Autoreviews  |  Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Titanium (2007)

Uitvoering5-deurs
Versnellingen6, handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
Km-stand bij aanschaf0 km
Km-stand laatst160.000 km
Eerste review-invoer07-01-2008
Laatst gewijzigd12-09-2012
 
Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster half ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: nee
Auteur
Vorige autoPeugeot 307 HDI 110
(Gemiddelde lezerswaardering 67%)

ERVARINGEN

Na serieus proefgereden te hebben met alle concurenten was het nog even wachten op de nieuwe Mondeo. Begin Juni heb ik een uurtje proefgereden en heb gekozen voor een van de eerste mooie Fords, een Mondeo 2.0 TDCI Titanium met een hoeveelheid extra’s, want zelfs een regensensor is niet standaard.
Begin September heb ik de auto gekregen in een prachtige blauw metallic kleur Blue Ambition. Een stuk minder saai, dan de zwart, grijs tot zilvergrijs van 90% van de Mondeo’s. Bij het verwijderen van de typeplaatjes achterop heeft de Ford dealer de lak nog beschadigd, dus voor hij afgeleverd werd is de auto al gespoten.
Nu het rijden: de auto rijd zonder meer strak en sportief. Hij stuurt lekker direct, je voelt het stuur goed communiceren met de voorwielen; wel voelt het stuur heel doods - de besturing bevriest - op het moment dat er naar grip gezocht wordt in korte bochten (het gevoel lijkt dan even helemaal weg). Door het directe stuurgedrag valt mij de windgevoeligheid een beetje tegen, je bent regelmatig aan het corrigeren bij harde wind. Natuurlijk is deze windgevoeligheid niet te vergelijken met een MPV of SUV, want bij die wagens heb je er echt last van (bij de Mondeo voel je het alleen).
De wagen ligt rustig en strak in de bocht, maar de bochtsnelheden, die ik tot nu toe haal vallen een beetje tegen; met de 307 was ik weinig langzamer. Het vreemde is, dat de auto niet consistent reageert in grenssituaties, soms glijdt hij over de voorwielen soms voelt de achterkant wat licht, eigenlijk reageert hij nooit helemaal als verwacht. Dit had ik niet met de 307, deze was normaal licht onderstuurt, maar gas los resulteert in licht tot sterk overstuur en deze reactie was altijd gelijk, waardoor je je altijd kan redden uit grenssituaties.
De Mondeo heeft ESP, maar dit komt op vreemde momenten in. Ik heb b.v. op diverse snelweg op en afritten het ESP zien werken, terwijl er beslist nog niet gegleden werd door de auto; aan de andere kant reageert het ESP op rotondes of in scherpe bochten pas heel laat (ik ben al een keer zeker een meter naar buiten geschoven zonder dat het ESP echt reageerde). Met een Renault Megane 2.0Dci kan je een rotonde steeds harder nemen, waarbij je heel langzaam het ESP steeds vaker en heel rustig voelt ingrijpen. Bij de Mondeo is mij dat nog niet goed gelukt.
De auto is met de standaard bandenmaat 215/55-16 uitgerust (mag geen sportieve extra’s kiezen van de baas), maar dat is niet zo erg, want dit is tevens de breedste maat waar sneeuwkettingen onder mogen en ik monteer mijn winterbanden altijd op de alu velgen. Standaard heb ik Good Year banden en ik denk dat dat de minste keuze is voor deze auto, want ze zijn duidelijk hoorbaar (in ieder geval veel luider als de Michelin winterbanden waar ik nu mee rij) en zoals hierboven te lezen zijn de bochtsnelheden niet geweldig. Overigens ga ik in het voorjaar eens een tijdje zonder ESP rijden om het echte gevoel met de auto te krijgen.
