AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault Mégane RS nieuwe wapen Gendarmerie

Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Renault Mégane RS Gendarmerie
Alpine A110 (1970)
De Franse snelwegpolitie heeft zijn nieuwe wapen in ontvangst genomen. Het wagenpark wordt in de komende tijd uitgebreid met zeventig Méganes RS.
De Franse Gendarmerie vervangt in de komende tijd de vloot Subaru's Impreza WRX door de Renault Mégane RS. Daarmee is de politie weer terug op het oude nest want in het verleden werden ook Alpines en Renaults 21 Turbo's als interventieauto's gebruikt op de Autoroute. Voor het minder spectaculaire werk gebruikt de Franse politie al negenhonderd Méganes hatchback en estate, Clio's, Masters en Kangoo's.
De Méganes RS worden vooral ingezet bij extreme snelheidsovertredingen en achtervolgingen. Verder zijn zaken als vrachtdieven en drugssmokkelaars de klanten van het team dat gebruik maakt van de snelle Renaults.
De politie heeft zeventig exemplaren besteld. Die zijn voorzien van het Cup-chassis dat zorgt voor een preciezer weggedrag op hoge snelheden. Verder zijn er in het interieur aanpassingen gedaan om alle spullen kwijt te kunnen. Ook is de Mégane RS van de Franse politie wat sneller dan de burgerversies. De topsnelheid krijgt er 5 km/u bij en ligt op 255 km/u. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 5,8 in plaats van 6,1 seconden. Vanaf april kunnen we dit soort taferelen zien op de Franse snelwegen want dan starten de Méganes RS de patrouilles.

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (97)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zou leuk zijn als uitvoering af fabriek....veel leuker dan een Gordini
Anoniem
Anoniem
  • 0
Oppassen dus als we van de zomer weer massaal naar La France gaan. Oh nee, dan staan we met z'n allen in de file, stil te staan :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zijn leuke auto's al heb ik liever een evolution lancer.
Poulusma
Poulusma
  • 0
Zijn volgens mij minder snel dan de impreza's en die zijn ook nog een practischer ook.
Dus een beetje een rare overstap, komt bij dat Franse auto's veel problemen met de electronica hebben.
Een aanwinst voor snelheids overtreders dus :P
Hadden ze toch beter voor de Audi RS3 kunnen gaan, dan krijg je pas vuurwerk als je die nog eens aanpast.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vraag me af wat de reden is dat ze de Subaru WRX voor Renault Méganes inruilen.. Mag hopen dat de prestaties beter zijn en niet 'omdat het Renault is'.
Anoniem
Anoniem
  • 0
we hoeven dus nergens voor te vrezen, zitten ze een keer achter je aan hebben ze een electronica storing waardoor ze zelf stilstaan...
Anoniem
Anoniem
  • 0
we hoeven dus nergens voor te vrezen, zitten ze een keer achter je aan hebben ze een electronica storing waardoor ze zelf stilstaan...
Anoniem
Anoniem
  • 0
de reden dat er voor deze Megane hebben is gekozen, zit 'em enkel en alleen in het feit dat het een Frans merk is, waar de overheid belangen in heeft. C'est tout.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het is 2011: Dat onzinnige gereutel van forum dudes over elektronica in een Franse auto - gevalletje van kortsluiting wellicht??
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wil wel zo'n oude WRX voor een prikkie overnemen dan. Schijnt dat die dingen om de 7000 km een grote beurt krijgen, onderhoud zal wel goed zijn. Bovendien heb ik ze in Frankrijk alleen maar stil zien staan naast de Peage's dus veel km's kunnen ze niet hebben...;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Subaru Impreza lijkt me een veel betere auto voor dit soort klusjes... 4wd en betrouwbaarheid!
Sanitarium
Sanitarium
  • 0
@ poulusma: Heb je het verschil in aanschafprijs gezien tussen een RS3 en een Mégane RS? Trouwens, een Impreza is ook twee keer zo duus als een Mégane RS.

