Hyundai i10 gaat voor frisse start
'Alweer sinds 2007', doen we net even alsof 5 jaar een eeuwigheid is. In autoland gaan de ontwikkelingen echter razendsnel, en de concurrentie zit natuurlijk niet stil. Vorig jaar onderging de i10 nog een grondige facelift om hem wat uiterlijk betreft weer bij de rest van het Hyundai-gamma te laten passen. Een compleet vernieuwde i10 zit in het vat, en die prijkt hier op de platen.
Zoals gebruikelijk bij pre-productieauto's is het vijfdeurs modelletje nog uitgedost in een zwart stickerkostuum. De nieuwe i10 lijkt in lengte en breedte iets te groeien en de overhang zowel voor als achter lijkt iets afgenomen. Wieltjes op de hoeken, in theorie gunstig voor de rijeigenschappen. Waar bij zijn technische-tweeling de Kia Picanto de raamlijn gelijkmatig oploopt, doet 'ie dat bij de i10 behoorlijk abrupt. We verwachten de introductie van de nieuwe Koreaan volgend jaar op de Frankfurt Autoshow en in 2014 moet hij op de markt verschijnen. De i10 is een van de spelers in het felbevochten A-segment, waar momenteel de Peugeot 107, Renault Twingo, Volkswagen Up en de Kia Picanto de dienst uit maken.
PRIVATE LEASE Hyundai i10
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

De goedkoopste Hyundai i10 is minder ‘basic’ dan Hyundai denkt – Back to Basics

Top 20-auto’s uitgelicht: Hyundai i10

Hyundai i10 1.25i – 2008 – 317.425 km – Klokje rond

Hyundai i10: vanafprijs omhoog, vermogen omlaag, maar wel meer uitrusting




