Renault Mégane Coupé 2.0 16V Turbo 265 RS (2013)

autoreview

Renault Mégane Coupé 2.0 16V Turbo 265 RS (2013)

Signalement

UitvoeringMégane Coupé 2.0 16V Turbo 265 RS
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

  • 600 km

Na 2 jaar Golf GTI begon het autovirus toch weer te kriebelen. Ik ben zeer tevreden over de GTI, maar ik kreeg wel weer behoefte aan meer een rijdersauto. Mede omdat ik per 1/1/2013 weer bijtelling betaal over mijn leaseauto heb ik wat meer ruimte om naar wat specialers op zoek te gaan. Zaken als ruimte, comfort en gebruiksvriendelijkheid spelen nu een minder grote rol.

Ondanks dat het economisch onverstandig is, ging ook deze keer toch mijn voorkeur weer uit naar een nieuwe auto. Ik vind het echt geweldig om een auto helemaal naar wens samen te stellen, dat je hem zelf inrijdt en dat hij zonder vlekjes, putjes en krasjes wordt afgeleverd. En natuurlijk bij het instappen iedere keer weer de geur opsnuiven van een nieuwe auto. Natuurlijk kan ik voor hetzelfde geld ook een fantastische, jong gebruikte occasion kopen, maar in dit soort situaties regeert de emotie bij mij ;).

Op mijn shortlist twee keuzes: De Opel Astra OPC en de Renault Megane RS 265 Tce. De Focus ST is nooit een optie geweest, zowel het interieur als exterieur vind ik spuuglelijk. De Golf VII GTI is nog niet leverbaar en ik ben de VW dealers ook een beetje zat. En de diefstalgevoeligheid van de GTI-tjes staat me een beetje tegen. De Toyota GT-86/Subaru BRZ vind ik geweldig leuke wagens, maar ik wil meer paardjes onder de kap.

De keuze tussen de Astra OPC en Megane RS was op voorhand overigens niet makkelijk. Op papier is de Megane RS fors goedkoper (8000 euries), maar je moet op de RS nog wel flink wat opties aankruisen om qua uitrusting op gelijke hoogte te komen met de Astra OPC. Uiteindelijk bleef in mijn geval een prijsverschil van 3000 euro overeind, in het voordeel van de Megane RS.

Ik begon mijn keuzetocht met de Opel Astra OPC. Ik heb de OPC één keer in actie gezien toen ik deze op mijn achterbumper zag landen ergens op de Autobahn. We reden een tijdje samen op en ik was flabbergasted. Wat een looks! Ik was op slag verliefd. Dus tijd voor een proefrit. En zoals vaker in dit segment, dat is niet zo maar 1-2-3 geregeld. Ik kon proefrijden maar dan moest ik wel samen met de verkoper van de vestiging in Woerden naar Oosterhout. En dit was ook nog eens de persauto en dus maar beperkt en onder voorbehoud beschikbaar. Pfftttt. Dan eerst maar eens een offerte aangemaakt. Helaas viel het inruilbod toch wel tegen. Zeker gezien de hoge vanafprijs. Daar had ik toch meer van verwacht.

Dus maar even mijn aandacht verlegd naar de Megane RS en contact gezocht met Renault Sport dealer Van Kerkhof Visser (VKV) in Gorinchem. Bij VKV hebben ze de RS als demo staan en kon ik wel testrijden. Wat een geweldige auto. Het sturen, het geluid, het onderstel, de performance en de looks. Helemaal gaaf. En als klap op de vuurpijl ook nog een heel mooi inruilbod op de GTI. Dus besloten om tot aanschaf over te gaan :).

Uiteraard nog een paar opties aangevinkt. De belangrijkste zijn de xenon koplampen, de Renault Sport monitor, de Milltek sportuitlaat en het Cup Pack. Met het Cup Pack krijg je onder meer een 10 mm verlaagd onderstel in combinatie met een mechanisch sperdifferentieel om het vermogen ook op de weg te krijgen.

Ik heb lang getwijfeld over de stoelen en de velgen. Ik heb test gereden met een auto inclusief de Recaro stoelen. Ze zien er fantastisch uit en op het circuit zijn ze ongetwijfeld geweldig, maar ik vond ze wel erg hard zitten. Ieder steentje voelde ik in mijn rug. Dus toch maar de gewone sportstoelen gekocht. Ik heb ook gekozen voor 18 inch velgen. Met 19 inch velgen vind ik de auto net wat te stug. Wel heb ik de zwarte spaakvelgen van bouwjaar 2010-2012 besteld. Deze vind ik mooier dan de huidige zwarte velgen.