Flauw weer hoor, die reactie over electronicastoringen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Da's heel wat anders dan een Volvo V50 2.0d...........
Anoniem
Anoniem
  • 0
Da's heel wat anders dan een Volvo V50 2.0d...........
Anoniem
Anoniem
  • 0
@poulusma
@spongeinside
@civicrijdert

Nee, nee, nee. En nogeens NEE. Franse auto's zijn NIET storingsgevoelig meer. Franse auto's zijn weldgelijk degelijk. Kijk nou eens met je botte hoofd op ADAC-site etc.

En lees ook even de Autovisie nr 26 - 2010, dan kan je lezen dat de Megane RS niet onder doet voor de Impreza. En al helemaal niet in een opgevoerde uitvoering die de Gendarmerie krijgt.

En om de Megane RS te vergelijken met een RS3 gaat op prijs natuurlijk helemaal mank. Hoewel, de Megane gaat natuurlijk wel harder! En is mooier.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Alsof je daarmee Taxi Daniel wel bij zou kunnen houden...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ HenkP. jaja, en toch geloof ik het niet. Een franse auto voelt na 3 jaar en/of 100.000 km nu eenmaal ALTIJD aan alsof hij linea recta naar de sloop kan...Dus is het niet storingsgevoelig, dan is het op andere vlakken wel bagger. Wel goede prijs/pk verhouding dit ding, maarja...

Kan iemand die gendarme trouwens even bekeuren vanwege de mistlampen en (het niet dragen van) de gordel?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@alfafrankv

Ja, natuurlijk rijdt de Franse politie in Franse auto's. En de Italiaanse in Italiaanse auto's. En de Duitse in Duitse Wagens. Dat hoort zo en moet zo blijven wat mij betreft, ondanks alle aanbestedingen en dergelijke. Daarmee heeft de Franse politie 10 jaar terug trouwens een aardige uitglijer mee gemaakt. Toen moest ook alles worden aanbesteed en dat werd toen gewonnen door Ford, die kwam met de laagste prijs uit de bus. Vandaar dat je in Frankrijk veel Fords ziet als politieauto. Wat mij betreft gaat de Nederlandse politie meer in Colts rijdens en dat andere ding (Mitsubishi, Peugeot/Citroen) dat uit Born komt.

OT, geweldige wagen zo'n RS. Moet een feest zijn om daarmee te mogen patrouilleren. En maar hopen op snelheidsmaniakken die je dan achterna mag!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@juantje

pfff wat een ongefundeerd gezwam. baggerauto's bestaan niet meer. hooguit baggermensen.

de foto's zijn op een afgesloten testcircuit gemaakt en daar mag je zonder gordels en met mistlampen aan rijden.
Dakloos
Dakloos
  • 0
Mooie bak. Ik vind dit beter dan de Impreza.

@Ruud van Manen, dacht dat D5's waren. Niet onwaarschijnlijk ook nog gechipt.
Daarnaast zijn deze auto's voor de extreme gevallen. Iedereen die wel eens wegmisbruiks gekeken heeft weet dat de nl politie daar ook wel leuk wagens voor heeft...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ehhh, deze Meganes zijn flink sneller dan de Imreza's die ze vervangen. Het waren gewone WRX'en, geen STI modellen. Daarbij krijgen politieauto's veel vaker een onderhoudsbeurt, vanwege de zware omstandigheden en voor extra zekerheid. Dus met de betrouwbaarheid en snelheid zit het wel goed dus.

Uiteraard gaat de gendarmerie voor een franse auto als dat mogelijk is. Hoe mooi zou het zijn als de nederlandse politie in Saabs zouden rijden? Ooit een duits politie-auto gezien die niet van duitse makelij is? Ik ook niet.

En waarom een Audi RS3? Als je goed leest zie je dat er dan ZEVENTIG van deze kostbare auto's besteld moeten worden. De value for money is goed van de Megane, helemaal als je meeweegt hoe snel de auto is en hoe goed de wegligging is.

