Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Motorblok ook. Maar inderdaad, op het raam, precies boven het Daihatsu plaatje. Wel heel grappig zoiets.
Kan het zo snel niet vinden of dit er een is, maar volgens mij zijn een hoop Toyota motoren origineel ontwikkeld door Daihatsu. Dat moet toch wel een beetje pijn doen.

Wat een gaaf ding! :D
mitsubishi-sapporo-2-4i-2-4i.jpg

Mooi.
Dit had mijn eerste auto moeten worden. Maar de baan ging niet door.:cry:
Mijn vader had op dat moment een Galant uit dezelfde periode.

Je ontwikkelt al jaren auto's en motoren, aan het einde van de rit zet je je logo op een auto ontwikkeld door Toyota. En dan moet je nog een Toyota logo op het blok zetten ook.

En natuurlijk is dat allemaal in samenwerking gedaan, maar als Daihatsu engineer moet dat denk ik toch wel een beetje pijn doen.

maar volgens mij zijn een hoop Toyota motoren origineel ontwikkeld door Daihatsu. Dat moet toch wel een beetje pijn doen.

Zal wel meevallen. In 1967 begon al een samenwerkingsverband met Toyota en in 1999 kocht Toyota een meerderheidsbelang van 51% en zo werd Daihatsu onderdeel van de Toyota Motor Corporation. In augustus 2016 werd Daihatsu een volledige dochteronderneming van Toyota Motor Corporation. Er worden zo al jaren onderling van alles gedeeld (waaronder ook Daihatsu kei-cars verkocht als Toyota).

Tja die sapporro is hier al vele malen voorbij gekomen de afgelopen jaren. (zou het elke keer dezelfde zijn?)

Hier nog een paar toppertjes met weinig KM.

Ford Fusion​

1.4-16V Culture **12.075 org.km. NAP!!!**1e EIGENARESSE**​

€ 5.950

2005 12.075 km

0-7c4b482e04068c398572a4c6ee49241c.jpg

Of een vergelijkbaar concept van Renault

Renault Modus​

1.4 i 16V Air AC met 12.000 km​

€ 6.950

2007 12.630 km

0-58b08748-5073-4fa1-a420-b399dd598d23.jpg

Blijft heerlijk om te zien, zo'n 406! Het interieur is nog als nieuw.

Peugeot 406​

1.8-16V SR​

€ 6.950

1999 34.322 km

0-ee2703909029f51dea004bae3874e02a.jpg

En op het oog een koopje, kijk je beter ziet hij er aardig verfomfaaid uit. Hij lijkt zo'n zes jaar te hebben stilgestaan.

Fiat Punto​

1.2 75 ELX 28.970 Km! Elek. Ramen. Mistlampen Voor!​

€ 999

1995
28.970 km

0-98da9eaf0e2cd0e87321b47fe0722c55.jpg

Ooh die Scenic is inderdaad geweldig!! Ik zou 'm haast kopen om volgende maand in stijl bij het EMWalhalla te kunnen arriveren!
Ik heb 'm niet gekocht, maar iemand anders heeft dit idee blijkbaar wel tot uitvoering gebracht. Hij stond bij het EMWalhalla! Helaas met ramen en deuren gesloten, waardoor het 9 van de 10 aanwezigen niet is opgevallen wat voor een geweldig interieur dit exemplaar heeft.

De driedeurs Tipo zijn er niet veel van. Die is ook pas na de eerste facelift geïntroduceerd dacht ik.

Zeg maar gerust vlak voor z'n einde: facelift en driedeurs kwamen in april 1993, in de zomer van 1995 kwam de opvolger Bravo/Brava al.

Nou nee die prairie is niet echt mijn kopje thee.
Wel een van de eerste in Nederland bekende kinderwagens.

Deze Fiat Tipo vind ik ook erg leuk in al z'n eenvoud.

Ja, erg leuk / apart zo'n driedeurs Tipo. Echter, de foto's zijn niet recent. Immers, de brandstofpomp op de foto's is al enige tijd een Total en geen Shell meer. Je kan bij dit bedrijf voor nog wel meer bijzondere Fiats uit de jaren 90 terecht, staan echter buiten (aan de Stationsstraat zijde) en dan is het toch vooral een hoopje ellende, in mijn ogen. :(

O daar is die R9 GTC weer. Een van de twee die overgebleven zijn. Het is geen heel begerenswaardige uitvoering maar wel erg zeldzaam en ik vind haar leuk.

Die Thema is ook helemaal geweldig, maar daarvan is me afgelopen voorjaar duidelijk geworden dat mijn vrouw die helemaal niks vind. :(

Goh die Thema. Als die hier in Finland zou staan voor die prijs en in deze staat had 'ie nu bij me op de oprit gestaan. Heerlijk statige wagen.

Prachtige foto, met die Karmann Ghia. Zelfs zonder die auto was die foto al erg mooi!
Met de auto zou ik het standpunt wel ietsjes lager genomen hebben.

Gave kleuren ook op zowel de Karmann Ghia als de Ypsilon. Had niet verwacht dat de Ypsilon met die kleur origineel Nederlands zou zijn. Geweldig interieur ook! :)
lancia-y-psilon-1-4-lx-1e-eigenaar-dealer-onderhouden-nap.jpg

Laatst bewerkt:
Als je het zelf kunt doen met onderdelen van de sloop zal het best te doen zijn. Als je een garage moet betalen wordt het inderdaad een prijzige klus.

Ik heb dat eens uitgezocht voor een Up, maar dat was echt nauwelijks te doen en kwam op alleen al €1500 aan onderdelen.

Bedankt voor het meedenken, dat vreesde ik ook al... Dan gaat het me te ver. Ik kom al nauwelijks aan mijn eigen auto's toe momenteel, dus beginnen aan een projectje voor de mrs. vind ik wat te ver gaan. Dan maar door met de Toyota, hoewel ze af en toe laat vallen dat ze misschien wel weer wat ouders en leukers wil. Wachten we gewoon tot er een groene mét airco voorbij komt. ;)

Het kan, en met 2e hands onderdelen hoeven de spullen ook niet veel te kosten inderdaad.

Maar het is gewoon vrij veel werk, dashboard moet er waarschijnlijk (gedeeltelijk) uit, om de verdamper in de ventilatie te zetten. Leidingen etc.

Onder de motorkap is het niet zo bijzonder, maar wel gewoon een hoop werk.

Als je het wil laten doen denk ik dat het inderdaad meer kost als de auto zelf.

Wat een lollige Ibiza voor die 650euro.

De adverteerder rept van APK t/m augustus '23, het onderhoudskaartje van de Autovakmeester meldt 25-9-'23 maar Autoscout24 volgt de RDW en zo blijkt de keuring geldig t/m 25-9-'24..!

Lijkt me een koopje. Inclusief gasklepvastzetter.

Terug
Bovenaan