Goed zittende, geveerde, stille en betrouwbare auto gezocht

Guus Kruus

Wegverkenner
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een auto die goed zit, geveerd, stil en betrouwbare is.
Een wat hogere instap, eentje waar je zo in glijd én waar je makkelijk weer uit komt is zeer aan te bevelen.

Ik ben geen autokenner en ik word overweldigd door het aanbod en de verhalen.
Nu rij ik in een Mitsubishi Colt welke zijn eindtijd nadert. De auto is gekocht op zuinigheid en niet op comfort.
Vanwege de betrouwbaarheid gaat mijn voorkeur uit naar een Aziatisch model echter ik kan niets zeggen over zit/rij comfort etc.
Vanwege de comfortabele stoelen en vering zou ik voor een Franse auto gaan echter ik lees nogal wat problemen met onderhoudskosten en bij Citroen problemen met de electronica.

Het is de bedoeling dat we een eind kunnen rijden zonder dat we gebroken uit de auto komen. Voor mijn partner is de goede -verhoogde- zit en vering belangrijk vanwege gezondheidsissues.

Budget is ongeveer 12,5K.

Bedankt voor de antwoorden.

Carfanatic zei:
Wat heb je zelf al gevonden?

-Citroen C4 Picasso
-Peugeot 3008
- Skoda Octavia
-Renault Scenic

V.w.b. de Aziatische modellen ben ik nog op onderzoek uit.
In een Toyota Avensis station heb ik gezeten, dit zou aan de verwachtingen kunnen voldoen, echter deze zit net te laag.
We hebben er nog niet in gereden, dit is gebaseerd op reviews die ik lees.

Bij goed zitten denk ik altijd meteen aan AGR-stoelen. Een aantal jaren geleden heb ik gedurende 3 jaar en 60.000km heel plezierig rond gereden in de Opel Meriva (hoge zit) van 2010, 140pk Cosmo uitvoering inclusief AGR-stoelen. Qua betrouwbaarheid niet heel slecht op de M32- versnellingsbak na. Kies dus een automaat of een versie met gereviseerde bak.

Edit: bijvoorbeeld deze https://www.autoweek.nl/occasions/opel/meriva/51006233/14-turbo-140pk-automaat-design-edition/

Eigenlijk is het belangrijk om te weten in welke klasse je zoekt.

In het B segment zoals de Colt zijn tegenwoordig de verschillen in kwaliteit niet heel groot. Koop dus ook gewoon een auto die goed aansluit bij de wensen.

Mijn eigen ervaring is dat Franse auto's tegenwoordig elektrisch prima zijn.

Met mijn vorige Renault ( Laguna 3) die ik 9 jaar heb gehad heb ik geen enkele elektrische storing gehad, ook met de huidige Renault Clio 5 heb ik geen enkele elektrische storing gehad. Met onze 2e auto een Citroën C3 (2) diesel hebben we ook geen enkele elektrische storing gehad in 7 jaar. Bij alle drie auto's lagen de onderhoudskosten laag, de Renault's waren zelfs heel goedkoop in onderhoudskosten.

Als het Aziatisch moet zijn kijk dan bijvoorbeeld naar de Kia Venga of de Hyundai IX20.

ak2 zei:
Eigenlijk is het belangrijk om te weten in welke klasse je zoekt.

In het B segment zoals de Colt zijn tegenwoordig de verschillen in kwaliteit niet heel groot. Koop dus ook gewoon een auto die goed aansluit bij de wensen.

Mijn eigen ervaring is dat Franse auto's tegenwoordig elektrisch prima zijn.

Met mijn vorige Renault ( Laguna 3) die ik 9 jaar heb gehad heb ik geen enkele elektrische storing gehad, ook met de huidige Renault Clio 5 heb ik geen enkele elektrische storing gehad. Met onze 2e auto een Citroën C3 (2) diesel hebben we ook geen enkele elektrische storing gehad in 7 jaar. Bij alle drie auto's lagen de onderhoudskosten laag, de Renault's waren zelfs heel goedkoop in onderhoudskosten.

Als het Aziatisch moet zijn kijk dan bijvoorbeeld naar de Kia Venga of de Hyundai IX20.

