saaie Mercedes, waarbij je nauwlijks ziet of het nu een C, E of S klasse is. Op de fotos zien al die lijnen er erg nadrukkelijk uit, maar dat zal in het echt wel beter zijn. Op de foto vond ik de i7 er niet uit zien, maar in het echt ziet die er ontzettend stoer uit. Als je naast een Benz zet lijkt hij 2 keer zo duur. Als je al een (of 2) ton aan een auto uitgeeft mag hij wel wat smoel hebben.

Ik ben ook blij dat ze het scherm hoog hebben gehouden want dat is ergonomisch het beste. Bij de schermen die op dashboard hoogte ingebouwd zijn moet je je ogen teveel van het scherm halen.

Ik ben blij dat BMW iedere auto gelukkig een eigen gezicht geeft.

Die zwarte grill op de M60 ziet er echt niet uit... Mis daarnaast een aantal klassieke details.. De raamomlijsting van de achterdeur is niet mooi. Ook de L-vormige achterlichten mis ik... Moet 'm in het echt zien maar weet nog niet precies wat ik er van moet vinden.

Ik was nog niet weg van de nieuwe 5 zoals ie op de foto’s staat, maar na deze foto begin ik er toch iets anders over te denken…
IyaKiuU.jpg

Best heel knap zo, geweldige kleur ook!

Laatst bewerkt:
Specs en prijzen van de PHEV's:

530e
Net als de 520i heeft de 530e een 190 pk sterke viercilinder benzinemotor onder de kap. Die machine krijgt echter bijval van een 184 pk elektromotor, die het systeemvermogen naar 299 pk en 450 Nm tilt. Je sprint er in 6,4 seconden vanuit stilstand mee naar 100 km/h en zijn topsnelheid bedraagt 230 km/h. Veel belangrijker is zijn elektrische bereik. Ook dat valt zeker niet tegen. Het accupakket met een nettocapaciteit van 17,6 kWh (bruto: 19,4 kWh) levert de 5-serie afhankelijk van de gekozen uitvoering een elektrische actieradius op van 102 kilometer. De BMW 5-serie kost als 530e minimaal €70.272.

550e xDrive
Die heeft geen viercilinder, maar een 313 pk en 450 Nm sterke 3.0-zes-in-lijn. Ook die machine krijgt bijval van een 184 pk elektromotor, wat in dit geval betekent dat het systeemvermogen 489 pk en 700 Nm bedraagt. In 4,3 seconden zit je er al mee op een snelheid van 100 km/h en versnellen hoort pas bij 250 km/h tot het verleden. Op enkel elektrokracht komt de BMW 5-serie als 550e xDrive tot 90 kilometer ver. Zijn prijs: €83.349.

Bron

Dit weekend de auto in het echt mogen bewonderen. Hij ziet er echt heel goed uit. Het front met de koplampen oogt op foto's alsof de gril heel erg uitsteekt. In het echt klopt het helemaal. Zelfs de achterlichten. Ik was bang dat ze ielig waren en de oude zagen er zo goed uit. Maar wederom, in het echt klopt het. Het geheel vormt een hele chique en waardige auto met trekken van een amerikaanse muscle car. Duur maar prachtig.

Dit weekend de auto in het echt mogen bewonderen. Hij ziet er echt heel goed uit. Het front met de koplampen oogt op foto's alsof de gril heel erg uitsteekt. In het echt klopt het helemaal. Zelfs de achterlichten. Ik was bang dat ze ielig waren en de oude zagen er zo goed uit. Maar wederom, in het echt klopt het. Het geheel vormt een hele chique en waardige auto met trekken van een amerikaanse muscle car. Duur maar prachtig.

Dat heb je vaker met nieuwe BMW's, in het echt oogt het vaak anders dan op de foto. Ik ben afgaande op de foto's niet enthousiast en vraag me af of dat anders is als ik de auto in het echt zie.

En hoe vond je de auto ogen irl?

Review van Autogefühl. Vind de niet M Sport een stuk fraaier.

5mi6kwq.png

Laatst bewerkt:
En hoe vond je de auto ogen irl?
Mooi.
De M is een beetje “te”. De “gewone” versie is sjiek.
Ik vind sowieso de nieuwe BMW’s met die scherpe lijnen wel mooi (paar uitzonderingen:X3 en X2).

