Renault 5 GT Turbo (1987) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | 5 GT Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1987 |
Jaar van aanschaf | 1987 |
KM-stand laatst | 0 km |
r 5 gt onderhoudshistorie
auto gekocht in 1987 waarna direkt veel mankementen optraden waaronder,
kmteller stuk bij 14500 km, garantie
lekkage voorruit, garantie
uitlaat eraf gevallen, garantie
chokeknop eraf gevallen, garantie
carburateurkoelmotor vervangen onder garantie
na 1 jaar al roest aan achterklep, auto is na aankoop echter volledig dinol tuffkote behandeld
volgend onderhoud is nodig geweest gedurende 20 jaar 5gt turbo rijden.
auto spuiten en roest verwijderen was elk jaar nodig, auto was wel betrouwbaar, 1 keer stil komen te staanin de file wegens defekt relais koelvin in 2006, kon vloeistof bijvullen en toch thuis komen.
- 4 dynamos
- 4 autovoorruiten
- schokdempers totaal 4 maal vervangen
- turbo 3 maal vervangen
- koelvin 3 maal vervangen
- carburateurkoelmotor 4 maal
- linkerportier volledig vervangen door een fase 2
- portierbekleding vervangen wegens blaasjes
- tellerbak 3 maal
- koppeling 3 maal
- ontsteking 2 maal defekt door hitte, 1 keer op coulance
- remschijven afdraaien wegens trillingen, 5 maal
- uitlijnen 10 x
- uitlaat 7 keer
- wiellagers 3 keer volledig voor en achter
- subframe vervangen
- stabilisatorstang en rubbers 2 maal versleten
- achterruitverwarming 2 maal defekt
- koppeling 2 maal vervangen
- claxon 2 maal defekt en vervangen
- verlichting en richtingaanwijzer schakelaar 3 keer defekt
- koplampen gecorrodeerd en vervangen 2 maal
- dashboarconsole wegens inbraak op verzekereringsbasis
- uitlaatspruitstuk lek en vervangen met sloopdeel
- versnellingsbak synchromesh ingesleten en totale bak door sloopbak vervangen
- hitteschild turbo 3 maal
- waterslangen en olieslangen volledig vervangen na 250.000 km
- carburateur nagezien bij 400.000
- 40 banden
- 20 remschijven en blokken
- stoelbekleding en vulling volledig na 350.000 km
- grijs kenteken tussenschot achtergedeelte in 2003 vervangen
- 4 autoradios
- 6 spiegels
- alle autoruiten wegens krasjes of inbraak
- auto totaal gespoten in 2002 en gedeeltelijk in 2006
- 4 lichtmetalen wielen wegens corrosie
- reparatie schakelmechanisme
- aandrijfassen 6 keer
- voorbumper wegens schade
- hoofdremcylinder
- vacuumbekrachtiger
- bedrading 2 maal wegens sluiting, 2 keer net geen brand gehad.
- koppakking vervangen wegens oliedoorzweten sinds dat de auto nieuw was maar pas bij kmstand 400.000 opgelost, sindsdien droge kop.
- piepende waterpomp bij koude motor sinds een servicebeurt aan de waterpomp bij kmstand 100.000, ging nooit meer over ondanks 5 nieuwe waterpompen, poelies, dynamos.
- startmotor 2 maal
- stuurhuizen 2 maal vervangen bij 200.000 en 400.000 km
- spoorstangen 3 keer vervangen
- wieldraagarmen 2 keer
- dorpels volledig vervangen wegens doorroesten
- achterbumper vervangen wegens parkeerschade
- remklauwen voor gereviseerd, achterklauwen vervangen wegens afbreken ontluchtingsnippels
- veel problemen met de koppelingskabel, stroef lopend, krakend, is opgelost door onafhankelijke garage met andere koppeling en drukplaat, een niet renault merk.
- uitlaatproblemen door defekt koppelingstuk aan turbo, regelmatig lek of afgescheurd, is laatste 10 jaar opgelost door niet renault garage met betere monteurs.
conclusie het is leuk maar ook erg duur geweest, ben blij dat ik nu een twingo rijdt, stukken goedkoper.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault 5
