'Bezig met initialiseren' na update touchscreen

Jim 1069629

Startmotor
Hoi! Ik hoop dat er iemand is dit dit probleem herkent en me kan helpen. Ik heb de touchscreen van mijn Citroën C3 geüpdatet via de voorgeschreven manier (downloaden en installeren op usb-stick, update uitvoeren via de stick). Ik kreeg de melding dat de update was gelukt. Nu staat er echter 'Functies radio worden geladen, even geduld aub', en vergelijkbare meldingen in de menu's airconditioning en auto-instellingen. Ik heb al 10 minuten gewacht, de auto al een minuut uitgezet en weer aan, met en zonder draaiende motor, maar de melding blijft staan.
Iemand tips wat ik kan doen?

Auto met draaiende motor een uur aan laten en dan nog eens kijken. Soms duurt het gewoon erg lang. Als dat niet werkt, dealer bellen. Het is een computer, verder kun je er dan zelf weinig aan doen vrees ik.

Ik mag hopen dat dit niet de bedoeling is, in een tijd waarin zo'n moeite wordt gedaan om iedereen maar het stop/start-systeem te laten gebruiken.
Ik heb dat wel vaker gehoord. Bij mijn Ford evenzo.

Zal wel te maken hebben dat ze niet willen dat de accu halverwege leeg raakt.

Ik mag hopen dat dit niet de bedoeling is, in een tijd waarin zo'n moeite wordt gedaan om iedereen maar het stop/start-systeem te laten gebruiken.
Het zou me niets verbazen:
  1. Het komt nooit naar voren in allerlei testen en labels
  2. Bij uitstootproeven mag een systeem altijd afwijken als er anders schade kan optreden (bijvoorbeeld koude motor)
  3. Een garage zal dit doorgaans aan de lader doen.

Volgens de instructies voor de update moest ik inderdaad de motor draaiend houden. Enfin, een dag later lijkt het probleem verholpen en loop ik niet meer tegen de meldingen aan!

De reden dat ik wilde updaten was hopelijk toegang tot Android Auto krijgen, maar dat is helaas niet gelukt. Terwijl volgens deze lijst Citroën C3 Aircross's jonger dan 2017 compatibel zouden moeten zijn - de mijne komt uit september 2018.

Dit is weer een ander topic natuurlijk, maar toch even checken of iemand hier meer van weet :)

Heb je je bouwjaar adhv je chassisnummer gecontroleerd? Tussen productiedatum en aflevering zit soms een heeeele lange tijd...

De reden dat ik wilde updaten was hopelijk toegang tot Android Auto krijgen, maar dat is helaas niet gelukt. Terwijl volgens deze lijst Citroën C3 Aircross's jonger dan 2017 compatibel zouden moeten zijn - de mijne komt uit september 2018.
Dit is weer een ander topic natuurlijk, maar toch even checken of iemand hier meer van weet :)
Is 'ie wel echt geüpdated (heb je de versienrs. vóór en na opgeschreven)? Als je kunt uitvinden in welke versie de Android Auto update zit, weet je ook of hij het nu zou moeten hebben...

In de lijst staat "C3 Aircross 2017-" en een C3 Aircross kan niet van vóór 2017 zijn.
Daar heb je een punt. Dus Android Auto zou sowieso ondersteund moeten zijn? De update is echt uitgevoerd, echter zie ik ook geen verschil in GUI - als die er zou zijn. Er is online zo weinig te vinden over de software van de touchscreens (ik kan dus ook niet achterhalen in welke versie AA zit @Auteur) dat ik vastloop bij hoe ik nu verder moet.
Toch maar een dealer benaderen?

Ik gebruik een data-kabel waarmee wel de audio op mijn telefoon wordt gevonden en kan worden afgespeeld. Op mijn telefoon krijg ik ook de optie om aan te sluiten voor 'Bestandsoverdracht / Android Auto'.

Ik zie in het menu van de auto overigens nergens Android Auto staan als optie, ook niet uitgegrijst. Zou dat er wel moeten zijn bij een correct up to date systeem?

Volgens Carbase was Android Auto een optie in een pakket in de C3-uitvoeringen 'Live' en 'Feel'. Er was ook nog een 'Shine' uitvoering, maar die zie ik zo gauw niet in Carbase. Maar misschien heb jij de verkeerde uitvoering, of niet het pakket in jouw auto...?

Ik zou niet weten welk model ik heb, en het is een tweedehandsje dus ook geen idee of dat pakket toen is toegevoegd. Maar het klinkt alsof het er inderdaad gewoon niet in zit :(

Ik zou niet weten welk model ik heb, en het is een tweedehandsje dus ook geen idee of dat pakket toen is toegevoegd. Maar het klinkt alsof het er inderdaad gewoon niet in zit :(
Misschien kan de dealer op basis van je chassisnummer of kenteken een uitdraai maken van wat er allemaal in de auto hoort te zitten (ik zie dat wel eens van Duitse auto's maar ik neem aan dat het met elke auto uit deze eeuw kan). Misschien kun je het zelfs zelf op internet doen aan de hand van het chassisnummer en weet hier iemand waar je dat kunt doen/c.q. is er op een Citroën-forum te vinden waar je dat kunt doen?

Terug
Bovenaan