Het onderstel is stug maar toch redelijk comfortabel vooral op klinkerwegen valt het comfort mij mee, maar drempels zijn een groot drama. In een woonwijk waar 30 toegestaan is (waar ik woon) liggen veel drempels, waarbij ik zeker de helft van de drempels met 20 km/u moet nemen, waarbij soms nog de voorbumper tegen de grond schraapt. Drempels in de polder op 60 km/u wegen moeten ook echt met 50 a 60 genomen worden, want anders zit je met je hoofd haast tegen het dak. In dit opzicht is een Mondeo niet met een franse auto te vergelijken, want daarmee kan je - wanneer je dat zou willen - zonder meer 2 x zo hard over de drempels.
Qua afwerking en degelijkheid is alles dik voor elkaar; buiten het dashboardkastklepje is alles netjes afgewerkt en werkt alles volledig naar behoren. Wel wennen is de cruise control, waar men 6 knoppen gebruikt, terwijl 3 en een aan/uit schakelaar (die altijd aan kan blijven) meer dan voldoende is, zoals het dus werkt in een 307; sneller, langzamer en een knop voor pause en resume, waarbij je de CC activeert met de sneller toets.
Nu in het koude seizoen zijn er nog een aantal dingen, die opvallen de voorruitverwarming is ideaal (auto starten en zijruiten schoonmaken en het ijs is van de voorruit af), maar de verwarming doet er vreselijk lang over om de auto op te warmen (gelukkig heb ik stoelverwarming, want zonder zou het echt heel oncomfortabel worden de eerste 10 kilometer).
Conclusie tot nu toe is dat de auto mij heel goed bevalt, maar dat er zeker verbeterpunten zijn waar ik aan moet wennen, verder is het een auto die minder makkelijk op de grens te rijden is, dan een Peugeot 307, waarbij die grens ook nog eens amper verder ligt.
Aanvulling 12 januari:
In het bovenstaande verhaal ben ik nog niet erg ingegaan op de motor. Hierover ben ik zonder meer heel tevreden; de motor is zeker niet zo explosief als een Toyota D Cat 177pk, maar onder de 1800 toeren is de Peugeot/Ford motor veel soepeler en in het dagelijkse gebruik heb je daar heel veel aan (in z’n drie door haakse bochten en rotondes). Waar de D Cat begint te brommen en eigenlijk weinig doet, daar versnelt de 2.0 TDCI wel lekker vlot en soepel. Met deze motor is de Mondeo zeker geen snelle auto, maar omdat het een diesel is, heb je altijd power en rijd je dus heerlijk vlot door het verkeer heen. Deze motor is zeker één van de hoofdredenen voor de keuze voor deze Mondeo en niet voor een gelijkwaardige Passat (tractormotor), Avensis (prachtige motor die 177pk D Cat, maar niet soepel genoeg), Mazda 6 (te luidruchtig), Laguna (2.0dCi motor ook geweldig, maar oud model in juni toen ik moest bestellen).
Ik heb ook in diverse zogenaamde premium auto’s proefgereden (Audi A4 Avant, Alfa 159, Volvo V50, BMW 3), maar deze auto’s zijn qua ruimte echt een klasse te klein. In een Grande Punto zit ik voor en achterin net zo ruim en mijn vorige 307 Break was in alle richtingen ruimer. Alleen de 159 had ik haast gekozen van wegen het bloedmooie uiterlijk, maar .... de nieuwe Mondeo is ook bepaald niet lelijk.
Update na wintersportvakantie:
Ca 1700 km over snelwegen, waarbij toch zeker de helft met ca 180 km/u werd afgelegd geven een hele goede indruk van de reiscapaciteiten van deze Mondeo en die zijn geweldig. Zeer stabiel strak rechtuit ondanks de dakbak van Hapro (Carver 6.5) en pittige zijwind. Dankzij de dikke diesel snel hernemen van snelheid in de zesde versnelling; 180 is zo bereikt en hij loopt vlot door naar de 200 (dat vond ik genoeg met dakbak). Het verbruik lag op 1:13,5, dus niet bepaald slecht.

