BMW 1 serie, BMW 3 serie, of een Mini Clubman Cooper S.

JFR

Kilometervreter
Hallo iedereen, zoals sommige forummers weten rij ik sinds ruim 3 jaar in een Mini Cooper S uit 2019, een auto die heerlijk rijdt en veel rijplezier biedt. Echter zit ik er aan te denken om weer een 5 deurs auto te kopen, een stuk gemakkelijker als je een keer mensen of wat spullen moet meenemen. Nu is het zo dat mijn auto nu in een schuur staat die breder is dan waar mijn auto eerst in stond, nu is er de mogelijkheid om voor een auto uit het C-segment te gaan, ik heb altijd in auto's uit het B-segment gereden. Vanmiddag een proefrit gemaakt in een Mercedes A-klasse, en dat reed prima,Echter een BMW 1 serie vind ik ook gaaf,dan gaat het om 1 van de laatste van de vorige generatie of 1 van de eerste bouwjaren van de huidige generatie, het moet sowieso een automaat worden. Een Mini Cooper S Clubman is ook nog een optie, voor welke zouden jullie kiezen? alvast bedankt voor de reacties!

Ik zou het allemaal niet doen, jouw Mini is echt gaaf. Alleen een Cooper S Clubman zou 'm misschien kunnen vervangen.

Trouwens, die Golf 3 van je was echt een C-segmenter hoor!

Als er een opvolger moet komen zou ik gaan voor de Clubman. Je huidige Mini is zo gaaf, die zou ik nog wel langer houden.

Zonde om zo’n prachtige Mini weg te doen. Besef ook dat in zo’n A-klasse of 1-serie vaak een basismotor ligt, heel anders dan de lekkere tweeliter viercilinder Turbo in je Mini. Ga je spijt van krijgen. Clubman Cooper S is wel een waardig opvolger.

Wat de BMW betreft moet het inderdaad vanaf de 120 wezen, de 116 en 118 zijn driecilinders, en ik heb liever een viercilinder, de Mercedes is volgens mij alleen met viercilinders te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: rw54
Wat zoek je precies? Je zoekt een vijfdeurs, minimaal een viercilinder en wat nog meer?

Van de drie opties zou ik voor een Clubman gaan, dan heb je in ieder geval iets bijzonders. Bij de Mercedes en BMW moet je echt naar de hogere uitvoeringen gaan om wat bijzonders te hebben.

Honda Civic en Mazda 3 zijn ook leuke auto's, maar vooral de Civic zie je niet zoveel, minder keus dan bij een 1 serie of A-klasse, of een Mini Cooper Clubman.
Automaat is zeker een vereiste, stoelverwarming en een achteruitrijcamera zou ik ook graag op mijn volgende auto willen hebben, en ook graag sportstoelen.

BMW 1-serie van voor juli 2017: achterwielaandrijving, rijdt leuker.
Een Fiesta ST of een Polo GTI zijn ook leuk: 4
5-deurs en ruim 250 kilo lichter dan een BMW-1 serie. Geen c-segment, I know, maar groter=zwaarder=minder leuk

Geen twijfel van mijn kant: Clubman Cooper S mits vervangen, maar je huidige MINI is retecool. Lekker nog even van genieten.

Hij zal sneller zijn dan je huidige Mini maar ik vind het voor de rest geen echte vooruitgang, ja je hebt meer ruimte.

Jawel maar niet van mensen van wie je het wil :ROFLMAO: Zo'n Golf is een goeie auto maar zou die echt nooit overwegen. Fouter dan fout. Echter, een 1 Serie M Sport of A-klasse AMG wordt dat ook gauw dus een goeie configuratie is wel belangrijk.

Zou zelf voor de 1 Serie gaan, de vorige generatie blijft ik mooi vinden, rijdt super en dito automaat.

Echt niet doen hoor...je hebt nu een retegave en snelle mini in een prachtige kleur. Die ga je toch niet inruilen op een Golf, 1-serie of A-klasse...waar heb je die ruimte voor nodig dan? gezinsuitbreiding of een hond? of is het gewoon een excuus voor wat anders..;)

In Sneek staat er 1 bij de VW dealer te koop, van 2017:

Misschien daar ook eens even een kijkje nemen. Vandaag overigens nog een compliment gekregen dat ik een mooie auto heb. :)

Staan een aantal in het noorden te koop ja. Zwarte wielen zijn een beetje fout maar verder mooie uitvoering. Golf 7 GTI is gewoon een heel goede hothatch.

Echt niet doen hoor...je hebt nu een retegave en snelle mini in een prachtige kleur. Die ga je toch niet inruilen op een Golf, 1-serie of A-klasse...waar heb je die ruimte voor nodig dan? gezinsuitbreiding of een hond? of is het gewoon een excuus voor wat anders..;)
Misschien ook. :giggle: De Golf GTI heb ik niet in de openingspost genoemd, maar is ook een dikke auto.Nog een gaaf exemplaar, ook in Sneek, maar geen zwarte velgen:

Een Golf GTI is inderdaad gaaf, maar je gaat het ontwerp van de MINI wel missen. Met de MINI kijk je nog eens een paar keer om wanneer je geparkeerd hebt. Met een Golf zal je dat toch minder hebben. Toch wat meer dertien-in-een-dozijn ontwerp.

