Nieuwe accu, A merk of huismerk

• Onderwerp starter Anoniem_1733311236
  • Startdatum
A

Anoniem_1733311236

Guest
De accu (Banner) van mijn auto heeft het begeven, na 5 jaar.
Wat zijn jullie ervaringen met A merken bijvoorbeeld Varta, Bosch, of de goedkopere of huismerken.

Bosch wordt door Varta gemaakt.

Onafhankelijk van het type batterij wat je nodig hebt (AGM voor start-stop of een normale startaccu) zou ik altijd een a-merk kiezen. Varta, VMF en Exide bij voorkeur.

Via accudeal, accudienst of een andere aanbieder worden ze meestal dezelfde dag nog gratis bezorgd.

Ik plaats als vervanger altijd een Exide DC AGM accu, heb er nu 7 in gebruik waarvan de oudste inmiddels al 9 jaar probleemloos meegaat.
Kost wel een paar cent meer bij aanschaf als een loodaccu, maar een loodaccu (A- of B-merk) kan er ook niet aan tippen.

Ik had altijd huismerk, maar nu een yuasa en dat verschil merk je!

Als je van plan bent binnen afzienbare tijd de auto weg te doen zou ik gewoon een huismerk nemen. Die gaan ook wel een paar jaar mee

Maar de bekende A merken zijn gewoon echt wel beter is mijn ervaring. Dus als je wat langer van plan bent met je auto te doen geef die paar tientjes meer uit (y) vaak ook langer garantie en zoals hierboven gezegd; via internet zijn er behoorlijk scherpe aanbiedingen te vinden

Tot nu toe goede ervaringen met de Bosch S5 accu. Hoog koudstart stroom vermogen. Kostte 3 jaar geleden 83 euro. De Bosch s5 is de opvolger van de s4 en staat goed bekend.

Ik heb ut idee dat er nog maar een paar fabrieken (in het verre oosten) "gewone" accu's maken en dat de kwaliteit in het algemeen prima is.
Paar jaar geleden moest ook snel een nieuwe voor m'n bejaarde Peugeot en ik had nog een Bol kadobon liggen.
En ja hoor, Bol kan Hankook accu's leveren (kosten elders 10€ minder... besteld en de volgende dag werd ie al bezorgd.
Ding kwam me heel bekend voor, alleen de stickers vermeldden de naam Hankook in plaats van , noem ze maar op , al die accu's van 50-80 €

Na herhaalde teleurstellingen met accu's van de alom verkrijgbare merken ben ik een jaar of 12 geleden overgestapt op GS/Yuasa accu's.
En die bevallen tot dusver een stuk beter.

Voor de bussen van x waar het er echt op aan komt dat we op de accu kunnen vertrouwen kiezen wij altijd Varta EFB of Dynac EFB voor de wat oudere voertuigen maar beide types goede ervaringen mee. EFB type petten wij altijd wel op, is net wat steviger van opbouw intern en kan iets beter tegen diepere ontlading. Bosch ook prima, de duurdere types, Duracel ziet er vooral mooi uit, wij hebben deze enkele keren geplaatst, kwaliteit is zeker niet beter als een Varta of Bosch of zelfs een Dynac EFB. 20 jaar ervaring in vele touringcars dus deze review, doe er je voordeel meer.
En service is bij alle leveranciers ook niet gelijk.

Doe maar zonder reclamelinkje - moderatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Fabrikanten voeren verschillende merken, of produceren ook voor anderen. Er zijn veel meer merken accu's dan fabrikanten.

Johnson Controls produceert in de zelfde fabriek bijvoorbeeld o.a. VMF, Varta en Bosch Accu's. Deze zijn van vergelijkbare kwaliteit.

Koop bij een vertrouwde leverancier, met een goede service.
En kijk of de prijs kwaliteit goed is.

Dat kan het tankstation op de hoek zijn, de automaterialenzaak etc.

Fabrikanten voeren verschillende merken, of produceren ook voor anderen. Er zijn veel meer merken accu's dan fabrikanten.

Johnson Controls produceert in de zelfde fabriek bijvoorbeeld o.a. VMF, Varta en Bosch Accu's. Deze zijn van vergelijkbare kwaliteit.
CUT

Da's precies wat ik ruim 2 jaar geleden al opmerkte....

Terug
Bovenaan