AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mercedes CLS maakt alvast goede sier op 't web
67
Als autofabrikant moet je tegenwoordig ook alles in de smiezen houden. Ook het foldermateriaal van toekomstige modellen, merkt Mercedes-Benz nog maar eens. Zojuist zijn namelijk de eerste afbeeldingen uit de CLS-brochure op het internet beland.
De nieuwe CLS krijgt weer de kenmerkende gebogen lijn die de huidige versie tot zo'n markante verschijning heeft gemaakt. De lichtunits van de nieuwe generatie sluiten aan bij het hoekige design dat de huidige Mercedes-familie kenmerkt. De CLS deelt z'n techniek met de E-klasse, maar de interieurfoto's laten een sportiever dashboard zien in een chiquere ambiance.
De nieuwe CLS staat op het platform van de E-klasse, maar Mercedes-Benz positioneert de auto qua prijs en standaardvoorzieningen tussen de E- en de S-klasse. Slim, want zodoende is de winstmarge op de vierdeurscoupé groter dan die van een E-klasse. Het 'premiumgehalte' van de CLS blijkt uit het potente motorenaanbod. Het huidige model had alleen zes- en achtcilinders onder de kap, maar in de nieuwe verwachten we ook een CLS 250 CDI met 2,1-liter viercilinder turbodiesel (204 pk). Bij de benzineversies komen we in ieder geval de CLS 350 (272 pk) tegen en de CLS 500 krijgt waarschijnlijk de nieuwe direct ingespoten V8 van 4,7 liter en 435 pk. Topversie wordt andermaal de CLS 63 AMG. In die versie maakt de 6,2-liter V8 plaats voor de nieuwe 5,5-liter V8 met twee turbo's en 544 pk. Met AMG Performance Pack is dit zelfs 571 pk.
Mercedes onthult de nieuwe CLS eind september op de Autosalon van Parijs. Na de jaarwisseling komt de auto bij de dealers te staan.
De nieuwe CLS staat op het platform van de E-klasse, maar Mercedes-Benz positioneert de auto qua prijs en standaardvoorzieningen tussen de E- en de S-klasse. Slim, want zodoende is de winstmarge op de vierdeurscoupé groter dan die van een E-klasse. Het 'premiumgehalte' van de CLS blijkt uit het potente motorenaanbod. Het huidige model had alleen zes- en achtcilinders onder de kap, maar in de nieuwe verwachten we ook een CLS 250 CDI met 2,1-liter viercilinder turbodiesel (204 pk). Bij de benzineversies komen we in ieder geval de CLS 350 (272 pk) tegen en de CLS 500 krijgt waarschijnlijk de nieuwe direct ingespoten V8 van 4,7 liter en 435 pk. Topversie wordt andermaal de CLS 63 AMG. In die versie maakt de 6,2-liter V8 plaats voor de nieuwe 5,5-liter V8 met twee turbo's en 544 pk. Met AMG Performance Pack is dit zelfs 571 pk.
Mercedes onthult de nieuwe CLS eind september op de Autosalon van Parijs. Na de jaarwisseling komt de auto bij de dealers te staan.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mercedes-Benz CLS 350 d 4MATIC AMG-Line -Memory-20''
- 2018
- 92.812 km
€ 42.900

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 500
- 2013
- 236.038 km
€ 22.450

Mercedes-Benz CLS 450 4MATIC Premium Plus | Distronic+ | Schuifdak | Memory | Stoelventilatie | Surround Camera | Nappa Leder | Burmester | Sportuitlaat |
- 2020
- 61.087 km
€ 49.500
Lees ook
Vergelijkende test
Stijliconen Mercedes CLS en Porsche Panamera als begeerlijke youngtimer: CLS geboren klassieker
Op Zoek Naar
Stijlvoller dan de ‘SUV Coupé’: deze dikke Duitse vierdeurs coupés koop je voor €30.000
Achtergrond
Forever young: met deze moderne auto’s zonder opvolger blijf je altijd bij de tijd
Mercedes-Benz CLS 55 AMG - 2005 - Op de rollenbank
Nieuws