Hoe kleiner de auto, hoe meer het binnen geluid heb ik me laten vertellen. Dus zal ik naar een wat grotere auto moeten gaan.
We hebben een nieuwe Fiat Doblo gehad welke behoorlijke kosten met zich mee bracht, vandaar dat ik sceptisch ben tegenover Frans/Italiaans.
Dit zegt natuurlijk niet alles zoals ik in jou bericht lees.

Dank voor de tips!

Skeep zei:
Bij goed zitten denk ik altijd meteen aan AGR-stoelen. Een aantal jaren geleden heb ik gedurende 3 jaar en 60.000km heel plezierig rond gereden in de Opel Meriva (hoge zit) van 2010, 140pk Cosmo uitvoering inclusief AGR-stoelen. Qua betrouwbaarheid niet heel slecht op de M32- versnellingsbak na. Kies dus een automaat of een versie met gereviseerde bak.

Edit: bijvoorbeeld deze https://www.autoweek.nl/occasions/opel/meriva/51006233/14-turbo-140pk-automaat-design-edition/

Zo heb ik het nog niet bekeken! Je vervangt de stoelen.
Dank voor de tip, super.

AGR-stoelen zijn bij meerdere merken optioneel leverbaar (geweest). Destijds bij Opel op o.a. de Meriva, Mokka, Zafira (allen hoge zit). Je kan ze herkennen aan de uitschuifbare zitting. Het is dus geen achteraf vervangen stoel maar dat kan natuurlijk ook.

0-6f57ed3e-705b-4bf6-885f-c15f3ba7b2b9.jpg

EDIT: foto toegevoegd

Als Toyota je aanspreekt, dan kun je voor een generatie Toyota verso gaan zie link https://www.autoweek.nl/carbase/toyota/verso/

Wil je een automaat ga dan vanaf 2009

Rij je liever kleiner dan is er de Toyota verso S, deze is er ook als identieke subaru trezia

Ik moest ook denken aan de egr stoelen, misschien is een Opel mokka nog een idee, maar daar vragen ze stevige prijzen voor. Het Aziatische deawoo is betrokken bij de mokka. Als je voor 1 gaat zonder turbo dan krijg je automatisch de probleemloze 5 bak.

Auto encyclopedie zei:
Ik moest ook denken aan de egr stoelen, misschien is een Opel mokka nog een idee, maar daar vragen ze stevige prijzen voor. Het Aziatische deawoo is betrokken bij de mokka. Als je voor 1 gaat zonder turbo dan krijg je automatisch de probleemloze 5 bak.

Zowel de Meriva als de Mokka hebben een behoorlijk eigen gewicht. Mijn ervaring is dat de 140pk motor daar wel mee overweg kan maar zeker geen surplus aan vermogen heeft. Minder vermogen (non-turbo) heeft dan wel een 5-bak (dus geen M32) maar maakt de auto mijns inziens erg sloom.

@guus met jou budget zijn De 3008 en de c4 picasso wel een risico. De beste citroen uit die tijd is een c4 aircros zijn grootste voordeel is ook gelijk zijn grootste nadeel het is namelijk gewoon een mitsubishi asx met een Citroën gezicht, dus super betrouwbaar maar qua confort en interieur is er niks Frans aan. De asx ix tot op heden een restwaarde knaller, er worden nog stevige prijzen voor gevraagd, daardoor kan het ook lonen om voor een c4 aircros te gaan.

Dacht aan eerste generatie Mazda CX-5 maar deze zijn nog aardig aan de prijs. Een Kia Sportage wellicht?

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/kia/sportage-16-gdi-isg-climacruisetrekhaak/13482685

https://www.autowereld.nl/kia/sportage/2-0-x-ecutive-zeer-nette-auto-35124067/foto.html

Opel Mokka met AGR-stoelen, echter wel met handbak dus bij eventuele proefrit goed letten op bijgeluiden (met name vanaf 4e versnelling en snelheidsafhankelijk) en ruimte (speling) in versnellingspook wanneer hij in een versnelling staat en/of het moelijk inleggen van een versnelling.

1280x960.jpg

en de AGR-stoelen:

1280x960.jpg

En zo zijn er vast meer te vinden.

