Treshold (drempelwaard) opstarten elektrische auto

A

Anoniem

Guest
Wie kan mij helpen en waar kan ik het vinden wat de minimale drempelwaarde is waarmee een elektrische aut opstart
ik ben specialist in oplaad infrastructuur en bouwen laadpleinen voor elektrische voertuigen
case: ik plaats 5 laadpalen = 10 laadpunten op een vermogen van 63 ampere
de 5 laders staan in een grid en verdelen de 63 ampere dynamisch. zo far zo good
dat betekend dat er bij 10 voertuigen van exact hetzelfde kaliber de stroom gewoon door 10 wordt gedeeld 63 : 10 = 6,3 ampere per laadstekker, maar dat is 100% theorie en in de praktijk komt dit niet voor.
Nu zijn alle laadpunten bezet en alles werkt, alleen zijn er auto's die niet gaan opladen?
dit komt dat de auto een bepaald opstart ampere Treshold) nodig heeft om te kunnen opstarten.
en daar begint de discussie: Gisteren kon ik wel opladen en vandaag niet, ligt aan de laadpaal.
antwoord: gisteren stonden er 6 auto's en was er voldoende stroom om uw auto op te starten.
maar ik heb geen poot om op te staan als ik niet kan weerleggen waar de Treshold van de auto staat, want dan kan je laten zien
hier staat het.
en dan is ons advies naar het bedrijf verzwaar uw instalatie, want er zijn werknemers die niet kunnen opladen doordat het basisvermogen te laag is.
lang verhaal maar wie kan mij helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben helemaal geen specialist, maar heb wel eens wat gelezen.

Volgens mij moet elke EV prima kunnen laden op de theoretische minimale 6,3A. 6A is een standaard laadsnelheid als de controlpin van de paal een 10% dutycycle heeft.

ZOE's willen wel 10A hebben.

Weet je zeker dat de de palen wel 100% altijd balanceren? Ik kan me voorstellen dat als er al 6x 10A loopt de 7e bezoeker gewoon even moet wachten. Statistisch kom je volgens mij ook beter uit met een rij in plaats alles tegelijk.
 
Moet dat niet zijn Voltage drempelwaarde?
Nee de gewone laadpalen zijn 240 Volt wisselspanning en dat mag zo'n 15 V afwijken. Dat zakt in de praktijk alleen bij lange dunne kabels.
Stroom is per aansluiting beperkt, je kan meestal geen 6 vaatwassers in een huis aanzetten.
EVs kunnen wel met minder genoegen nemen, hiervoor is een soort data verbinding in de kabel verwerkt. Daarom kan een EV niet met een simpele kabel opgeladen worden, er moet altijd zo'n kastje met elektronica tussen. 6 EVs opladen op een huisaansluiting zou net aan kunnen. Zeker als de laadpaal met de verbruiksmeter van het huis communiceert.
 
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat dit niet in de specificaties van de lader staat.

Ben ook wel heel benieuwd waar we het over hebben. Zoals ik het lees heeft TS helemaal geen invloed op die laders oid. (ze willen een bedrijf advies geven er iets aan te doen?) Dus wat je dan voor de rest met dit topic wil?

Als het een bedrijf is met die laadpalen, neem je contact op, zeg je dat het niet fatsoenlijk werkt, en laat je ze komen om het op te lossen. Interesseert het ze niet, ga je met dit topic ook niets bereiken.
 
Word er uberhaupt wel op minimale opstart amperage "geselecteerd".
Als ik (misschien onterecht) de vergelijking trek met de lader van mijn drone.
Ik kan daar 4 lithium accu's aanhangen, maar hij laad er maar 1 tegelijk. Maar hij start altijd met de accu die het meest ontladen is. Kan me er iets bij voorstellen, dat als je 6 auto's aan het laden bent, met verschillende grote van accupakketten, dat zo'n laadstation daar ook wisselend op reageert als de totale belasting van alle 6 de laadstations te groot word.
 
Terug
Bovenaan