Goede keuze.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ja hoor...lekker simpel weer..alle Franse en Italiaanse auto's hebben electronische problemen..ooohh ja ze roesten ook nog..Engels auto's lekken olie..Amerikanen zijn dweilen en voor pooiers..Duitse auto's zijn degelijk, saai en voor mensen bedoeld die totaal geen risico's durven te nemen...Japanse auto's zijn grijs en voor bejaarden.
Mensen stel je vooroordelen(heb ik ook) eens bij(doe ik ook)...er wil nog wel eens wat veranderen in de autowereld..
Prima dat ze daar weer in Renault rond gaan rijden...een beetje chauvinisme kan ook geen kwaad en is goed voor de landelijke economie.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Tuurlijk er komt weer een hele mooie auto krijgt die een mindere reputatie omdat het een popo wagen wordt
Sanitarium
Sanitarium
  • 0
@ Juantje: Verschrikkelijk flauwe reactie, ook over die gordel. Kijk eens goed (snelheids- en toerentellermeter), hij staat stil. Ben jij trouwens weleens bekeurd voor de continu brandende knipperlichten in je Charade? Over Franse kwaliteit: kom eens meerijden in mijn Renaults 25 van beide meer dan 20 jaar oud en bijna 3 ton. Niet nieuw, maar zeker niet sloopwaardig of bagger.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ HenkP, oke, mijn opmerking was misschien wat ongenuanceerd inderdaad, maar ik spreek gewoon uit ervaring, niet omdat ik dat nu eenmaal wil vinden. Rij vanwege werk zeer regelmatig met allerlei auto's van veel verschillende leeftijden, en dan blijkt gewoon keer op keer dat franse auto's veel sneller 'oud' aanvoelen. Pook voelt 'uitgelubberd', alles kraakt, piept, zakt door, en de eigenaren hebben bovengemiddelde onderhoudskosten. Ook met recente modellen van met name Renault is dat zo. Dus ik heb er gewoon niet zo'n hoge pet van op, sorry... misschien dat het prima is als je geen referentiekader hebt, maar puur op kwaliteitsgevoel scoren met name japanners gewoon eindeloos veel beter na een paar jaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Jack Frost

Ja, die was ik even vergeten; dat zou inderdaad heel goed kunnen, zeker straks met de 9.3 opvolger.
En eventueel een Donkervoort voor het echt snelle werk ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
§anitarium, zie hierboven. En nee, nog nooit voor bekeurd, maar zou inderdaad kunnen. Het is ook meer dat ik vindt dat de politie gezien de voorbeeldfunctie niet zulke foto's moet maken dan dat ik t nou zo vreselijk vindt. En dat ritje neem ik graag aan... het zou de eerste keer zijn!
Anoniem
Anoniem
  • 0
HenkP 15-02-11 | 14:27
tuurlijk zijn franse auto's verbeterd en minder storingsgevoelig geworden, de C5 bij ons in huis doet het prima en heeft nog geen vreemde dingen gehad maar het is altijd geinig om gewoon het stereotype franse auto aan te halen
traianflo
traianflo
  • 0
@ HenkP
Nee hoor de Peugeot 30nogwat wat er nu ook is in de 3 serie is nog steeds een ramp.
Breken de veren van een Citroen C3 nog steeds of is dat al verholpen
Anoniem
Anoniem
  • 0
nou hopelijk komt nederland ook een keer met wat spectaculairs in plaats van een volkswagen touran of golf of een opel busje gewoon een keer een lekkere sportieve auto zoals frankrijk maar ook groot brittanië hebben al van die lekkere sportwagens kom op nederland
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ze Zijn in ieder geval wel sneller als mijn 328i cabrio
Poulusma
Poulusma
  • 0
@ HenkP

Kijk met je botte hoofd maar eens in de realiteit, en niet in zogenaamde tests.
Ik ken verschillende mensen met Renaults, en de meesten hebben last me de electronica.
Dus ja wat voor conclusie moet ik hieruit trekken? Daarbij heb ik vrienden in de berging en er worden nu eenmaal veel Renaults opgehaald met storingen. Wat een ongefundeerd gezwam dus weer :s

@ §anitarium

Ik ben me er inderdaad van bewust dat de STI en de RS3 duurder zijn, maar daarentegen zijn ze wel veel practischer dan een 3 deurs Hatchback
Anoniem
Anoniem
  • 0
In NL nu terug naar de Porsches en dan uiteraard de open versies zoals vroeger.
Dat maakte pas indruk !

