Volkswagen E-Golf is bijna klaar
Na de GTI, Bluemotion, Variant, R en 4motion is het nu tijd voor de elektrische E-Golf. De auto komt pas eind 2013 op de markt, maar de specificaties zijn nu al bekend. De elektromotor levert 116 pk en houdt het dankzij de in de wagenbodem verstopte lithium-ionaccu's van Siemens in theorie 175 km vol. De topsnelheid is 135 km/h. De accu's opladen duurt zes uur, snelladen kan in drie kwartier.
De bagageruimte heeft relatief weinig te lijden onder de aandrijflijn en levert 35 liter in. Er blijft nog 345 liter over. Het gewicht ondervindt meer last: de Golf komt ten opzichte van een conventionele versie 250 kilo aan.
De elektrische Golf is van buiten te herkennen aan een anders gevormde voorbumper met bijzondere C-vormige 'luchtinlaten'. Voor de rest is het gewoon een Golf, lekker onopvallend elektrisch rijden dus. Voor wie de genoemde 175 km niet toereikend is komt er op termijn een plug-in Golf die een elektromotor combineert met een 122 pk sterke TSI. De aandrijflijn levert naar verwachting 224 pk en wordt als eerst gepresenteerd in de Audi A3 op de autosalon van Genève.
Meer informatie over de E-Golf, maar ook over de andere nieuwe autovoeringen van Volkswagens populaire model is te vinden in Autoweek 8 die vanaf morgen in de winkels ligt.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Gouden sturen voor BMW, Opel en Volkswagen - en nog twee merken

Sterkste Volkswagen Golf GTI ooit heeft Nederlandse prijs

Een Volkswagen Golf VR6 kan 30 jaar later van alles zijn omdat er ontzettend veel geknutseld is

Lekker praktisch, niet te groot, maximaal 20K: welke gebruikte stationwagon wordt 't?