Skeep zei:
Opel Mokka met AGR-stoelen, echter wel met handbak dus bij eventuele proefrit goed letten op bijgeluiden (met name vanaf 4e versnelling en snelheidsafhankelijk) en ruimte (speling) in versnellingspook wanneer hij in een versnelling staat en/of het moelijk inleggen van een versnelling.

1280x960.jpg

en de AGR-stoelen:

1280x960.jpg

En zo zijn er vast meer te vinden.
Deze is van na 2013, dus zou de verbeterde versie van de M32 moeten hebben.

Guus Kruus zei:
Carfanatic zei:
Wat heb je zelf al gevonden?

-Citroen C4 Picasso
-Peugeot 3008
- Skoda Octavia
-Renault Scenic

V.w.b. de Aziatische modellen ben ik nog op onderzoek uit.
In een Toyota Avensis station heb ik gezeten, dit zou aan de verwachtingen kunnen voldoen, echter deze zit net te laag.
We hebben er nog niet in gereden, dit is gebaseerd op reviews die ik lees.
De Octavia is geen hogere auto.

De Peugeot 3008 van de 2e generatie kwam in 2016, en was veel beter dan zijn voorganger, die vind je alleen niet binnen het budget, het oude model was niet heel betrouwbaar. Goed alternatief is de lagere 308, het faceliftmodel vanaf 2017 vind je gewoon binnen het budget.

Bij de Citroen C4 Picasso was de facelift in 2016, helaas valt die nog niet binnen het budget. Je kunt binnen het budget wel prima een Citroen C4 Cactus die op de C3 is gebaseerd, of een C3 uit 2017 of 2018 vinden. Dit zijn betrouwbare en comfortabele opties.

Een concurent als de Renault Clio 0,9 TCe (4 facelift )is ook eenvoudig te vinden uit 2017 of 2018, dit is een goede en betrouwbare auto, zijn hoge broertje de Captur is een stuk duurder.

Let even op bij de Scenic 3 kies bij voorkeur de 1.4 TCe, 1.6 16V of de 2.0 16V met automaat. De eerste 1.2 TCe motoren kenden nog wel wat kinderziektes, dit was ook niet de beste motor die Renault heeft geleverd

Guus Kruus zei:

Hoe kleiner de auto, hoe meer het binnen geluid heb ik me laten vertellen. Dus zal ik naar een wat grotere auto moeten gaan.

Vaak is het zo dat in grote en duurdere auto's meer geld wordt uitgeven aan isolatie, afdichtingsrubbers en materialen. Dat zorgt vaak dat ze minder geluid produceren. Door de lange wielbasis liggen ze vaak rustiger op de weg.

Tegenwoordig zijn fabrikanten er ook in geslaagd om kleinere modellen opvallend stil en comfortabel te krijgen, de tijd staat niet stil. Ik heb nu een Renault Clio 130 TCe met 1330 CC 4 cilinder Mercedes Renault motor en automaat deze aandrijflijn zit ook in verschillende modellen van Mercedes de A, B, Cla en GLa, ook de hybride Clio E Tech met 140 pk staat bekend als zeer stil. Het budget is hier echter te laag voor, een Clio 5 uit 2019 met eenvoudige uitrusting en 100 TCe 3 cilinder kost vanaf ongeveer € 15.000.

Kijk ook gewoon wat er nodig is, en maak proefritten. Een Mitsubishi Colt is een prima auto, maar is vergeleken met meer moderne auto's toch wel lawaaiig, ook zijn er inmiddels weer grote stappen gezet in wegligging en comfort.

Je kunt ook kijken naar een Mitsubishi Outlander PHEV, indien je plug-in geen bezwaar vind.
Heel veel hybride auto’s zijn aardig stil. In 2005 hebben wij zelf een Civic hybride gehad, en voor die tijd was de auto vrij stil.
Een Honda Insight is ook een stille auto indien je 100km/per uur rijd, maar heeft geen hoge zit auto. Zo zijn er velen, maar
waarschijnlijk net buiten je budget.

Een auto met een goede zit, is persoonlijk.

Deze Infiniti zal beslist geïmporteerd zijn, maar een hoeft geen hindernis te zijn. Het is een officiële dealer van verschillende merken, en eventueel een aankoopkeuring laten doen.