Ik heb voor Ford wel een aantal aandacht punten:
Het handschoenenkastje incl. deksel is lelijk en onhandig.
Kindersloten op de achterdeur met een plastic draaiknopje activeren, dat werd al in een Renault 6 gedaan; tegenwoordig gaat dat met dezelfde knop als het vergrendelen van de zijruitbediening achter (bij Ford dus niet).
Geen USB slot is ook niet van deze tijd.
De sportstoelen in de Titanium hebben een te smal zitvlak; ik ben zelf echt slank, maar zit nog steeds op de harde randen van de stoel (dit gebeurt bij meer merken).
De lak is erg zacht. Ik ben erg zuinig op de auto, maar toch zitten er al diverse krasjes op de lak.
De plastic kapjes voor de voorwielen eraf zagen, want deze komen erg snel tegen de grond.
Update na 25000 km
Ik ben gelukkig weer over gegaan naar zomerbanden, want het blijft buiten de wintersport toch huilen met de pet op, die winterbanden. Ik kan nu weer beginnen met echt de grenzen aftasten. De wagen voelt nog steeds lekker direct aan, maar die grenzen vallen mij tot nu toe nog steeds tegen. Zonder ESP gaat de wagen licht onderstuurt de bocht door, maar met het ESP, dat vrij grof ingrijpt worden bochten rafelig. B.v. Renault en VW kunnen dat beter.
Desalniettemin is de Mondeo heel betrouwbaar, rijdt lekker en zou op dit moment nog steeds mijn keuze zijn. Als straks de C5 er is, dan kan ik wel eens anders gaan praten.

Reactie op de diverse reacties:
Wanneer contact wordt opgenomen met Hapro, dan geeft men aan dat men met snelheden van 200 km/u heeft getest en dat snelheden van 180 km/u niet worden ontraden! Er wordt nergens een maximale snelheid gemeld!
De reacties op de wegligging en mijn weggedrag zijn begrijpelijk. Ik rij mijn snelle bochten alleen wanneer er geen auto’s in de buurt zijn. Verder heb ik redelijk wat ervaring met circuitrijden en slalomwedstrijden, dus ik weet echt waar ik over praat.
Inderdaad zijn de standaard velgen niet mooi, maar ja de werkgever heeft nu eenmaal zijn regels. De Ghia was ook mijn keuze geweest, maar het imitatie hout was erg lelijk (is geloof ik nu een stuk mooier geworden). Ik heb Good Year Excellence banden, die ik nog steeds niet aanraad; ik denk wel dat qua wegligging de 235 banden een flinke verbetering zullen zijn.
Inderdaad zou een proefrit veel moeten laten zien m.b.t. wegligging, maar dat is een moment opname (het regende toen ook). Overigens is het niet zo dat ik teleurgesteld ben, de wagen rijd gewoon heel goed, maar ik had toch nog meer verwacht (in ieder geval meer verschil met mijn vorige auto).
Ps Op de foto is een achterbak te zien die halfvol is en waar al twee mountainbikes met losse wielen, een kinderwagen en een rubbere boot in zitten!!
Update 11 april 2009 55000km. Ik rij de laatste tijd vrij weinig kilometers, maar ze zijn nog steeds naar tevredenheid.
Wel wordt de bestuurdersstoel vervangen door een ASS, want op dit moment rij ik op een kussentje en is het nog een beetje vol te houden, maar eigenlijk is de stoel voor mij gewoon dramatisch (veel te krap en de rug wordt alleen boven de onderrug voor een klein stukje ondersteunt; onderaan en bovenaan is de steun slecht); ik heb proef gezeten in een C5 Comfort en dan stap je dus van de hel in de hemel (deze stoelen lijken erg op een ASS stoel).
Ik heb nu Michelin Primacy HP op de voorwielen gekregen en dat is een verbetering. Deze banden zijn vooral stiller tov de GoodYears, maar de wegligging is ook vertrouwder geworden.
Wat mij wel steeds meer opvalt, is dat komende uit elke snelle en sportieve bocht het binnenwiel flink doordraait en daar er geen anti slip regeling op deze auto zit (alleen ESP), kan dat meters duren. Correctie: zit er wel op, maar reageert niet bij 1 slippend wiel.