OT mooie bak zo'n Megane RS. Al die negatieve reacties zijn van nono's. Veel blabla en zelf in een oud barrel rond rijden.
Of een lease bak van de baas.
Anoniem
Anoniem
  • 0
530D 15-02-11 | 16:41
ik val in geen van beide categorien, mijne is 3 jaar oud en geen leasebak
Anoniem
Anoniem
  • 0
Toch zal Italië de meest baze politieauto's hebben. LAMBO'S!
Anoniem
Anoniem
  • 0
530D:
aha, bedankt. Ik dacht al, waarom zeg ik toch zoiets, ik mag immers niks zeggen omdat ik in een oud barrel rij...

beetje rare argumentatie mijns inziens. Ik val niemand aan, maar vind Franse auto's gewoon ernstig tegenvallen, elke keer als ik erin rij. Ik rij inderdaad zelf in een oude auto (ben student), maar de kwalificatie barrel zou waarschijnlijk meer van toepassing zijn als het een Renault was ipv een Honda. Kwaliteit blijkt pas na een aantal jaar...

Overigens ben ik het wel met de mensen eens die zeggen dat Franse politie eigenlijk Frans moet rijden. Wel zo leuk. Maar ik hoef t niet....
traianflo
traianflo
  • 0
@ 530d
Welke oude bak ?
Ik bedoel een Mazda is een oude bak na 20 jaar.
Een Renault al na 5 jaar
brinkie
brinkie
  • 0
Het is allemaal emotie mensen ;-)
Ik heb de afgelopen 10 jaar vrijwel uitsluitend Franse (lease-)auto's gereden en ik bezit een Franse klassieker, dus ik weet wel waarover ik praat en ik sta bepaald niet antipathiek tegen Franse voitures.
Helaas moet ik de posters gelijk geven dat het interieur van een Franse auto er na een jaar of 3 en 100.000 km uitziet alsof die al 10 jaar en 300.000 km is uitgewoond. Er is gewoon bezuinigd op materialen en afwerking, daarom zijn ze goedkoper dan Duitsers. Ik heb echter met mijn auto's nog nooit dusdanige pech gehad dat ik er niet meer mee kon rijden, hooguit dat de LPG-installatie ermee nokte, maar die was niet origineel af-fabriek. Collega's hebben dezelfde ervaring.
Daarom vind ik de keuze van de Mégane RS voor de Gendarmerie een hele logische. Een gendarme zal het "aucune différence" zijn als het interieur na 3 jaar versleten is, dan komt er een toch een nieuwe. En arrestanten gaan ze er niet in vervoeren, dan laten ze wel een busje komen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@HenkP
" En om de Megane RS te vergelijken met een RS3 gaat op prijs natuurlijk helemaal mank. Hoewel, de Megane gaat natuurlijk wel harder! En is mooier. "

Mooier is een kwestie van smaak uiteraard. Ik ben niet zo'n fan van de nieuwe Megane en al zie ik liever een 3 deurs A3 gaat mijn voorkeur toch uit naar de RS3 t.o.v. de Megane.
En dat de Megane harder loopt is uiteraard alleen een kwestie van de begrenzer verwijderen in de RS3.
Dat de prijs van de RS3 meer dan twee keer zo hoog is lijkt mij ook de echte dooddoener moest ik een besluit nemen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Juantje en de rest,

Ja de afgelopen jaren veel problemen met Renault, hebben ze ook zelf toegegeven.

Daar hebben ze van geleerd en staan nu met kwaliteit bij de toppers.

De oude Renault modellen kunnen dus oud en versleten aanvoelen naar verloop van tijd, je kan het ook Frans comfort noemen zoals dat is in de 25 waarin je gevraagd wordt een stukje mee te rijden.

Ook over de bergings vrienden van Poulusma kan je je afvragen van welk jaartal die barrels zijn.
Ik zie zelf weinig Frans schroot langs de weg staan, de laatste tijd is het steeds meer VAG en ander Duits spul.

Over de Megane voor de Franse politie, goed gedaan en goed voor het chauvinisme van dat land.
Zoals het hoort dus!
Jay DoubleYou
Jay DoubleYou
  • 0
Die Impreza's vond ik juist wel gaaf! Afgelopen vakantie in Frankrijk zo nu en dan eentje zien rijden. Alleen dat geluid al...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuker dan die Volvo V50 en VW Golf 1.9tdi, die ze hier hebben.
Aston
Aston
  • 0
Wat een gelul hierboven weer. De Megane RS is een superauto. Mooier dan de Impreza. Slim om hem op 255 te begrenzen zodat ze al die Duitsers met hun max van 250 kunnen pakken.