Het blijft een kwestie om zelf de voorgestelde auto’s te rijden. ( Alleen de Mokka vond ik te stuiterig)

Veel succes.

Honda CR-V

Erg betrouwbaar, heel ruim, ik vermoed fijne stoelen Honda kennende, denk dat deze ook best wel stil is. Ik ken alleen de eerste CR-V, die was erg comfortabel geveerd. B en C segment crossovers en Suv's kunnen best wel stuiterig zijn tegenwoordig op drempels en korte oneffenheden.

Beste mensen,

Ik wil jullie hartelijk danken voor de fijne en bruikbare tips.
Graag wil ik t.z.t. een terugkoppeling geven.

Bedankt!

Guus Kruus zei:
Beste mensen,

Ik wil jullie hartelijk danken voor de fijne en bruikbare tips.
Graag wil ik t.z.t. een terugkoppeling geven.

Bedankt!

Veel succes met wat het gaat worden en veel plezier met het uitzoeken. Tot snel (y)

Soihon zei:
Deze Infiniti zal beslist geïmporteerd zijn, maar een hoeft geen hindernis te zijn. Het is een officiële dealer van verschillende merken, en eventueel een aankoopkeuring laten doen.

Hoeft niet zo te zijn. Infiniti is een tijdlang officieel in Nederland verkrijgbaar geweest. Deze Q30 werd volgens mij zelfs speciaal voor Europa ontwikkeld.

Inderdaad,

mijn ouders hadden een beetje de zelfde eisen. Ze hebben een meriva in de meeste luxe uitvoering, luxe navi, glazen dak, stoel en stuurverwarming en dan ook met de zeer uitgebreid verstelbare AGR stoelen. Ze rijden overigens de 1.4 turbo met 120pk, die heeft een 5-bak, en dus niet de M32 6-bak die soms problemen kan geven. Ze rijden er al vele jaren mee zonder problemen.

Ander voordeel is dat je ze voor relatief weinig geld koopt vergeleken met een suv modelletje die wat populairder is. Bovendien is zo'n meriva wat ruimer / praktischer.

Ik vind het model niks, maar als ik dan af en toe in hun auto rij dan is het stiekem toch wel een fijn ding die boordevol luxe zit en lekker kilometers maken is. Snel is hij alleen niet, maar je komt prima met het verkeer mee.

en tjah stil, denk gewoon gemiddeld. Een hoge(re) auto vangt meer wind. Ik denk dat de banden de grootste rol spelen. Mijn huidige auto (mercedes) was tijdens de proefrit nogal lawaaierig. Viel mij behoorlijk tegen. De garage zei dat dit door de al wat versleten banden kwam. 4 nieuwe onder gezet bij aflevering en inderdaad; nu super stil.

Beste mensen,
De terugkoppeling duurde wat langer, door een geldelijke tegenvaller. Anno nu heb ik een mooie meevaller gehad en mijn budget heb ik kunnen verhogen naar 18K.
Zoals gezegd, stil, goed zitten - lees verhoogde instap, liefst automaat en niet te duur in onderhoud.

Wat ik zelf gevonden heb:
- Hyandai Tuscon
- Kia Sportage
- Mazda CX-5
- Mitshubishi Outlander
- Ford Kuga

Ik ben huiverig voor Frans en Italiaans.
We zijn slechts met zijn 2, en nemen heel sporadisch mensen mee
Hartelijke groet,
Guus

Beste mensen,
De terugkoppeling duurde wat langer, door een geldelijke tegenvaller. Anno nu heb ik een mooie meevaller gehad en mijn budget heb ik kunnen verhogen naar 18K.
Zoals gezegd, stil, goed zitten - lees verhoogde instap, liefst automaat en niet te duur in onderhoud.

- Hyandai Tuscon
- Kia Sportage
- Mazda CX-5
- Mitshubishi Outlander
- Ford Kuga

Hartelijke groet,
Guus
Eigenlijk zijn ze allemaal, geschikt. Ga ze gewoon bekijken, en maak als het wat lijkt een proefrit.

Andere opties zijn de Toyota CH-R, Hyundai Kona, en Nissan Qashqai.