PROBLEMEN (55.000 km)

De auto zit bij drempels heel snel tegen de grond met de voorbumper.
Diverse keren ging de zijruit weer een stuk open na het sluiten (dit komt blijkbaar door het raamrubber, dat iets te strak sluit om het raam).
Een aantal keren werd - waarschijnlijk - de sleutel niet herkend, waarbij ik niet kon starten. Even de auto op slot en weer open en het werkte wel goed.
Een rammel bij het rechtervoorwiel, die niet wordt herkend door de dealer.
In de wintermaanden liep de motor niet helemaal lekker als hij koud was, maar met de 20.000km beurt is er nieuwe software ingegaan en dat lijkt goed te helpen.
Update 11 april 2009.
Als het warmer is, zorgen de zijruiten nog steeds voor gedoe (altijd als het warmer is de ramen stapje voor stapje dicht tikken met het knopje. Dit is volgens de dealer een te strak raamrubber en daar is niets aan te doen.
De dempers van de achterklep duwen de klep niet meer open; hij moet nu echt open geduwd worden.
Bij het schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 is zeer regelmatig een duidelijke bonk te horen (dealer kan er niets aan doen).
Als je nu de motor start (als hij nog koud is), dan moet je altijd met een beetje extra gas wegrijden, want anders slaat hij af (dit hoeft warm nooit).
Een kleinigheid , maar ondanks nieuwe ruitenwissers heb ik nog nooit een streep vrije voorruit gehad in de regen?

Ervaringen na langere tijd (106.000 km)

Om al het bovenstaande in het kort nog eens uit de doeken te doen - na ruim 100.000km - het volgende stuk.

De auto bevalt nog steeds heel goed. De wegligging vooral op hogere snelheid is heel goed; nog steeds wordt al het duitse blik met gemak buitenom ingehaald op op- en afritten. Per ongeluk had ik kort geleden een 307 als leenauto en mijn vroegere idee bleek nog steeds de waarheid; zeker tot 100 km/u (kortere bochten) is de 307, maar ook de Focus beter als een Mondeo.
Overigens is de auto met nu rondom Michelin en zonder ESP een stuk betrouwbaarder geworden. Hij glijdt vrij gauw over de voorwielen weg, maar gas los geeft een duidelijke overstuur neiging en dat is precies zoals het moet zijn.
Verder spint het binnenwiel wel heel erg gauw (tractie is 1 van de grote problemen bij Ford, daarom hebben zij ook de voorwielophanging van de Megane RS gekopieerd voor de Focus RS).
Verder zit er wel een antislip regeling op, maar die werkt alleen in spiegelgladde omstandigheden.

Maar... heel duidelijk is merkbaar dat de auto 100.000km heeft gereden. Er zitten rammels in het onderstel en ik heb vaker kleine storingen; verder zit de lak onder de krasjes, terwijl ik echt wel zuinig ben. Dezelfde ervaringen hebben veel van mijn collega's (er wordt veel Ford gereden), dus na de 100.000 wordt het allemaal minder.

De problemen met de ramen zijn er nog steeds
Het bonken tijdens het schakelen is er nog
De achterklepzuigers zijn vervangen, maar ik heb er weer flink last mee
De airco lekt wel eens op de passagiersplek
De gehele besturing rond de Turbo is vervangen (3 keer terug geweest), de wastegate werkte niet goed, wanneer ik flink gas gaf, hield de auto heel erg in. Dit is nu gerepareerd, maar nu is de motor heel gevoelig voor iets meer en minder gasgeven.
De knop Can voor de Cruise control reageert niet de eerste keer. De eerste keer geeft de motor zelfs gas bij en de tweede keer drukken wordt pas de Cruise control uitgeschakeld.
Verder valt de verlichting van de tellers weleens uit; dat is op te lossen door de auto een keer uit te zetten en weer te starten.
Het ergste is, dat mijn motorkap al 4 keer uit zijn vergrendeling is gesprongen; hij wordt dan tegen gehouden door het haakje. De eerste keer een hart verzakking, maar nu wen ik er al aan.
De voorruitverwarming begint draden kwijt te raken, oftewel er zijn stroken, die niet meer werken en dus niet ontwasemen.
Zoals bij haast alle problemen is de dealer niet erg oplossend.

De ASS stoel is overigens echt een verademing.

De Mondeo blijft een aanrader en vooral met vakanties is de ruimte een verademing, maar bij mij staat straks de 508 bovenaan de lijst en zeker niet de Mondeo.

