Volvo C30 2.0D Momentum (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C30 2.0D Momentum |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 128.598 km |
KM-stand laatst | 140.000 km |
2012-10-17: Nieuwe auto
- 129.000 km
Na 2 en een half jaar op LPg te hebben gereden, had ik weer zin in diesel. Trekkracht, mooie zware motor en "betrouwbaarheid" spraken me aan.
Een mooie occasion met airconditioning, cruise control en een middenarmsteun waren mijn eisen, en dit is wat ik vond :-)
-climate control
-cruise control (vanaf stuur)
-middenarmsteun
-high performance audio (vanaf stuur)
-bluetooth carkit
-regensensor
-136pk 2.0 diesel
En natuurlijk de standaard foefjes van volvo.
Ik zal het verbruik bijhouden, dat is natuurlijk wel interessant met zo'n zware motor.
Als je vragen hebt, lees ik ze wel in de comments!
2012-10-28: Airco condensor
- 129.500 km
Op internet en hier op Autoweek lees je veel over de airco-condensor van de eerste generatie C30, die makkelijk stuk kan gaan doordat ie onbeschermd achter een opening in de bumper zit. Een steen kan er een gat in slaan, de reparatie kost dan ongeveer 1000 euro.
Ik heb daarom een stuk racegaas in het gat gemaakt. Het is nauwelijks te zien, en beschermd de condensor!
Als je tips wilt voor hoe je het zelf kan doen, laat het mij maar weten in de comments.
2013-01-17: Motortemperatuur
- 133.500 km
Het is koud buiten! Maar zo koud dat de motor bijna niet warm wordt? En dat ie zelfs afkoelt bij stationair draaien? Binnenkort naar de garage om te kijken wat het kan zijn. Update volgt.
2013-03-18: update motortemperatuur
- 137.000 km
Het issue met de motortemeratuur lag echt aan de buitentemperatuur. Het was toen -14, en ik stond een half uur stil.
Het is sindsdien nog 1 keer in de file voorgekomen, langzaam rijdend bij -13. Daarna nooit meer.
2013-05-13: Onderhoudsbeurt en airco
- 140.000 km
Standaard onderhoudsbeurt bij Volvo Verkerk, waarbij de condensor van de airco is vervangen. Deze was lek.
Blijkt dus dat de condensor van de airco niet direct achter het onderste gat in de voorbumper zit. Dus iedereen die het l*lverhaal over stenen krijgt te horen: laat ze maar eens uitleggen hoe steen dat tegen de condensor aan kan zijn getikt :) De condensors die Volvo gebruikt zijn gewoon van slechte kwaliteit. In ieder geval is mijn mooi gemaakte roostertje voor niks geweest (zie eerdere ervaringen).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.