(volgens een recent Engels onderzoek waren Suzuki , Renault en Fiat de voordeligste auto's in onderhoud en reparatiekosten.
In dit onderzoek staat Honda op 1, Toyota op 2, Suzuki op 3, Kia op 4, Hyundai op 5, Fiat op 6, Citroën op 7, Renault op 8, Mazda op 9, en Ford op 10 van meest betrouwbaar. Uiteraard zijn dit gemiddelden en kun je met elke auto pech hebben )

Laatst bewerkt:
Als je toch maar met zijn 2en bent, waarom dan niet een slag kleiner? Zoals een Kia Niro, Mazda CX30 een Mitsubishi ASX

Goede stoelen : Volvo
Stil : V ( evt. gelaagd glas )
Hoge instap : XC60/XC70 waarvan de laatste het meest comfortabel veert.
Kosten : niet anders dan je eigen update lijstje ( kuga etc. )

Beste mensen,

- Hyandai Tuscon
- Kia Sportage
- Mazda CX-5
- Mitshubishi Outlander
- Ford Kuga

Hartelijke groet,
Guus
En je rijdt nog steeds in de colt?

Goede stoelen : Volvo
Stil : V ( evt. gelaagd glas )
Hoge instap : XC60/XC70 waarvan de laatste het meest comfortabel veert.
Kosten : niet anders dan je eigen update lijstje ( kuga etc. )
Hey !
Goede tip, dank je wel.
Ik dacht dat de XC 60/70 geen hoge instap hadden?

Eigenlijk zijn ze allemaal, geschikt. Ga ze gewoon bekijken, en maak als het wat lijkt een proefrit.

Andere opties zijn de Toyota CH-R, Hyundai Kona, en Nissan Qashqai.

(volgens een recent Engels onderzoek waren Suzuki , Renault en Fiat de voordeligste auto's in onderhoud en reparatiekosten.
In dit onderzoek staat Honda op 1, Toyota op 2, Suzuki op 3, Kia op 4, Hyundai op 5, Fiat op 6, Citroën op 7, Renault op 8, Mazda op 9, en Ford op 10 van meest betrouwbaar. Uiteraard zijn dit gemiddelden en kun je met elke auto pech hebben )
Ga ik zeker doen.

Ja.
Ik heb in een Suzuki Vitara en een Renault CApture gereden. De Vitara hobbelt over de weg en de Capure reed op zich goed, maar ik heb het niet op Frans.
De Capture deelt veel techniek (niet alle) met de Nissan Juke , en die is op zijn naam na zo Europees als wat. De Suzuki vitara en S-cross is een beetje een bijzonder hoofdstuk de motoren zonder turbo (1.6) hebben een Traploze automaat en de turbo motoren hebben een 6 traps vol automaat, en de 1.0 turbo is een 3 cylinder en de 1.4 is een 4 cylinder. De 1.4 is een klasse apart en dat zie je ook terug in het prijskaartje, ik vermoed dat jij proef gereden hebt in de 1.0 turbo.

Als je maar met zijn 2e bent heb je misschien wel genoeg aan de verhoogte modellen in het a-segment heb niet zo paraat welke er dan met een automaat zijn, de Ignis is er wel met een automaat, voor de facelift had die een semi automaat en bij de facelift een CVT bak , Opel Karl rocks is er helaas alleen met een Semi automaat en de Picanto X-line helemaal niet met een automaat.

Ja.
Ik heb in een Suzuki Vitara en een Renault CApture gereden. De Vitara hobbelt over de weg en de Capure reed op zich goed, maar ik heb het niet op Frans.
De Renault Captur 2 gebruikt een 1.6 Nissan motor zonder turbo met hybride ondersteuning, de Mitsubishi ASX 2e generatie, en Nissan Juke 2e generatie gebruiken de zelfde techniek, en elektronica, als de Renault Captur.
De 1.0 motor, en 1.3 die met Mercedes is ontwikkeld, hebben een erg goede reputatie.

Renault, Nissan en Mitsubishi werken heel veel samen, en gebruiken steeds meer de zelfde platforms, onderstellen en elektronica. De Mitsubishi ASX 2 wordt zelfs in de Renault fabriek gebouwd. Mitsubishi heeft veel vertrouwen in de ASX 2 en geeft gewoon 5 jaar garantie

Veel succes met de proefritten.