Moet nog wel wat wennen aan het afhangende kontje. Ik denk dat ik de stationwagen mooier ga vinden.

Laatst bewerkt:
Vandaag proefrit gehad in de i5. Machtig mooi ding, heel gaaf wat ze bij BMW hebben weten te realiseren om ook een EV dat typische BMW rijdersgevoel te geven.

Is voldoende vlot, stuurt nog steeds als vanouds.

In het echt ziet die er erg fraai uit! Al vond ik de gekozen grondverf kleur wat minder ;). Zeker de achterkant is erg mooi en de koplampen zijn minder smal dan o ode foto’s.

Maar toen ik m’n eigen auto (een 5 serie F11 LCI) instapte en het portier dichtgooide dacht ik wel oei BMW… Dit voelt toch wel hoogwaardiger dan die gloednieuwe i5.. ook de touch knoppen werken matig en voelen niet echt hoogwaardig aan. Een 3 serie soit, maar 5 serie past dat niet. Het is helaas de tendens wat je meer ziet

verder werd ik volledig gestoord van die snelheidsmelder.

Holy moly guacamole wat is dat irritant en ik kreeg het gewoon niet uit.

Wat foto’s hieronder.

Super geholpen door Kalfsbeek. Toplui.

Ik zie er best veel E61 in.
Hopelijk wordt de Touring wel met een te openen panoramadak geleverd…

Hmmm als ex BMW E61 rijder ben ik nog niet kapot van deze touring. Ik mis de kenmerkende achteruit wisser. En kan dit ruitje nog apart open?

Nee de G31 LCI is voor mij nu de mooiste laatste nieuwe generatie BMW.

Zal vast goed rijden, daar twijfel ik niet aan. Mijn 19jr oude BMW E61 525DA reed nog fantastisch. Is vanwege overheids reden de deur uit gegaan. 180 euro mrb ze zijn knettergek daar in Den-Haag.

Mijn 19jr oude BMW E61 525DA reed nog fantastisch. Is vanwege overheids reden de deur uit gegaan. 180 euro mrb ze zijn knettergek daar in Den-Haag.
Waarom geen E61 525i als alternatief ? Ik betaal €105 per maand voor een F11. Ook niet weinig maar goed

@De Dude ik vind de F11 een prachtige wagen, maar wij willen graag een hogere gezins auto. Ik dorst dat bij de Duitse merken helaas niet aan I.v.m. Leeg lopen op onderhoudskosten. Dus we gaan voor japans een Nissan Xtrail.

Van de Duitse drie heb ik nog steeds een zwak voor BMW en dat zal altijd zo blijven. Wie weet ooit. Ik heb gelukkig 8jr kunnen genieten van de machtige 6-in-lijn. Wat een uiterst betrouwbare motor is gebleken over die 8jr. Motor is nooit open geweest. Alleen standaard olie wissels

Ik zie er best veel E61 in.
Ik ook. Maar dan meer in de vorm van een hele matige kopie waarbij de resolutie niet helemaal goed stond. De vloeiende lijnen zijn hoekjes geworden. Een beetje de 'Fortnite' versie ofzo (dat was toch zo'n spel met zo'n pixel-achtige resolutie?).

Ik dorst dat bij de Duitse merken helaas niet aan I.v.m. Leeg lopen op onderhoudskosten. Dus we gaan voor japans een Nissan Xtrail.
Ah ja snap M. xtrail vind ik ook een erg gave auto.

De X3 zou ik wel aandurven, die is nog redelijk simpel qua techniek. X5 komt wel veel complexiteit bij kijken met die luchtvering en al snel erg duur qua aanschafprijs.

Nadeel van de X3 vind ik wel dat je echt vanaf de G01 een mooi gelijnde auto hebt; die daarvoor vind ik niet echt mooi.. en een G01 is ook weer erg prijzig.

Wie weet ooit. Ik heb gelukkig 8jr kunnen genieten van de machtige 6-in-lijn.
Is toch mooi. Kunnen niet veel zeggen :)

Net 1000km test van Nyland gezien, viel beetje tegen. Erg duur voor wat je krijgt en wat ook opviel, was dat hij op minder glad wegdek luidruchtig is. Dit is niet echt een premium auto zoals je van een premium merk als BMW mag verwachten.

