Magnifieke malloot
Asfaltkampioen
Hallo allen,
Nu ik een tijdje rijd met een elektronische handrem vraag ik mij af wat de beste manier is daarmee om te gaan, als die er überhaupt is.
Bij het parkeren gaat hij er automatisch op (zo ingesteld) en de auto heeft ook hill hold, wat ik prettig vind. Werkt vooral mooi in parkeergarages, hellingproef is nooit mijn sterkste kant geweest (lukt wel, maar toch).
Mijn vraag gaat vooral over de "procedure" bij het wegrijden wanneer de parkeerrem is ingeschakeld, bijvoorbeeld bij het wegrijden van de oprit. Eerst handmatig met de schakelaar of met koppeling en gaspedaal? Ik doe het nu met gas/koppeling, wat soepel gaat, de auto gaat niet bokken of iets dergelijks. Maar is dat ook de juiste manier? En verschilt dit nog (erg) per fabrikant?
Namens een nieuwsgierig forumlid, alvast bedankt!
Nu ik een tijdje rijd met een elektronische handrem vraag ik mij af wat de beste manier is daarmee om te gaan, als die er überhaupt is.
Bij het parkeren gaat hij er automatisch op (zo ingesteld) en de auto heeft ook hill hold, wat ik prettig vind. Werkt vooral mooi in parkeergarages, hellingproef is nooit mijn sterkste kant geweest (lukt wel, maar toch).
Mijn vraag gaat vooral over de "procedure" bij het wegrijden wanneer de parkeerrem is ingeschakeld, bijvoorbeeld bij het wegrijden van de oprit. Eerst handmatig met de schakelaar of met koppeling en gaspedaal? Ik doe het nu met gas/koppeling, wat soepel gaat, de auto gaat niet bokken of iets dergelijks. Maar is dat ook de juiste manier? En verschilt dit nog (erg) per fabrikant?
Namens een nieuwsgierig forumlid, alvast bedankt!