AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Skoda Citigo 1.0 60pk Greentech Elegance (2013)

autoreview

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo vijfdeurs
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo

Signalement

UitvoeringCitigo 1.0 60pk Greentech Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst9.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kennismaking

  • 900 km

Na een proefrit een nieuwe Citigo gekocht die op voorraad was. De duurste uitvoering, aangevuld met diverse pakketten waaronder schuif/kanteldak, verwarmbare voorstoelen en spiegels, in hoogte verstelbare stoelen, electr. verstelbare spiegels enz.
Tips uit een eerdere review om software matig de mistlampen als bochtverlichting te laten functioneren en de spiegelverwarming te koppelen aan de achterruitverwarming heeft de dealer zonder problemen (en zonder kosten)uitgevoerd.

Met mijn lengte van 1.96 meter kan ik, ondanks het schuifdak, goed zitten. Wel moet de stoel in de laagste stand. Met mijn lange benen kan ik zelfs helemaal onder het stuur door. De stoel kan ongelooflijk ver naar achteren.

De Citigo rijdt als een auto uit een zwaardere klasse. Hij ligt goed op de weg, gaat strak de bocht door.
Wel bonkt hij op drempels en hobbels.
De motor hoor je nauwelijks. 60 pk is niet veel maar voldoende om met het verkeer mee te komen.
Het meeste plezier heb je aan de pomp. Ondanks dat de auto nog niet ingereden is, rij ik tot nu toe gemiddeld 1: 19,7 km, en dat op benzine.

De start is me heel goed bevallen.

vervolgverslag

  • 9.800 km

De citigo is 1 jaar oud en heeft zijn eerste kleine beurt gehad. Het is nog steeds een plezier om in de auto te rijden. En aan de pomp wordt dat plezier met een praktijkverbruik van gemiddeld 1:20km nog groter. In dit eerste jaar hebben zich geen problemen voor gedaan. Alleen de zeer lichte bekleding is, zoals te verwachten viel, wel wat besmettelijk.
Het bijpassende, verwijderbare, navigatiesysteem (move up) werkt prima en zit op een uitstekende plek op het dashboard.
Zelfs met mijn 1.98 meter lengte zit ik er goed in.
Kortom een fijne auto met als enige nadeel de lage instap en het wat hard doorgeven van drempels en bobbels op de weg.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren