AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen overweegt Golf GTD R
39
Volkswagen onderzoekt de mogelijkheden voor een dieselende Golf R. De intenties zijn er, maar de beoogde 2,0-liter TDI-biturbo uit de Passat is nogal een zwaargewicht.
Dankzij het MQB-platform is Volkswagen in staat om relatief eenvoudig motoren uit te wisselen. Hanno Jelden, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van aandrijflijnen bij Volkswagen, vertelt aan Motoring dat de 2,0-liter TDI-biturbo uit de Passat ook onder de kap van de Golf past. Technisch gezien geen probleem dus, maar toch zijn er twijfels.
De geblazen 2,0-liter TDI is de zwaarste motor die het platform kent en Volkswagen vraagt zich af of die tot zijn recht komt in de Golf. Ook zou het de sterkste dieselmotor in een Golf ooit worden, waarmee hij automatisch het vaarwater van de Golf GTI en Golf R zou betreden. Toch geeft Jelden aan een dieselende Golf R een interessante optie te vinden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
‘Elektrische Volkswagen Golf met 9 maanden uitgesteld om budgetredenen’
Nieuws
'Volkswagen Golf krijgt vijfcilinder uit Audi RS3'
Nieuws
Volkswagen Golf II tegen muur geramd: 'Enorm verschil met nu'
Nieuws
Volkswagen Golf R doet er nog een schepje bovenop
Mijn eerste auto