Volvo v50 d2 1.6 diesel (2012) VS Renault megane 1.5 dci (2012)

Tom 1296587

Wegverkenner
Goede middag,

Ik ben opzoek naar een nieuw (gebruikte) diesel stationwagen.
Vooralsnog vooral geintresseerd in de Volvo V50 D2 1.6 en of de Renault megane 1.5dci station.
Beide bouwjaren +-2012.

Budget 6000€.

Welke auto zouden jullie kiezen van deze 2 en waarom?

Zonder ook maar enige informatie wordt lastig oordelen. Ik zou zelf voor de Megane gaan je hebt meer kofferruimte scheelt 100 liter en je hebt voor je geld een nieuwere auto.

Zonder ook maar enige informatie wordt lastig oordelen. Ik zou zelf voor de Megane gaan je hebt meer kofferruimte scheelt 100 liter en je hebt voor je geld een nieuwere auto.
Ik rij nu een Dacia Lodgy, ga meer kilometers maken en ik wil graag wat luxer rijden.
Beide auto's komen uit 2012. Bij de Volvo zit je aan iets meer kilometers 200.000 tegenover 150.000.
Heb je enig idee hoe het zit met de betrouwbaarheid? Kan van beide modellen zo niets vinden op de ANWB site.

De Volvo V50 kwam in 2004 al op de markt, en is al een behoorlijk oud model. Eerlijk gezegd begin je dat toch wel te merken. In de Volvo V50 D2 ( rond 2012) met 115 pk zit de 2e generatie 1.6 HDI, de 2e generatie is veel betrouwbaarder dan de 1e generatie.

De Renault Megane 3 is een stuk moderner en ruimer. En je koopt de auto jonger/ met minder kilometers. Onderdelen van Renault zijn ook goedkoper dan van Volvo. De Megane 3 staat bekend als goede en betrouwbare auto.

Ik zou zelf de Renault Megane kiezen, de auto biedt gewoon het meeste waar voor het geld.

Terug
Bovenaan