Hij rijdt met de i5 M60. Die kreeg van Harry Metcalfe er ook van langs. Volgens mij is de conclusie gewoon dat de i5 een goed aanbod in zn segment is maar dan als e40, of als 530e of 520i/d. Dan is het een goede concurrent van resp. de EQE en de E-klasse, met als belangrijk verschil dat de BMW wel een fatsoenlijke bagageruimte heeft en daarmee de betere reisauto is. Die M60 doet gewoon niet wat je ervan mag verwachten. Maar volgens mij is dat bij AMG-versies van de EQE en EQS net zo.

Benieuwd waar jullie de e61 inzien, want ik zie dat niet. Misschien als je heel erg je ogen dichtknijpt dat de koplampen wellicht die kant opgaan?
Verder vind ik het maar een lompe zak hooi, alsof een pak boter te lang bij een hete lamp heeft gestaan.
Misschien dat irl het beter lijkt, maar bmw doet me gewoon niet zoveel meer als 20 jaar geleden.

Hij rijdt met de i5 M60. Die kreeg van Harry Metcalfe er ook van langs. Volgens mij is de conclusie gewoon dat de i5 een goed aanbod in zn segment is maar dan als e40
Dat is ook met de i4 zo. De M50 is echt veel en veel te zwaar voor het formaat auto waardoor je qua sturen gewoon niet dat BMW gevoel krijgt. Had deze 2j terug overwogen als evt alternatief op de model3 performance toen ik nog niet van werkgever was gewisseld, maar de eerste bocht met de tesla voelde heerlijk direct aan en das ook geen lichte jongen.

Wat mij betreft is het teleurstellend dat BMW de 5-serie niet meer aanbiedt met een schuif/kanteldak (zelfs een reden voor mij om niet voor de auto te kiezen). Maar wat blijkt? In de VS (en wellicht in meer landen?) wordt deze optie wél geleverd. Sterker nog, het is er gewoon standaard! Tegen een meerprijs van $600 is daar een vast glazen dak leverbaar.
Bijzonder beleid bij BMW…

vPAwVxn.jpeg

xwG6NxF.jpeg

TGSEfJy.png

Laatst bewerkt:
Heel apart zeg dat die daar wel is ? Wellicht eerste batch alleen niet ?

Gevoelsmatig is elke 5 serie met schuifkanteldak geleverd afgelopen jaren…

Of zou het soms met de WLTP meting te maken hebben? Schuifdak open zal iets meer uitstoot geven… ??
In dat geval zullen auto’s met schuifdak misschien wel helemaal verdwijnen, alles draait tegenwoordig om de uitstoot en leuk mag het niet meer zijn… :cry:

Of zou het soms met de WLTP meting te maken hebben? Schuifdak open zal iets meer uitstoot geven… ??
Zou niet eens een gekke zijn, zou mij niks verbazen. Als dat echt zo is, wel absurd dat we dan op zo’n vlak volledig doorslaan.

Ik zie trouwens op die foto die je deelde ook een fatsoenlijk afdek scherm. Bij ‘ons’ in de EU is het van datzelfde zachte stof als de optionele zon rollo’s.. staat echt armoedig

Meestal is het bij kleinere schuifdaken een paneel en bij grote panoramadaken een rollo, omdat er dan achter het glazen dak geen ruimte meer is voor panelen in opengeschoven stand.

Kameraad van mij heeft sinds vorige week zijn 520i in ontvangst genomen. Mijn mening: Imposante auto toch wel weer, niet perse moeders mooiste, maar zeker ook niet zo lelijk als soms op de foto's en ook wel echt een dikke auto. Ik ben niet echt een fan van de trend naar grote schermen en et verdwijnen van de knoppen, alhoewel et echt wel fijn werkt bij BMW. Maar een andere vriend heeft een G30 545e LCI, die stond naast de 520i en dan doet de G30, hoewel mooier eigenlijk, ouderwets aan, zowel van binnen als van buiten.

Maar goed, het ontbreken van een schuifdak én de apart te openen achterruit bij de touring is onvergeeflijk.