En de nieuwe generatie Renault schijnt heel goed te zijn qua kwaliteit!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@juantje.. ik snap wat je bedoelt. Voor mij daarom nooit een Renault.Al geloof ik zonder meer dat ze veel beter in elkaar steken dan 5 jaar terug, en zeker beter dan 10 jaar terug. Maar wat je zegt, Frans auto´s zien er na 3 of 5 jaar veel ´gebruikter´ uit dan Duitse of Japanse. Kunststoffen vooral, die lijken niet uitgekozen te zijn op kraakongevoeligheid of om slijtagevastheid. Nuances zijn ook hier op z´n plaats, maar als ik een 307, Clio of C3 zie van zeg 4 jaar oud, dan ´straalt´ die auto geen vertrouwen uit.

Mijn Honda Civic uit 1991, gereden tussen 2004 en 2007, als 3e eigenaar, gaf geen kraakje! Gebruikte geen olie, er ging niets aan stuk, altijd starten. Noem maar op. Als je dat gewend bent, dan valt álles tegen...ook de auto die ik nu heb, al heb ik er wel rekening mee gehouden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Flame17

Franse auto's zijn zeker comfortabel. Maar op lange ritten (duitsland, frankrijk, italie) stapte ik uiteindelijk fitter uit de golf met sportonderstel en hardere stoelen dan ik uit de laguna grand tour deed die in eerste instantie als een erg fijne reisauto aanvoelde. Dus dat comfort kan bedriegelijk zijn.
Al zou ik graag een keer een ritje naar frankrijk maken met een Citroen C6, dat lijkt me toch een traktatie!

Verder erg jaloers op de Gendarmes die met de RS'en op pad mogen! Denk dat onze rijkspolitie toch ook wel graag een keer zou ruilen met een franse of engelse collega.
Nappie
Nappie
  • 0
Logische keuze, helaas niet een doordachte keuze.
Een Impreza is sneller, goedkoper in onderhoud... en op zeker betrouwbaarder.

Maarja suc6 is een keuze, dit is aktie in het kader broekzak vestzak.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Aston

Dat is geen begrenzing. Dat is de topsnelheid.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Colt 2011

De nieuwe impreza WRX is duurder, aanzienlijk trager en verbruikt ook nog eens meer.
Volgens mij heb jij je post niet zo goed doordacht.
michelangelo
michelangelo
  • 0
En elke keer ieman die gearresteerd word je stoel naar voren en achterin mikken? Lekker handig! Dan doet doen de Engelsen het verstandiger met Evo's en Subaru's; incl permanente 4x4 aandrijving. Want zonder controle (grasvelden, parken, etc) ehb je niets aan je vermogen.