Inmiddels is de auto afgeleverd en heb ik de eerste kilometers erop zitten. Ik heb besloten om het dak zwart te wrappen en de auto te voorzien van Renault Sport striping, ook in de kleur zwart. Ik heb dat bij Custom Graphics in Nieuwegein laten doen. Aanradertje!

Op de eerste rij-indrukken kom ik later wat meer uitgebreid op terug. Vooralsnog heb ik geen spijt van de normale stoelen in combinatie met de 18 inch velgen. De auto is natuurlijk nog vrij stug, maar het comfortniveau is acceptabel. En aan scherpte boet je niets in.

Motorisch doe ik nog rustig aan met de auto, maar ik geniet nu al van het geluid uit de Milltek uitlaat. Ook bij normaal tempo ploft, knalt en gromt dat ding dat een lieve lust is. Moet je wel even je auto in de sportmode zetten (ESP knopje aantikken). Dat wordt smullen geblazen als de auto is ingereden. In de categorie 'leuk' wil ik ook de Renault Sport monitor noemen. Zaken als G-krachten, acceleratietijden, rondetijden, olietemperatuur etc kun je daar meten. En je kunt je gaspedaalsetting instellen van progressief naar race. In die laatste stand reageert de auto wel heel nerveus op het minste of geringste tikje op het gaspedaal. Na het inrijden ga ik dit verder verkennen.

Heeft de auto minpunten? Ja natuurlijk. Het is geen GTI. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat afwerking, materiaalgebruik, comfort, ergonomie en verbruik gewoon minder zijn. De GTI is veel gebruiksvriendelijker. De Megane RS leuker. Overigens ga ik na de eerste 3000 km ook nog naar Fastchip voor wat extra paardjes en newtonmetertjes. Een klein extraatje kan nooit kwaad natuurlijk ;)

Voorlopig heb ik alles nog even op 4 sterren gezet omdat het voor veel gevallen nog te vroeg is voor een oordeel. Het comfort heb ik op 3 sterren gezet, dat zal nooit 4 sterren worden ;)

Verdere updates volgen nog...

Franse bouwkwaliteit

  • 1.200 km

Dat de Fransen qua afwerking niet kunnen tippen aan de Duitsers is geen verrassing. Maar bij mijn auto hebben ze het wel heel bont gemaakt. Een kleine bloemlezing toen ik laatst eens kritisch een rondje om en in de auto maakte:

- Mijn achterbumper is scheef gemonteerd. En ook de bevestiging van de achterbumper oogt verre van solide. Dat is niet één geheel, maar echt als los onderdeel ergens in geclipt.
- Het stripje waar je rechtsvoor het elektrische raam kunt bedienen laat los van de portierbekleding. Schijnbaar was de pritstift op?
- Rechtsvoor bij het voetengedeelte van de passagier is een deel van de middenconsole niet goed vastgezet, ziet er heel slordig uit.
- De ruitenwissers maken heel veel herrie.
- Al twee keer is de versnellingsbak soort van vastgelopen. Ik kreeg er geen beweging in, alleen met geweld kreeg ik hem in de versnelling geduwd.

Tot zover de kwaliteitscontrole van Renault dus. Dus maar even terug naar de dealer ermee. De auto rijdt overigens fantastisch. Dat maakt heel veel goed gelukkig. En ik verwacht dat dit ook wel wordt opgelost. Maar ik heb de betrouwbaarheid maar even op 3 sterren gezet. Dit kan niet bij een nieuwe auto anno 2013.

Fotoshoot

  • 2.000 km

Heb bij Bas Fransen Car Photography (zie www.basfransen.com) een waanzinnige fotoshoot laten maken. Verder ben ik bij de dealer geweest voor het maken van een vervolgafspraak om de punten op te lossen. Het probleem dat de bak moeizaam schakelt lijkt inmiddels verdwenen. Misschien nog even wat nieuwigheid ofzo.

