gast 2982050
Net ingestapt
Momenteel rij ik een Fiesta lease auto, nu verloopt het contract over 2 maanden dus ben ik op zoek naar een iets ruimere maar wel betaalbare vervanger.. C en/of misschien zelfs B-SUV segment dus die het liefst nog een jaartje of 7-8 (~70-80k km) mee kan.
Zelf heb ik deze autos kunnen toevoegen in m'n huidige shortlist:
(>2018 <100k <€15k):
Peugeot 308 1.2 PureTech
Renault Megane 1.2 TCe
Opel Astra K 1.0
Peugeot 2008 1.2 PureTech
De Astra en 308 hebben kwa looks denk ik mijn voorkeur, maar als ik ze dan als leek op internet technisch ga vergelijken kom ik uit op een pluspunt voor de Astra en een minpunt voor de 308 vanwege de motor ?
Nu is dat technische deel dus het dingetje waar ik mee zit, ik rijd namelijk liever een uit de fabriek technisch betere auto dan eentje die er van buiten beter uit ziet.
Mijn vraag is dus afgaande van deze lijst wat is technisch gezien de meest betrouwbare auto gebleken ?
Ik snap dat onderhoudshistorie meetelt bij occasions maar even los daar van, dat is dan weer een aparte subcategorie om naar te kijken.
Zelf heb ik deze autos kunnen toevoegen in m'n huidige shortlist:
(>2018 <100k <€15k):
Peugeot 308 1.2 PureTech
Renault Megane 1.2 TCe
Opel Astra K 1.0
Peugeot 2008 1.2 PureTech
De Astra en 308 hebben kwa looks denk ik mijn voorkeur, maar als ik ze dan als leek op internet technisch ga vergelijken kom ik uit op een pluspunt voor de Astra en een minpunt voor de 308 vanwege de motor ?
Nu is dat technische deel dus het dingetje waar ik mee zit, ik rijd namelijk liever een uit de fabriek technisch betere auto dan eentje die er van buiten beter uit ziet.
Mijn vraag is dus afgaande van deze lijst wat is technisch gezien de meest betrouwbare auto gebleken ?
Ik snap dat onderhoudshistorie meetelt bij occasions maar even los daar van, dat is dan weer een aparte subcategorie om naar te kijken.