Maar natuurlijk, chauvinistisch volkje. Bestel dan een praktische auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Goh, zo'n Alpine 110 met een 1.800 rallye moter met twin-cam zou zo'n RS nog bijhouden, dan hebben we het nog niet over de turbo variant die er ooit eens is gemaakt. Allemaal bijna zo'n 40 jaar geleden.
Ze hebben trouwens ook de A310 in een speciale politie versies gehad.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zo hoort het ook: Franse politie in Renaults, Italiaanse in Alfa's, Engelse in Vauxhalls, Duitse in VW's en Nederlandse in ...uh, op Giants?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Donkervoort lijkt me wel wat ja, kunnen ze lekker droog onder een SUV parkeren.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuk die BMW (!) politiemotor op het laatste plaatje. Maar mensen die wel eens politie flics hebben gekeken (op TV5) weten dat de BMW boxer de standaard issue was.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Inzet bij extreme snelheidsovertreders? Alles dat 260+ kan, rijdt ze er - in principe - toch uit?
Een politiehelikopter lijkt me dan veel nuttiger (en het afzetten van wegen / spijkermatten natuurlijk).
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nu ga ik voortaan als ik naar Zuid-Frankrijk knal echt uit kijken of er een Mégane RS Gendarmerie zie. Die wil ik echt niet tegen komen met mijn caravan achter mij. Wel goed dat ze allen maar Franse auto's gebruiken in plaats van buitenlandse auto's.
BDND
BDND
  • 0
en hier rijden ze alleen maar in VW Transporters en VW Golf met hun snerpende dieselmotoren *kots*
Anoniem
Anoniem
  • 0
In Duitsland in Saarbrücken rijdt de Politie dus eens niet in een Duitse auto, maar al sinds lengte van jaaaaaren in ....Peugeot. En die relatie is er minstens sinds de 60-er jaren, de tijd van de 403 en 404.
Anoniem
Anoniem
  • 0
haha heb n keer zo'n Impreza een Maserati zien achtervolgen op de franse snelweg ik denk dat de Megane RS het ook prima doet hoor.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kleurt ook mooi bij de vrachtwagen op een van die foto's. Leuker dan die Tourans van de lokale politie hier in Utrecht...
Anoniem
Anoniem
  • 0
traianflo, amen . AlfaFrankY, dank. Dat bedoel ik inderdaad.
Anoniem
Anoniem
  • 0
ha ik zag van de week en Ford Focus ST als politiewagen 10x zo mooi
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuk in het binnenspiegeltje...
FA1
FA1
  • 0
In Nederland rijden ze met Volvo V50 D5 en Mercedes 320CDI als opvallende auto,s Daarbij rijden er nog heel veel VROS auto,s in de rondte van verschillende merken met veel pk,s. Overigens is 200pk in Nederland meer dan genoeg om de snelheidsduivel te achterhalen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ja, de kwaliteit van japanse auto's is vele malen beter als franse.

Wat was ook al weer dat merk dat het afgelopen jaar zo vaak in het nieuws kwam vanwege al die terugroep acties?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ben blij dat ik in een RS rij.. Snel. comfortabel en prima uitgerust! Als een rots op de weg! Ook bij (Duitse) snelwegen bij 200km/uur en meer.

Komende zomer naar Frankrijk om de Gendarmerie (langs de snelweg, want daar worden ze vooral ingezet) eens een bezoekje te brengen.. Met een dan Fastchip getunede RS.. Lekker uitwisselen van onze ervaringen.. En je duwt zo drie arrestanten achterin. Kunnen in ieder geval niet ontsnappen.. haha..

En de zeurders over elektronica: leven jullie nog in de vorige eeuw?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Eeh wil niet veel zeggen, maar sinds wanneer is de kwaliteit van de Renaults verbeterd dan?
De jongens die mijn Renault Scenic uit 2004 in elkaar geschroefd hebben, hebben die Memo blijkbaar niet ontvangen.

Kortom de pakkans in Frankrijk wordt nu een stuk kleiner.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Lekker handig en comfortabel achterin, ook de achterinstap voor collega's is zeer riant.
Anoniem
Anoniem
  • 0
95% van de reacties hier is inhoudelijk 100% onzin..
Krap
Krap
  • 0
Zo'n dikke agent in die kuipstoel geperst, grappig! En vooral geen pet opzetten, past niet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dat bedoel ik dus: geen niveau VanZapp..

Zoek eens op rally rijders die de Megane N4 inzetten. Youtube. Heb al heel wat leuke auto's proefgereden voordat ik voor de RS koos: VW Scirocco, Peugot RCZ, Honda CRZ, Citroen DS3, Alfa Giullieta. Leuke auto's en snel, maar niks is qua model, uitrusting en weggedrag, vermogen, prijs, etc. met de RS te vergelijken.

Ga eens inhoudelijk in op de RS! Ga eens proefrijden! Dan zelf weet je niet eens wat een RS kan..