Geen zwarte velgen op een GTI zou voor mij een groot pluspunt zijn.

Maar ik begrijp de keuze ook niet zozeer, je gaat er qua ruimte wel iets op vooruit, maar qua model, rijplezier, etc. weet ik het zo nog niet. Ik zou zeker door blijven rijden of je moet echt regelmatig mensen/spullen mee moeten nemen. En anders wel een iets potentere 1 serie of iets

Van het trio dat je noemt neig ik naar de Mini Cooper S Clubman. Meer ruimte en karakter. En krijg je met de Golf GTI echt meer (bruikbare) ruimte? Ik zou dan zelf eerder naar een leuke Giulietta kijken.

Waarom mis ik deze in je lijstje?

Toch veel specialer dan zo'n Golf..
0-9a1095ca3ded2ce6f199c5a7861dc653.jpg

Ford Focus ST is inderdaad ook erg gaaf, vooral met zo'n opvallende kleur. (y)

Zonde om zo’n prachtige Mini weg te doen. Besef ook dat in zo’n A-klasse of 1-serie vaak een basismotor ligt, heel anders dan de lekkere tweeliter viercilinder Turbo in je Mini. Ga je spijt van krijgen. Clubman Cooper S is wel een waardig opvolger.
Onzin. In de 1 serie vind je dezelfde motor.

Overigens had die Mercedes-Benz A klasse waar ik vorige week een proefrit in maakte een verlaagd onderstel, nu rij ik uiteraard ook niet hard met de Mini over drempels, maar met die Mercedes moest ik echt zowat stapvoets over drempels. daar heb ik met de Mini dan weer geen last van. :)

Laatst bewerkt:
Dit is de Mercedes-Benz A-klasse waarin ik heb proefgereden:

url van een afbeelding

Het is een A 180 met 136 pk, voelde vlot aan, maar als ik voor een A-klasse ga, denk ik dat ik minimaal voor een A 200 ga,de sedan uitvoering, de limousine, vind ik overigens ook mooi.

Bij Ekris in Heerenveen staat een mooie Clubman te koop:

Zo te zien dezelfde kleur als de Mini die ik nu heb. :)

Tsja, leuk ding maar zie niet in hoeveel je daar nu mee opschiet, wat extra beenruimte voor eventuele passagiers en grotere bagageruimte voor 10-15k bijleggen? Is nogal wat, dan moet je daar echt wel veel gebruik van gaan maken lijkt me.

Als geld niet zoveel uitmaakt; gewoon doen. Afgezien van de kleur wielen een leuk ding en net wat praktischer. Leuk juist dat stoffen bekleding.

Tsja, leuk ding maar zie niet in hoeveel je daar nu mee opschiet, wat extra beenruimte voor eventuele passagiers en grotere bagageruimte voor 10-15k bijleggen? Is nogal wat, dan moet je daar echt wel veel gebruik van gaan maken lijkt me.
De passagiers elke keer een taxi laten nemen is wellicht goedkoper ;)

De Mercedes A is een goede keus, in de 180 en 200 zit de zelfde motor die ook in mijn Renault zit. Dit is een bijzonder fijne, betrouwbare, krachtige en zuinige motor. De CLa vind ik ook wel erg leuk.

De Mini is behoorlijk stevig geveerd, je koopt de Mini niet voor het comfort, wel een hele leuke auto. De auto van de TS vind ik erg gaaf, eigenlijk zonde om weg te doen.

De Mercedes A is een stuk comfortabeler. Het is maar net wat je zoekt, en heeft een fijne aandrijflijn. De motor en automaat ken ik erg goed.

Een Renault Megane RS of een Megane TCe 205 of TCe 160 zijn ook hele leuke opties.

Dat zijn inderdaad ook gave auto's, ik zit ook wel aan een Honda Civic te denken, je ziet ze niet zoveel rijden, en dat lijkt mij ook gaaf, een auto te hebben die je niet in iedere straat ziet staan.

Ik denk dat de passagiers en bagage niet het belangrijkste zijn. Ik denk dat het gewoon een beetje kriebelt bij JFR.

Ik denk dat de passagiers en bagage niet het belangrijkste zijn. Ik denk dat het gewoon een beetje kriebelt bij JFR.

:) Ik wil zolang het nog kan, nog graag in een leuke benzineauto rijden, hoe lang dat nog kan weet ik niet, gezien zowat alles elektrisch wordt.

Is een hybride anders een oplossing? Dan heb je nog steeds benzine maar kun je ook korte stukjes elektrisch rijden.

Terug
Bovenaan