AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Studie hybride Volkswagen Golf in Genève
21
In de eeuwige queeste naar een lager verbruik zoekt Volkswagen nu ook z'n heil in hybridetechnologie. Het resultaat is de Golf TDI Hybrid, een studiemodel dat aangeeft hoe zuinig de toekomstige Volkswagens kunnen zijn.
De Golf TDI Hybrid combineert een turbodieselmotor met de nieuwe zeventraps DSG-bak en een elektromotor. Het precieze vermogen van de speciale Golf weten we nog niet, maar het verbruikscijfer is al wel bekend: 3,4 liter per 100 kilometer. Een automatisch start-/stopsysteem schakelt de motor uit als de auto stilstaat.
Er is meer nieuws voor de Golf, want in Genève presenteert Volkswagen ook de 4Motion-versie van de Variant. Voorlopig is de vierwielaandrijving alleen te combineren met de 105 pk sterke 1,9-liter TDI. De echte klapper volgt pas op de persdag: de Volkswagen Scirocco.
Er is meer nieuws voor de Golf, want in Genève presenteert Volkswagen ook de 4Motion-versie van de Variant. Voorlopig is de vierwielaandrijving alleen te combineren met de 105 pk sterke 1,9-liter TDI. De echte klapper volgt pas op de persdag: de Volkswagen Scirocco.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Mijn eerste auto
Omdat een GTI uit den boze was kocht Jerome deze Golf II 1.8 als eerste auto
Reportage
Plug-in hybride Volkswagen Golf presteert elektrisch al bijna hetzelfde als eerste e-Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50: ‘Tijd op Nordschleife zou nog 2 tot 3 seconden sneller kunnen’
Nieuws
Deze Volkswagen Golf heeft al 37 jaar geen pretenties - Liefhebber Gezocht
Nieuws