Fastchip en eerste indrukken

  • 4.000 km

Heb mijn auto bij Fastchip onder handen laten nemen. Heb fastchip stage 1 chip erin gezet. De auto is op de rollerbank van Tovami in Goes door Fastchip geoptimaliseerd. Na de kuur heb ik nu 270 pk op de wielen. Dit zijn circa 300 engine horsepowertjes (deze gebruiken ze in de boekjes zeg maar). Het koppel na tuning bedraagt 417 nm

De grootste winst vind ik de wijze waarop het vermogen nu geserveerd wordt. Hij pakt net even wat soepeler op en belangrijker.....hij houdt het bovenin langer uit. De stockversie vond ik boven de 6000 RPM wat terugvallen, deze trekt enthousiast door tot de toerenbegrenzer, die ook nog eens 200 toeren later is geconfigureerd (nice!) Ik ben met mijn vorige GTI verwend met JD Engineering en Fastchip haalt ook dat hoge niveau. Ik vind het knap dat de auto ook qua vermogensafgifte beter aanvoelt als de fabrieksauto. Meer vermogen hoeft overigens voor mij ook niet, nu krijg ik de power nog op de weg. Dat gaat met meer vermogen steeds meer een uitdaging worden.

En dan nu over het rijden. Ik ben nu een paar duizend kilometer verder. Wat kan ik verder zeggen over de auto? Kort samengevat: dit is met afstand de leukste auto die ik ooit gereden heb. De driving fun is ongelimiteerd. De besturing, het onderstel en de remmen zijn fenomenaal scherp. Alles super direct. De schakelbak is lekker trefzeker. Aan alles merk je dat deze auto gebouwd is om hard mee te rijden. Heel hard! Met de GTI kon ik in een bocht niet op het gas gaan, in de RS kan dit dankzij het mechanische sper wel. Iedere keer verbaas ik me over de absurde bochtsnelheden die je kunt halen en constateer ik dat ik nog harder had gekund. Werkelijk fenomenaal. Dit is echt een juweeltje. Binnenkort maar eens een dagje in de Eiffel plannen.

Dat hij minpunten heeft neem ik graag op de koop toe. Zoals eerder gemeld zijn de afwerking/materiaalgebruik niet optimaal, is de bediening redelijk hopeloos en is het verbruik met 1 op 9 best stevig. Ik kan er niet wakker van liggen. De Megane RS is een feest om mee te rijden. Daar is alles mee gezegd.

Ook leuk zijn de vele positieve reacties die ik onderweg krijg. Met name van collega Megane rijders (en dat zijn er nog al wat!) krijg ik erg veel duimpjes. De auto maakt wat los.

De betrouwbaarheid heb ik weer terug op 4 sterren gezet. Ik heb verder geen mankementen gehad.

Afwerking weer op orde

  • 6.000 km

Vandaag bij de dealer geweest voor het oplossen van wat afwerkingspuntjes. Ook heb ik het opschrift 'Megane' op de kofferbak laten verwijderen. Vond het net wat te druk staan. De auto staat er nu strak bij :).

Verder ben ik voor het eerst na de tuning de Autobahn opgegaan. Hij loopt soepel naar de 250 op de teller. Dat was voor de tuning minder het geval. Zie de video die ik bij deze review heb bijgevoegd :).

Waar ik nog niets over heb gemeld is het gemiddeld verbruik. Over de eerste 5.000 km rijd ik gemiddeld 1 op 8. Dat is niet echt om over naar huis te schrijven, maar mijn zware rechtervoet is hier ook wel debet aan ;).

Overigens om het hoge verbruik in perspectief te plaatsen. Deze RS is de leukste auto die ik ooit heb gereden. It's that simple :)

Ringdoop en weer een rollerbankrun

  • 7.500 km

Mijn Ringdoop beleefd. Prachtige ervaring in een dito auto. Wat stuurt en remt dit ding toch geniaal.

Kort even de volgende tussenstand over de eerste 7500 km:

Gemiddeld verbruik: 1 op 7,5
Profiel voorbanden: rond de 4,5 mm.
Hoogste topsnelheid op tacho: 259 km/h. Er zit nog wel wat meer in.
Snelste acceleratietijd op RS monitor: 5,8 sec. Een prof moet daar nog wel een paar tienden van kunnen afsnoepen.

Ben ook nog op de rollerbank bij JD Engineering geweest. Daar heb ik mijn vorige GTI getuned en ook op de bank gehad. De GTI had 307 pk en 427 nm. Deze RS heeft toevalligerwijs ook 307 pk maar heeft iets meer newtonmetertjes. 441 stuks om precies te zijn. De RS was wel afgetankt met Aral Ultimate 102 RON.