Jij maakt de 95% tot 96% van de onbenullige reacties op Autoweek over de RS!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Video Megane N4: http://www.youtube.com/watch?v=3eNnkc02lz8

Specificaties: http://www.madenoracing.com/more-news/71/M%C3%A9gane-RS-N4--nieuw-Renault-Sport-rally-wapen/
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind het een lelijke auto, maar hoef er dan ook niet in te rijden snel zijn ze zeker alleen hebben voorwielaandrijving en dat is zeker een nadeel ten opzichte van de 4wd van de Subaru's.
@DS3 eHDI dat was Toyota en alle beschuldigingen zijn nu weer ingetrokken want het lag aan de bestuurders en niet aan de auto.
@case_rs de betrouwbaarheid van franse auto's is nog steeds bagger alleen is het moeilijk om toe te geven.
Poulusma
Poulusma
  • 0
@ Case_RS

Ik zou wel in een ECHTE RS willen rijden hoor, TT-RS, RS6, RS4 of RS3.
Neem ook al genoegen met een S :P
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zo maar een ander vraagje...

Is een 3 deurs niet heel erg onhandig als politieauto?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dit doet me denken aan de geweldige cartoon van Joe Bar (deel 1)
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Weerwolf79 -- [@case_rs de betrouwbaarheid van franse auto's is nog steeds bagger alleen is het moeilijk om toe te geven.] Mijn vrouw's Citroen heeft op dit ogenblik 185.000km op de klok (nieuw gekocht) en buiten een kapotte licht schakelaar en een gebroken koppeling kabel heeft onze Franse Bagger auto nooit iets gehad. Dus wees een beetje meer genuanceerd de volgende keer
Poulusma
Poulusma
  • 0
@ Antigoon

Tis duidelijk dat je de reacties niet leest :P
Maar idd, lijkt mij ook erg onhandig.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Poulusma

Ik had ook geen zin om alle reacties te lezen nadat het "Frans vs Duits gevecht" weer eens losgebarsten was....
Poulusma
Poulusma
  • 0
@ Antigoon

Niet dat ik altijd alle reacties lees hoor
Ach beetje sparren moet kunnen toch, je hebt altijd wel een paar fanatiekelingen nodig :d
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Poulusma,

Je vergeet de Porsche RS volgens mij.

Al je andere genoemde RS'en zijn leuk en snel maar niet meer dan dat, geen echte RS zoals RS bedoeld is.

Renault Sport afdeling is niet zomaar even een tuning bedrijfje.

En zou ik het geld hebben zo het toch een RS4 Avant worden, voor het echte gooi en smijtwerk zou ik de Megane RS aanschaffen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
On topic: Leuke auto voor de Franse politie!

Ik wil bij deze pleiten dat de Nederlandse overheid meer 'Nederlandse' Saab's gaat gebruiken. Zo het bedrijf een duw in de rug geeft en het geld op die manier (meer) in eigen land blijft

je ziet het meer hoor.. In italie rijden zelfs een aantal politie-lambo's Die weliswaar geschonken zijn door het bedrijf zelf maargoed.

Wie is het met me eens??
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik werk bij de Franse KVK en weet zeker dat agenten deze auto vele malen leuker vinden dan de STI. Alleen al om het feit dat het een Franse auto is. Gaaf voor hen dus. Ruimte hebben ze toch niet nodig, daar hebben ze de traffics voor die ze oproepen wanneer ze snelheidsduivels staande houden of arresteren.

Wat betreft de kwaliteitsbeleving: Mijn ouders hebben voor hun bedrijf eerste generatie Caddy's én Kangoo's (jaren 90). Beide NOOIT problemen mee gehad, let wel altijd door weer en wind. Maar het verschil qua interieur zie je wel degelijk. Het Dashboard van de Kangoo is veel minder sterk dan de Caddy. Electra leid soms ook z'n eigen leven. Daarintegen roest de Caddy! Kangoo niet... Beide over de 300.000 KM Nogmaals: ze doen het altijd. Ik geloof daarom niet dat er nog bagger auto's gemaakt worden, hoewel China en Korea er wel een handje van hebben... Maar daar hebben we het nu niet over