- Hyandai Tuscon
- Kia Sportage
- Mazda CX-5
- Mitshubishi Outlander
- Ford Kuga

Prima opties, maar bedenk dat een grotere en zwaardere auto ook doorgaans duurder zijn in verbruik, wegenbelasting en onderhoud.

Aangezien je met z'n tweeen bent en de Captur best fijn vindt rijden, zou ik rondkijken in het segment waarin ook da Captur valt. Een segment lager/kleiner dan de opties die je hierboven noemt dus.

In die klasse zou je kunnen kijken naar:

Mazda CX-3
Hele fijne en comfortabele auto die als grootste nadeel heeft dat is relatief klein is. Maar dat is juist voor jou geen bezwaar. Heel betrouwbaar en er is voldoende keuze ook met automaat.
Deze is voor 16,5k netjes binnen budget, uit 2015 en net geen 150.000km. Met automaat en fijn veel opties.

Toyota C-HR
Sowieso iets boven budget maar de restwaarde van een Toyota is ook vaak super. Qua betrouwbaarheid het allerbeste en net iets groter en volwassener dan de Mazda CX-3. Breng 'm netjes naar de dealer voor onderhoud en je hebt 10 jaar garantie (tot 200.000km).

Kia Niro
Onwijs populair want slim, betrouwbaar, zuinig - eigenlijk op alle vlakken goed. Hierdoor niet goedkoop maar ook weer goede restwaarde. Aan de 7 jaar garantietermijn heb je niets meer want binnen je budget ga je boven de 150.000km en daarboven is de garantie neit meer geldig.

Volvo V40 Cross Country
Iets meer auto dan de bovenstaande opties en net wat minder groot dan de SUVs die je zelf op je lijstje had staan. De Cross Country versie van de V40 is iets hoger dan de reguliere V40 dus dat is fijn wat betreft instap. Volvo heeft doorgaans uitstekende stoelen en de auto is mooi comfortabel en stil. Bovendien is ie een stuk betaalbaarder dan een XC60. Qua betrouwbaarheid gewoon heel solide.
Dat exemplaar past ruim binnen je budget en is van 2015 met 140.000km.

Laatst bewerkt:
Vergis je niet in onderhouds kosten voor kleine auto's en middenklassers tegenwoordig . Door bepaalde idiote constructies/locaties van onderdelen loopt dit juist de spuigaten uit . fiesta d-riem 1000€ omdat halve blok eruit moet en Renault heeft wiellagers in de achterremschijven wat het 4x zo duur maakt en ga zo maar door .

Vergis je niet in onderhouds kosten voor kleine auto's en middenklassers tegenwoordig . Door bepaalde idiote constructies/locaties van onderdelen loopt dit juist de spuigaten uit . fiesta d-riem 1000€ omdat halve blok eruit moet en Renault heeft wiellagers in de achterremschijven wat het 4x zo duur maakt en ga zo maar door .
Per merk en model zit daar natuurlijk verschil in. Mijn eigen ervaring is dat Renault juist bijzonder goedkoop in onderhoud is.

Bij mijn huidige Renault zijn 3 beurten uitgevoerd, verder geen reparaties, en de duurste beurt was € 270,00. En de vorige Renault was ook zeer voordelig in onderhoud en reparaties. De duurste reparatie was minder dan € 400,00 ( heb ik 9 jaar gehad)

Prima opties, maar bedenk dat een grotere en zwaardere auto ook doorgaans duurder zijn in verbruik, wegenbelasting en onderhoud.

Aangezien je met z'n tweeen bent en de Captur best fijn vindt rijden, zou ik rondkijken in het segment waarin ook da Captur valt. Een segment lager/kleiner dan de opties die je hierboven noemt dus.

In die klasse zou je kunnen kijken naar:

Mazda CX-3
Hele fijne en comfortabele auto die als grootste nadeel heeft dat is relatief klein is. Maar dat is juist voor jou geen bezwaar. Heel betrouwbaar en er is voldoende keuze ook met automaat.
Deze is voor 16,5k netjes binnen budget, uit 2015 en net geen 150.000km. Met automaat en fijn veel opties.