Olieverbruik

  • 9.000 km

Inmiddels gaat de teller richting de 9000 kilometer. Bij de 7100 kilometer heb ik weer een half litertje olie laten bijvullen. En niet voor het eerst. Gelukkig is het peil de afgelopen 1900 km op peil gebleven, maar het hoge olieverbruik is iets om goed in de gaten te houden.

Dit weekend hebben we de Megane ook meegenomen naar het Moezelgebied in Duitsland. We hebben vooral de toeristische route gereden en niet zozeer de stuurmanswegen. Ook op de toeristische wegen is het prima toeven in de Megane. Het stuurgevoel is ook bij een normale rijstijl erg direct en het is buitengewoon fijn om met het raampje open te toeren en te genieten van de plofjes en het geluid uit de uitlaat. En dankzij het vermogen kost het geen enkele moeite om een ingedutte pensionado in te halen die 65 km/h voldoende vindt op de Landstrassen.

Qua comfort is het best aardig uit te houden. Verwacht geen zwevend tapijt. De auto is vrij hard maar de standaard sportstoelen vangen gelukkig veel op. En je houdt er ook prima op uit als je uren achtereen in de auto zit.

En met een wat meer moderate rijstijl heb ik zelfs 1 op 12 gereden. Voor het eerst in de dubbele cijfers.

Minpuntje vind ik het gebrekkige zicht naar achteren. Even in- en uitparkeren is een hachelijke onderneming. De parkeersensoren op de achterbumper zitten er niet voor niets.

Waardering stijgt bij iedere kilometer

  • 13.000 km

De afgelopen periode heeft de RS zich weer bewezen op het TT-circuit in Assen en op de Nordschleife. Zeker op het circuit komt deze auto volledig tot zijn recht. Ronde na ronde kun je blijven vertrouwen op de remmen, de besturing is zo direct en zuiver dat je iedere millimeter richting de apex kunt pakken en de tweeliter turbo is heerlijk agressief.

Ik adviseer iedereen van harte om altijd het cupchassis aan te vinken. De auto krijgt het vermogen (toch ruim 300 pk in mijn geval) vlekkeloos op de weg en je kunt ook in scherpe bochten gewoon in de bocht op het gas staan, mocht je dat willen. Het uitmuntende chassis geeft overigens al heel veel vertrouwen. Je hebt bakken met grip, maar als je als een hooligan tekeer gaat (bv in een bocht stevig remmen) kun je de auto ook lekker laten uitbreken. Ook dat gebeurt voorspelbaar en is prima te corrigeren. Ook in de regen is deze auto op het circuit vrij makkelijk te rijden. Kortom, de waardering voor de Megane RS stijgt met iedere kilometer.

Voor het stevige gebruik van de RS betaal je overigens wel een prijs(je). Naast het hoge benzineverbruik drinkt de RS best wel wat motorolie. En ook heb ik alle remblokken al preventief moeten vervangen. Ik had er nog wel een winter mee kunnen doorrijden, maar ze waren al flink afgesleten. De banden wissel ik na de winter.

Verder heb ik op kwaliteitsgebied overigens niets te klagen. In het begin waren er wel wat afwerkings missers, maar die zijn door de dealer naar volle tevredenheid opgelost. En nu na 13.000 zware kilometer voelt de auto nog steeds heel degelijk aan. Nergens slijtage te zien, kraakjes of andere ellende. Ik ben onder de indruk van de RS!

Wellicht ter afsluiting nog wat tips, mocht je een aanschaf van de RS overwegen:

- Zoals eerder aangegeven altijd het cupchassis aanvinken.
- De RS monitor is heel leuk en nuttig.
- Met de Milltek uitlaat klinkt de auto nog bruter, zonder dat het storend wordt. Je hebt overigens nog meer uitlaatporno als je de achterbank neerklapt, maar dan wordt het geluid naar verloop van tijd wel wat vermoeiend.
- Regel een Fastchip stage 1 voor net wat meer power en 'laufkultur'.
- Xenon heb je op de Autobahn nodig voor het uberholprestige. Het blijft een Megane, dus de Duitsers gaan niet direct voor je aan de kant.
- Ik ben erg blij met de 18 inch velgen. Met 19 inch velgen vind ik de auto zelf net wat te stug. De Michelin Pilot Sport banden dragen overigens hun steentje bij aan het rijplezier. Echt een geweldige band, past perfect bij de RS.
- Ik ben zeer te spreken over Renault dealer Van Kerkhof Visscher in Gorinchem. Verkoop, aftersales en onderhoud echt dikke prima!