BMW rijder
Anoniem
Anoniem
  • 0
Er zijn van die mensen die altijd maar anderen achternakletsen en nog altijd van mening zijn dat Renault slechte electronica aan boord heeft. Nou, dan heb ik nieuws mensen. WAKKER WORDEN! Renault bouwt al jaren erg betrouwbare auto's zonder noemenswaardige (electronische) problemen. Als je dat dan niet van een ervaringsdeskundige wilt aannemen (5 Renaults in de afgelopen 10 jaar) kijk dan gewoon eens op de site van de ADAC (pfannenstatisitik) en je zult zien, dat Renault betrouwbaarder is dan menig ander merk (Laguna vergelijkbaar met Audi A4 b.v.)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuk z'on forum kwa reacties. Jammer alleen dat die sukkel van een Paulusma alleen maar onzin uitkraamd.
Zeker iemand die na jaren Sl-opel Kadett gereden te hebben nu een Golf A3 heeft met een 1.6 en denkt dat hij nu iedereen moet lastig vallen met zijn trieste gedachten.
Electrische storing? Je bedoelt in jouw auto zeker? Duitse moffenkarren, vooral VW enz hebben meer storing dan een Renault. Oh nee, ik was hun formule 1 successen vergeten. Waar Renault uitvalt vanwegen electronische problemen..

En Renault is geen Citroen of Peugeot. En een RS is geen standaard loserbak zoals jouw audi of de 12 jaar oude scenic van je kennis. Je valt in herhaling looser. Vernieuw je kennis of zit je geheugen nog vol met je opel ervaringen?
Ik heb een RS met 230pk en maak gehakt van jouw audi. Jij hebt GEEN A3 RS dus slaap verder want welke looser koopt er z'on kleine kutauto voor zo zo veel geld? Inderdaad een zielepiet die vroeger geen R5GTT of M3 kon betalen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Strakke bak!

Grappig om te lezen hoe mensen zich aan vooroordelen blijven vastklampen. Ik ken nog zat mensen die roepen: Italiaanse en Franse auto's roesten en zijn slecht, en Duits is goed. Pfff... terug naar de 70' er jaren..

Renault heeft fouten gemaakt, maar de laatste jaren zijn ze betrouwbaar geworden. En ze weten gelukkig nog steeds hoe ze mooie en fijne wagens kunnen bouwen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Antigoon: Frans versus Duits gevecht is toch al een verloren strijd voor de Fransen, zo makkelijk is dat
Anoniem
Anoniem
  • 0
Vandaar dat duitsers FLOPPEN IN DE FORMULE 1 !
Renault is een van de meest succesvolle deelnemers ooit. Italiaanse auto's zijn zeker ook slechter. Vandaar dat Ferarri het meest succesvolle team ooit is. Mercedes NIET. Audi en VW durven niet, gaan ze af. Nog meer voorbeelden nodig?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Iets met BMW? Of een rode stier? Staat daar je niets van bij? Hmmmm vreemd! Zeker een korte termijn geheugen...

Gelukkig kunnen we een Megane goed vergelijken met een F1 auto...
Krap
Krap
  • 0
@ Case_RS
Oei oei, gevoelige snaar geraakt. Ik bedoel dus echt grappig, geinig, leuk die foto met die grote agent. Dus niet zo serieus zoals jij reageert. Overigens vind ik een Megane RS een prima bak.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dag VanZapp,

Geen gevoelige snaren hier.. Maar sorry. hoor.. Natuurlijk 'lijkt' het grappig als een gezette of forse Gendarme in de RS ziet. Heeft net een copieuse lunch gehad? Of meerder? haha..) Video met groothoek opgenomen..Vertekend beeld?

Deze is leuker: fatty 'boy' Chaves (F1 coureur Chaves). http://www.youtube.com/watch?v=6M1z0Dy0pxI . De RS ligt vaster op de weg zo.. haha...

Heb er net 3500 km op zitten en begin het vermogen te beheersen.. Moet nu wel oppassen dat ik de Nederlandse 'gendarmerie' niet tref als ik even doortrek.. Het is soms wel erg verleidelijk! Prima bak.. dat is de RS!
Nappie
Nappie
  • 0
@nrn437
Impreza WRX Sti... 300pk awd en een zeer intelligente boordcomputer.
Knappe Renault bestuurder die deze Subaru kan bijhouden...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Colt 2011
Lees dan maar even het kerstnummer 2010 van Autovisie. Wordt die Sub helemaal zoek gereden door een eenvoudige Megane RS.

Toch vreemd eigenlijk dat de Gendarmerie snelle auto's aanschaft; als je te hard rijdt op de autoroute (tolwegen) wachten ze je gewoon met een Traffic diesel op bij de tolpoortjes: "gaat u maar even aan de kant monsieur".