Renault Hybrid Assist moet plug-in overbodig maken

Mégane dieselhybride debuteert in 2017

Renault Mégane
Renault mag dan niet met een plug-inhybride komen, de Mégane moet door het Hybrid Assist-systeem toch een laag verbruik krijgen.

Dat vertelde Michael van der Sande, Renaults Senior Vice-President Global Marketing, ons tijdens de IAA in Frankfurt.

Renault-Nissan heeft heel bewust ingezet op de elektrische aandrijflijn, en dat betekende tegelijkertijd dat het merk de plug-inhybride links laat liggen. De Eolab Concept (foto 2) liet volgens Van der Sande goed zien dat Renault wel degelijk de knowhow heeft om zo'n aandrijflijn te maken, maar voorlopig hoeven we de techniek niet in productiauto's te verwachten.

Maar dat wil niet zeggen dat Renault de hybride techniek ook totaal negeert. Van der Sande vertelde ons namelijk dat Renault in 2017 met een Mégane met Hybrid Assist komt, een betaalbare hybridemodule die veel goedkoper is dan een plug-inhybride aandrijflijn en tegelijkertijd toch een forse verbruiksreductie weet te realiseren.

De Mégane dieselhybride moet 3,0 l/100 km verbruiken en dat komt neer op een CO2-uitstoot van 76 g/km. Inderdaad niet zo laag als met plug-inhybride aandrijving, maar volgens Van der Sande in combinatie met een vriendelijker prijskaartje een uitstekende oplossing om met de andere merken mee te doen.

Lees het volledige interview met Michael van der Sande in de IAA-special in AutoWeek 39, die vanaf woensdag 23 september in de winkels ligt.

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.