Wat hoef je niet aan te schaffen?
- De handsfree kaart is vaak irritant. Als je uitstapt en je loopt naar de kofferbak springt hij toch al weer vaak op slot.
- De audio upgrade van Arkamys is niet bijzonder. Overigens schijnt de Bose upgrade nauwelijks beter te zijn. Gewoon je geld op zak houden.
- Persoonlijk vind ik de Recaro stoelen zonde van het geld. Ik heb ze niet gemist op het circuit. Maar hierover zijn de meningen verschillend. Probeer ze zeker eens uit, dan kun je zelf oordelen hoe ze zitten!

Eerste onderhoudsbeurt

  • 17.000 km

De winter is achter de rug. Ik merkte dat de Michelin banden op hun best zijn bij warme omstandigheden. Dan 'plakt' het rubber lekker aan het asfalt. Bij koud weer is de grip iets minder. Overigens is ook het olieverbruik wat aan het normaliseren. Misschien heeft dat ook met het iets rustigere gebruik tijdens de wintermaanden te maken ;). Maar hopelijk zet deze trend zich voort.

Nu het zomerseizoen weer voor de deur staat heb ik de eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Ietsjes vroeger als noodzakelijk maar ik wil mijn auto in tiptop conditie hebben voor het zomerseizoen. Geen bijzonderheden te melden naast de gebruikelijke werkzaamheden als een oliewissel het nakijken filtertjes etcetera. Wel zijn de banden bijna toe voor vervanging. Voor en achter iets meer dan 3 mm profiel. Die ga ik binnenkort wisselen.

Ook voor onderhoud breng ik mijn auto naar VKV in Gorinchem (ruim half uurtje rijden van mijn woonplaats). Een absolute topdealer qua service en sfeer met als extra plusje dat ze veel ervaring hebben met Renault Sport modellen. Zo maken ze bijvoorbeeld de pennen van de remmen schoon (ik hoop dat ik het goed samenvat), omdat ze uit ervaringen weten dat deze bij een RS nog wel eens kunnen oxideren. En wisselen ze de bougies niet bij de voorgeschreven 60k maar bij 40k. Om mogelijke troubles voor te zijn. Ik vind het een prettig gevoel dat mijn auto door professionals wordt behandeld. Het kan ook anders. Laatst wilde ik bij een andere Renault dealer een fles motorolie kopen, kwamen ze met de verkeerde olie aanzetten. Zo slordig.

De plannen voor de zomer? Ik wil richting Spa-Franchorchamps en ook Assen staat op de agenda. Verder neem ik de RS dit voorjaar mee voor een vakantie naar de Beierse en Oostenrijkse Alpen. Genoeg stuurplezier in het verschiet dus.

Ik ben en blijf verder onverminderd tevreden over de auto. Dit is echt een topproduct. Heb ik nog wat te mekkeren over de auto? Misschien over het brandstofverbruik. Dat blijft treurig. Overigens kan de auto best zuinig rijden, maar dan moet je niet boven de 100 km/h uitkomen. Geen optie dus ;).

Via het video tabblad kun je nog een spectaculaire video bekijken van de RS op de Nordschleife.

Op vakantie met de RS

  • 23.000 km

Ik heb de RS op vakantie meegenomen naar de Alpen. Ik heb ruim 4000 kilometer gereden. Hoe bevalt de Megane als vakantieauto?

Allereerst de ruimte. Dat valt helemaal niet tegen. De ruimte in de kofferbak bedraagt 344 liter en dat is voor 2 personen meer dan prima. Wel heeft de auto een wat hoge tildrempel. Maar daar valt mee te leven.

Dan naar het comfort. Het positieve is dat de auto met een volle kofferbak net wat beter omgaat met vervelende hobbels. De auto is gewoon iets comfortabeler. Maar nog steeds spijkerhard hoor. Op de Autobahn bij tijd en wijle net wat te hard geveerd. Ik begon stiekem toch een klein beetje te verlangen naar een Leon Cupra. De rechtuitstabiliteit is en blijft overigens heel goed. De RS loopt soepel naar de 250 op de teller, daarboven moet je wel persen. De tussensprintjes zijn echt geweldig in de RS. Vooral bij het verlaten van een Baustelle kun je echt genadeloze klappen uitdelen als je in versnelling 3, 4 en 5 vol doortrekt. In de file is de Megane overigens geen prettige compagnon. De koppeling gaat net wat te zwaar.