Bij de sedan klopt er iets niet, en volgens mij is dat vooral de oplopende onderste raamlijn i.c.m. de sterk aflopende kont. Daardoor ligt de auto net niet lekker op het netvlies.
Bij de Touring is dat eigenlijk geen issue, dat wordt zondermeer de mooiere 5. Maar inderdaad, het schuifdak…. Auto’s als de 5-Serie zijn er altijd geweest met schuifdak, en veel klanten zullen die optie ongetwijfeld missen. Misschien komen bedrijven als Hollandia straks met nette oplossingen voor achteraf inbouw, als er maar voldoende vraag naar is dan komen er altijd partijen in de markt die er op inspelen.

Met de 520i heb ik vorige week een dagje gereden. Gewoon weer een echte BMW 5 in alle opzichten. Wat mij betreft is dat: plezierig weg- en stuurgedrag, voldoende ruimte, ergonomisch top. Qua interieur had ik een basisversie en ook dat is BMW: te basis wat mij betreft. Met een upgrade van bekleding e.d. wel op te lossen, maar toch jammer. Jammer is inderdaad ook dat een fatsoenlijk schuifdak niet meer verkrijgbaar is. Daarmee valt hij voor mij af.

Het uiterlijk van de sedan kan mij niet zo bekoren, ben benieuwd naar de Touring.

Een ouderwetse schuifmans is gewoon zo fijn. Dat geeft -voor mij- dat ouderwetse luxe sedan gevoel, wat je met een pano dak helemaal niet hebt.

de 5 heb ik nu meerdere malen gezien, maar ik kan het echt geen mooie auto vinden. Benieuwd of dat nog echt een succes gaat worden, voor mijn gevoel zijn er nog maar weinig sedans uit die klasse op de weg. De meesten lijken een suv te willen hebben :censored:

Nu ik de eerste foto's zie vind ik dit nog niet tegenvallen. Maar dat komt vooral dat ik moderne BMW's qua design absoluut over the top vind en lang niet zo mooi meer als ik ze tien jaar gelden (5-serie F10/F11, 3-serie F30/F31) nog wel vond. Als ik in dit segment de komende jaren in dit segment in de markt zou zijn voor een nieuwe auto zou ik niettemin geduldig op de Audi A6 Avant wachten voor een definitief oordeel......

Zou niet eens een gekke zijn, zou mij niks verbazen. Als dat echt zo is, wel absurd dat we dan op zo’n vlak volledig doorslaan.

Ik zie trouwens op die foto die je deelde ook een fatsoenlijk afdek scherm. Bij ‘ons’ in de EU is het van datzelfde zachte stof als de optionele zon rollo’s.. staat echt armoedig
Je zou toch zeggen dat de WLTP plaatsvindt met schuifdak in gesloten toestand? Als het al toegestaan is carrosserienaden af te plakken moet het dak sluiten ook kunnen lijkt mij..... Ik denk dat het kostenbesparing is, analoog aan de separaat te openen achterruit. En voor een merk als BMW en een auto als deze is dat wel een misser t.o.v. de huidige klanten die dat soort keuzes en handigheidjes juist waarderen!

Als maar genoeg klanten de 5-Serie laten staan om het ontbreken van een schuifmans dan zal BMW vast wel tot inkeer komen en de optie alsnog gaan aanbieden.

Ik denk dat het kostenbesparing is, analoog aan de separaat te openen achterruit. En voor een merk als BMW en een auto als deze is dat wel een misser t.o.v. de huidige klanten die dat soort keuzes en handigheidjes juist waarderen!
Eens en imo totaal verkeerde keuze. Een merk als BMW, zeker in het duurdere E-segment, zou dit als kostenbesparingen niet nodig moeten hebben. In filmpje van Autoblog hebben ze het over aerodynamica als reden voor de achterruit, wat imo echt BS is.

Dit is echt een auto die je in het echt moet zien, denk ik. De sedan alleen nog maar vluchtig gezien (wel vaker al gezien dan de E-klasse die ik nog niet één keer heb zien rijden. Vind het wel modern ogen. Een opwaartse derde zijruit icm een aflopende taillelijn vind ik vaak alleen 'zwaar' ogen.

Terug
Bovenaan