AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW 6-serie Coupé rijdt laatste opwarmrondes
45
BMW bewandelt bij de introductie van de 6-serie een opvallende weg. We hebben afgelopen week al gereden met de cabriolet, maar de coupé laat nog even op zich wachten. BMW neemt daar alvast een voorschot op met de laatste tests met de dichte Zes.
Sommige van de prototypes die door onze spionagefotograaf betrapt werden, hadden een speciaal panoramadak. Dikke kans dat de gelukkige kopers dat ook op de optielijst kunnen aanvinken als ze hun 6-serie bestellen.
Voor de rest is de techniek natuurlijk geen geheim, want de 6-serie Cabriolet heeft momenteel al dezelfde motoren. Dat betekent dat er vanaf de introductie in ieder geval een 640i en een 650i beschikbaar zijn. De 640i heeft een 3,0-liter Twinpower zescilinder met een vermogen van 320 pk onder de kap. Het koppel is 450 Nm. De 650i heeft een 4,4-liter achtcilinder met 407 pk en 600 Nm tot z'n beschikking. Op beide varianten zit Efficient Dynamics techniek, de 640i heeft ook een start-/stopsysteem.
Voor wie zelfs de kracht van de 650i niet genoeg is, heeft BMW nog een M6 in de pijplijn zitten. Deze krijgt de V8 biturbomotor uit de X5 M onder de kap. Het vermogen van de M6 komt naar verwachting uit op ongeveer 580 pk. De M6 laat nog wel enige tijd op zich wachten. Voor 2012 is-ie er zeker niet. Aan de andere kant van het vermogensspectrum verwachten we op termijn ook weer een diesel.
BMW onthult de nieuwe 6-serie Coupé in april op de Autoshow van Sjanghai. Dat betekent automatisch dat we 'm niet op de Autosalon van Genève of de AutoRAI te zien krijgen. In het najaar komt de 6-serie Coupé bij de dealers te staan.
Voor de rest is de techniek natuurlijk geen geheim, want de 6-serie Cabriolet heeft momenteel al dezelfde motoren. Dat betekent dat er vanaf de introductie in ieder geval een 640i en een 650i beschikbaar zijn. De 640i heeft een 3,0-liter Twinpower zescilinder met een vermogen van 320 pk onder de kap. Het koppel is 450 Nm. De 650i heeft een 4,4-liter achtcilinder met 407 pk en 600 Nm tot z'n beschikking. Op beide varianten zit Efficient Dynamics techniek, de 640i heeft ook een start-/stopsysteem.
Voor wie zelfs de kracht van de 650i niet genoeg is, heeft BMW nog een M6 in de pijplijn zitten. Deze krijgt de V8 biturbomotor uit de X5 M onder de kap. Het vermogen van de M6 komt naar verwachting uit op ongeveer 580 pk. De M6 laat nog wel enige tijd op zich wachten. Voor 2012 is-ie er zeker niet. Aan de andere kant van het vermogensspectrum verwachten we op termijn ook weer een diesel.
BMW onthult de nieuwe 6-serie Coupé in april op de Autoshow van Sjanghai. Dat betekent automatisch dat we 'm niet op de Autosalon van Genève of de AutoRAI te zien krijgen. In het najaar komt de 6-serie Coupé bij de dealers te staan.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Z9, waar kennen we dat ook alweer van? Precies, van deze BMW Concept
Proefrit
BMW 635 CSi - Verslavend en dan is dit niet eens de M
Nieuws
‘BMW 6-serie keert terug in plaats van 8-serie’
Designreview
Designreview BMW 635 CSi: ‘Een waardig opvolger tekenen van een icoon kan dus wel’
Achtergrond