Het brandstofverbruik viel me mee. Bij zwaar planken is het verbruik gewoon fors, maar bij wat rustiger verkeer kun je nog wel zuinig rijden. Mijn gemiddelde verbruik gedurende de vakantie bedroeg een hele nette 1 op 10. Nog meer goed nieuws: het olieverbruik was nihil de afgelopen 4000 kilometer. Is wel eens anders geweest.

De stoelen verdienen ook wel wat aandacht. De stoelen zitten ongeveer 4 uur lekker, daarna heb ik wel wat hinder ondervonden dankzij de net wat te korte zittingen. Ik kreeg soms wat kramp in mijn rechterbeen. Even de auto uitstappen en een rondje lopen was voldoende maar perfect zijn de stoelen dus niet. De steun in de rug is wel prettig en de zitpositie achter het stuur erg goed. Ook is de zijdelingse steun ruim voldoende als je wel even een Alpenpasje gaat pakken.

De Bluetooth en de radio verdienen ook wat aandacht. Deze set werkt niet zo goed samen met mijn Samsung Smartphone. Regelmatig viel mijn Spotify feedje uit. Over de speakers ben ik ook niet echt tevreden. Een beetje een blikkerig geluid komt er uit de Arkamys speakers. Dan de filemeldingen. Iedere keer schrik ik me rot als deze met volume 18 door de cabine heen schallen. Trouw zette ik deze direct op een lager volume, maar toch hielp dit geen zier. Mijn tip: sloop de radio gewoon uit de auto en geniet van de uitlaatporno.

Dan de Driving Fun. Een hele dikke ja! Pak een bergpas en leef je uit. Deze auto is zo waanzinnig goed op dit soort wegen. Ik heb ook enorm genoten van de ploffen en knallen uit de uitlaat. Zeker na een lange rit komen deze extra goed door. Anoniem voorrijden kun je dus vergeten ;). Bye bye mijn verlangen naar de Leon Cupra voor weer even :). Ik kreeg in Duitsland en Oostenrijk trouwens veel complimenten voor de auto. Was erg leuk. In NL is dat toch zeldzamer.

Conclusie: als reisauto niet optimaal als funauto nog steeds een dikke JA! Dus geen verrassende conclusie :).

Auto verkocht

  • 25.000 km

Eigenlijk onverwacht heb ik de auto verkocht. Zat al te spelen met de gedachte om begin 2015 de auto in te ruilen totdat ik afgelopen week bij VKV stond en bleek dat VKV best interesse had om de auto in te kopen. Na een goed bod heb ik besloten de auto van de hand te doen.

Eindconclusie van de Megane RS: geweldige auto, misschien wel de beste die ik ooit heb gehad. Het grootste probleem van de auto? Ik woon in Nederland. En hier liggen de stuurmanswegen helaas niet voor het oprapen. Het hardcore karakter van de auto vind ik fantastisch, maar het gebrek aan comfort is een minpunt. Toch vind ik dat dit een auto is die je gereden moet hebben. Hij is zo goed!

Nu ga ik weer voor een allrounder.
Ik heb inmiddels een Seat Leon Cupra besteld als vervanging. Deze wordt begin januari geleverd. Tot die tijd dus even geen snel vervoer.Een auto die minder scherp is, maar wel beter tot zijn recht komt op een drukke A2 en een lege Autobahn. Ook leuk!

Last but not least: ik had recent nog een lekke band rechtsachter, die heb ik laten vervangen (balen, want de band was nog zgan). Ook gunstig is dat het olieverbruik ook de laatste 2.000 kilometer nihil is geweest. Sinds de laatste onderhoudsbeurt (17.000) heb ik geen olie meer hoeven bijvullen.

Je kunt de auto trouwens kopen op www.vkvgroep.nl (dan ff klikken op occasions). De Renault Sport specialist Ivo van Achthoven kan je meer vertellen over deze auto. Geweldig bedrijf trouwens! Echte liefhebbers.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (45)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.