AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ultra-exclusief: Bugatti Veyron FBG par Hermès
13
De 'Pur Sang' is inmiddels uitverkocht, dus de hoogste tijd voor een nieuwe special op basis van de Veyron, moeten ze bij Bugatti gedacht hebben. Hiervoor heeft het Franse merk een partner gevonden in eigen land: de zadelmaker Hermès. Het resultaat van de samenwerking staat in Genève.
Ontwerper Gabriele Pezzini heeft geprobeerd een eerbetoon aan de Bugatti Type 35 (1924) te verzorgen. Het H-logo van Hermès keert terug op de wielen en de hoefijzergrille. De zadelmaker heeft het interieur van de Veyron in het eigen atelier bekleed met leder van stierenkalveren. Ook het paneel tussen het passagierscompartiment en de motorruimte is voor de gelegenheid niet met koolstofvezel, maar met Hermès-leder bekleed.
De technische specificaties blijven dezelfde: ook nu geeft een 8,0-liter zestiencilinder met vier turbo's de Franse supercoupé vleugels. Het vermogen blijft 1001 pk, het maximumkoppel bedraagt 1250 Nm. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost de auto 2,5 seconden, de topsnelheid is 407 kilometer per uur.
De prijs van dit fraais? 'Slechts' 1,55 miljoen euro, exclusief belastingen. De levering van de Bugatti Veyron FBG par Hermès start aan het einde van dit jaar.
De technische specificaties blijven dezelfde: ook nu geeft een 8,0-liter zestiencilinder met vier turbo's de Franse supercoupé vleugels. Het vermogen blijft 1001 pk, het maximumkoppel bedraagt 1250 Nm. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost de auto 2,5 seconden, de topsnelheid is 407 kilometer per uur.
De prijs van dit fraais? 'Slechts' 1,55 miljoen euro, exclusief belastingen. De levering van de Bugatti Veyron FBG par Hermès start aan het einde van dit jaar.