Rover 75 2.0 V6 Sterling (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 75 2.0 V6 Sterling |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 88.000 km |
KM-stand laatst | 212.000 km |
Verrassend goed
- 150.000 km
Namens mijn vrouw die zo nodig een Rover 75 wilde kopen; na een proefrit was ze geheel verkocht en nu verknocht.
Zou zelf nooit een engelse auto willen kopen, maar het is haar beslissing.
Jammer dat je niets meer hebt aan die ingebouwde TV want die werkt met de analoge zenders die nu afgeschakeld zijn.
Navigatiesysteem is wat traag (CD gebaseerd) en slaat wel eens op hol.
Na 3 jaar en 60.000 km moet ik toegeven dat het een buitengewoon goed gebouwde auto is met tot toe weinig kuren.
- Linkerslot kapot
- lampje motorstoring ging wel eens aan maar niets te vinden (las ergens dat als je te lang doorrijdt met bijna lege tank, er wat lucht aangezogen kan worden en dat zou de oorzaak zijn, dus op tijd tanken)
- eenmaal na het snel ronden van een rotonde sloeg de motor af en alleen met hulp van extra brandstof lukte het weer te starten. Komt doordat de besturingssoftware "denkt" dat de tank leeg was, er zitten twee tanks onder, etc.
- CD wisselaar deed het niet meer maar vond op de website van de duitse Roverclub een tip: even de actuators wat verschuiven en voila de zaak werkt weer.
- gebroken veer linksvoor( corrosie), dure grap want de franse ex rover dealer vond dat meteen beide kanten vervangen moest worden incl schokbrekers tezamen € 1000 en 4 weken wachten.
- verder normaal onderhoud plus achterdemper en schijven achter beiden bij 120.000 km beetje vroeg vind ik.
Verbruik tegen de 1:11 à 12. Zeer comfortabel, motor met dubbel karakter, bij rustig gebruik erg sloom en soepel maar als je echt wil opschieten komt bij veel toeren het andere karakter naar voren.
Binnenkort vervangen van de disti riemen, ze is al aan het sparen.
Een jaar later
- 166.000 km
Na het breken van de rechter voorveer is het nu rechtsachter gebeurd bij 155000 km. Wat later de distiriem vervangen bij een kleine garage (alle merken) en dat was 8 uur ploeteren maar met aangenaam uurtarief, dus het kan zonder Rover speciaal gereedschap. Op de Rover75 sites hebben ze het over 1200-1500 €.
Verder voorbanden weer eens vervangen, die gaan 50.000 km mee (Michelins).
Jammer dat Rover failliet is gegaan maar de eerlijkheid gebied dat de kwaliteit in het BMW tijdperk een echte boost heeft gekregen maar het was te laat.
Boven de 200.000
- 202.000 km
Met de 75 gaat nog immer relatief goed.
Incidenten waren:
- alweer een nieuwe achterdemper
- alweer nieuwe remschijven achter
- achterveren gebroken
- startmotor: contacten versleten
- CD wisselaar opnieuw onbetrouwbaar
Sinds kort komen er uitlaatgassen binnen via de ventilatie, binnenkort op de brug dus
Mijn vrouw wil nog niet denken aan iets anders dus doorrijden tot er echte dure zaken aankomen. Al met al niet slecht voor een tweetonner.
De slecht werkende CD wisselaar vervangen door eentje van € 5 uit de een "Het Goed" kringloopwinkel, je moet af en toe mazzel hebben !
Gewoon doorrijden
- 212.000 km
Tijdens de APK (aug13) bleek opnieuw een veer gebroken, geloof de 5e keer.
Na enig gezoek nieuwe carterontluchtingsslangetjes gemonteerd en de uitlaatgaslucht in het interieur is verdwenen.
Verder niets bijzonders.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.