Super6
Startmotor
DeeTwee zei:'Als statussymbool volledig uit beeld', valt volgens mij best wel mee. Maar na het zien van een prachtige oranje Bentley in een ander draadje realiseer ik me wel dat kleur inderdaad niet meer 'mag'. Niet alleen betaalbare modellen maar ook allerlei typische statusauto's als Porsches 911 en duurder rijden ook overwegend in rioolbuisachtige tinten rond. De eigenaren prijzen hun keuze aan als 'ingetogen', terwijl iedereen die er maar een beetje kijk op heeft, snapt dat het iets heel duurs is en dus per definitie niet ingetogen. Ik vind die grijstinten niet lelijk maar ik vind het wel totaal karakterloos.
Volgens mij valt het met het verdwijnen van status ook wel mee. Hier in de regio wordt de ene villawijk na de andere uit de grond gestampt en de dichtheid aan Range Rovers, Porsches e.d. begint op te vallen. Vrouwlief heeft vaak een Mini voor de deur. Maar inderdaad: vooral zwart, grijs en een enkele witte. Die buitenkleuren zijn dan nog het ergste niet, waar ik me bij de meeste nieuwe auto's, vooral in de lagere prijssegmenten aan erger, is dat er alleen maar donkergrijze of zwarte interieurs beschikbaar zijn. En dat terwijl ik al jarenlang in donkerblauwe auto's rijd, die steevast voorzien zijn van een beige of lichtgrijs interieur met houtinleg. Zodra dat niet leverbaar is, is de auto niet interessant voor mij. En oh ja, uiteraard meer dan 4 cilinders, want anders hoeft het van mij ook niet