Renault Captur TCe 140 Initiale Paris (2022)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Captur TCe 140 Initiale Paris | 
|---|---|
| Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling | 
| Bouwjaar | 2022 | 
| Jaar van aanschaf | 2022 | 
| KM-stand laatst | 32.756 km | 
Captur 140 edc initale paris
- 1.756 km
 
In januari tijdens het virtuele autosalon de Captur besteld bij mijn vertrouwde dealer. Daarbij mijn Eos tdi ingeruild en een supergoede deal kunnen doen, waarbij afschrijving Eos amper €5600 was in 6 jaar. Waarom de Captur. Nou ik vind deze uitvoering vanaf 2019 gewoon een mooie wagen en hij rijd ook nog eens goed. Ik heb wel gewikt en gewogen, want eigenlijk ging ik voor de hybride naar de showroom. Maar...na diverse reviews en test gelezen te hebben toch besloten voor de mild hybride te gaan. Vooral omdat ik de nukken van de versnellingsbak van de hybride niet wenselijk vond. En deze is ook zwaarder. Nu dus eigenaar van de Captur 140 edc Initiale Paris, met alle opties als schuifkanteldak, en elektrisch wegklapbare trekhaak. Na lang wachten op 20 juni mijn wagen opgehaald en de Eos ingeleverd. Na bijna 2000 km een 1e review. Alles aan de wagen valt me tot nu toe erg mee. Ik had natuurlijk ook al de ervaringen van andere gebruikers gelezen, maar ik heb tot nu gelukkig geen last gehad van resetende dasboard en weet ik wat al niet gehad. Het enige wat ik kan bedenken is het verschil in reactiesnelheid van de automaat. Dat was bij de Eos met dsg toch beter geregeld. Nou het verbruik: dat is tot nu vergelijkbaar met de diesel Eos 5.6 tot 5.8 liter op 100 km afhankelijk van de omstandigheden. Kortom ik ben blij met mijn juiste keuze en hoop nog veel plezierige km te mogen beleven.
Update
- 9.768 km
 
Nu ruim 11 maanden in bezit is het tijd voor een korte update. Bijna 10.000 km. gereden en wat ben ik nog steeds blij met mijn keuze voor de 1.3 mild hybrid motor en niet voor de full hybrid. Wat rijdt dat lekker zeg. Ruim voldoende power, stille en rustige loop en vooral ook zuinig. De boordcomputer geeft nu een gemiddeld verbruik aan van 5.6 l/100km en dat klopt ook met de werkelijkheid want ik deel altijd het aantal km door de liters die ik tank. En dat vind ik voor dit type auto met automaat erg goed. En ik heb echt geen bejaarde rijstijl. Ik ben ervan overtuigd dat je zelf een heel groot aandeel in het verbruik hebt door goed te anticiperen en de 'zeilfunctie' van de mild hybride te benutten. Bovendien gebruik ik waar mogelijk de adaptive cruisecontrol en dat helpt ook. De sportmodus die er ook op zit heb je niet echt nodig want geef je gas dan gaat ie als de brandweer. Over het geheel genomen ben ik uitermate tevreden over deze Captur en geloof me ik heb al heel wat ervaring met heel veel verschillende auto's. Een minpunt zou kunnen zijn de 18 inch velgen die de schokken op een erg slechte weg wat minder wegfilteren. Maar ik vind ze er erg mooi uitzien dus dat neem ik voor lief. Eind van de maand het 1e a-onderhoud en dan kan die er weer tegen tot de b-beurt.
Update
- 22.150 km
 
Tja wat valt er na het voorgaande nog te melden over mijn ervaringen met de Captur? Nou bijvoorbeeld dat hij in juni de b- beurt heeft gehad. Oliewissel,  interieurfilter vervangen en controle op diverse onderdelen. Kosten €216 inclusief btw. Omdat er een knopje op het stuur slecht contact maakte is niet enkel dit onderdeel maar het gehele stuur onder garantie vervangen. Kennelijk gaat dat zo tegenwoordig. Verder niet veel te melden. Of het moest zijn dat het verbruik nog steeds laag te noemen is voor dit type auto. En ik nog altijd erg tevreden ben over de rijeigenschappen van deze auto en over het juweeltje van de 1.3 motor.  Elke keer is het een feestje om een rit te maken. In vergelijking met onze andere wagen een opel corsa is het in- en uitstappen een stuk prettiger en de hogere zit fijn. Wel stuurt de verlaagde corsa een stuk strakker maar dat is kenmerkend bij lagere auto´s.
De captur mag zeker nog jaren in ons bezit blijven als ik verder geen gekke dingen tegenkom.
Content
- 27.000 km
 
Het klinkt wellicht afgezaagd maar ik wil hier delen dat ik nog altijd zeer tevreden ben met mijn Captur. Mijn verbruik is met 1:15 in deze koudere periode toch meer dan de 1:17,6 die ik haal ik andere seizoenen. Het kan ook te maken hebben met mijn goesting om wat vaker harder op te trekken want daar nodigt de auto wel toe uit. Verder niet veel te melden want er is in voorgaande reviews al het nodige gezegd en dat geldt nog steeds.
Tevreden
- 32.756 km
 
Iedere keer dat ik instap is dat met een brede grijns, want wat ben ik nog altijd blij dat ik de juiste keuze heb gemaakt. De 1.3 Tce is echt een juweel van een motor. Altijd bij de les en ruim voldoende trekkracht en zuinig bovendien. Is heel rustig en stil te rijden, maar geef eens gas en weg ben je. Helaas heb ik dit jaar door een medisch probleem niet de kilometers kunnen maken die ik had gewild en vooraf ingeschat. Maar goed ik rijd ook nog met de Corsa, motor en fiets. Dus dat zijn ook kilometers. Voor een ieder die nog twijfelt: de 1.3 Tce is de enig juiste ice die je moet hebben. Laat de 3 cilinders maar voor wat ze zijn.
- Betrouwbaarheid
 - Prestaties
 - Comfort
 - Kosten
 - Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Captur
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Captur 1.3 TCe 155 Initiale Paris / Full option! / Trekhaak / Panoramadak / 360Camera / Leder / Elektr. stoelen / CarPlay / 18'' / Keyless / Stuur+Stoelverwarming / DAB / Dodehoek / ACC
- 2020
 - 56.996 km
 

Renault Captur 0.9 TCe Intens
- 2019
 - 78.587 km
 

Renault Captur 1.3 TCe Intens // AUTOMAAT!! // CRUISE // CAMERA // CLIMA // NAVI // BLUETOOTH //
- 2019
 - 97.018 km
 
Lees ook

Renault Captur is meestgezochte tweedehands B-segment SUV: liefst één met kop eraf

Zoek je een kleine cross-over of SUV als occasion? Dit is wat je moet weten...

Flink gefacelifte Renault Captur verschijnt volgende week

Zo komt de Renault Captur (2019-heden) uit de 100.000 kilometertest van AutoBild