Toyota C-HR
Sowieso iets boven budget maar de restwaarde van een Toyota is ook vaak super. Qua betrouwbaarheid het allerbeste en net iets groter en volwassener dan de Mazda CX-3. Breng 'm netjes naar de dealer voor onderhoud en je hebt 10 jaar garantie (tot 200.000km).

Kia Niro
Onwijs populair want slim, betrouwbaar, zuinig - eigenlijk op alle vlakken goed. Hierdoor niet goedkoop maar ook weer goede restwaarde. Aan de 7 jaar garantietermijn heb je niets meer want binnen je budget ga je boven de 150.000km en daarboven is de garantie neit meer geldig.

Volvo V40 Cross Country
Iets meer auto dan de bovenstaande opties en net wat minder groot dan de SUVs die je zelf op je lijstje had staan. De Cross Country versie van de V40 is iets hoger dan de reguliere V40 dus dat is fijn wat betreft instap. Volvo heeft doorgaans uitstekende stoelen en de auto is mooi comfortabel en stil. Bovendien is ie een stuk betaalbaarder dan een XC60. Qua betrouwbaarheid gewoon heel solide.
Dat exemplaar past ruim binnen je budget en is van 2015 met 140.000km.
Dank.
Ik heb mijn budget kunnen verhogen :)
Het comfort is wat telt. Dus stil en goed zitten. In de C-HR heb ik gezeten, maar deze auto heeft een verminderd zicht naar achteren, wat voor mijn vrouw storend is.
De Niro en CX3 hebben mijn aandacht als ook de Volvo V40.
Het toeval wil dat ik van de week als bijrijder in een Renault Katjar gezeten heb. Het was een diesel uitvoering en ik moet zeggen deze viel me absoluut niet tegen.

De Renault Captur 2 gebruikt een 1.6 Nissan motor zonder turbo met hybride ondersteuning, de Mitsubishi ASX 2e generatie, en Nissan Juke 2e generatie gebruiken de zelfde techniek, en elektronica, als de Renault Captur.
De 1.0 motor, en 1.3 die met Mercedes is ontwikkeld, hebben een erg goede reputatie.

Renault, Nissan en Mitsubishi werken heel veel samen, en gebruiken steeds meer de zelfde platforms, onderstellen en elektronica. De Mitsubishi ASX 2 wordt zelfs in de Renault fabriek gebouwd. Mitsubishi heeft veel vertrouwen in de ASX 2 en geeft gewoon 5 jaar garantie

Veel succes met de proefritten.
Goede informatie.
Dank je wel!

Per merk en model zit daar natuurlijk verschil in. Mijn eigen ervaring is dat Renault juist bijzonder goedkoop in onderhoud is.

Bij mijn huidige Renault zijn 3 beurten uitgevoerd, verder geen reparaties, en de duurste beurt was € 270,00. En de vorige Renault was ook zeer voordelig in onderhoud en reparaties. De duurste reparatie was minder dan € 400,00 ( heb ik 9 jaar gehad)
Een collega van me, heeft een Renault Katjar diesel. De auto kost hem ongeveer € 450,00/jaar aan onderhoud zei hij tegen me. Als bijrijder heb ik mee kunnen rijden, waarbij me het comfort etc niet tegenviel.

De Capture deelt veel techniek (niet alle) met de Nissan Juke , en die is op zijn naam na zo Europees als wat. De Suzuki vitara en S-cross is een beetje een bijzonder hoofdstuk de motoren zonder turbo (1.6) hebben een Traploze automaat en de turbo motoren hebben een 6 traps vol automaat, en de 1.0 turbo is een 3 cylinder en de 1.4 is een 4 cylinder. De 1.4 is een klasse apart en dat zie je ook terug in het prijskaartje, ik vermoed dat jij proef gereden hebt in de 1.0 turbo.

Als je maar met zijn 2e bent heb je misschien wel genoeg aan de verhoogte modellen in het a-segment heb niet zo paraat welke er dan met een automaat zijn, de Ignis is er wel met een automaat, voor de facelift had die een semi automaat en bij de facelift een CVT bak , Opel Karl rocks is er helaas alleen met een Semi automaat en de Picanto X-line helemaal niet met een automaat.
Dank voor je reactie.
Van groot belang is de rust in de auto. De stilte in de coupe.
Vandaar de wat grotere autos

Terug
Bovenaan