Haast aan het eind. (142.000 km)

De Mondeo moet er haast uit en ik rij er nog steeds met plezier in, tenminste qua rijden en sturen.
De kwaaltjes zijn wat minder aan het worden, maar er zijn nog steeds voldoende irritante dingen en dat zorgt ervoor, dat er bij mij zeker geen Mondeo meer komt. Wel moet ik eerlijk zeggen, dat de nieuwe Mondeo op veel fronten beter en handiger is geworden.

De pijnpunten zijn nog steeds:
-Een motor die weer opnieuw begint in te houden (dit was 2 jaar geleden een lijdensweg en ik ben bang dat dat opnieuw is begonnen). Bij zachtjes gas bijgeven stottert de motor regelmatig.
-De motorkap, die bij tijd en wijlen gewoon openspringt, maar wel in het haakje blijft steken; de dealer zegt het mechanisme al 2 keer te hebben vervangen, maar.....
-De bonk bij het schakelen van 1 naar 2 is nog steeds aanwezig.
-Dashboardverlichting valt zo nu en dan uit; ik moet dan de motor uitzetten en de auto op slot en daarna weer starten en dan brand de verlichting weer.
-Achterklep die regelmatig heel zwaar opengaat. De zuigers zijn een keer vervangen, maar het was gauw weer terug en de leasemaatschappij vind het nu wel best.
-Zomers gaan de ramen vaak niet in 1 keer dicht (gaat weer open door klembeveiliging). Ik moet het raam dan met stapjes dicht doen.
-De voorruit heeft voor de bestuurder haast geen verwarmingsdraadjes meer.

De positieve punten aan de Mondeo zijn:
-Ontzettend veel binnenruimte; zowel voorin als achterin als in de bagageruimte. Als je op de camping ziet wat er uit zo'n auto komt.. ongeloofelijk.
-Goede wegligging; niet als verwacht, want b.v. een Focus ligt stukken beter op de weg, maar toch rijdt de Mondeo leuk genoeg. Vooral zonder ESP is het lekker vegen (de achterkant is lekker los).
-De motor is, wanneer hij niet inhoud, heerlijk stil, soepel en sterk. 210 op de GPS op de Oberhausen straight en op de 180 zit je in no time.

Resume: Fijne auto, die mij nooit heeft laten staan, maar toch veel minder degelijk is dan verwacht.

Mijn volgende auto wordt zeer waarschijnlijk Frans, vooral door een hoger comfort bij toch zo goed als gelijke wegligging en naar verwachting veel betrouwbaarder. Ik zit te dubben tussen hoog en laag, dus tussen 508 163pk, 5008 150pk, Laguna 180pk en Grand Scenic 130pk, dus kiezen voor de familie of voor uiterlijk. Qua wegligging doen de 5008 en de Grand Scenic het onverwacht goed (echt weinig slechter dan een Mondeo). Op BMW na hoor ik van de duitse auto's teveel problemen om nog een keer voor iets duits te kiezen, dan wordt het nog eerder een i40.

Nog meer haast einde (150.000 km)

We gaan binnenkort nog even op vakantie naar Oostenrijk, maar wel met een auto, die voor geen meter loopt (hij houd weer flink in). De dealer kan weer niets vinden; ze hebben bij het derde onderzoek een vacuumklep vervangen, maar dat helpt niets.
Het komt er toch op neer, dat ik een derde van de 150.000 kilometer met een meer of minder stotterende auto heb gereden.
Overigens had ik een nieuwe Focus 1.6Tdci te leen in heel luxe uitvoering, die qua sportieve wegligging het erg goed doet, maar voor de rest echt totaal niet is te vergelijken met die ouwe Mondeo, dan waardeer je hem toch wel weer.

De nieuwe auto is een Grand Scenic 1.6Dci 130pk Bose met full option (behalve het Visio pakket). Deze staat zeer goed bekend qua betrouwbaarheid, dus ik ben benieuwd. Hij komt in juli.

Nog even de laatste ervaringen (155.000 km)

We zijn naar Oostenrijk geweest. Voor die vakantie is de auto nog 2 keer bij de dealer geweest, het onmogelijke probleem van het inhouden werd wel opgemerkt, maar werd nog steeds niet opgelost. Rond de 1500-2000 tpm houdt de motor steeds in (wanneer de motor warm is).
Tijdens de reis van en naar Oostenrijk konden we meestal hard rijden en dan doet het probleem zich niet voor (en daar is deze auto natuurlijk ook voor gemaakt, lekker 170-180km/u), maar in de spaarzame files en drukte, dan loopt ie slecht. Grappig was, dat in Oostenrijk boven de 800 meter (Fieberbrunn) de auto eigenlijk gewoon weer goed liep, dus gelukkig maar de vakantie werd er niet door verpest.
Daar de auto binnenkort eruit gaat, willen zowel mijn persoon als de leasemaatschappij er niets meer aandoen (laatste mogelijkheid is een vervuilde turbo en dat kost veel); ik ben zo gezegd volledig klaar met deze auto.
Vele monteurs hebben ernaar gekeken, ik heb het probleem 2 keer gehad en nu de tweede keer rij ik al haast een jaar in een auto, die steeds minder goed rijdt (de eerste keer was ook haast een jaar). Dus ik heb echt geen spijt, dat deze auto verdwijnt.
Overigens trapt ook de leasemaatschappij deze auto zo snel mogelijk de handel in, want ze willen hier niets meer mee te maken hebben.
Jammer trouwens dat de problemen zich voor doen in de onderdelen, die Ford aan deze motor hangt.

Het ergste is trouwens, dat de motorkap ook weer opensprong en als je dan net uit een file komt, waarbij de motor lekker warm is en dus vreselijk loopt, dan begrijp je hoe hard die kap werd dichtgesmeten.

Overigens verheug ik mij steeds meer op de nieuwe Renault Grand Scenic; pas nog weer een aantal rapporten gelezen uit de USA en Duitsland m.b.t. betrouwbaarheid en daar komt Renault er verbazend goed uit i.t.t. b.v. VAG, Ford, PSA en Volvo.

P.s. Even mijn rijstijl: ik mag inderdaad graag stevig bochten nemen en ik rij regelmatig wat harder, maar daar zou de auto tegen moeten kunnen. Verder ben ik er zuinig op, ik rij de auto perfect warm, rij rustig op slechte wegen en drempels (zeer rustig binnen de bebouwde kom) en trek haast altijd rustig op.

Eindelijk ingeleverd (160.000 km)

De Ford is ingeleverd en de Renault Grand Scenic 1.6DCI Bose met haast alle opties is eindelijk in mijn bezit.

Tot de laatste snik bleef de Ford zijn kuren houden; ik gun niemand deze auto.

Eindconclusie:
Op moment van keuze was dit de mooiste aanbieding (mooie auto met goede specs voor een mooie prijs) en ik heb daar geen spijt van. De auto rijdt heerlijk en is lekker sportief te berijden; als de motor goed is (zoals Peugeot dat bedoeld heeft) loopt deze ook heel fijn (heerlijk soepel).
Wat mij ontzettend tegenvalt is de kwaliteit van Ford; echt heel negatief en vooral na de 100.000km merk je dat de auto minder wordt. Overigens reden bij ons bedrijf veel Fords en die vertoonden veelal hetzelfde beeld. Tegenwoordig rijden er veel VW's en Skoda's bij ons en die blijken niets beter te zijn.

Ik heb nog wel gereden met de nieuwe Mondeo en ik moet zeggen, dat veel kleine minpuntjes zijn verbeterd aan deze auto, maar ja... Ook heb ik nog een week met een S-max gereden, maar ik kan niet echt voordelen vinden t.o.v. de Scenic, behalve dat hij breder is (maar met dezelfde uitrusting en motor wel 10.000 euro duurder is).
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.
 
Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.
 
 mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious
 
 
 

Andere autoreviews van dezelfde auteur

ActieAuto

TIJDELIJK €2.000,- EXTRA INRUILPREMIE Het is extra aantrekkelijk om nú een nieuwe Ford Mondeo ...

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep